Agfa MCP - ADOX MCP
#1
Publikováno 4 leden 2009 - 16:52:56
Jo, a je to v Neutolu NE. Já budu zkoušet Amaloco.
#2
Publikováno 4 leden 2009 - 19:22:13
#3
Publikováno 4 leden 2009 - 19:28:23
#4
Publikováno 4 leden 2009 - 19:50:36
V úterý dostanu "masívní" zásilku těchto papírů a pokud se dostanu o víkendu do komory, budu referovat.
hergot himl.... od koho to sháníš? já je mám objednaný u pana Matuška a .... pořád nic :/
#5
Publikováno 4 leden 2009 - 19:58:40
V úterý dostanu "masívní" zásilku těchto papírů a pokud se dostanu o víkendu do komory, budu referovat.
hergot himl.... od koho to sháníš? já je mám objednaný u pana Matuška a .... pořád nic :/
easy - adox mcp uz maji u Skody skladem staci tam skocit. Ceny jsou pekne, coz Skoda prekvapil - mile
#6
Publikováno 4 leden 2009 - 20:07:04
#7
Publikováno 4 leden 2009 - 20:08:00
#8
Publikováno 4 leden 2009 - 21:57:52
#9
Publikováno 4 leden 2009 - 22:05:24
Mno to by mne taktéž zajímalo.Můžu se zeptat proč to na barytu fakt nebylo ono? Proč je k tomuto účelu lepší RC?
A co to je?adoxy používam přesně na to, co plánuje pentaxistův kolega
#10
Publikováno 4 leden 2009 - 22:16:33
btw: dneska jsem zjistil, ze skoda ma uz ty ADOX MCP...tak jsem si v zachvatu radosti jeden balik koupil...jen abych si pak na apugu precetl, ze to je prvni varka, kterou vyrobila agfa, je uz vicemene cela vyprodana, dalsi uz se bude delat v jine tovarne, kde se jim ale nedari zprovoznit ty coatovaci masiny...
#11
Publikováno 4 leden 2009 - 22:43:37
Agfa MCP (a nyní ADOX MCP) je tonálně bohatý, se specifickým povrchem (mluví se o semimatu), atd.
Jinak - dokážu-li dostat na papír to, z čeho posléze tiskárna udělá knížku v provedení, v jakém si přeji, a když tutéž fotku zapaspartuji a jde do rámu pod sklo a jsem spokojen, pak hrábnu do MCP. Když dělám třeba mlhy v pralese, hrábnu do jiného šuplíku - baryt. S kolegou jsme bojovali s obrázky, které musely mít křídově bílý papír (aby se divák jeho barvou a strukturou nezabýval) a bylo třeba jim tak ponechat trochu "syrovosti" - ovšem při zachování tonality z Acrosu v Instant Mytolu 1+2.
Hergot, neumím to lépe vysvětlit... asi proto, že jsem musel zbaštit dneska už třetí brufen. Pokusím se jindy.
#12
Publikováno 4 leden 2009 - 22:49:05
A co to je?adoxy používam přesně na to, co plánuje pentaxistův kolega
no, že prostě ty desítky nebo možná stovky víceméně reportážních věcí se mně nechce dělat na baryt a kolikrát je to i zbytečný...
#13
Publikováno 4 leden 2009 - 23:32:30
jee a je čekal nějaké moudro tož nic ale aspoň vím, které RC sou dobré.no, že prostě ty desítky nebo možná stovky víceméně reportážních věcí se mně nechce dělat na baryt a kolikrát je to i zbytečný...
#14 Anonymous
Publikováno 4 leden 2009 - 23:38:42
jee a je čekal nějaké moudro tož nic ale aspoň vím, které RC sou dobré.no, že prostě ty desítky nebo možná stovky víceméně reportážních věcí se mně nechce dělat na baryt a kolikrát je to i zbytečný...
to je ti málo moudrý?
nevděk vládne světem...
#15
Publikováno 4 leden 2009 - 23:44:04
#16
Publikováno 5 leden 2009 - 10:31:46
notorius - díky náčelníku, že ses mě zastal
#17
Publikováno 10 leden 2009 - 21:44:44
Zvětšoval jsem (ze zvědavosti) z Acrosu (kino), Retro 100 (svitek) a Retro 400 (svitek), vyvolával v Amalocu.
Závěr velmi jednoduchý - stejné jako dřívější Agfa MCP (satin).
Černá je fakt černá, bílá je zářivá, velmi dobře reagují na filtraci (možná lépe tvrdou až po ultratvrdou - to si ještě netroufám říci).
Parádně stékají, snadno perou a suší se lépe, než Fomaspeed.
Nevím, zda je to náhoda, ale v nejvyšších světlech mám pocit, že se papír chová jako předsvětlený - reaguje i na velmi nízkou hladinu světla. Ale jenom do jisté hranice! Když byl rozdíl (mezi hlavním motivem a plechovou oblohou) více, než (přibližně) 3 stopy, děsně se to dosvěcuje... Rval jsem několikanásobky základního expozičního času.
Toť vše, co po 18 fotkch můžu říci. Ale není to málo, co?!
#18
Publikováno 11 leden 2009 - 01:01:13
#19
Publikováno 11 leden 2009 - 17:10:09
#20
Publikováno 13 leden 2009 - 16:09:14
Jinak to že papíry velmi reagují na změnu gradace musím jenom potvrdit. Dokonce jsem se šel kouknout, jeslti ty FB multigrady, se kterými jsem do teď pracoval nebyly náhodou pevné gradace
#21
Publikováno 17 leden 2009 - 23:21:13
Zvětšoval jsem z kinofilmu (125PX v IM 1+2 a Rodinalu 1+50) na formát 24x30 ty fotky, které mi mamlas v rámařství nafest vlepil mezi paspartu a kartón.
Byly to světelně dost komplikované scény, které chtěly (u původních - na Fomaspeedu Variantu) často split.
První, čeho si bylo možno povšimnout, je nižší citlivost ADOX MCP (oproti F-speedu Var.). To, co jsem exponoval (za jinak stejných podmínek) na české papíry 16sec., se na MCP muselo svítit 20-21sec.
MCP-čkům také dělá hodně dobře předsvícení (říká se tomu preflashing?). Provedl jsem to "po sedlácku":
Udělal jsem normálním postupem proužkovou zkoušku a určil filtraci. Zhotovil jsem "finální zvětšeninu". Ve světlech to nebylo až tak ono... I vyňal jsem z rámečku negativ, objektiv zaclonil na 16 (více Apo Rodagon 50ka nelze), zařadil Y-50, M-0 a zhotovil proužkovou zkoušku expozicemi po 0,3 sec. První proužek, který bylo lze odlišit od bílého okraje byl 1,2 sec. (resp. 4x0,3sec.) a tak jsem "předsvítil" 0,9 sec. Poté jsem vše povracel na původní hodnoty, založil negativ a exponoval časem zjištěným při první zkoušce.
Musím říci, že (i když to bylo jenom na 6 fotkách) obrázky jsou "bohatší", "hlubší" a "šťavnatější".
U jedné fotky jsem zkusil navíc klasický split - bylo to dobré, ale ty fotogafie, které byly předsvícené, jsou (alespoň pro mě) o mrť hezčí.
Jaké jsou vaše zkušenosti? Hoďte je do placu!
#22
Publikováno 18 leden 2009 - 17:18:41
Jaké jsou vaše zkušenosti? Hoďte je do placu!
Já teda zatím s těmahle papírama zkušenost nemám, ale v brzké době je taky hodlám otestovat. Dělám hodně reportážních věcí a náhledy a malé fotky se mi nechce dělat na baryt.
Jenom nevím jestli mam ty Adoxy radši koupit lesklé nebo matné. Asi je to blbá otázka, vím že lesklé se budou hodit více na něco jiného než matné a naopak, ale přesto: Jsou lepší, hezčí matné nebo lesklé Adoxy MCP? Ze kterých máte "lepší pocit" a kterým byste dali přednost?
#23
Publikováno 18 leden 2009 - 18:07:27
#24
Publikováno 18 leden 2009 - 18:53:48
#25
Publikováno 18 leden 2009 - 20:31:01
P.S. Je zajímavé, že lesk na 24x30 je u ADOXU MCP menší, než u formátu 30x40. Tentýž pocit jsem totiž mám i u Fomaspeedů.
Dnes jsem zkusmo zasadil do zbylé pasparty low key (navíc předsvícený) na ADOX MCP lesk - a dlužno říci, že je to fakt moc a moc pěkné.
Eda: Nevím, ale ani Agfy MCP nebyly "čistě matné", zase spíše ten semi-matt, hedvábný mat.
#26
Publikováno 19 leden 2009 - 15:19:04
Totéž se teď možná děje s POP kopírovacími papíry!
#27
Publikováno 19 leden 2009 - 16:09:19
Já jsem jednu doma měla ilforďácký bilý baryty v matu a nějak jsme si navzájem nesedly
Dany dělá na fomácký 132 a musím říct, že se mi to velmi líbí, ale ve srovnání s ilford baryty mat, bych fomácký 132 matem vůbec nenazývala...
Jenom mám občas potřebu barevně neutrálního papíru, a to 131 ani 132 není a tak uvažuju o ADOX Fine Print Vario Classic FB v matu (bude-li vypadat spíše jako semi-mat ) ...navíc se mi u ADOX barytů libí ta gramáž - opravdu kus poctivýho papíru
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních