Přejít na obsah


Fotka

šedé fotky


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
53 odpovědí na toto téma

#51 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 16 květen 2011 - 20:06:09

Popisu dve sve zkusenosti:
zvetsoval jsem vystavni soubor deseti nebo dvanacti fotek 30x40. Zaramovano, hotovo. A ten den jsem si koupil objektiv rodenstock a blbec ho vecer zkusil. Byl to tak silenej rozdil (ani ne v ostrosti, ale hlavne v kontrastu), ze jsem celou noc nevylezl z komory, abych to stihnul predelat. Vsechno jsem z tech ramu vyhazel, nic jinyho se delat nedalo.
A druhej pripad, vlastne v casovem sledu prvni: rovnez hotovy soubor, papiry Fomabrom 30x40. Jenomze jsem si ten den kopupil Ilford Galerie a blbec zkusil, co to udela. Opet jsem vsecko vyhazel a bylo to.
Po mnoha a mnoha podobnych zksenostech jsem pochopil, ze pracovat se musi s dobrym materialem. A cim vetsi format tim spise. Na 50x50 bych o nicem jinem nez o Ilfordu ani nepremyslel. Jedine Kentmere, kdyby je jeste delali. Dobry film, dobra vyvojka a dobry papir (a ovsemze dobra kamera) je nejjednodussi a v dusledku (odpada hromada makulatury) i nejlevnejsi cesta k dobremu vysledku.
A jen technicke drobnosti na zaver: ve vyvojce papir nechavame do uplneho zcernani, tedy dokud tmavne, tedy tak cca tri minuty a podle toho i exponujeme, jinak to nebude ono. A opet to bude cim dal horsi se zvetsujicim se formatem positivu. A ve vyvojce zadny cachry s "kinetikou", proste kvrdlat neustale a davat bacha, aby nekde neco nevylezlo na sucho. Neobracet, rovnou strcit do vyvojky xichtem nahoru a hned prelit vlnou. Pri tomhle formatu je mnozstvi zbytecne zoxidovane vyvojky pri vyndavani a obraceni papiru uz pomerne znacne a clovek si tim dost zkrati dobu pouzitelnosti takoveho nalevu.
K MG nepovim nic, neb s nim nedelam a tech par zkusenosti je stejne irelevantni, nebot se tykaji vyhradne dnes jiz nevyrabenych papiru Kodak Polymax FB.
  • 0

#52 Aghnostos

Aghnostos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 74 příspěvků(y)
  • LocationOlomouc
Reputace: 9

Publikováno 7 říjen 2017 - 10:13:31

Ahoj. Mám podobný problém při zvětšování. 
Zvětšuji 6x6 na Magnifaxu 3a. Když si dělám náhledy - kontakty, je kontrast fotek dostatečný, někdy až příliš velký. A především, bílá je opravdu bílá. 
Když se ale pustím do zvětšování, a to i třeba jen na 20x20, místo bílé je najednou šedá, což působí dost neesteticky. Papír je to zcela identický (RC). Volání ve vývojce 2 minuty.
Jsem si plně vědom, že kontrast na políčku 6X6 se zdá značně vyšší, než ve zvětšení 20X20 nebo 50X50, nicméně zmizení bílé si vysvětlit nedokážu. Parazitní světlo by se snad projevilo i na kontaktech, osvětlení fotokomory mám bezpečné.
Jsem z toho už trochu zoufalej, mám objednanou GDL a tvrdou gradaci papírů, tak uvidím, jestli to půjde takhle, nicméně bych stejně rád věděl, proč to nejde na standard gradaci a vývojku.
 


  • 0

#53 keko

keko

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 823 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Alžbetin Dvor 130
Reputace: 550

Publikováno 7 říjen 2017 - 11:11:04

Riesenim je vylucovat problem za problemom:

- vyvolaj kusok neexponovaneho papiera v svojej vyvojke tie 2 minuty

- nechaj kusok papiera na priemetni/maskovacom ramceku povedzme 3 minuty vyvolaj (zvacsovak vypnuty)

- porovnaj

- zamysli sa

- pozri, ci ti zvacsovak nesvieti krizom krazom tak, ze vidis vo fotokomore citat noviny

- to iste sa da skontrolovat tak, ze objektiv zakryjes krytkou na neho urcenou, na priemetnu/maskovaci ramcek polozis kusok papiera, zapnes zvacsovak a po troch minutach takehoto molestovania papierik vyvolas

- skontroluj si stav ustalovaca :)

- Aky typ hlavy mas (kondenzorovu/farebnu/multygrade) ?


  • 0

#54 Aghnostos

Aghnostos

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 74 příspěvků(y)
  • LocationOlomouc
Reputace: 9

Publikováno 7 říjen 2017 - 18:22:39

Kondenzorovou.
Díky, vyzkouším, otestuju a pak dám vědět, jak to dopadlo.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních