Přejít na obsah


Fotka

RA-4 - vyvolávací časy


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
6 odpovědí na toto téma

#1 oranzada

oranzada

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 2 říjen 2008 - 18:21:49

"jsem začátečník a potřeboval bych poradit s barevnou fotkou, kde sehnat tabulku vyvolávacích časů? Používám k tomu Tetenal Colortec RA-4 a kodak 13x18 a nedaří se nedaří, fotky jsou buď moc tmavé nebo zase světlé. Už jsem zničil spousty papírů a tak bych chtěl požádat o radu, jak dloudo osvítit, jak dlouho vyvolávat a nastavení barev?
Nebo jestli někdo ví o jiném způsobu jak na to.

Děkuji "
  • 0

#2 khorak

khorak

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 101 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 2 říjen 2008 - 20:13:30

Černobílé jsi někdy dělal, nebo rovnou RA4?
Čas ve vývojce záleží na teplotě, jestli je to nízkoteplotní kit (tj. pro 20° až 24°C), tak časy budou od 30s (24-25°C) do 60s (20°C). Ale mělo by to být napsané v návodu ke kitu. Absolutní hodnota teploty není tak kritická, ale měla by být vždy stejná (takže to chce termostat). Celková hustota ("tmavost") fotky se řídí úplně stejně, jako u černobílé, ovšem s tím, že je potřeba brát ohled na hodnotu filtrace, případně to nějak měřit (analyzátor, denzitometr).
Nastavení barvy je pro začátečníka věda, doporučuju si o tom někde nejdřív přečíst. Úplně bez měřících přístrojů se to dá, ale chce to získat odhad a používat aspoň nějakou pomůcku na vyhodnocení barevné odchylky (tabulku, vzorník barev).
  • 0

#3 papo

papo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 332 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 2 říjen 2008 - 20:40:45