Delta 3200 v ID-11
#1
Publikováno 9 říjen 2009 - 12:40:54
včera jsem na koncertě kámoše nafotil deltu 3200. Byly relativně ostrý světla proti skoročernýmu pozadí - snižoval jsem expozice o 0,3 až 0,7 kroku.
No a teď ji chci vyvolat v ID-11ce. Určitě vás s tím má hodně zkušenost, tak bych rád o poprosil o nějaké rady. Díky.
Zatím jsem jen četl v návodu že určitě nebude vhodné vývojku ředit..
#2
Publikováno 9 říjen 2009 - 15:05:06
#3
Publikováno 9 říjen 2009 - 15:55:19
www.jinyprostor.cz.tl/Pracovn%ED-odkaz-_-Brian.htm
#4
Publikováno 9 říjen 2009 - 16:27:51
#5
Publikováno 9 říjen 2009 - 16:41:44
No postup ... D76 stock v pokojový teplotě 23-24°C 13 minut. překlápím 1 minutu v kuse pak jen každou druhou minutu.
#6
Publikováno 9 říjen 2009 - 21:23:10
Na techniku se ptám spíš z důvodu, že několik lidí včetně paní prodavačky mi trvdilo jaká je ta delta potvora..
#7
Publikováno 10 říjen 2009 - 08:28:33
jak na deltu 3200
mám nějaké svitky v lednici a až se do ní dám, začnu rovnou rodinalem ne moc ředěným a uvidím
#8
Publikováno 10 říjen 2009 - 20:21:50
Když jí přeženeš tak to není tak krutý ale když jí převoláš hodně tak je to taky v prčicích no.
Pak ještě tady kluci řešili nějakej průser s ustalovačem. S tím jsem teda problémy ještě neměl.
#9
Publikováno 10 říjen 2009 - 22:58:08
Jdu to do sklepa zkusit nepodvolat:)
#10
Publikováno 11 říjen 2009 - 07:43:28
ona je hodně náchylná na podvolání. Když jí voláš o minutu míň tak jí můžeš zahodit.
Když jí přeženeš tak to není tak krutý ale když jí převoláš hodně tak je to taky v prčicích no.
Pak ještě tady kluci řešili nějakej průser s ustalovačem. S tím jsem teda problémy ještě neměl.
sorry, ale to sou nemalý bludy
#11
Publikováno 11 říjen 2009 - 08:14:40
ona je hodně náchylná na podvolání. Když jí voláš o minutu míň tak jí můžeš zahodit.
Když jí přeženeš tak to není tak krutý ale když jí převoláš hodně tak je to taky v prčicích no.
Pak ještě tady kluci řešili nějakej průser s ustalovačem. S tím jsem teda problémy ještě neměl.
sorry, ale to sou nemalý bludy
co je to za informaci? kolik jste kdo z vás těch delt vyvolali? k čemu je tazateli informace o tom, že si jeden myslí, že druhý se mýlí? aby věděl, že si jeden myslí, že je chytřejší? při vyvolávání mu to asi až tak nehelfne, nicht wahr?
omlouvám se, pokud jsem ti do toho vletěl a ty touto dobou již půl hodiny sepisuješ zasvěcený příspěvek o vyvolání delty 3200.
#12
Publikováno 11 říjen 2009 - 08:15:53
A nevymluví mi to nikdo. Já to prostě dělám, prostě to vidim ten film mám ve svým foťáku, v ruce, v tanku, v chemii, ve zvětšováku i na papíře už nejmíň čtyřicetkrát.
#13
Publikováno 11 říjen 2009 - 09:29:12
#14
Publikováno 11 říjen 2009 - 09:44:03
#15
Publikováno 11 říjen 2009 - 10:00:45
ke zbytku musí každej přece dojít sám
ano z některých podexponovaných negativů jsem dostal pěknej snímek
z některých podvolaných taky, ale z některých ne
mám z posledního roku asi tři snímky u kterých za boha nevím, jak jsem tu skvělou tonalitu dostal a konkrétní filmy jsem volal tak 20-30x a nevím, čím to bylo a nyní mi poradte?
nevím jestli výsledky od skvělé k nepoužitelné podobě na papíře se dají dělat pouze volacím časem, spíš bych hádal měření, protože ověřenej film volám přece plus mínus stejně = volací čas nespletu
#16
Publikováno 11 říjen 2009 - 13:55:27
mam tady lehce podvolanou deltu400 v dd-x 1+9 (12 min) a fotky jsou z toho jak víno.
DDX je docela solidně energická vývojka o proti D76. V D76 bys deltu nepodvolal. Nebo ano, ale byla by prostě k zahození. Z microphenu jí taky tahám trošku světlejší než jak bych jí rád tahal a taky to ještě ujde ale D76 je prostě D76 : podvoláš-vyhodíš
#17
Publikováno 11 říjen 2009 - 14:01:27
v takovém případě jsme u počátku - to zn. každej nějak měřív různým světle v jiném místě obrazu a při svým volání má nějakej výsledek = ale jako celek je to stejně nepřenosné, doporučit se dá jen vhodná kombinace film a voda a první nástřelnej čas
ke zbytku musí každej přece dojít sám
ano z některých podexponovaných negativů jsem dostal pěknej snímek
z některých podvolaných taky, ale z některých ne
mám z posledního roku asi tři snímky u kterých za boha nevím, jak jsem tu skvělou tonalitu dostal a konkrétní filmy jsem volal tak 20-30x a nevím, čím to bylo a nyní mi poradte?
nevím jestli výsledky od skvělé k nepoužitelné podobě na papíře se dají dělat pouze volacím časem, spíš bych hádal měření, protože ověřenej film volám přece plus mínus stejně = volací čas nespletu
Na tom je kouzlo analogový fotografie. Každý emulzní číslo je trošku silnější nebo slabší každej expozimetr se protočí o milimetr jinak každá vývojka je trochu jinak vážená, tím pádem výsledek je teoreticky vždy zcela jedinečnej. Proto pro opravdovou dokonalost je potřeba říct čárymáry fuk a nebo měřit, exponovat, vážit a volat na setiny přesně a minimální rozdíl pak dopilovat při volání pozitivu.
Já měřim vždycky na šedou barvu, nebo na průměrně krytej stín bodovým zaměřováním abych to měl co nejpřesnější.
#18
Publikováno 11 říjen 2009 - 17:56:55
mam tady lehce podvolanou deltu400 v dd-x 1+9 (12 min) a fotky jsou z toho jak víno.
DDX je docela solidně energická vývojka o proti D76. V D76 bys deltu nepodvolal. Nebo ano, ale byla by prostě k zahození. Z microphenu jí taky tahám trošku světlejší než jak bych jí rád tahal a taky to ještě ujde ale D76 je prostě D76 : podvoláš-vyhodíš
ohwell, jenže ona je delta 400 vyvolaná v čemkoli kromě dd-x (eventuelně mpb) na vyhození (už z principu)....
#19
Publikováno 11 říjen 2009 - 18:01:58
#20
Publikováno 11 říjen 2009 - 18:46:37
mam tady lehce podvolanou deltu400 v dd-x 1+9 (12 min) a fotky jsou z toho jak víno.
DDX je docela solidně energická vývojka o proti D76. V D76 bys deltu nepodvolal. Nebo ano, ale byla by prostě k zahození. Z microphenu jí taky tahám trošku světlejší než jak bych jí rád tahal a taky to ještě ujde ale D76 je prostě D76 : podvoláš-vyhodíš
ohwell, jenže ona je delta 400 vyvolaná v čemkoli kromě dd-x (eventuelně mpb) na vyhození (už z principu)....
Tohle smrdí kacířstvím - s Rodinalem taky docela kamarádí.
#21
Publikováno 11 říjen 2009 - 18:51:01
#22
Publikováno 11 říjen 2009 - 20:28:51
mam tady lehce podvolanou deltu400 v dd-x 1+9 (12 min) a fotky jsou z toho jak víno.
DDX je docela solidně energická vývojka o proti D76. V D76 bys deltu nepodvolal. Nebo ano, ale byla by prostě k zahození. Z microphenu jí taky tahám trošku světlejší než jak bych jí rád tahal a taky to ještě ujde ale D76 je prostě D76 : podvoláš-vyhodíš
ohwell, jenže ona je delta 400 vyvolaná v čemkoli kromě dd-x (eventuelně mpb) na vyhození (už z principu)....
S tím bych mohl teoreticky souhlasit. Jsem věrnej příznivec HP5 a všech negativů s krytalovou strukturou bramborojidního tipu. Na druhou stranu uplně do koše bych jí po D76 (ID-11) taky neházel. Nebudu ti vyvracet že DDX je formule která vyvolá cokoliv ale z tý D76 to taky není nejhorší
#23
Publikováno 11 říjen 2009 - 22:00:50
#24
Publikováno 11 říjen 2009 - 22:30:52
D-76 je klasická jemnoznná vývojka. Nebál bych se říci, že dnes již legendarní. Doufám, že ne jen pro mě standart.
Delta 400, je slušný film, není tak tolerantní k chybám jako např. Hp5, ale to neznamená, že lze volat jen v jedné vývojce a jinak je špatný.
Ondreji, přečti si článek od Standy Břízi (je zde na TK):
http://www.temnakomo...=article&sid=94
http://www.temnakomo...article&sid=106
S Deltou 3200 zkušenost nemám, ale dělám na Kodak T - Max3200 a exponuji na 6400. Vývojkami prošel jmenovitě D-76, Microphen, FX-4 a výsledky jsou dobré u všeho. To bych musel být hnidopich, abych hledal velké rozdíly na fotkách. Fotografie jsou z koncertů, tak o ostré světlo není nouze.
D76 - považuji za standart
Microphen - je více energický(lépe využívá citlivost), ale rozmázne zrno. Fotografie nejsou tak ostré.
FX-4 - větší driák než Microphen, ostré přijatelné zrno. Když srovnám s D76 tak je o něco víc viditelné, ale to je spíše kuli větší ostrosti, než že by bylo o mnoho větší.
V současné době dělám s FX-4. Jako každá vývojka má samozřejmě i své nevýhody, ale mě vyhovuje její využití citlivosti, vyrovnání a ostré zrno. To, že je zrno trochu větší neřeším. U reportážních snímků (koncerty, ulice) mi naprosto vyhovuje a od formátu 645, při využití celého políčka nebo aspoň jeho větší části se nic tragického neděje. Dělám s ní na 645 a Deltou 400 portréty. Zrno je hnidopišky viditelné na formátu papíru 30x40 jen velice mírně v roostřených částech obrazu. A to ho opravdu musím hledat. Normálně bych si nevšiml. Tedy opět spokojenost.
Koukám, že jsem se také rozpovídal tak k odpovědi. Použil bych vyvolávací čas uvedený na oficiálních stránkách ilfordu.
http://www.ilfordpho...21612182416.pdf Sám bych překlápěl první minutu a pak každou další započatou 3x. Je dobré občas vývojnicí bouchnout o stůl - přiměřeně .-)- kuli bublinám, které se mohly držet na filmu. Tohle, ale asi už dávno znáš a zajímá tě jen ta Delta 3200
#25
Publikováno 12 říjen 2009 - 07:23:39
#26
Publikováno 12 říjen 2009 - 07:24:00
#27
Publikováno 18 říjen 2009 - 12:43:51
No mám to nehorázně přejetý:/ Měl jsem počítat s hodně ostrýma světlama a korigovat proces. Po pár hodinách jsem to jakž takž dohnal v pozitivním a můžu dát kámošovi jeho fotku a ani se moc nestydět..
Sice jsem proti očekávání nezažil nic extra ale nezanevřu a tu deltu osedlám;)
Díky za rady.
#28
Publikováno 18 říjen 2009 - 20:58:24
Já bych o tý 3200 začal znovu uvažovat protože po přesedlání na svitek mi všechno přijde tak nějak bez zrna. HP5 navolávám na 1600 aby se to aspoň trošku třpitilo ale delta 3200 by v tom svitku mohla vyjít dobře. I když ona je někdy i na tom kinofilmu bez zrna no.
#29
Publikováno 22 říjen 2009 - 22:08:48
jak dlouho jsi to nakonec volal? Ty jsi měl kinofilm nebo svitek?
I když ona je někdy i na tom kinofilmu bez zrna no.
To leda na kontaktu z kina né?
#30
Publikováno 23 říjen 2009 - 05:17:22
jak dlouho jsi to nakonec volal? Ty jsi měl kinofilm nebo svitek?
Já bych o tý 3200 začal znovu uvažovat protože po přesedlání na svitek mi všechno přijde tak nějak bez zrna. HP5 navolávám na 1600 aby se to aspoň trošku třpitilo ale delta 3200 by v tom svitku mohla vyjít dobře. I když ona je někdy i na tom kinofilmu bez zrna no.
Nech si to vyvolat v labu - takhle jsem se z Delty 3200 dočkal zrna viditelného i na 17x17cm ze svitku
#31
Publikováno 23 říjen 2009 - 06:08:53
#32
Publikováno 23 říjen 2009 - 08:05:11
#33
Publikováno 23 říjen 2009 - 12:38:50
Volal jsem to podle návodu 10:30 v ID-11, 20°C.
Světla jsem na pozitivech zachránil fintou, kterou jsem si shodou okolností přečetl před pár lety tady - bliknout na papír nejdřív normálním světlem v komoře (tak aby bílá taktak nešedla sama) a pak ho teprv osvěcovat.
#34
Publikováno 23 říjen 2009 - 14:13:32
naprosto hladký a neostrý
clona 22 čas 1/1000 na ostrým slunci. Zaostřeno na obličej. Neostrost je buď otázkou tvýho oka nebo toho že jsem to zmenšil v programu malování a tak je to asi opravdu trošku neostrý.
#35 Anonymous
Publikováno 23 říjen 2009 - 14:17:57
Jako ukázku zrna není asi nejlepší dát odkaz na obrázek 600x400 px, pravděpodoně sken z filmu, notabene ještě s uměle rozostřeným pozadím. To chce vidět buď papír nebo slušnej sken - ideálně výřez. Tak, jak to má sbriza v testu vývojek.naprosto hladký a neostrý
clona 22 čas 1/1000 na ostrým slunci. Zaostřeno na obličej. Neostrost je buď otázkou tvýho oka nebo toho že jsem to zmenšil v programu malování a tak je to asi opravdu trošku neostrý.
#36
Publikováno 23 říjen 2009 - 15:47:33
#37
Publikováno 24 říjen 2009 - 19:09:51
skeny negativů nejsou obecně příliš moc vhodný - pokud bys to teda zrovna neskenoval třeba na flextightu nebo bubnovym heidelbergu.
#38
Publikováno 25 říjen 2009 - 08:49:02
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních