jo, zkousel: je to technicky film, velmi kontrastni, a tim myslim jak malou pruznost, tak velky rozdil opticke hustoty negativu. v dennim/bleskovym svetle chce to exponovat na EI6 nebo vic (EI3)
priklady toho, co z toho leze (skenovane negativy, pak lehce digitalne poupravene):
http://fav.me/d6oz018
http://fav.me/d6nbxin
http://fav.me/d6peapv
pak jeste par zvlastnosti:
- vyvolavam to v POTA, kvuli potlaceni kontrastu; pry je to pomale pracujici vyvojka - to sotva s tim filmem, obraz zacina byt viditelny tak 5 vterin od ponoreni, po minute nebo dvou uz se moc nemeni, az na
- vznikajici stribrny ramecek kolem celeho listu (v fomackym xtolu byl ten ramecek vic sedivy); ramecek je tim sirsi, cim dyl se vyvolava; ramecek je mozno setrit pri prani; odkud se sakra bere stribro ve vyvojce?
- krome ramecku obcas, a to spis nachodne, vznika jisty hnedy zavoj, taky lze ho odstranit pri prani (ja na to pouzivam stetec); fakt vznika nachodne, treba vyvolavam 6 planu v jedne varce POTA, a zavoj mam na 2. a 5. filmu
- v POTA to moc se neobjevuje, ale v xtolu nejvic exponovane mista nebyly cerna, ale bila - vypadalo to jak spatne ustalony negativ; je to viditelne hlavne od strany podlozky v odrazenym svetle, v pruchozim moc to nevadi
- obarvuje ustalovac na zluto
- emulze toho filmu je tak hladka, ze kdyz ho dam emulzi dolu na sklo skeneru, vznikaji newtonovy prsteny - byl to jeden z duvodu proc jsem si poridil EvenBetterScanning nadstavec:
