Přejít na obsah


Fotka

Clona bez expozimetru?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
6 odpovědí na toto téma

#1 KrocanX

KrocanX

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 14 březen 2010 - 17:15:39

zdravim!
Nedavno sem si pucil starej stereofotak a resim clonu. Nejsem zadnej fotograf, takze hledam radu kde se da a zatim mi nikdo nebyl schopnej odpovedet:D
Doufam, ze to tady zvladnete.
Pouzivam film s citlivosti 100, cas je na to stereofotaku jenom jeden a to 1/60tina a ted to prijde co s clonou kdyz nemam expozimetr?? Jediny co mam k dispozici je luxmetr, ale nevim, jak z toho "dostat" clonu .
Priklad, zmerim si scenu a dostanu treba 1500lx a kolik mam tedy dat clonu? Preci musi existovat vztah mezi clonou, citlivosti filmu a zaverkou ne?

Merit digitalem sem uz zkousel, ale s tim mam problem, jelikoz na nem jde maximalne clona f6.7...

Snad to z vas bude nekdo vedet..
  • 0

#2 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 14 březen 2010 - 17:36:55

Začnu odkazem (skoro až dole):

http://www.fredparker.com/ultexp1.htm

je tam všechno, ale takový návod co z tabulek vyhledat:

Pro různé EV je možné najít tabulky odpovídajících hodnot v luxech:

Lux .. EV
2.5 ... 0
5 ...... 1
10 .... 2
20 .... 3
40 .... 4
80 .... 5
160 .. 6
.
.
.

Pak stačí najít v předchozí tabulce jaká kombinace clony a času odpovídá té konkrétní hodnotě EV a to je všechno. Předpokládám, že budeš asi začínat někde na EV9, což odpovídá času 1/60s a cloně 2.8 při citlivosti ISO 100, což je 1300 lx.
  • 0

#3 KrocanX

KrocanX

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 14 březen 2010 - 18:51:24

oo dekuji moc!! konecne mi nekdo byl schopnej odpovedet!
diky diky
  • 0

#4 Drevorubec

Drevorubec

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 324 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 247

Publikováno 15 březen 2010 - 09:42:00