Rovnání negativu a papíru
#1
Publikováno 16 březen 2009 - 18:04:56
když jsme tak nedávno přemýšlel nad svým procesem, přišel jsem na to, že spoustu času mi zabere správné narovnání negativu ve zvětšováku a potom následné rovnání rámu s papírem, aby nebyl křivě (i když se mi to ne vždy podaří, taky se vám to stává?)
Jelikož jsem temnokomornický samouk, tak si říkám, jestli to třeba nejde "ošulit" (čti urychlit) nějakou vychytávkou, nebo jestli na to neexistují nějaké pomůcky či postupy nebo co já vím.
Díky a fajn den
#2
Publikováno 16 březen 2009 - 18:32:57
Já na Magnifaxu 4a rovnám negativ v rámečku třeba tak 10-20 sekund, další čas zabere kontrola a odstraňování případných smítek prachu (1-2 minuty). Rám srovnám na začátku zvětšování, pak už se snim nehejbá. Pokud je přesto fotka na papíru trochu křivě (což je stejně minimálně), dořeší se to paspartou, kterou si standardně sám na všechny fotky dělám.
Ve srovnání s ostatními procesy, především osvitovými zkouškami je to totálně bezpředmětný. Ale napadá mě, že to taky záleží na tom, jaký fotky člověk dělá. Já dělám standardně a většinově A4 (menší nikdy) a těch jsem schopen vyprodukovat max. 4 až 5 za jednu session.Což postačuje, věnuju se prostě jen těm nejlepším záběrům, který pro mě maj nějakou výtvarnou hodnotu. Pokud ale někdo dělá třeba náhledy 10X15 z celýho filmu, chápu, že ho pak může výměna negativů časově zatěžovat.
#3
Publikováno 16 březen 2009 - 18:39:45
#4
Publikováno 16 březen 2009 - 18:46:55
#5
Publikováno 16 březen 2009 - 22:59:45
Tomu nějak nerozumím.Jak křivě ? V jaké rovině ? Jaké rovnání rámu s papírem ? Film založím mezi skla tak,aby byl vycentrovaný vůči středu a rám si po rozsvícení šibnu tak,jak potřebuji/ otázka sekund /. Kde je problém ?
U negativu jsem myslel dát ho mezi skla tak, aby byl uprostřed a rovnoběžně s celým rámečkem (kurňa to se blbě popisuje:-)) vždycky mi to tam trochu lítá a tak ve zvětšováku nadzvedávám to horní sklo a ještě ten film trochu koriguju jak je potřeba.
Ohledně papíru jsem myslel, jak zajistit to, aby nasvícený obraz byl přesně rovnoběžný s okraji papíru.
#6
Publikováno 16 březen 2009 - 23:24:00
#7
Publikováno 17 březen 2009 - 10:44:12
#8
Publikováno 17 březen 2009 - 16:34:15
Ahoj, snad mě napadá narýsovat si na formát papíru budoucí fotografie zlatý řez, podle kterého pak doladíš jak negativ tak rámeček (není odzkoušeno, chystám se na to příští zvětšování ). Čas to asi neušetří, ale Temnokomorník si myslím není žádný labový chrlič .
Není jednodušší si ten zlatý řez narýsovat v hlavě a promítnout si ho už do hledáčku? To, se mi občas tak zdá, docela šetří materiál a čas - nejen v komoře
#9
Publikováno 17 březen 2009 - 17:57:58
#10 Anonymous
Publikováno 17 březen 2009 - 18:24:02
Omlouvám se,ale tohle je opravdu jeden z případů ,kdy fakt naprosto netuším,o jakém problému se tu pořád diskutuje.Jaké předkreslené zlaté řezy ? Fotografie není přece žádný technický výkres !!! Rám si pod rozsvíceným zvětšovákem natočím přece tak,jak se mi to líbí a jak uznám za vhodné ! .
Nic si z toho nedělej, taky nechápu.
#11
Publikováno 17 březen 2009 - 20:22:04
#12
Publikováno 17 březen 2009 - 20:24:34
měl jsem to v ruce a vůbec se mi to nelíbilo!no... znam lidi, který neváhaj investovat nemálo svejch babek do přístroje, kterej za ně třeba vybere i ten úsměv u portrétovanýho, ale to je jiná kapitola, jiný aparáty a jiný lidi... a to sem vlastně vůbec nepatří
#13
Publikováno 17 březen 2009 - 21:40:38
Není jednodušší si ten zlatý řez narýsovat v hlavě a promítnout si ho už do hledáčku? To, se mi občas tak zdá, docela šetří materiál a čas - nejen v komoře
Zlatá slova...
Jinak základ profesionální praxe: žádné výřezy, co je na negativu, jde na papír beze zbytku.
#14
Publikováno 18 březen 2009 - 09:21:25
I tak díky moc za názory
#15
Publikováno 18 březen 2009 - 10:47:41
Robit zásadne!!!!!! medzi dvoma sklami, negativ na dolnom skle prilepit za hornú perforaciu , vyznačit si pre dalsie negatívy, čiernou liehovou fixkou pozíciu prvého, dokonale vyčistit, kedže páska vám negatív drží, potom maskáč zaklapnut a vložit vystrihnuté pásiky z čierneho PVC v ktorom je balený papier, kvoli preliatu svetla na dole na doske.. a vytesnit nimi kúsok medzi perforaciou a živým políčkom
Asi niesom dobrý v opise, ale funguje to dokonale. Rozdiely na doske v polohe po výmene negatívu sú minimalne.. max 5mm
#16
Publikováno 18 březen 2009 - 12:12:58
Ono je to pro mě teď jednoduší, páč zatím dělám na RC bez okrajů Takže až si troufnu na baryty, tak to bude o něčem jiném...
#17
Publikováno 18 březen 2009 - 13:58:55
#18
Publikováno 18 březen 2009 - 14:42:14
Nevím o čem sa bavíte a mysím, že nejsu sám. Tomášu na srazu mi to bude moset vysvětlit, ať tu nejsu za blba...
#19
Publikováno 18 březen 2009 - 14:48:21
#20
Publikováno 18 březen 2009 - 16:12:56
Ale Milane!! Ty zase ze sebe děláš hloupého a přitom až vytáhneš fotku, tak budeme všichni čučet, jak když nám spadne svitek do kanálu
Souhlasím. Buď jsou to umělcova mimikry a nebo taktika jak zasadit co nejrazantnější úder. Zároveň se na Krakenovi fotky těším a zároveň se už teď připravuju abych unesl svojí fotografickou nicotnost.
#21
Publikováno 18 březen 2009 - 16:15:16
Ale Milane!! Ty zase ze sebe děláš hloupého a přitom až vytáhneš fotku, tak budeme všichni čučet, jak když nám spadne svitek do kanálu
Souhlasím. Buď jsou to umělcova mimikry a nebo taktika jak zasadit co nejrazantnější úder. Zároveň se na Krakenovi fotky těším a zároveň se už teď připravuju abych unesl svojí fotografickou nicotnost.
asi tak nějak...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních