narodil jsem se fotografem
#1
Publikováno 9 duben 2009 - 19:42:04
link
http://www.ceskatele...-se-fotografem/
#2
Publikováno 9 duben 2009 - 19:52:27
#3
Publikováno 9 duben 2009 - 19:58:54
#4
Publikováno 9 duben 2009 - 20:34:51
Diky jeho projevu nejsem schopen hodnotit fotografie, rozumis?
nerozumim
#5
Publikováno 9 duben 2009 - 20:55:40
Diky jeho projevu nejsem schopen hodnotit fotografie, rozumis?
já trochu rozumim
#6
Publikováno 9 duben 2009 - 21:05:42
Diky jeho projevu nejsem schopen hodnotit fotografie, rozumis?
já trochu rozumim
no dobře, tak trochu rozumim, ale nechápu
#7
Publikováno 9 duben 2009 - 22:31:18
roman
#8 Anonymous
Publikováno 9 duben 2009 - 22:42:20
#9
Publikováno 9 duben 2009 - 23:17:45
#10 Anonymous
Publikováno 9 duben 2009 - 23:26:07
Holt jsme asi málo niggasasi jste hold měcí a nevyrůstali jste v ghettu, vy bílé huby
ale i tak, tohle třeba zrovna poslouchám:
#11
Publikováno 10 duben 2009 - 07:00:10
#12
Publikováno 10 duben 2009 - 07:12:36
#13
Publikováno 10 duben 2009 - 07:21:40
Jeho fotografie jsou úžasné.
#14
Publikováno 10 duben 2009 - 07:53:25
Dále jsme se v uvedeném pořadu opět mohli ubezpečit o významném vlivu práce pod zvětšovákem na výslednou náladu fotky.
#15
Publikováno 10 duben 2009 - 07:56:59
#16
Publikováno 10 duben 2009 - 07:59:28
pro ty co by si to chtěli prohlédnout, tak roman tam má písmeno navíc dobe je to www.antoninkratochvil.comMyslím si, že styl komunikace A.Kratochvíla buď akceptuješ nebo ne. Podle mého názoru je mírně extravagantní, ale po pár minutách jsem se naladil na stejnou notu a již jsem jenom vstřebával všechny jeho postřehy a informace. Fotograf je naprosto úžasný - viz. www.antoninkratrochvil.com
roman
#17
Publikováno 10 duben 2009 - 08:00:05
a mě zase jedno chybípro ty co by si to chtěli prohlédnout, tak roman tam má písmeno navíc dobe je to www.antoninkratochvil.com
#18
Publikováno 10 duben 2009 - 08:38:33
#19
Publikováno 10 duben 2009 - 08:43:18
#20
Publikováno 10 duben 2009 - 08:44:11
#21
Publikováno 10 duben 2009 - 08:56:58
říkal taky, že se vyhejbá telatům a tím u mě mimořádně stoupnul v ceně
#22
Publikováno 10 duben 2009 - 09:04:08
#23
Publikováno 10 duben 2009 - 09:13:40
#24
Publikováno 10 duben 2009 - 09:19:18
#25
Publikováno 10 duben 2009 - 09:28:02
Já se vždy snažil lidi vnímat podle toho co vychází zevnitř, ne podle toho jak se prezentují. A na panu Kratochvílovi je vidět, že jeho chování je jen určitou značkou, nikoliv vlastním egem....
#26
Publikováno 10 duben 2009 - 09:29:47
#27
Publikováno 10 duben 2009 - 09:32:23
#28
Publikováno 10 duben 2009 - 09:38:53
#29
Publikováno 10 duben 2009 - 09:39:21
Každopádne..vystupovanie je nepodstatné..podstatné je, že fotky má skvelé.
#30
Publikováno 10 duben 2009 - 09:49:46
#31
Publikováno 10 duben 2009 - 09:50:44
#32
Publikováno 10 duben 2009 - 09:51:40
#33
Publikováno 10 duben 2009 - 09:59:59
to už se dá říct že není důležitý jestli je to klasika nebo digi
helmu mám, tož házejte
#34 Anonymous
Publikováno 10 duben 2009 - 10:02:20
Tak teď si mě přesvědčil. Co nějaký ogara Salgádůj nebo Kratochvílůj. Ale že sám velký Kraken!! Mosím na něj taky dělat.A taky na něho dělá Kraken !!!!!
#35
Publikováno 10 duben 2009 - 10:15:05
Jenom taková poznámka k těm plachtám dělaným klasicky - ten dokument je z roku 1999. Tak by mě zajímalo, jestli je i dneska dělá klasicky, nebo jsou nový plachty už taky jen tisky... Protože profiprinterů, co dělají klasicky celosvětově valem ubývá , bohužel...
Tak tady mate technickou poznámku... Všechny ty plachty byly z kinofilmu, áno. Ten český laborant, co je i v dokumentu, je Robert Portel. mj. absolvent famu. Zvětšoval kromě Kratochvílových i Koudelkovy fotky, a jistě i řadě dalších. Nedávno jsem ho potkal a říkal, že paradoxně má čím dál víc práce. Podle mého názoru i proto, že češi nebudou schopni práci tak kvalitní zaplatit. Jeho ceny neznám, ale kdo by chtěl (a myslí si, že to zaplatí) tak zvětšuje od kina do 4x5".
#36
Publikováno 10 duben 2009 - 10:26:56
Ale kdysi prý nakoupil do zásoby 20 Nikonů FE a film ještě rozhodně nadobro nezatratil.
... to jen tak naokraj
#37
Publikováno 10 duben 2009 - 12:27:21
A taky na něho dělá Kraken !!!!!
ja take
imho nejlepsi reportazni film, i kdyz - Prowler mi na srazu rikal ze ty moje fotky z TRIXu jsou nejake divne digitalni
#38
Publikováno 10 duben 2009 - 12:52:19
#39
Publikováno 10 duben 2009 - 13:01:48
Kdo by se s ním chtěl setkat, má šanci v létě na jižní Moravě. Cena týdenního worshopu včetně ubytování - 25.000,- Kč.
#40
Publikováno 10 duben 2009 - 14:45:25
Jenom taková poznámka k těm plachtám dělaným klasicky - ten dokument je z roku 1999. Tak by mě zajímalo, jestli je i dneska dělá klasicky, nebo jsou nový plachty už taky jen tisky... Protože profiprinterů, co dělají klasicky celosvětově valem ubývá , bohužel...
Před cca. 2ma lety jsem s ním viděl rozhovor. Říkal, že reportážní zakázky dělá kvůli rychlosti na digi - vyfotí, spustí NTB, odešle přes satelit, a za pár minut to je v redakci.
--
Pepa
#41
Publikováno 10 duben 2009 - 14:51:25
#42
Publikováno 10 duben 2009 - 14:53:00
Mařena z horní dolní možná ocení, jak je pepa na výši, když řekne o Saudkovi, že fotí sračky...
No dovol... I když, upřímně řečeno, není to nic moc ty jeho fotky (Čte to tady taky Mařena?)
--
pepa
#43
Publikováno 10 duben 2009 - 15:30:28
Jak je zvyklý u BW, tak pracuje i s digi. Zda je to dobře - nevím. Je to věčná otázka autorství. Zde na TK si zakládáme na tom, že výsledkem práce fotografa je jeho papír. Na příkladu p. Kratochvíla vidíme, že okolí tuto problematiku může hodnotit i jinak. Je jasné, že podobných postupů využívá i další spousta světových fotografů. Co si o tom myslíte ?
#44
Publikováno 10 duben 2009 - 20:12:07
Ale taky k tomu dodal, že digi používá pouze na fotografování + další zpracování foto a odeslání do redakce provádí asistent, který jej všude doprovází. Možná to bylo jen v začátcích boje s touto technikou, ale vypovídá to o tom, že dosti spoléhá na další zpracovatele jeho fotek.
Jak je zvyklý u BW, tak pracuje i s digi. Zda je to dobře - nevím. Je to věčná otázka autorství. Zde na TK si zakládáme na tom, že výsledkem práce fotografa je jeho papír. Na příkladu p. Kratochvíla vidíme, že okolí tuto problematiku může hodnotit i jinak. Je jasné, že podobných postupů využívá i další spousta světových fotografů. Co si o tom myslíte ?
Nojo, a jsme zase u toho. Myslím, že bychom se měli bavit více o fotografii a ne o tom jakým způsobem je dělána.
Kdo si zakládá na barytu, ať na něj dělá a archiv ho časem pokud bude jeho práce soustavná a tématická pochválí. Třeba i po jeho smrti může vyjít fotografická kniha.
Kdo dělá na jiné podložky nebo jinou technologií bude se muset snažit více za svého života, aby vpadl do podvědomí a prosadil se. Čím více vyjde jeho fotografií v časopisech, knižně..atd. Tím více bude jeho jméno známé. Co uloží do šuplíku může být za X let nepoužitelné. CD nečitelná nebo vůbec už nebude možno v mechanice přečíst - jiná technologie), RC rozpadlé, tisky vybledlé...atd. Pokud neustále neobnovuji mám smolíka.
Zde na TK si zakládáme na tom, že výsledkem práce fotografa je jeho papír....
Spoustu námi uznávaných fotografů mělo lidi na zvětšování, propagaci..atd. Oni si dohlídli na to, jak má výsledek vypadat - toť k otázce autorství. Výsledek je fotografie a je podle mě jedno, že ji zvětšoval František Omáčka místo Jirky Nováka. Mi máme holt tu smůlu, že s si tím musíme hrát sami. Nebo naopak štěstí, protože se fotografií nemusíme živit a je to koníček, který nám dělá radost.
Kratochvíl
Kdo byl v leica gallery mohl posoudit vystupování sám. Mě osobně jeho naturel nevadí. Já bych se svým umřel hned v táboře pro uprchlíky. On navíc prošel cizineckou legií a z ničeho si vydobyl světové jméno. Tedy nemám nic proti. Navíc byla vidět v dokumentu i pokora. Ne ta laskavá Sudkovká - upřímná věta "To jsem tenkrát skazil - Film Janáčkovy Hukvaldy, ale jmenoval tam fotografa pracujícího s barvou, což by on asi nedokázal, chválil svého printera a možná tam ještě něco je. Navíc já osobně z dokumentu nebo hodinového sezení nedokáži říct, že je ten člověk takový nebo makový. Buď je mi sympatický nebo ne, ale i když ne neznamená, že je špatný.
P.S. Ten dvoreček mi připomněl printera Karla Koutského,kterého možná někdo znáte osobně. Podobný, pokud to není ten samý jsem u něj viděl .-)
#45
Publikováno 10 duben 2009 - 21:38:19
#46
Publikováno 11 duben 2009 - 19:36:53
Leda až na to, že to, že nekdo pochválí v jednej větě teho svojého sprintéra, či jak sa temu nadává, ešče neznamené pokoru, zejména tehdá, když před tým hodinu mele o tym jak je dobrý (což bezpochyby je).
Mám takový pocit, že ti, co už neco dokázali, takoví sú a ani jiní byť nemožú, to je dělí od tych dobrých fotografú, co je ešče nikdo nezná.
No a uchytit sa v tym júesjej, taky asi nebyla prdel a určitě to sebevědomí chce. Ale v tym dokumento ho bylo na mňa až moc.
#47
Publikováno 11 duben 2009 - 20:20:06
#48
Publikováno 12 duben 2009 - 09:19:50
Nojgi : samozřejmě, že i pro mě je obsah nadevše. Forma je důležitá, ale obsah vítězí. Já měl na mysli situaci, kdy při mistrovské práci pod zvětšovákem dostává fotografie svoji atmosféru. Potlačením drobností a zdůrazněním např. kontrastu. Viz Kratochvílovy slavné portréty slavných. Syrové negativy jistě neměly ten šmrnc, který získaly bravurní prací zvětšovatele. Jeho podíl na konečném vyznění /brilanci/ fotografií je významný a tudíž se dostává tak trochu do pozice spoluautora, která je mu však při mediální prezentaci odepřena. Zřejmě po ní ani nebaží, je smířen se svým osudem a naplněn výsledky své práce. Spíše mě zajímá Váš názor na toto umění - umění řemesla.
Zpracování je hodně důležité, v tom máš pravdu. I z banální věci se dá udělat dílo, ale myslím, že to moc dramatizuješ. Laborant udělá nějaký náhled a autor mu řekne. Je to fajn, ale ztmav mi ještě tamhle ten roh, ty ruce taky, zesvětli obličej, výřez trochu změn na.....atd. každý máme trochu jiné vidění a teprve svým podpisem např. Kratochvíl potvrdí, že to dopadlo tak jak s tím on sám souhlasí. V tom vidím práci autora.
P.S. Možná jsem již tady psal o Avedonovi, který si nechal udělat 10 kopií různé gradace, ty rozstříhal a sestavil v jeden celek, se kterým se pak laboranti trápili celý den než jej dokázali udělat .-) Mi bychom tuhle práci nezaplatili a tak se učíme a trápíme se zvětšeninami sami. Třeba to tak nedokážeme, ale aspoň máme z výsledku větší radost.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních