Přejít na obsah


Fotka

Začátky s klasikou


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
235 odpovědí na toto téma

#1 Girmy

Girmy

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 676 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 146

Publikováno 10 září 2009 - 16:58:25

Ahoj, jsem student a "digitální dítě" v jednom :). Ke klasice jsem se dostal přes dědu, který mi daroval Weltu Weltax (měchový aparát na 6x6 svitek, bez matnice, vše v manuálu), první můj vyvolaný svitek můžete vidět zde (http://girmy.rajce.idnes.cz/Svitek/). Já vím, že je to prakticky vše až na jednu fotku neostré, ale stejně je to pro mě krásné :-). Ten pocit když jsem vytahoval film z tanku a bál se, jestli tam vůbec něco bude :D. No určitě to všichni znáte.

Jelikož mě to opravdu chytlo a chci se začít věnovat klasice (sice né plně, ale spíše tak za odměnu), tak vás zde prosím o rady :-).

Přemýšlel jsem, jaký aparát si koupit. Rozmýšlím se mezi kinofilmem a středoformátem. jestli můžu, tak zde připojím svůj lajcký názor na věc.

Středoformát:
Plusy - oproti digiálu krok vpřed; kvalita aparátů; zpomalení, zlepšení a více přemejšlení nad fotkama; vysněné focení s pořádným fotoaparátem :).
Mínusy - veliký, těžký a neforemný (to je spíše obecně, ale tohle mi zrovna vůbec nevadí); dražší (ale zase ušetřím za fotky, bude jich mnohem méně než u kinofilmu a tisícinásobně míň než u digi :D)
Kinofilm
Plusy - kompatibilní už s mojí výbavou na Canon (krom širokáče, ten mám bohužel na APS-C); pohotový, nenápadný
Mínusy - oproti digitálu si myslím, že je to krok zpět (dnešní FF zrcadlovky si myslím, že jsou skoro na stejné úrovni)