Přejít na obsah


Fotka

Agfa MCP - ADOX MCP


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
26 odpovědí na toto téma

#1 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 4 leden 2009 - 16:52:56

Kolega začíná zpracovávat Afriku (cca 300 kinofilmů, nepočítaně svitků). Na barytu to fakt nebylo ono, tak jsem mu věnoval poslední krabici Agfa MCP SemiMatt. To je ono!!! Jenže v krabici už bylo tak 45 kousků... a co dál? Tak jsme to prubli na ADOX MCP. OPRAVDU GANC NÉMLICH TO SAMÉ! To je velmi radostné zjištění... V úterý dostanu "masívní" zásilku těchto papírů a pokud se dostanu o víkendu do komory, budu referovat.
Jo, a je to v Neutolu NE. Já budu zkoušet Amaloco.
  • 0

#2 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 4 leden 2009 - 19:22:13

Kurňa tož to se třesu na výsledky:) Dělám hafo malých fotek a na ty je barytu škoda(esli se strhne diskuse o oprávněnosti tohoto názoru, klidně:evil: ), ale RC Fomy pevné gradace úplně ideál nejsou:/ Tož kdyby byl dobrý papír.. :roll:
  • 0

#3 venca

venca

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 799 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 4 leden 2009 - 19:28:23

hmm a já myslel jakou mám vzácnost, když tu mám 50x60 Agfy MCP... teď je to jenom normální prošlej papír.
  • 0

#4 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 4 leden 2009 - 19:50:36

V úterý dostanu "masívní" zásilku těchto papírů a pokud se dostanu o víkendu do komory, budu referovat.


hergot himl.... od koho to sháníš? já je mám objednaný u pana Matuška a .... pořád nic :/
  • 0

#5 Vlcak

Vlcak

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 279 příspěvků(y)
Reputace: 96

Publikováno 4 leden 2009 - 19:58:40

V úterý dostanu "masívní" zásilku těchto papírů a pokud se dostanu o víkendu do komory, budu referovat.


hergot himl.... od koho to sháníš? já je mám objednaný u pana Matuška a .... pořád nic :/


easy - adox mcp uz maji u Skody skladem :roll: staci tam skocit. Ceny jsou pekne, coz Skoda prekvapil - mile
  • 0

#6 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 4 leden 2009 - 20:07:04

nejmíň ve dvou nebo i třech vláknech už sem to tady psal - adoxy používam přesně na to, co plánuje pentaxistův kolega a ANO podobnost s mcp je víc než veliká :roll:
  • 0

#7 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 4 leden 2009 - 20:08:00

Takže "masivní zásilka" je vybrakování všech zásob Škody? :roll: No to zní dobře, asik si tam skočím něco koupit na zkoušku:)
  • 0

#8 al-gaida

al-gaida

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 93 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 leden 2009 - 21:57:52

Můžu se zeptat proč to na barytu fakt nebylo ono? Pořád se zde mluví o tom jak je baryt dobrý, trvanlivější, má lepší povrch a podobně. Proč je k tomuto účelu lepší RC? Jsem z toho zmaten.
  • 0

#9 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 4 leden 2009 - 22:05:24

Můžu se zeptat proč to na barytu fakt nebylo ono? Proč je k tomuto účelu lepší RC?

Mno to by mne taktéž zajímalo.

adoxy používam přesně na to, co plánuje pentaxistův kolega

A co to je? :wink:
  • 0

#10 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 4 leden 2009 - 22:16:33

K těm Adoxům od Škody - info od kamaráda:
btw: dneska jsem zjistil, ze skoda ma uz ty ADOX MCP...tak jsem si v zachvatu radosti jeden balik koupil...jen abych si pak na apugu precetl, ze to je prvni varka, kterou vyrobila agfa, je uz vicemene cela vyprodana, dalsi uz se bude delat v jine tovarne, kde se jim ale nedari zprovoznit ty coatovaci masiny...
  • 0

#11 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 4 leden 2009 - 22:43:37

Fomabrom Variant je smetanový, tonálně bohatý, se specifickým povrchem, dá se tónovat a všelijak jinak čarovat... To je známo.
Agfa MCP (a nyní ADOX MCP) je tonálně bohatý, se specifickým povrchem (mluví se o semimatu), atd.
Jinak - dokážu-li dostat na papír to, z čeho posléze tiskárna udělá knížku v provedení, v jakém si přeji, a když tutéž fotku zapaspartuji a jde do rámu pod sklo a jsem spokojen, pak hrábnu do MCP. Když dělám třeba mlhy v pralese, hrábnu do jiného šuplíku - baryt. S kolegou jsme bojovali s obrázky, které musely mít křídově bílý papír (aby se divák jeho barvou a strukturou nezabýval) a bylo třeba jim tak ponechat trochu "syrovosti" - ovšem při zachování tonality z Acrosu v Instant Mytolu 1+2.
Hergot, neumím to lépe vysvětlit... asi proto, že jsem musel zbaštit dneska už třetí brufen. Pokusím se jindy.
  • 0

#12 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 4 leden 2009 - 22:49:05

adoxy používam přesně na to, co plánuje pentaxistův kolega

A co to je? :wink:


no, že prostě ty desítky nebo možná stovky víceméně reportážních věcí se mně nechce dělat na baryt a kolikrát je to i zbytečný...
  • 0

#13 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 4 leden 2009 - 23:32:30

no, že prostě ty desítky nebo možná stovky víceméně reportážních věcí se mně nechce dělat na baryt a kolikrát je to i zbytečný...

jee a je čekal nějaké moudro :wink: tož nic :) ale aspoň vím, které RC sou dobré.
  • 0

#14 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 leden 2009 - 23:38:42

no, že prostě ty desítky nebo možná stovky víceméně reportážních věcí se mně nechce dělat na baryt a kolikrát je to i zbytečný...

jee a je čekal nějaké moudro 8-) tož nic :D ale aspoň vím, které RC sou dobré.


to je ti málo moudrý? :)
nevděk vládne světem... :wink: :)
  • 0

#15 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 4 leden 2009 - 23:44:04

pardon, nemyslel sem to až tak nevděčně :) :wink: jen sem čekal filozoficko-technické pojednání od takové, zvláště VYSOKÉ, autority:)
  • 0

#16 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 5 leden 2009 - 10:31:46

no vidiš a já si zase řikal, že na valachy se musí spíš tak nějak polopaticky :wink: :)

notorius - díky náčelníku, že ses mě zastal :)
  • 0

#17 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 10 leden 2009 - 21:44:44

Tak aspoň minimální report o Adox MCP (mat).
Zvětšoval jsem (ze zvědavosti) z Acrosu (kino), Retro 100 (svitek) a Retro 400 (svitek), vyvolával v Amalocu.
Závěr velmi jednoduchý - stejné jako dřívější Agfa MCP (satin).
Černá je fakt černá, bílá je zářivá, velmi dobře reagují na filtraci (možná lépe tvrdou až po ultratvrdou - to si ještě netroufám říci).
Parádně stékají, snadno perou a suší se lépe, než Fomaspeed.
Nevím, zda je to náhoda, ale v nejvyšších světlech mám pocit, že se papír chová jako předsvětlený - reaguje i na velmi nízkou hladinu světla. Ale jenom do jisté hranice! Když byl rozdíl (mezi hlavním motivem a plechovou oblohou) více, než (přibližně) 3 stopy, děsně se to dosvěcuje... Rval jsem několikanásobky základního expozičního času.
Toť vše, co po 18 fotkch můžu říci. Ale není to málo, co?!
  • 0

#18 ochu

ochu

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 243 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 11 leden 2009 - 01:01:13

berraneck - ogaro poslúchaj, jak na ty papíry budeš dělat v Brně, tož mě daj vědět. Aji bych sa došel kúknút
  • 0

#19 *Ivan*

*Ivan*

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 388 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 11 leden 2009 - 17:10:09

Jestli bude nejaky minitemnokomornicky sraz vyjimecne v temne komore a ne hospode, rad bych se pozval, mohu-li. Pokud by mi pri te prilezitosti nekdo za uplatu udelal fotku na ten novy Adox, byl bych moc vdecny.
  • 0

#20 venca

venca

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 799 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 13 leden 2009 - 16:09:14

Potvrzuji slova Pentaxisty. Papíry jsem včera konečně zkusil (lesklé) akorát: dost dlouho jsem s RC nedělal ale takhle tenký papír jsem nečekal. To mě až zarazilo, měl jsem za to, že pokud jde o Agfu, půjde o jinačí gramáž.

Jinak to že papíry velmi reagují na změnu gradace musím jenom potvrdit. Dokonce jsem se šel kouknout, jeslti ty FB multigrady, se kterými jsem do teď pracoval nebyly náhodou pevné gradace :-)
  • 0

#21 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 17 leden 2009 - 23:21:13

Jestli to někoho zajímá, tak dnešní zkušenost s ADOX MCP (tentokrát lesklý):
Zvětšoval jsem z kinofilmu (125PX v IM 1+2 a Rodinalu 1+50) na formát 24x30 ty fotky, které mi mamlas v rámařství nafest vlepil mezi paspartu a kartón.
Byly to světelně dost komplikované scény, které chtěly (u původních - na Fomaspeedu Variantu) často split.
První, čeho si bylo možno povšimnout, je nižší citlivost ADOX MCP (oproti F-speedu Var.). To, co jsem exponoval (za jinak stejných podmínek) na české papíry 16sec., se na MCP muselo svítit 20-21sec.
MCP-čkům také dělá hodně dobře předsvícení (říká se tomu preflashing?). Provedl jsem to "po sedlácku":
Udělal jsem normálním postupem proužkovou zkoušku a určil filtraci. Zhotovil jsem "finální zvětšeninu". Ve světlech to nebylo až tak ono... I vyňal jsem z rámečku negativ, objektiv zaclonil na 16 (více Apo Rodagon 50ka nelze), zařadil Y-50, M-0 a zhotovil proužkovou zkoušku expozicemi po 0,3 sec. První proužek, který bylo lze odlišit od bílého okraje byl 1,2 sec. (resp. 4x0,3sec.) a tak jsem "předsvítil" 0,9 sec. Poté jsem vše povracel na původní hodnoty, založil negativ a exponoval časem zjištěným při první zkoušce.
Musím říci, že (i když to bylo jenom na 6 fotkách) obrázky jsou "bohatší", "hlubší" a "šťavnatější".
U jedné fotky jsem zkusil navíc klasický split - bylo to dobré, ale ty fotogafie, které byly předsvícené, jsou (alespoň pro mě) o mrť hezčí.
Jaké jsou vaše zkušenosti? Hoďte je do placu! :-)
  • 0

#22 al-gaida

al-gaida

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 93 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 18 leden 2009 - 17:18:41

Jaké jsou vaše zkušenosti? Hoďte je do placu! :)


Já teda zatím s těmahle papírama zkušenost nemám, ale v brzké době je taky hodlám otestovat. Dělám hodně reportážních věcí a náhledy a malé fotky se mi nechce dělat na baryt.

Jenom nevím jestli mam ty Adoxy radši koupit lesklé nebo matné. Asi je to blbá otázka, vím že lesklé se budou hodit více na něco jiného než matné a naopak, ale přesto: Jsou lepší, hezčí matné nebo lesklé Adoxy MCP? Ze kterých máte "lepší pocit" a kterým byste dali přednost?
  • 0

#23 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 18 leden 2009 - 18:07:27

co jsem měl možnost vidět agfu mcp, tak mam jasno, matnej (on je to takovej.... semimat)
  • 0

#24 Eda

Eda

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 027 příspěvků(y)
Reputace: 18

Publikováno 18 leden 2009 - 18:53:48

vím, že se vám teď pletu do RC vlákna :) , ale v souvislosti s posledními příspěvky by mě zajímalo, jestli náhodou nevíte, zda ADOX Fine Print Vario Classic FB v matu je také spíše semimat, nebo je to opravdu matný...
  • 0

#25 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 18 leden 2009 - 20:31:01

al-gaida: V tom nelze poradit - nutno vyzkoušet. Mně se více líbí lesklé - jsou opravdu lesklé, nebývá s nimi problém jako u některých šarží Fomaspeedu ("igelit"). Kibish dělá Afriku na matt (resp. semimatt) a je to hodně pěkné. Pro reportáž (street atd.) bych asi zkusil lesk - ale je to pouze můj pohled na věc.
P.S. Je zajímavé, že lesk na 24x30 je u ADOXU MCP menší, než u formátu 30x40. Tentýž pocit jsem totiž mám i u Fomaspeedů.
Dnes jsem zkusmo zasadil do zbylé pasparty low key (navíc předsvícený) na ADOX MCP lesk - a dlužno říci, že je to fakt moc a moc pěkné.

Eda: Nevím, ale ani Agfy MCP nebyly "čistě matné", zase spíše ten semi-matt, hedvábný mat.
  • 0

#26 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 19 leden 2009 - 15:19:04

Eda: nejmatnější povrch, který jsem viděl, měl papír ADOX Vario Classic PE (tzn. RC-čková verze). Bohužel ale nějak plynule a nenápadně vymizel ze sortimentu :)(
Totéž se teď možná děje s POP kopírovacími papíry!
  • 0

#27 Eda

Eda

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 027 příspěvků(y)
Reputace: 18

Publikováno 19 leden 2009 - 16:09:19

jj díky chlapi.
Já jsem jednu doma měla ilforďácký bilý baryty v matu a nějak jsme si navzájem nesedly :)
Dany dělá na fomácký 132 a musím říct, že se mi to velmi líbí, ale ve srovnání s ilford baryty mat, bych fomácký 132 matem vůbec nenazývala...
Jenom mám občas potřebu barevně neutrálního papíru, a to 131 ani 132 není a tak uvažuju o ADOX Fine Print Vario Classic FB v matu (bude-li vypadat spíše jako semi-mat :D ) ...navíc se mi u ADOX barytů libí ta gramáž - opravdu kus poctivýho papíru
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních