Kopírování negativů (ne hist. proces, ale jako takové)
#1
Publikováno 25 březen 2009 - 12:58:09
Nejjednoduší na vyzkoušení se mi zatím zdá svícení zvětšovákem na negativ - tedy v praxi si to představuju tak, že bych svítil přímo do foťáku se sundaným objektivem. (nebo pro případ VF na kazetu s filmem - to asi budu zkoušet dnes...)
#2
Publikováno 25 březen 2009 - 13:01:52
Chtěl bych se optat, zda a s jakým výsledkem je možno okopírovat negativ jako takový. Jaká je pro to nejlepší cesta? Napadá mě přiložení dvou negativů na sebe + prosvícení třeba v rámečku zvětšováku, nebo svícení zvětšovákemna negativ, či ofocení velké kopie pozitivu. Každé má své výhody nevýhody. Tak jen se tak ptám, zda s tím nemá někdo zkušenost, než se do pokusů pustím sám. Zajímá mě hlavně devalvace kvality.
Nejjednoduší na vyzkoušení se mi zatím zdá svícení zvětšovákem na negativ - tedy v praxi si to představuju tak, že bych svítil přímo do foťáku se sundaným objektivem. (nebo pro případ VF na kazetu s filmem - to asi budu zkoušet dnes...)
nemohl by to nějaký temnokomornický mazák předvést v Nedvědici na srazu? misky na vyvolávání budou o velikosti 24x30 cm...
#3
Publikováno 25 březen 2009 - 13:20:56
#4
Publikováno 25 březen 2009 - 13:32:04
Nejvetsi problem je, ze bych to potreboval provest 2x jelikoz mi primarne jde o kopii negativu jako takovou, ne prevedeni do pozitivu. Proste zalozni kopie
Negativy emulzema k sobě plácnout pod sklo, bliknout zvětšovákem a pak repete. Pokud to bude VF, tak doporučuju film Medix, slabé „rubínové“ červené světlo pro orientaci. Proužkovky stejně jako s papíry do misek.
#5
Publikováno 25 březen 2009 - 13:38:37
Tak nějak tuším, že při kontaktním kopírování nedochází ke ztrátam vlivem optiky, rovnoměrnosti svícení, rovnoběžnosti atp., zas je ale potřeba zajistit kontakt po celé ploše a to naprosto bez pardonu.
Devalvace kvality - promítal jsem si z kina původní negativy i vykopírovaný pozitivy a žádná velká ztráta se co se pamatuju nekonala.Ale je to už dlouho a moje měřítka se od té doby dost změnily Samozřejmě, čím víckrát se ten postup bude opakovat, tím větší budou ztráty.
S těma duplicitníma negativama - tam bych ten dotaz směřoval na tvůrce starýma technikama, ti mají vychytaný řízení kontrastu na duplicitních negativech.
Prostě originální negativ je naprosto nenahraditelnej, to je na analogu to krásný i strašný zároveň...
#6
Publikováno 25 březen 2009 - 13:47:44
ten Medix je fajn cesta - pouze pozor aby byl ve vyvojce dostatecnou dobu,Nejvetsi problem je, ze bych to potreboval provest 2x jelikoz mi primarne jde o kopii negativu jako takovou, ne prevedeni do pozitivu. Proste zalozni kopie
Negativy emulzema k sobě plácnout pod sklo, bliknout zvětšovákem a pak repete. Pokud to bude VF, tak doporučuju film Medix, slabé „rubínové“ červené světlo pro orientaci. Proužkovky stejně jako s papíry do misek.
me se v Multigrejdu(pro hist. techniky dostacujici) vyvolal cca za 30sec. Diky tomu ze je to tak rychle jsou na nem videt ruzne cmouhy atd ...
No uvidis sam - vezmu ho ssebou do Nedvedice jako rezervni neg. pro Vandyka.
Tedy min svitit, dele volat - on ten Medix je dost citlivy.
#7 Snek
Publikováno 25 březen 2009 - 18:52:00
Nejvetsi problem je, ze bych to potreboval provest 2x jelikoz mi primarne jde o kopii negativu jako takovou, ne prevedeni do pozitivu. Proste zalozni kopie
Praktickou zkusenost nemam, ale pokud by se ti s tim nechtelo delat 2x abys ziskal na negativu zpet negativni obraz, tak to stalemuzes udelas jednou, tj. negativ prosvitis na negativ a ten vyvolas jako inverzi (viz muj clanek vyvolavame negativ jako pozitiv), cimz se dostanez zpet k negativnimu obrazu.
S filmovym Super 8 obrazem jsem si mel moznost pohrat s optickym a kontaktnim kopirovanim (jsou na to sice specialni stroje, ale princip u fotografickych negativu je v zasade stejny - nekdy si udelam cas a chtel bych to vyzkouset, teorie je teorie a teprve v praxi objevis ruzna prekvapeni... )
#8
Publikováno 18 září 2013 - 19:34:03
#9
Publikováno 18 září 2013 - 21:22:27
Každopádně do háje šly všechny, ale různě rychle a různým směrem. Byl jsem zvědavý co udělá Fomapan R100. Velmi dlouho se držel bezezměny (jako jediný), ale v posledním roce celý zhnědnul. Řádně uložené referneční vzorky v pravém smyslu slova k tomu nemám, ale ty diáky co si prohlížím a příležitostně promítám, zatím žádné problémy nevykazují. Změny barevnosti těžko posoudit, oko se nechá snadno ošálit a paměť taky.
Občasné promítání je pro diáky normální. Když je budeš mít uložené ve tmě a v suchu, je to ideální a vydrží dlouho. Černobílé filmy obecně vydrží mnohem víc. Černobílý negativ i diapozitiv jsou si vemi podobné (většinou i zaměnitelné), takže by tam velký rozdíl v životnosti být neměl. Jen je vhodné si na diapozitivní použití vybrat negativ s čirou podložkou.
#10
Publikováno 18 září 2013 - 21:23:22
http://www.temnakomo...ia/page__st__50
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních