Přejít na obsah


Fotka

Rovnání negativu a papíru


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
20 odpovědí na toto téma

#1 zbynimir

zbynimir

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 100 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 březen 2009 - 18:04:56

AHoj,

když jsme tak nedávno přemýšlel nad svým procesem, přišel jsem na to, že spoustu času mi zabere správné narovnání negativu ve zvětšováku a potom následné rovnání rámu s papírem, aby nebyl křivě (i když se mi to ne vždy podaří, taky se vám to stává?) :)

Jelikož jsem temnokomornický samouk, tak si říkám, jestli to třeba nejde "ošulit" (čti urychlit) nějakou vychytávkou, nebo jestli na to neexistují nějaké pomůcky či postupy nebo co já vím.

Díky a fajn den
  • 0

#2 Oscar76

Oscar76

    Nováček

  • Předplatitel
  • 80 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 16 březen 2009 - 18:32:57

No nevím. Jsem taky temnokomornický samouk (už tak 15 let), ale na tyhle věci jsem nic nevymyslel. Pochybuju, že se to dá nějakejma "udělátkama" zařídit. Hodně záleží určitě na typu zvětšováku, třeba to u některejch jde bezvadně.

Já na Magnifaxu 4a rovnám negativ v rámečku třeba tak 10-20 sekund, další čas zabere kontrola a odstraňování případných smítek prachu (1-2 minuty). Rám srovnám na začátku zvětšování, pak už se snim nehejbá. Pokud je přesto fotka na papíru trochu křivě (což je stejně minimálně), dořeší se to paspartou, kterou si standardně sám na všechny fotky dělám.

Ve srovnání s ostatními procesy, především osvitovými zkouškami je to totálně bezpředmětný. Ale napadá mě, že to taky záleží na tom, jaký fotky člověk dělá. Já dělám standardně a většinově A4 (menší nikdy) a těch jsem schopen vyprodukovat max. 4 až 5 za jednu session.Což postačuje, věnuju se prostě jen těm nejlepším záběrům, který pro mě maj nějakou výtvarnou hodnotu. Pokud ale někdo dělá třeba náhledy 10X15 z celýho filmu, chápu, že ho pak může výměna negativů časově zatěžovat.
  • 0

#3 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip