Pushované temno
#1
Publikováno 4 červenec 2009 - 14:18:52
Zrno není limitujícím faktorem - mám ho rád, fotím na svitek a plachty nad 24x30 nedělám.
#2
Publikováno 4 červenec 2009 - 17:21:56
Rád bych se zeptal, jestli nemáte vyzkoušené postupy na foceni někde okolo 3200 ASA tak, aby byla zachována atmosféra temna. To znamená, že kresba náznakem začíná až někde v místech, která by jinak byla v zóně 4 a pak se to rozjelo do normálního až vyššího (pokud se to dá naplácat na ultraměkkou filtraci na Fomatone, tak je to v pohodě) kontrastu s tím, že světla okolo zóny 8-9 bouchnou (drobná halace neuškodí, ale není nutná). Zatím mám nejlepší výsledek s HP5+@3200, 18 - 19 minut v R09 New (jedno otočení kvedlátka v Plastiku každé dvě minuty), ale ta světla občas bouchnou až moc brzo. Vyšší ředění dělá ošklivé věci s polotónama (a protože jich po takové prasárně moc nezůstává, tak není dobré jim ubližovat ještě víc).
Zrno není limitujícím faktorem - mám ho rád, fotím na svitek a plachty nad 24x30 nedělám.
řekněme aby na těch 3200byla tvrdá černá a zbytek prokreslenej? Na to bych ten rodinal viděl asi jako ideál no...
#3
Publikováno 4 červenec 2009 - 17:54:03
#4
Publikováno 5 červenec 2009 - 10:53:05
Všechno bylo prokreslený.Světla dokonce utažený, nepřepálený. všechno jak z vyrovnávací vývojky.Jen černá byla opravdu jak kaluž tuže.Při push procesu bych si tipoval že by ta černá spolkla i půltóny.
#5
Publikováno 5 červenec 2009 - 11:08:19
http://jinyprostor.c...kaz-_-Brian.htm
#6
Publikováno 5 červenec 2009 - 15:45:06
Acros má krásnou černou a při jenom lehce nevhodném zpracování se chová dobře zhovadile, ale obávám se, že to není to co hledám - tenhle efekt potřebuju tam, kde je opravdu hodně temno a většinou se jedná o dukumentační focení z ruky - tam je těch 3200 ASA opravdu minimum (i tak mi to dává pekelné časy - 1/4 až 1s, což je se Sixem opravdu radost).
#7
Publikováno 5 červenec 2009 - 17:21:33
Asi to chce těžkej kamerovej stativ nebo hodně pevnou ruku. No já ti jen můžu poradit energičtější vývojku která bude schopná vyvolat i sebemenší zárodky osvitnutýho obrazu a zároveň nebude volat světla až na D-max. Na push se mi proto nejlíp jeví microphen u kterýho jsem zatim neobjevil proces, při kterým by nedokázal jakkoliv slabej osvit vyvolat do viditelný podoby, zároveň dělá drobný a ostrý zrno.
s tím rodinalem nevim.Jeden čas jsem ho používal pro portréty který jsem dělal na fomu 400 exponovanou jako 800. tenhle jev ti teda asi nepomůžu vyřešit tak, jak bys potřeboval
#8
Publikováno 5 červenec 2009 - 19:41:37
#9
Publikováno 5 červenec 2009 - 19:53:16
#10
Publikováno 5 červenec 2009 - 19:59:55
#11
Publikováno 5 červenec 2009 - 20:08:13
#12
Publikováno 6 červenec 2009 - 00:07:10
Ale je pravda, že ta 1/30 udrzet nejde - u tech delsich casu uz ale raz mlaticiho zrcadla ruce utlumi a vetsinu expozicniho casu uz se zase projevujou jenom ty ruce. U te 1/30 fotis vlastne jenom po dobu, kdy zrcadlo clouma celym fotakem.
to docela sedí. Taky bych u toho sixe rači držel sekundu než třiceninu v ruce. Jinak k tý vývojce... zkusil bych nejak zkrotit rodinal
#13
Publikováno 6 červenec 2009 - 00:21:12
#14
Publikováno 7 červenec 2009 - 09:00:40
skvělý výsledky jsem dosáhnul s deltou 3200 v fx-37 1+5 - v interiéru to má úplně nádhernou tonalitu.
#15
Publikováno 7 červenec 2009 - 09:20:01
#16
Publikováno 7 červenec 2009 - 12:43:21
Občas HP5+ pushuji na 3200 a okometricky má pro mě nejpříjemnější podání v Microphenu 1+0
Microphen pokud vím zvedá citlivost, ne? Tam se docela bojím, ža přijdu o ty utopené stíny následované skokem.
vymyslet jak utáhnout světla... no možná zkusit nějakou přísadu která ten film nenechá vyjet až na D-max ...
Nějaké konkrétnější nápady, jak by se dal ten Rodinal přiškrtit, co do něho přidat? Trochu pomohl vyjetej Rodinal 1+25 (jednu použitou dávku mám ve flašce na polici a hážu do ní veškeré zavaděče z kinofilmu a jiný osvícený bordel, takže je to koncentrát produktů vyvolávání s trochou louhu) místo části ředící vody, ale chtělo by to silnější brzdu.
rodinal mi k hp5+ nepřijde jako dobrá volba, protože se z něj nedá vytáhnout větší CI než 0,6 (pro referenci bych doporučil optat se na APUGu pana Gainera)
skvělý výsledky jsem dosáhnul s deltou 3200 v fx-37 1+5 - v interiéru to má úplně nádhernou tonalitu.
Stejný problém jako s Microphenem - hledám něco co topí stíny a pak se rozjíždí skokem.
#17
Publikováno 7 červenec 2009 - 13:05:35
#18
Publikováno 7 červenec 2009 - 17:15:36
Nevim, třeba je to blbost, ale nezkoušel jsi tohle dělat až v pozitivu? Vrznout tam co největší kontrast a černou posunout...
Zkousel, zboural na tom asi 50 papiru a oproti te rodinalove verzi tomu v tech stinech neco chybelo a nevim co (ale zase to bylo lepsi ve svetlech) - proste tam nebyl tak dokonaly pocit tmy.
#19
Publikováno 8 červenec 2009 - 13:24:23
a nafoť to nějakým reprofilmem. Třeba na plocháč "Ilford ortho copy" nebo na fomáckej rendgen kterej červenou barvu vnímá zřídka. Tím dosáhneš "utažení světel" zbytek procesu ti udělá hlubokou černou. Teda ohledně toho rengenu bych možná sehnal i svitek.Ale nevim kolik by toho bylo. Možná by se musela objednat celá metráž
#20
Publikováno 8 červenec 2009 - 13:32:15
Ale svitkoidní podoba rentgenového filmu by nebyla od věci - hned jak se sežene práce a znovu se zaplní šrajtofle, tak bych se poptal na detaily.
#21
Publikováno 8 červenec 2009 - 13:54:23
Připravit si scénu nepřipadá v úvahu, protože tohle používám většinou na reportážní mazanice z různých pekelných pajzlů. od ohňů a podobně. Jinak řečeno, nearanžované živé foto (připomínky, že tohle může se Sixem dělat jenom magor si můžete nechat, o své normálnosti nemám iluze).
Ale svitkoidní podoba rentgenového filmu by nebyla od věci - hned jak se sežene práce a znovu se zaplní šrajtofle, tak bych se poptal na detaily.
Kamarád kterej tam pracuje jako chemik vyprávěl že tam navíjej asi 100metrový metráže svitkovýho rendgenu a posílají to do nějakýho kovozávodu kde s tím rendgenujou svařený tyče a plechy a podle toho kontrolujou jak je to svařený. Myslim že tam musej mít nějakej odpadní cancourek kterej by mohli věnovat aspoň na odzkoušení.
#22
Publikováno 8 červenec 2009 - 16:11:25
#23
Publikováno 8 červenec 2009 - 16:39:21
No a co se týče měření tak u pentagona prostě expozimetr není. Přepokládám že to bylo měžený nějakým samotným expozimetrem na střední tón expozice a nebo od oka.
Hp5 zvládá navolání na 3200 uplně s přehledem.A ohledně utopení stínů není problém, to řešíme jak ještě podpořit.Jen zase (tak jako já v předešlým vláknu) řešíme jak utáhnout světla.
#24
Publikováno 8 červenec 2009 - 17:55:54
Utopení stínů je účel a s tím Rodinalem funguje, řeší se tu ty světla - buď jejich utažení s tímhle postupem, nebo postup jiný, který mi nevytáhne ta svetla (třeba Excel 1+2 má světla super, ale stíny potvory přestávají být utopené).
Co se měření týče, u ohně měřím dopadající světlo Leningradem 7, kvůli plápolání okometrický průměr za cca 5 sekund, a dávám dvojnásobný čas než mi to doporučuje. V temných hospodách a jiných dírách s konstantním světlem měřím na obličej Minoltou X-370s a ubírám půl clony.
Co od toho čekat? Pocit temna nebo krásně prozářené a zároveň temné fotky, když se podaří stoupnout tak, aby bylo přímé protisvětlo. Kontrast až z toho pálí oči, což se k situaci většinou hodí.
Doufám, že jsem na žádný dotaz / námitku nezapoměl.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních