Fotoaparát na kinofilm, který umí 24x24mm
#1
Publikováno 13 leden 2010 - 18:55:15
Stále se nemůžu do toho divnýho 24x36 dostat. Zdá se mi to moc dlouhé a nezvládám do toho formátu komponovat. Pak stejně řežu.
Jistá možnost se jeví u Flexarety. Ta má adaptér na kino a snad by měla umět i 24x24mm. Výhoda je komponování na matnici....pravda je třeba před tím pojíst borůvky, jako letci v engladu, kdysi aby se pomohlo zraku.
Ale nevýhoda je nevýměnný objektiv. Přeci jen objektiv 80 je na kinofilm už delší a ne na vše se hodící.
Děkuji za případné nasměrování.
#2
Publikováno 13 leden 2010 - 19:03:48
#3
Publikováno 13 leden 2010 - 19:06:24
#4
Publikováno 13 leden 2010 - 19:08:40
#5
Publikováno 13 leden 2010 - 19:11:26
#6
Publikováno 13 leden 2010 - 19:20:28
#7
Publikováno 13 leden 2010 - 19:23:02
#8
Publikováno 13 leden 2010 - 19:27:51
ale asi to nesplňuje požadavek slušnosti
#9
Publikováno 13 leden 2010 - 19:30:28
muj první foťák, co sem dostal od dědy k desátejm narozeninám - východoněmeckej certo sl110
ale asi to nesplňuje požadavek slušnosti
Každý aparát je slušný. Horší to bývá s tím člověkem,který se dívá do hledáčku
#10
Publikováno 13 leden 2010 - 19:32:57
#11
Publikováno 13 leden 2010 - 19:36:06
#12
Publikováno 13 leden 2010 - 19:37:55
#13
Publikováno 13 leden 2010 - 19:41:32
#14
Publikováno 13 leden 2010 - 19:51:24
#15
Publikováno 13 leden 2010 - 20:01:46
#16
Publikováno 13 leden 2010 - 20:21:45
#17
Publikováno 14 leden 2010 - 07:59:19
Přemýšlel jsem před nedávnem, fotografujíc Prahu zasněženou na čtvereček 6x6, jestlipak je něco solidního na kinofilm 24x24mm.
Stále se nemůžu do toho divnýho 24x36 dostat. Zdá se mi to moc dlouhé a nezvládám do toho formátu komponovat. Pak stejně řežu.
Jistá možnost se jeví u Flexarety. Ta má adaptér na kino a snad by měla umět i 24x24mm. Výhoda je komponování na matnici....pravda je třeba před tím pojíst borůvky, jako letci v engladu, kdysi aby se pomohlo zraku.
Ale nevýhoda je nevýměnný objektiv. Přeci jen objektiv 80 je na kinofilm už delší a ne na vše se hodící.
Děkuji za případné nasměrování.
Davide, 24x24 asi nic moc solidního za rozumnou cenu neseženeš. Buď je to ve stavu možná někdy funguje nebo to jsou sběratelské aparáty. K nasměrování jsou možná zajímavé bakeliťáky např. EFEKTA. Na aukru šlo teď asi do 300,-Kč. Objektiv zázrak nebude, ale je to 6x6, malinké a pár clon a časů to taky má.
http://www.eyescoffe...fekta/index.php
http://www.cameraped.../Druopta_Efekta
Jinak myslím fotografuješ i na jiné formáty než je čtverec. Kdyby jsi měl kompozičně s 24x36mm stále problém tak někam vyrazíme fotografovat a neboj, dostanem to tam
#18
Publikováno 14 leden 2010 - 08:51:38
Roboty jsou velmi sběratelská záležitost.Díval jsem se na e-bay na ty roboty...ta cena je hříšně neslušná
Československá Opema má trochu méně obdélníkový formát - 24*32.
Pro úplnost bych jmenoval ještě Metz Mecaflex, ale to je ještě větší kuriozita než Robot.
Úprava jakéhokoliv aparátu na 24x24 je IMHO triviální záležitostí. Stačí zakrýt tmavými proužky okraje hledáčku nebo matnice a okraje okénka pro film. Černá lepicí páska nebo černý papír a za chvíli máš 24x24. Jen bude trochu větší odpad filmu.
#19
Publikováno 14 leden 2010 - 10:43:32
formát 24x24mm od firmy TENAX - Taxona s objektivem Tessar, který je
vybaven rychlonatahovacím systémem centrální závěrky, spojeným také s posunem filmu. Použití moderních kazet dělalo trochu potíže. Přístroj je
z počátku 50.let předurčen na filmy Agfa Dekopan, Adox atd. Film byl do
přístroje zakládán i s prázdnou kazetou, do níž se převíjel. Hledáček měl
průhledové okénko s vyznačenou plochou záběru. Nastavení vzdálenosti
a clony na objektivu. Díky pohotovému způsobu natahování umožňovala
komora velmi pohotovou, rychlou práci s minimálním časovým odstupem
jednotlivých záběrů. Objektiv Tessar je velmi kvalitní. Nyní je nabízen na
bazaru Paladix s objektivem Novonar. Byl to přístroj se kterým jsem si v
útlém dětství po souhlasu rodičů s oblibou pocvakával a tak již od r.1957,
coby novorozenec, získával postupně obdiv k černobílé fotografii. Že zde
nemohu doložit snímek s mojí oblíbenou hračkou je otázkou technickou,
protože nevlastním "pixelový tranformátor" k jeho zhotovení. Erik
#20
Publikováno 14 leden 2010 - 11:00:10
#21
Publikováno 14 leden 2010 - 13:54:50
Kromě převodu tam ještě musí být (třecí) spojka. Pokud je příliš tuhá, kolísá velikost mezer mezi snímky, v krajním případě aparát trhá filmy. Rozebrat, vyčistit, seřídit.Nějak to dle mých zkoumání mechanismu nemá úplně ideálně vyřešený převod rolnička/navíjecí cívka.
#22
Publikováno 14 leden 2010 - 14:29:31
Co si pamatuju z filmů, tak pokud netrhala rolnička perforaci, byly snímky celkem pravidelný(pravidelnější než z Prakticy)-čili spojka byla OK. Vymyslel jsem tehdy dvě varianty, proč nastával problém zásadně na konci dlouhýho filmu: A) rolnička má jinou vzdálenost zoubků než jsou otvory perforace(po chvíli se to pohádá).Ale to se mi nezdá, spojka by měla tohle celkem ošéfovat.
Nebo jsou prostě jen nevhodně tvarovaný zoubky (nízký, s malým sklonem). To, že problémy byly ke konci filmu, jde pak přičíst klidně dráze filmu - směr otáčení rolničky a cívky je stejný, takže ke konci dlouhého filmu jde film jen přes 1-2 páry zoubků.Potom lehce přeskočí zoubek a natrhne u toho film. Teda aspoň teoreticky. U kratšího filmu nenabere špulka takovej průměr a film jde z rolničky furt šikmo, minimálně pořád zabírají dva páry zoubků.
#23
Publikováno 14 leden 2010 - 15:23:54
No solidni to asi nebude, ale....
http://www.paladix.c...diana-mini.html
#24
Publikováno 15 leden 2010 - 07:49:25
Tato rovnost nemusí platit. Prostě zkus rukou, jestli lze otáčet navíjecí civkou. Mělo by to jít s přiměřeným odporem, ani ne úplně volně, ani ne příliš ztuha.Á už vím, na co jsem tehdy přišel!
Co si pamatuju z filmů, tak pokud netrhala rolnička perforaci, byly snímky celkem pravidelný(pravidelnější než z Prakticy)-čili spojka byla OK.
#25
Publikováno 16 leden 2010 - 20:20:02
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních