Přejít na obsah


Fotka

ZENIT ES


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
18 odpovědí na toto téma

#1 Haila

Haila

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 13 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 22 březen 2010 - 16:55:00

Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu, dostal se mi do rukou tento foták Zenit ES Photosniper (dědictvím) a jsou mi nejasné některé věci. Jsem amatér, doposavaď jsem fotil digitálnim kompaktem a tam stačí dat "auto" a vše se nastaví samo.
Tak začal bych nastavení exp. času, to jsem zjistil že stačí zvednout to černé kolečko a dát čas který potřebuji, ale nevím co znamená pod tím černým kolečkem ty znaky "MF" a "X" ??
Další věc, vůbec nevim pro jakou situaci nastavit čas.
Zjistil jsem že 1/30x-se používá pro focení s bleskem, čas B-nejspíš pro focení ve tmě (záleží na mě jak dlouho budu držet spoušť)
a časy 1/60, 1/125, 1/250, 1/500 už nevím kdy použít?? Tohle jsou základní věci co by měl každý znát, ale já to prostě nevím, tak jestli by mi to mohl někdo polopatě vysvětlit nebo dát odkaz na nějakou dobrou literaturu či stránku.
Vložený obrázek
Na levé straně je nastavení citlivosti filmu, má to vůbec nějakou funkci? Mě se zdá že to tam je jenom informativně abych po čase nezapoměl co jsem to tam vlastně založil za film jestli se nepletu?
Vložený obrázek
No pak mi nák nedochází jak zjistim nastavení clony díky uvedeným hodnotám exponometru. Na vnějším krožku je stupnice (30,15,8,4,2,1,2,4,8,15,30,60,125,250,500) kterym si najedu na ručičku exponometru. Vnitřim kroužkem si nastavim citlivost filmu a ted babo raď. To se má nějak od sebe odečíst ty hodnoty abych zjistil clonu?? Je mi jasný že ten selenový panel už bude špatnej po tolika letech a nemůžu brát vážně ty hodnoty ale aspon tak informativně.
Vložený obrázek
Tak a poslední věc, filtry. Je tam pět filtrů:Y-1,4x:světle žlutý, YG-2x:zelený, UV-1x:čirý, 0-2,8x:oranžový, Y-2x:žlutý. Nevim pro jaké světelné podmínky použít filtry.
Vložený obrázek