PMK-Pyro, negativní vývojka
#1
Publikováno 13 květen 2009 - 21:07:48
Tak, ale od keců k názvům a číslám.
Předpis: roztok A:
Destilovaná voda-------------40 ml
Metol---------------------------0,5 g
Pyrosiřičitan sodný------------1 g
Pyrogallol----------------------5 g
Doplnit destilovanou vodou do 50 ml
roztok B:
Destilovaná voda--------------75 ml
Metaboritan sodný (kodalk)--30 g
Doplnit destilovanou vodou do 100 ml
Takhle namíchanou vývojku skladuji v 100 ml flaškách a použil jsem ji i po dvou letech, bez problémů.
základní ředění, iso 100: 1A + 2B + 100 ml vody
základní čas: 12 minut (stejně jako u Pyrocat-HD)
základní ředění iso 400: 2A + 4B + 100 ml vody
základní čas zůstává na 12 minutách
Používal a používám tuto vývojku v kombinací s těmito filmy:
platí pro kinofilm i svitek stejně
Ilford PAN 100/12 min./ 20
Fomapan 100/12 min./ 20
Agfapan APX 100/12 min./ 20
Ilford PAN 400/12 min./ 20
Ilford HP5+/12 min./20
#2
Publikováno 5 srpen 2009 - 20:15:34
Jak se vývojka chová při nekontrastním osvětlení? Mlhy, pod mrakem, zímní mrtvá obloha bez mráčků, sníh...atd.
#3
Publikováno 5 srpen 2009 - 21:44:58
#4
Publikováno 5 srpen 2009 - 21:45:49
Pyrokatechol versus pyrogallol? Boj? Ne ne! Každý je dobrý a lepšejší než ten druhý jen ve zvláštních osobitých případech. HDčko je na skenech ploché jakoby bez živita ale na papíře to hraje. To mi věř!
510Pyro je ve světlech a v pleťovce nedostižná. Ale se to musí umět použít tam kde si to námět opravdu žádá!!!
Pyrovody nejsou pro namyšlené pitomce co s filmem začali před rokem! Bez zkušeností s jinýma vodama jsou jim specální kvality těchto vod opravdu k hovnu. Takže si namíchej katecholové i gallové a zkoušej a porovnávej. Za dva roky se ti to s nima začne možná trochu líbit. Toš tak.
#5
Publikováno 6 srpen 2009 - 16:49:28
Z pyrovod mám nazkoušenu vyrovnávačku od Kulhánka. Není špatná, ale moderní věc to není. Pokud seženu chemii tak asi zkusím pyrocat MC a uvidíme co to asi umí a jak se s ní dá pracovat.
#6
Publikováno 6 srpen 2009 - 17:54:36
#7
Publikováno 6 srpen 2009 - 18:34:08
Pan Sandy King i pan Jay De Fehr snad ještě žijí.
mimochodem, pořád slyším jak jsou vyvíječe jako pyrokatechin a další. No když si vzpomenu na A. Adamse a další z F64 ..... mnozí se dožili hooodně požehnaného věku... asi dělali s vitamínem C a zapíjeli to Krakenovou halůzkovou
sorry za off topic
#8
Publikováno 6 srpen 2009 - 18:35:18
.... du si dát tu halůzkovou
#9
Publikováno 6 srpen 2009 - 20:40:43
Ach jo, každej si holt musí projít tu svou nepokornou cestičku. Tak mnoho štěstí na té tvé. Bude asi předlouhá. ...nemoderní? "Moderní" co je to za kvalitu? Jak to myslíš? HDčko je podle mne velmi moderní (dnešní) a 510 je ještě mladší. Pan Sandy King i pan Jay De Fehr snad ještě žijí.
Moderní je 2007 a hlavně to vypadá, že lépe využívá citlivost oproti HD. Nedělá žlutozelenou podložku, takže by se z ní mělo lépe zvětšovat na proměné gradace a neměla by být náchylná na proužkování a podobné věci.
Navíc nevím proč by se mělo ustalovat v zásaditém usalovači a tady píší i možnost kyselého.
recepis
http://www.digitaltr...ech/01-5095.pdf
normálně se prodává:
PYROCAT-MC FILM DEVELOPER-Pyrocat MC is a high acutance developer, formulated by Sandy King as an alternative to other pyrogallol based staining developers. The advantages over PMK that Mr. King cites for his formula include an approximately 1/3 stop greater effective film speed, 10-15% shorter development times, more consistent staining action, lower toxicity, and no streaking or mottling with reduced agitation.
http://www.photoform...tion=0&langID=0
#10
Publikováno 6 srpen 2009 - 21:02:01
#11
Publikováno 6 srpen 2009 - 22:09:00
Určitě znáš Windische. Opět řádná barevnost a rozsvícené vlákno žárovky s čitelným textem v pozadí.
Ale jak říkáš, něco nazkouším a uvidím a z tím vyrovnáním se třeba mýlím.
#12
Publikováno 7 srpen 2009 - 07:56:27
A že by se blbě zvětšovaly zbarvené negativy na multigradaci? To teda ne. Dělám je takhle všechny a jde to perfektně, spíš se mi zdá že líp než po ID-11, nebo i jiných vývojkách, které používám.
#13
Publikováno 22 listopad 2009 - 19:54:14
Mám takovou nejistotu ohledně béčka.
Kodalk v béčku je nerozpuštěný.
I po 24hod je v lahvičce bílá usazenina, zhruba 25% obsahu.
Je pravda, že jsem si ten kodalk dělal doma
#14
Publikováno 24 listopad 2009 - 07:35:45
Mám takovou nejistotu ohledně béčka.
Kodalk v béčku je nerozpuštěný.
I po 24hod je v lahvičce bílá usazenina, zhruba 25% obsahu.
Je pravda, že jsem si ten kodalk dělal doma.
Co třeba zkusit doplnit vodou na dvojnásobný objem a podlo toho pak používat dvojnásobné množství při přípravě pracovního roztoku? Nebo nahradit triethanolaminem.
A vůbec, proč připravovat pracně Kodalk a pak ho pracně rozpouštět, když se může připravit přímo v roztoku..
PMK = bohaté polotóny
Diskuze o výrobě kodalku byla oddělena do samostatného vlákna: Metaboritan sodný / Kodalk.
Moderátor.
#15
Publikováno 3 leden 2010 - 13:52:41
Závěr,který pro mne z toho vyplývá je,že je to vývojka od samého počátku určená pro zejména velkoformátovou fotografii,zvláště u kontaktů,kde problém zrna prakticky odpadá. U středoformátu bych se pečlivě vyhýbal snímkům s podílem oblohy,nedovedu si vůbec představit,co by PMK způsobila na klasických emulzích od 100 asa výše.Kinofilm - to už je úplně mimo,pokud nejste vyznavači zrnitých obrazů. Na závěr připojím jeden svůj snímek,prosím ctěné obecenstvo o schovívavost,není to žádné úmělecké dílo,motiv z mého okolí byl vybrán pro dobrou demonstraci toho,v čem je PMK mistr - snímky v protisvětle.
#16
Publikováno 27 únor 2010 - 17:13:44
Použitý film: Fomapan 100 (plan 9x12 seknutý napůl)
Postup:
1) PMK 0,5ml (první roztok mám 2x koncentrovanější) + 1ml + 100ml v misce asi 11 minut, po třech minutách hozena vlnka
2) vymáchání ve vodě
3) TF-2, 4 minuty
4) praní cca 20 minut
5) destilka + Mirasol
Na všechno použita voda z jednoho kýblu, kde se temperoval ustalovač, teplotní rozdíly vyloučeny.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních