Přejít na obsah


Fotka

Modrý filtr pro čb


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
9 odpovědí na toto téma

#1 tichpa

tichpa

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 31 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 9 září 2008 - 16:26:29

Zdravím Vás, temnokomorníci!

Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s modrými filtry?
Chci je použít pro nějaké krajinky v mlze. Dočetl jsem se, že při jejich použití prý mlha víc vynikne...
Na netu jsem našel např. totoHoya 80B


Omlouvám se za takový hloupý dotaz, ale jsem temnokomornický začátečník.
  • 0

#2 Kubikula

Kubikula

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 919 příspěvků(y)
Reputace: 11

Publikováno 9 září 2008 - 16:33:29

Zdravím Vás, temnokomorníci!

Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s modrými filtry?
Chci je použít pro nějaké krajinky v mlze. Dočetl jsem se, že při jejich použití prý mlha víc vynikne...
Na netu jsem našel např. totoHoya 80B


Omlouvám se za takový hloupý dotaz, ale jsem temnokomornický začátečník.


Zdravím na TK.
Něco se řešilo tady:
http://www.temnakomo...
a i jinde.

Upřímně řečeno - u mě je to asi nejméně používaný filtr na krajinu a to ho ještě částečně zastane zelený.

U mlhy jde dost o její kvalitu a o práci s výrazným tmavým popředím, pak filtr nepotřebuješ a někdy do té mlhy jdeš naopak oranžovým.
  • 0

#3 tichpa

tichpa

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 31 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 9 září 2008 - 16:56:37

Díky za odpověď. Zkusím to nejdřív bez filtru a pak se uvidí...
  • 0

#4 LukasJ

LukasJ

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 319 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 9 září 2008 - 18:01:00

Díky za odpověď. Zkusím to nejdřív bez filtru a pak se uvidí...


Urcite. Ono zkus jednu tak a jednu s filtrem. Modrej filtr stahne kontrast, aby to nebylo sedivy. Nevim, zda ten filtr je urcenej pro CB, spis me prijde ze je na barvu pro korekce osvetleni, ale neznam ho.
  • 0

#5 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 9 září 2008 - 19:56:49

Urcite. Ono zkus jednu tak a jednu s filtrem. Modrej filtr stahne kontrast, aby to nebylo sedivy. Nevim, zda ten filtr je urcenej pro CB, spis me prijde ze je na barvu pro korekce osvetleni, ale neznam ho.


Ano, 80B je konverzní modrý pro barevnou fotografii, ale podle mě je to vcelku jedno, hlavně že je modrej :? . Shodou okolností jsem minulý týden udělal pár mlhavých fotek a to v několika variantách: bez filtru - oranžový - červený, protože mi to vycházelo překvapivě málo kontrastně a nechtělo se mi v té rose měnit filmy (měl jsem rozfocený N-1). Na negativu vypadají všechny tři záběry dost podobně, nějaké razantní zvýšení kontrastu se ani s červeným filtrem nekonalo (představa byla tmavé siluety stromů ve světlé krajině), dotahuju to tvrdšíma filtrama při zvětšování (3 a 5). Zaměřil bych se hlavně na vyvolání filmu. Ač se zdají takové ranním sluncem prosvětlené scény hodně kontrastní, řekl bych, že jako takové mají kontrast spíše normální nebo menší. Mluvím o focení základními nebo portrétnějšími skly.
  • 0

#6 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 9 září 2008 - 20:43:18

No, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.
  • 0

#7 LukasJ

LukasJ

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 319 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 10 září 2008 - 07:34:51

No, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.


Pod tohle se podepíšu. Filtr bro barvu na ČB nebrat. Rozdíl je velmi markantní. Ale stejně, modrej filtr se hodí velice málokdy, osobně ho používám asi stejně často jako červenej.
  • 0

#8 vrabec1327332585

vrabec1327332585

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 4 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 12 září 2008 - 12:49:15

No, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.

Ahoj, chci poprosit o radu ohledne barevnych filtru, kdyz je mam na Yashice 124 mat G , o kolik mam asi upravit expozici? Dekuju
  • 0

#9 bobrb

bobrb

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 859 příspěvků(y)
  • Locationpod Brdy
Reputace: 54

Publikováno 12 září 2008 - 13:16:31

Ahoj, chci poprosit o radu ohledne barevnych filtru, kdyz je mam na Yashice 124 mat G , o kolik mam asi upravit expozici? Dekuju

Presne podle filtracniho faktoru, ktery mas napsany primo na filtru. Pokud je tam naprfaktor prodlouzis na dvojnasobek (tj o 1 EV), pri faktoru 4 prodlouzis na ctyrnasobek (tj o 2 EV)...
  • 0

#10 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 12 září 2008 - 13:21:17

No, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.

Ahoj, chci poprosit o radu ohledne barevnych filtru, kdyz je mam na Yashice 124 mat G , o kolik mam asi upravit expozici? Dekuju


podle filtracniho faktoru daneho filtru. takhle se radi blbe....zlute filtry jsou odhadem tak od pul clony po clonu, zlutooranzove-oranzove tak od 1.5 po 2 clony, tmave cerveny tri, svetle cerveny nebo cervenoranzovy tak 2-2.5 clony, zelene neco kolem 2 clon, zlutozelene trochu min - 1.5 clony. hodnoty ber velmi priblizne, filtry by se musely videt rpo lepsi posouzeni.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních