Přejít na obsah


Fotka

Co světlo to jiná cívka filmu?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
38 odpovědí na toto téma

#1 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 5 říjen 2009 - 12:43:28

Mám naprosto lamí dotaz. Párkrát jsem se setkal s doporučením používat jednu cívku filmu na kontrastní světlo, druhou na rozptýlené a případně ještě třetí na "něco mezi". Nebo jinými slovy nafotit celý filmový pás za podobných světelných podmínek (rozuměj podobný charakter světla), aby pak zvolený postup volání vyhovoval v průměru všem políčkům stejně. Nevím jestli to píšu srozumitelně, jestli ne, tak mě korigujte, prosím.
Vy kdo fotíte na kinofilm, řešíte tohle v praxi přehazováním filmových kazet nebo třeba druhým tělem? Anebo naopak nafotíte celý film jak to zrovna přišlo a pak volbou vývojky, ředění a časů se snažíte z toho dostat nějaký kompromis (vyrovnávací vývojka, stand proces, nebo co já vím)?
Mě jde o získání negativu, který půjde solidně naskenovat a dále zpracovat číslicově. Takže asi něco jako standardní postup volání (jsem naprostý nováček), žádné divočárny. Chápu, že pro klasické zvětšování a u zkušených borců už bude postup asi jiný (autorský záměr, papíry, chemie, ...).
Ještě podotknu, že momentálně sice fotím na Ilford XP2 a Kodak 400BW Pro volané barevně a protože doma proces C-41 dělat nechci, dávám to do labu. Až dofotím těch pár cívek, co mám v lednici, chci přejít na klasické emulze a volat si filmy doma. Představuji si nějaký robustní systém typu HP5+ nebo Neopan 400 a Rodinal. Aby to bylo relativně jednoduché, pohotové a pokud možno „trottelfest und bombensicher“. Prostě pro začátečníka. Dostanu při této kombinaci filmu a vývojky při standardním volání nebo s případnou úpravou času a koncentrace solidně použitelný negativ pro skenování, když bude část filmového pásu exponovaná v měkkém difuzním světle a část v tvrdém směrovém? Nebo mám řešit systém dvou kazet a filmy podle charakteru světla přehazovat? Co vy na to?
  • 0

#2 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 5 říjen 2009 - 12:51:58

Kinofilm nafotím za stejných podmínek spíše vyjímečně. Volání přizpůsobím těm záběrům, na kterých mi nejvíc záleží, ostatní "obětuji". Ideální jsou samozřejmě planfilmy, pak SF systémy s výměnnými kazetami. Proto např. považuju menší počet snímklů na svitku oproti kinofilmu za výhodu.
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 5 říjen 2009 - 12:54:44

Ještě dodatek:
Pokud se jedná čistě o kinofilm, možná není do věci zauvažovat nad metráží.
  • 0

#4 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 5 říjen 2009 - 13:02:56

U kina jsem měl dvě těla, však proč ne, je to malé a levné (používal jsem minoltu x700, tzn tělo tak 40€) a u sf víc kazet. Systém - obětování zbytku je nejčastější, ale asi taky nejhorší.. A jinak neměj iluze, i ti borci to dělají proto, aby na negativu bylo všechno potřebné, ne pro nějaký umění... Já osobně tento postup doporučuju...
  • 0

#5 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 703 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 5 říjen 2009 - 13:52:46

tohle není lamí dotaz, tím se zabejvá kde kdo, aby mu to na celým kinofilmu vyšlo tak, aby to mohl nějak volat a měl na záběrech s různým osvětlením použitelný výsledky
moc se do kinofilmové dokonalosti v každém světle nezahrabej, třeba mě to dost "zdrželo"
namátkou jedno téma
precizní zpracování reportážního kinofilmu
  • 0

#6 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 5 říjen 2009 - 15:35:19

Notorius:
Tak nějak jsem čekal zmínku o planfilmech, svitku, SF :lol: Výhody nepopírám. Tak daleko ale zatím nemířím. Zatím... Na kino metráž si taky netroufám, neměl bych to kde navíjet, leda bych někoho poprosil. Je fakt, že 36 políček je někdy strašně moc, ale kratší filmy jsou zase dražší, no.

Pavel_P:
Mám Minoltu X-500, druhé manuální tělo bych asi uživil. Uvažuji o výměně zánovní autofokusové Dynax 60 za něco z řady X, XG a pod.

RHx:
Zahrabat bych se právě nechtěl. Ale taky nechci vyplácat zbytečně z vlastní blbosti fůru filmu jen proto, že to pak z něj nedokážu dostat. Děkuji za odkaz, vypadá to na inspirativní čtení.


Přiznávám, že do teď jsem vlastně úvodní otázku neřešil, protože mě to moc nedocházelo. Holt, zvyk s digitálního přístroje, nastavit si co chci, kdy chci, a vyvolání RAW to jistí. I když i tam ještě občas / často :) střelím kozla. Bohužel, u filmu mi zatím moc nefunguje sebekázeň a kontrola před stiskem spouště. Tudíž chybu si uvědomím vždycky až poté. Tak si říkám, že v rámci učení se bych možná mohl taky vyjít trošku vstříc materiálu a nelámat ho tak přes koleno. Vlastně mě k tomu naladilo i zdejší vlákno o Rodinalu.
  • 0

#7 LukasJ

LukasJ

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 319 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 5 říjen 2009 - 15:57:50

Tak já to řeším výměnou filmu. EOS50 má možnost ponechat zaváděcí kus venku z kazety. Lihovým fixem na krabičku napíšu snímek, kde jsem zkončil. Pak zase založím, zacpu hledáček, nastavým krátký čas a se zakrytým objektivem nacvakám napsané číslo +1. Druhé tělo mám, nicméně jsem línej nosit obě těla. Stejně tak řeším ČB/Bar.
  • 0

#8 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 5 říjen 2009 - 17:06:54

Když jsem fotil na kino,řešil jsem snad všemi doposud uváděnými postupy, které tu psali kolegové výše.
Poté jsem ale začal fotit na Acros a tento film při daném vyvolání pobral téměř všechno, tedy i velmi kontrastní světlo.
Ze všech bych ale doporučoval dvě těla.
  • 0

#9 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 52

Publikováno 5 říjen 2009 - 19:51:42

já mám tři těla, 100 400/800 1600/800 ale naráz je nosím málokdy
  • 0

#10 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 5 říjen 2009 - 22:32:26

Když jsem fotil na kino,řešil jsem snad všemi doposud uváděnými postupy, které tu psali kolegové výše.
Poté jsem ale začal fotit na Acros a tento film při daném vyvolání pobral téměř všechno, tedy i velmi kontrastní světlo.
Ze všech bych ale doporučoval dvě těla.


Tož jestli najdu vhodný námět, tak Acros určitě rád zkusím. Stejně je zvláštní, že jsem stovkový film ještě do foťáku nenaládoval. Se vlastně šidím o dynamickou fotku. Zatím, dost možná ke své škodě, setrvávám u čtyřstovky jako univerzální citlivosti, protože většinou nefotím ze stativu a časy mi při středních clonách vycházejí tak akorát na udržení z ruky. Zase na menší clonění mi občas vychází časy až moc rychlé a šedý filtr nebo polarizák musí bejt.

Suma sumárum, zatím mi to spíš vychází na dvě těla s různě citlivými filmy a spoléhat, že to film nějak pobere.

Na barvu mám zatím digitál, tam mi přijde, že s filmem moc slávy nenadělám. I když mám ve forotě jeden Kodak ProPhoto 100. Jsem zvědavej, co z toho poleze.
  • 0

#11 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 5 říjen 2009 - 22:33:11

Ja by som začiatok riešil ako skoro každý.
Kúpil by som si Fomapan 100 a vývojku Fomadon R09, riedenie 1+100 a máš po probléme. Používam to dodnes s veľmi dobrými výsledkami. Ak sú na kinofilne veľké svetelné rozdiely, dám 1+200 a mám vystarané.
  • 0

#12 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 5 říjen 2009 - 22:56:03

Tož já ti Krakénku nevím, zda je Acros film vhodný pro úplného začátečníka.
  • 0

#13 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 5 říjen 2009 - 22:57:08

spooky:

Když ono těch možností jen jaký film vybrat je tolik, že sám nevím. V tomhle směru jsem se právě proto rád inspiroval zejména tady. Takže buď jeden druh filmu 400ASA a dvě cívky pro různé světlo, nebo dva typy filmu, tj. 100ASA (tady mě nahlodal pro změnu Kraken :)) a 400ASA, a potom už světlo pro začátek neřešit.
Samo, dá se to i kombinovat, pak budou dvě stovky a dvě čtyrstovky, ale budu jak dýdžej furt měnit kazetky ve foťáku. Mě dřív upadnou zadní dvířka, než to dofotím a akorát se z toho pominu. V tom bych souhlasil pro změnu s RHx. Raději jednodušeji, ono to nějak dopadne.
  • 0

#14 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 5 říjen 2009 - 23:04:14

Tož já ti Krakénku nevím, zda je Acros film vhodný pro úplného začátečníka.


Jest tak? Pak bych raději něco blbuvzdorného. "Robustní emulze" je v mém případě klíčová. Rád se nechám poučit.
  • 0

#15 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 5 říjen 2009 - 23:10:42

No ja teda neviem ale mám dojem, že na začiatočníka riešiš úúúúplné blbosti.
Keď cheš niečo blbuvzdorné zober niektorú z nasledujúcich kombinácií a máš po probléme:
Fomapan 100 a R09
FP4+ a ID-11
HP5+ a Microphen
Píšeš že si úplný začiatočník. Ja sa teda za úplného začiatočníka nepokladám ale podobné veci ako ty vôbec neriešim a ani sa na to nechystám. Založím film do foťáku, či je to už 100 alebo 400 a idem proste fotiť. Mám overené kombinácie film+vývojka a tých sa proste držím a neriešim či bolo na jednom snímku pod mrakom a na druhom svietilo slnko.
  • 0

#16 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 5 říjen 2009 - 23:21:14

Minimálně si od Krakena nech poradit, jak ten film zpracovat. Můj a ne jenom můj "problém" u tohoto filmu vycházel paradoxně z jeho výhod. Umí totiž zachytit až neuvěřitelný expoziční rozsah, tím je však také velmi náchylný k tomu, aby ti z toho nakonec vylezla nudná šedivka. Musím tedy přiznat, že že jsem ho zkoušel jen v úplných začátcích a řekl si, že až budu jako dobrej, tak se k němu vrátím a budu se s ním muset perfektně naučit. Prostě, jednoduše řečeno, na negativu bylo vše, ale já to neuměl dostat na papír... (a nebylo to mdlý)


Jinak má rada vůči tobě je, abys vzal jeden film, nějaký univerzálnější, záleží od toho co nejvíc fotíš. Psal jsi, že ti vyhovuje 400ISO. Tak prostě vezmi Neopan, nebo HP5, máchej to v něčem spolehlivým, třeba ID11 (kombinaci HP5 a ID11 ted jedu já a jsem velmi spokojený) a jednoduše fot, uč se a za pár filmů už budeš spíš vědět, co vlastně potřebuješ.

spookyho rada Foma 100 + rodinal 1+100 je taky dobrá - rodinal tak bude působit jako vyrovnávající vývojka a odpustí mnoho chyb...
  • 0

#17 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 6 říjen 2009 - 08:26:39

Pavel_P, spooky:
No, já vím že máte pravdu :lol: , asi to udělám přesně tak. Jeden film, jedna vývojka. Čas ukáže co dál.

Všem zúčastněným moc děkuji za všechny příspěvky, rady a názory. Potěšili jste mě. Díky.
  • 0

#18 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 6 říjen 2009 - 08:32:42

Pavel_P, spooky:
No, já vím že máte pravdu :lol: , asi to udělám přesně tak. Jeden film, jedna vývojka. Čas ukáže co dál.

Všem zúčastněným moc děkuji za všechny příspěvky, rady a názory. Potěšili jste mě. Díky.


Jasne že to tak urob. Nekomplikuj si na začiatku situáciu veľmi veľa premennými.
Po pár filmoch sám zhodnotíš čo a ako a posunieš sa zase ďalej. :lol:
  • 0

#19 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 6 říjen 2009 - 17:26:42

Pevel_P:Co máš proti acrosu?Na ten mě nešahaj.Je to jak píše pan Kraken např.4fota vyfocené na ostrém poledním slunku,3ve stínu(spíš skoro tmě)v lese a zbytek spíše měkší raní světlo.Vyčmáchané v rodinalu 1:50 a zvětšovatelné všecko bez nejakého vykrývání.
To se mě z jinýma svitkama nedaří.
Je mě jasné,že teď co mám na HP5+ za podobně rozdílných podmínek nebude všechno tak jednoduše zvětšovatelné.Budu muset prostě přizpůsobit volání těm snímkům,na kterých mi nejvíc záleží a zbytek...no snad z toho něco bude.
Jsem začátečník,ale tohle jsem si zkusil.
  • 0

#20 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 6 říjen 2009 - 18:02:20

zdenab2: Podle mě má Pavel_P pravdu... Několik let fotografuji na Acros a po mnoha a mnoha svitcích a kinofilmech si foukám, že jsem jej "ze tří čtvrtin" přemohl. Ta jedna čtvrtina mi pořád ještě "plave".
Naopak - HP5+ používám na "světelně složité scény", protože (při správném zpracování) lze daleko snadněji než u Acrosu dosáhnout kontrastově požadovaného obrazu.

Motto: neexistuje univerzální film, univerzální vývojka, univerzální kombinace film-vývojka a způsob zpracování.

Existují filmy - vývojky - způsoby zpracování, které dokážou odpustit lecos, a stejně tak jsou filmy - vývojky - způsoby zpracování, které "čekají na chybičku" a okamžitě se "pomstí".

Kdyby se mě někdo zeptal, čím má začít, asi bych mu doporučil ze stovkových filmů FP4+ nebo PlusX nebo PAN 100, ze čtyřstovek HP5+ nebo TriX nebo PAN 400, a z vývojek Xtol (Instant Mytol, DS-10) nebo Rodinal (R09).
5-10 stejných filmů určité-stejné citlivosti (nasnímaných za nejrůznějších podmínek) vyvolat stejným způsobem v Xtolu stock (či 1+1) nebo Rodinalu 1+25(24) a 5-10 stejných filmů vyvolat v Xtolu 1+2 (1+3) nebo Rodinalu 1+50 (1+75, 1+100). A VŠECHNO SI ZAPISOVAT!!!
Nazvětšovat (nejlépe na 18x24 nebo 24x30) A VŠECHNO SI ZAPISOVAT, vyhodnotit na denním světle, popřemýšlet...
Považuji za téměř vyloučené, že by autorovi nedošlo, co se na obrázcích "mění".
Teprve, když nedosáhnu toho, co jsem chtěl, překontrolovat proces a když nenajdu chybu, pátrat po jiném filmu, vývojce, kombinaci, způsobu zpracování...
  • 0

#21 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2009 - 18:55:38

Acros na ISO 80 vyvoláno v microphenu 1+1 přesný čas nevím, nemám ho u sebe. Vložený obrázek
  • 0

#22 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2009 - 18:56:54

Vložený obrázek
  • 0

#23 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2009 - 18:57:37

Vložený obrázek
  • 0

#24 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2009 - 18:58:09

Vložený obrázek
  • 0

#25 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2009 - 18:59:12

Chtěl bych ještě podotknout, že je to z kina. Mám to nazvětšované na 30x40, kdo by chtěl vidět, tak bych to vzal na sraz.

Tož tak.
  • 0

#26 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 6 říjen 2009 - 19:04:50

Chtěl bych ještě podotknout, že je to z kina. Mám to nazvětšované na 30x40, kdo by chtěl vidět, tak bych to vzal na sraz.

Tož tak.

Krakene, vezmi to, prosím.
  • 0

#27 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 6 říjen 2009 - 19:23:04

O.K.
  • 0

#28 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 6 říjen 2009 - 19:33:31

Nojo, kdyz von ten kraken ma talnet jak svina, no.... (ne, je to hlavne dric, zejo...)
  • 0

#29 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 6 říjen 2009 - 19:45:23

Óóóóóóóóóó !!!!!!! :D
  • 0

#30 david o

david o

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 15 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 6 říjen 2009 - 20:22:24

sakra uz jenom v tom nahledu ty fotky od krakena vypadaji moc dobre
skoda ze se jim zatim moc nepriblizuju.
  • 0

#31 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 6 říjen 2009 - 23:57:05

Pentaxista:
Jo, jo, mám to ňák od počátku namyšlené na HP5+ s Rodinalem. Nad stovkou ještě podumám.

kraken:
Ty dokážeš nabudit šťávy, kurňa, hnedka by sem šel něco takového taky zkusit. To musí být na papíru krása.
  • 0

#32 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 7 říjen 2009 - 02:13:06

Tallpe, ogaro, jediné šťávy kerévá dokažu nabudit su ty žaludeční, ve fotografii sa o to snažím, ale furt to není ono, takže sa obávám, že to zostane u tych báchorových :D
  • 0

#33 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 7 říjen 2009 - 05:27:45

Pěkné fotečky,taky bych takové chtěl umět.
Uznávám,že acros,delta100,foma200 nejsou filmy pro úplné začátečníky.
Já vlastně taky pořád začínám,tak jsem to bral trochu podle sebe.
Možná,že ten acros umím akorát líp dělat než ostatní tzv.robustní filmy.
  • 0

#34 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 7 říjen 2009 - 06:31:50

Ono taky samozřejmě dost záleží na motivu. Na krajinu vhodný určitě je, ale na portrét, nevím! Krakene, nemáš tam nějakou tvářičku i?
  • 0

#35 jkcz

jkcz

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 728 příspěvků(y)
  • LocationValašské království
Reputace: 177

Publikováno 7 říjen 2009 - 06:52:36

ctu si puvodni zadani: kinofilm+skenovani. pro tuto kombinaci muzu acros doporucit. prestoze je ten film "tezky" na zpracovani, pripadne odchylky bude mozne doladit ve photoshopu. vetsinu svych veci z 6x7 mam na acros, ale to je krapet vetsi policko nez kino a tudiz vyrazne mene problemu pod zvetsovakem. navic jen 10 zaberu proti 36 na civce.
Jinak Krakenovy ukazky jsou z krajiny, ktere nejsou zrovna typicka zalezitost pro kinofilm. V krajine kinofilm ztraci dech.
  • 0

#36 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 7 říjen 2009 - 08:11:31

Teda kraken, tie fotečky sú nádherné. Klobúk dole.
  • 0

#37 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 7 říjen 2009 - 08:39:04

Taky bych chtěl 67 formát,nebo dokonce 6x9.Těch 12snímků u 6x6 je pro mě dost.
No je fakt,že na acros jsem portréty nedělal.Na to je příliš takový "kontrastní".
  • 0

#38 tallpe

tallpe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 409 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 8

Publikováno 7 říjen 2009 - 09:05:13

ctu si puvodni zadani: kinofilm+skenovani. pro tuto kombinaci muzu acros doporucit. prestoze je ten film "tezky" na zpracovani, pripadne odchylky bude mozne doladit ve photoshopu. vetsinu svych veci z 6x7 mam na acros, ale to je krapet vetsi policko nez kino a tudiz vyrazne mene problemu pod zvetsovakem. navic jen 10 zaberu proti 36 na civce.
Jinak Krakenovy ukazky jsou z krajiny, ktere nejsou zrovna typicka zalezitost pro kinofilm. V krajine kinofilm ztraci dech.


Pravda, postproces beru jako maličkou rezervu. Jen doufám, že se vůbec podaří negativ skenováním v rámci možností vytěžit. Klasické zvětšování by jistě bylo krásnější, ale teď to fakt nejde. Snad někdy. Zato hybridní proces dělám už teď.

Krakenovy ukázky chápu jako ilustraci rozsahu světel a že se to dá dostat na papír nebo naskenovat. Že ty mrňavé náhledy taky lahodí mému oku beru jako přidanou hodnotu. Formát negativu neřeším. Fotím tím, co mám.
  • 0

#39 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 7 říjen 2009 - 19:28:03

Na scanovanie sa mi veľmi dobre osvedčila kombinácia Ilford FP4+ a ID-11 stock.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních