Přejít na obsah


Fotka

Baryt s tenkou "nekartónovou" podložkou


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
19 odpovědí na toto téma

#1 aspis

aspis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 29 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 7 duben 2010 - 10:46:42

Zdravím
Rád by som vytvoril fotografickú knihu ručne viazanú knihu. Problém je, že stranky papiera v knihe sú pomerne tenké a keď tam budem lepit klasické baryty (ja rád fomatone) na kartónovej podložke, tak tie stránky budú veľmi hrubé čo, sa prejaví najmä keď sa kniha zatvorí. Okrem toho hrubý kartón môže poškodiť tenkú stránku knihy-zvlášť keď sa dostane kniha do vlhkého prostredia a baryty začnú pracovať-veď vieme aký je baryt mocný:oops:. Mám doma asi už nevyrábaný papier Fomatone N (expir 2002) s označením 133 a ten je pomerne tenký. Potom mám fomatony 131 a tie už je hrubé. Sú nejaký iný výrobcovia co robia tenký baryt? Vie dakto? Díkes
  • 0

#2 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 7 duben 2010 - 10:58:32

Řešil bych to spíše papírnictvím a koupením tenčího katronu kam bych fotky nalepil a zapaspartoval. Jen pozor na nařezání papíru, kniha rovná se lepené nebo vázané dvojlisty a ne jednotlivé listy. V knize mi sice svázaly, ale dnes už bych původní chybu neudělal.


Vložený obrázek
  • 0

#3 Eda

Eda

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 027 příspěvků(y)
Reputace: 18

Publikováno 7 duben 2010 - 12:28:23

na omak tenčí se mi zdají Ilfordy Multigrade, ale fomatony to nejsou. Ono záleží na tom, co chceš, jestli je pro tebe rozhodující, jakej má fotka look a nebo jestli je pro tebe rozhodující ten papír.
Teď aby to nevyznělo, že ilforďácký papíry jsou horší, to jsem nechtěla říct, protože rozhodně nejsou, ale fotka na nich vypadá jinak než na fomatonech.
  • 0

#4 aspis

aspis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 29 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 7 duben 2010 - 12:44:37