Nikon F100 - porucha zrcadla
#1
Publikováno 1 červen 2010 - 11:18:37
#2
Publikováno 1 červen 2010 - 18:11:11
#3
Publikováno 1 červen 2010 - 18:26:52
Jinak EOS 50E jsem videl u Skody za 1500 Kc a Nikon F100 za 4000, pokud by to melo stat nejak podobne nema cenu to opravovat.
#4
Publikováno 2 červen 2010 - 00:04:48
#5
Publikováno 2 červen 2010 - 10:54:23
#6
Publikováno 2 červen 2010 - 12:24:37
#7
Publikováno 2 červen 2010 - 16:02:33
Stala se mi nepříjemná věc, vyfotil jsem fotku a hledáček zůstal černej. Řikám si sakra, že bych nastavil, nějakej dlouhej čas, toe blbost. Odendal jsem objektiv a co jsem neviděl. Zrcadlo bylo v uplně jiném úhlu. Tím myslím v ostřejším úhlu k matnici. Dá se s nim volně hýbat a nedá se zacvaknout zpět na správný úhel. Nevim co s tim...Je možné, že je to unava materiálu?
tohle se mi teď stalo o víkendu u Pentaxe ME-měl jsem strach,co to bude za průser-odnesl sem k opravářovi a ejhle,nějaká prkotina,která mě stála 350,-a druhý den jsem měl zase čím fotit
#8
Publikováno 2 červen 2010 - 16:14:34
Ten Canon treba zde:
http://www.fotoskoda...-canon-eos-50-e
Presne 1500 Kc
No to je hezký, jen nikdy nevíš, co má ten stroj zasebou. Můj cca 2k filmy. Nikdy nespadnul, nikdy zrcátko nepotkalo zadní člen M42 objektivu, nikdy nezmoknul. Proto jsem odhodlán investovat do opravy. Pokud by to byl kus z bazaru, koupil bych nový......
#9
Publikováno 2 červen 2010 - 18:21:46
Pokud to bude servis Canon, tak pokud to jeste dela tak si rekne minimalne o 5000 Kc.
#10
Publikováno 3 červen 2010 - 02:33:46
#11
Publikováno 3 červen 2010 - 11:09:34
Problem bude ten Canon 50E v AWH. Za posledni mesic jsem videl u Pazdery Canon 50E s ulomenym zaviranim zadni steny za 500 Kc, minimalne 2 kusy. Za tuhle cenu se servisak na ten fotak ani nepodiva.
#12
Publikováno 3 červen 2010 - 17:40:34
Opravar tu zaverku vymontuje z jineho rozbiteho fotaku, jinou moznost nema. Tedy je to to same.
Pokud to bude servis Canon, tak pokud to jeste dela tak si rekne minimalne o 5000 Kc.
Jo jo, cenu znám, myslím, že je trošku vyšší. Ale jak jsem psal, nehraje to roli.
#13
Publikováno 3 červen 2010 - 17:45:41
F100 sice Nikon opravuje, ale dat jim ho na Kodanskou, tak riskuju ze se behem opravy ztrati nebo po oprave nebude fungovat neco dalsiho.........
jak to? nejsem v tomhle nějak v obraze, tak abych se někdy nenapálil.
#14
Publikováno 3 červen 2010 - 18:06:04
To ze Nikon ma na webu (nebo mel na webu) seznam aparatu ktere opravuji a nevezme nic na co nemaji dily (nebo to neumi/nechce se jim) si myslim ze je zname.
Treba u jednoprstence 80-200/2,8 stoji vymena predniho clenu 10.000 Kc a zaroven ho neopravuji, toto vyjadreni mam snad jeste nekde schovane
#15
Publikováno 3 červen 2010 - 18:10:14
#16
Publikováno 3 červen 2010 - 19:25:24
#17
Publikováno 3 červen 2010 - 19:28:21
nikdo vás nenutí tam chodit - žijeme přeci ve svobodné společnosti.
#18
Publikováno 3 červen 2010 - 20:13:37
Nikon CZ ma bohuzel monopol, ve chvili kdy o nej prijde tak to bude litat uplne jinak, jako je zvykem na zapad od nas. Pristup autorizovaneho servisu v Nemecku a Rakousku je naprosto jiny, jen je to trochu z ruky. Vetsinu toho co Nikonu CZ trva dva mesice vyridi do 3 dnu, neco dokonce i do nekolika hodin.
Pro zajimavost par odkazu na zkusenosti s Nikon servisem:
http://nikonclub.dig...ny-servis-nikon
http://zoltyserwisfotograficzny.info
http://forum.grafika....php?51,2957979
#19
Publikováno 3 červen 2010 - 20:37:40
U Canonu staci zjistit part number (je v servisnim manualu nebo parts listu) a z Canonu USA lze objednat libovolny dil podle toho cisla. U Nikonu tahle moznost neni. Takto by dokazal nejaky Canonar opravit ten EOS 50, staci objednat novy mirrorbox se zaverkou.
V posledni dobe sice doslo k jistemu zlepseni, dokud ale bude mit Nikon CZ monopol tak se to na uroven zahranici (ne Polska) nezlepsi.
Nebo je mozne si odchytit na Digineff foru Kriwoela, ten pracoval v Nikon servisu v Malajsii a opravami Nikonu se zivi (nebo zivil). Nicmene, kucha to vetsinou z fotaku na soucastky. Nove dily koupit nelze.
#20
Publikováno 3 červen 2010 - 21:01:03
Zaverka na F100 ma cislo 1B991-240 a da se koupit zde za peknych 110 USD:
http://shop.thefotog...t1b991-240.aspx
#21
Publikováno 3 červen 2010 - 21:10:07
převzato z http://nikonclub.dig...ny-servis-nikon
Ahoj,
moc mne mrzí poslední věta "Ten Nikon povezu spravit do Rakouska" - to je kapitulace! To je moc špatné...
Myslím, že na podobné situace jsem mistr (a proto Vám píši) - prosazuji názor "JEN SE NEBÁT ZLÉHO VLKA" = pátrám po nadřízeném a s ním celou věc projednám. Mám-li i tak problém, oslovím samotného ředitele společnosti s tím, že když si neumí vychovat podřízené, tak to holt musí zařídit sám. (to funguje velmi dobře, neboť ho tím označuji za neschopného). Pokud ani tehdy neuspěju, vyjedu si dle rejstříku jednatele, správní radu, dozorčí radu a ty všechny obešlu doporučeným dopisem na jejich domácí adresu. (to byste měli vidět, co se pak děje...)
Problém se servicem v ČR je dloholetý a měli bychom ho řešit společně. Je-li problém, oslovit rovnou ředitele v ČR, pokud se nic moc nestane, odeslat stížnost přímo do Japonska samotnému prezidentovi... Naše nemalé peníze jsou jim dobré, tak ať se k nám patřičně chovají. Odmítám "omluvné tóny" - že toho mají moc - když to nestíhají, ať zaplatí další pracovníky...
Celé je to moc velká škoda, neboť každý svého nikonka opečováváme mnohdy více jak své blízké. Snad se jednou dočkáme i my zasloužené pozornosti. Přeji všem už jen dobré zkušenosti s léčbou jejich miláčků. Tomáš
#22
Publikováno 3 červen 2010 - 21:30:59
Necekal jsem ze se to nekdy stane, ale za vzor zmeny v pristupu k zakaznikum bych dal AWH, ktere se vyrazne zlepsilo a s jeho sluzbami jsem dokonce spokojen. Ono uplne staci kdyz se zamestnanec zakaznikovi venuje, a to ihned po jeho prichodu adava mu najevo ze je ve firme vitan a ne ze uz zaplatil tak at pokud mozno neotravuje.
Koukal jsem na web AWH - maji tam i video s prezentaci sluzeb, ale nemaji tam v ceniku oprav uveden zadny filmovy aparat - tudiz jedine zavolat. Eos 50/50E (alias Elan II a IIE v USA) neni zas etak stary aparat aby dosly nahradni dily.
Co by sluzby Nikon servisu (hlavne jednani se zakazniky) vyrazne zlepsilo je konkurence. Dokud mel monopol Eurotel na opravy telefonu, posilalo se zbozi zpet do 30 dnu jen proto, aby nevraceli penize. A dneska jakmile neni vyrobek poslan zpet do 3 dnu, prichazi zamestnanci o premie.
Jeste k tem zaverkam - treba Nikoni zrcadlovky maji jako soucast mechanismu jakysi low-end motorek ktery napadne pripomina pohon z vietnamske hracky, v servisnim foru na Digineffu jsou i fotky jak ta vec vypada, tohle je komponenta ktera by mohla zpusobit popisovanou zavadu. Staci aby mel mechanismu zaverky z nejakeho duvodu vetsi odpor pri pohybu a ten motorek se spali.
#23
Publikováno 3 červen 2010 - 22:40:38
Krome toho, ze konecne i cesky Nikon uznava mezinarodni zaruku a uz nehraje na "podle vyrobniho cisla se nejedna o zbozi urcene pro ceskou republiku, takze si to zase odneste".
Tohle je zaručená informace??? To jsem nevěděl... Tudíž i věci koupene v USA český Nikon opraví v záruce?? Myslím, že v USA ale mají záruku jen 1 rok... Tohle by mě hodně zajímalo.
#24
Publikováno 3 červen 2010 - 23:00:44
Viz oficialni vyjadreni, ktere jsem ale na nikon.cz nenasel.
Otázka
Jaký je postoj společnosti Nikon ČR k uživatelům, kteří nevědomky koupili techniku NIKON od českého velkoobchodu, který ji ale nakupuje ze zahraničí a ne přes NIKON ČR? Má nárok na podporu, nebo záruční servis u autorizovaných servisů NIKON?
Odpověď
Dobrý den, tuto problematiku bych ráda našim zákazníkům vysvětlila, protože se s ní setkáváme poměrně často. V první řadě je třeba upozornit na to, že spotřebitel je v obchodní vztahu s obchodníkem, který mu zboží prodal. Mají mezi sebou uzavřenou obchodní smlouvu a tento obchodník má vůči svému zákazníkovi podle obchodního zákoníku určité povinnosti. Mezi ně patří také vyřízení reklamace, jestliže se u produktu vyskytne závada, na kterou se vztahuje záruka. Obchodník podnikající na území ČR je, bez ohledu na to, kde zboží zakoupil, povinen spotřebiteli garantovat dvouletou záruku. Jestliže zákazník zakoupí zboží mimo území ČR, pak automaticky přijímá obchodní podmínky dané země.
Pokud se zákazník obrátí přímo na autorizovaný servis Nikon a bude požadovat záruční opravu produktu Nikon, pak po něm bude požadován prodejcem řádně vyplněný a potvrzený záruční list s celosvětovou nebo evropskou zárukou (tzv. Nikon Worldwide Warranty nebo Nikon European Service Warranty). Tato záruka platí jeden rok od data prodeje. V případě že je produkt zakoupen od českého nebo slovenského prodejce, autorizovaný servis akceptuje dvouletou národní záruku. V případě, že bude mít zákazník tyto doklady v pořádku a bude se skutečně jednat o záruční opravu, servis Nikon provede opravu zdarma. Zjednodušeně řečeno, pro autorizovaný servis Nikon jsou závazné záruční podmínky uvedené na jeho originálním záručním listě. Proto je dobré se s ním před koupí dobře seznámit.
S pozdravem,
Jitka Staňková Spoustová
Public Relation
#25
Publikováno 3 červen 2010 - 23:30:45
Já na ně teda plivat klidně budu, protože to co jsem tam zažil, bylo fakt hrozný. Napoprvé závadu neopravili, napodruhé vytvořili jinou a napotřetí začali jednat trochu rozumně, ale to už jsem musel bejt fakt drsnej. Takhle by společnost jejich formátu fungovat neměla. A to nemuvím o tom, že mi opravu spočítali dost draho, já jsem se tam pak dovolal a s někým, kdo zřejmě nevěděl, že se u nich nesmí zvedat telefony, domluvil, aby to nebylo tak drahé, že nevymění senzor orientace na výšku. Nevyměnili, a ušetřil jsem 2/5 ceny, a i přesto začal fungovat. Že by nebylo nutné jej měnit ale přesto si jej chtěli nechat zaplatit??? Pak už jsem se tam nikdy nedovolal.vážený pane, doporučil bych vám alespoň měsíc v tom servisu pracovat, než na lidi, co tam dělaj, budete takhle plivat.
Uznávám, že ta ženská na příjmu za to nemohla, a přesto všichni nadávali jen jí, protože se k nikomu dalšímu nedostali. Byla z toho na prášky a je mi jí trochu líto. Vždycky ráno, když jsem se chystal do Kodaňský, jsem si dal předsevzetí, že nikomu nevynadám. Bylo to fakt těžký.
O drobnosti jako čištění čipu, po kterém je čip stále zaprášen, ani nemluvím, tady se to stejně nesmí.
#26
Publikováno 4 červen 2010 - 00:01:38
Podle me centrala o problemu moc dobre vi, ale nestoji za to ho jakkoliv resit. Za poslednich 20 let mi fototechniku na reklamaci ztratily pouze dve firmy, ale u te druhe to beru, protoze se v roce 1997 skrz jeji sidlo prohnala povoden.
V pripade z bych nechal v aut. servisu opravit F100 a chtel bych se vyhnout setkani s velmi neochotnou fimou, udelal bych si vylet a dal jim to sem:
Nikon Service Point Dresden
Kamera-Service Dresden
Bettina Scheinert
Schweizer Strasse 3a
D- 01069 Dresden
S tim cistenim "toho o cem se nesmi mluvit" mam stejnou zkusenost, naposled to udelali sice na pockani, ale natrikrat. U filmu tohle nastesti nehrozi.
#27
Publikováno 4 červen 2010 - 00:19:00
A nebo jinak:vážený pane, doporučil bych vám alespoň měsíc v tom servisu pracovat, než na lidi, co tam dělaj, budete takhle plivat.
Jestli nechtějí provádět servis, ať jdou laskavě třeba prodávat rohlíky.
Tyhle názory mám tak rád........
#28
Publikováno 4 červen 2010 - 00:24:53
Mě tohle začala v zimě dělat Practika (BX20). Jenže já jí kdysi hodil na zem a tenkrát mi to zrcadlo vypadlo z takové vidličky v levém horním rohu (při pohledu od objektivu), která má za účel tím zrcátkem hýbat. Protože to bylo v zahraničí a servis by nebyl možný, nasadil jsem tu vidličku po zjištění závady zpátky. Pak to dvanáct let fungovalo a letos se zrcátko začalo občas takhle zasekávat. Ale vždycky stačilo ho ručně vrátit zpátky (ale myslím až po natažení) a pak to zase nějakou dobu fungovalo. No, zkusím to otevřít a prověřit zase tu vidličku. Když to nepomůže, do servisu už to dávat nebudu, u Practiky se to nevyplatí. Nicméně závada je docela podobná....
#29
Publikováno 4 červen 2010 - 00:51:00
dlouhý čekací doby na opravu techniky jsou především způsobený nedsotatkem techniků/mechaniků, co daný věci opravujou. o snadnosti práce s IT SW, na kterym jeden Nikon celosvětově, se raději nebudu ani rozepisovat, takovej sráč sem jakživ nikdy neviděl a i W95 plný virů byly spolehlivější - což se teda poslední aktualizací někdy k podzimku minulýho roku silně zlepšilo, ale i tak sou nucený servisní technici vyplňovat desítky "papírů", což mnohdy zabere nezanedbatelnej čas.
ano - tak proč nezvýšej počet techniků? nejde to. servis je pod přímou správou z Japonska, kde je pro lidi normální, že kupují kompaktní foťáky jako spotřební zboží a po třech letech je vyhazujou, timpídem celkový procento foťáků, kterejma se tam servisy zaobíraj, je zlomkový proti tomu, jakej je nápor tady. nicméně to je Japoncum jedno a kvóty na zaměstnance zůstávaj stále směšně malý.
celá věc došla tak daleko, že se skoro všechny kompakty posílaj na opravy do Tektronixu (do Bulharska - outsourcing na 100 % + levná pracovní síla), o spolupráci s jedním nejmenovaným servisem v Praze v středním sektoru se taky zmiňovat nebudu.
druhá věc je nápor zákazníků, žejo. nevim, kdo z vás má jaký zkušenosti s prací na podobnym místě, ale na rovinu vám říkám, že to většinou neni ani příjemný ani dobře placený.
pokud se vám nelíbí chování některých konkrétních zaměstnanců, potom jste měl svou stížnost adresovat jejich nadřízeným. tím, že na ně tady budete plivat, ničemu nepomůžete.
jak jsem již uvedl, žijeme ve svobodné společnosti. pokud potřebujete záruční opravu, máte kontaktovat prodejce (tak praví zákon), tedy do stiku s nikonem v kodaňský nepřijdete. pokud máte pozáruční opravu, můžete si to nechat opravit kdekoli. pokud máte evropskou záruku, můžete si to nechat opravit kdekoli v evropě. nikdo vás nenutí tam chodit
a co se mne týká - v době, kdy jsem ještě nikoho v servisu neznal, se mi nikdy nestalo, že bych byl odmítnut a nebo se ke mně kdokoli choval nepříjemně. spíše naopak. možná je to tím, jak s lidmi jednám, možná je to tím, že tam dřív za pultem seděl někdo jinej.
těším se na vaši arogantní odpověď, petře22 (předem podotýkám, že váš způsob jednání minimálně v internetové rovině mi byl, abych pravdu řekl, vždycky nesympatický)
#30
Publikováno 4 červen 2010 - 08:18:13
Nedostatecne platove ohodnoceni pracovniku servisu zakaznika NEZAJIMA, to je taktez interni problem firmy. Pokud se jim nelibi vyse platu, nikdo je nenuti ve firme pracovat.
To kam se posilaji fotaky na opravu zakaznika NEZAJIMA, oprava ma byt vyrizena rychle a spolehlive. Jak to firma zaridi je jeji problem, zadne nesmyslne vymluvy.
Kvalita diagnostickeho software zakaznika NEZAJIMA. Nikon servisni software znam. neni horsi nez diagnostika Sony nebo Canonu.
Opakovane stiznosti na chovani zamestnancu servisu a kvalitu sluzeb zase nezajimaji NIKON - ceske zastoupeni ani neodpovi. K obhajovani firmy ktera by v nemonopolnich podminkach fungovala maximalne tyden se nebudu vyjadrovat, nekomu to zrejmne pripadne normalni, me ne.
Ze to jde, dokazuje napriklad AWH. Pred 5 lety na tom byli stejne jako Nikon na Kodanske, dneska mohu srovnat AWH s Drazdanskou a Mnichovskou pobockou Nikonu.
#31
Publikováno 4 červen 2010 - 08:25:03
není to tedy také tím, že těch pár techniků, špatně placených, řízených z japonska, jsou špatně placeni ať něco dělají, či nikoliv? není u nich tak trochu jedno, jak se zákazníkem jednají? japonec jim nepřidá, ani je nevyhodí, anžto je mu to fuk? nebo co tím mělo být řečeno.
tak nebo tak, pakliže mě práce nebaví a nedokážu to před lidma skrejvat, asi nejsem člověk na svam místě.
PS: o tom kdo jak v internetu působí bych snad ani nemluvil, ne?
#32
Publikováno 4 červen 2010 - 09:02:21
Pro me jakozto zakaznika (pro Nikon je zakaznik kazdy - koncovy spotrebitel i prodejce - a prodejce opravdu nema nikoho, kdo by reklamace vyrizoval za nej) z toho plyne pouze jediny zaver - firma, ktera ma problem a za 9 let ho nevyresi, evidetne nema zase az takovy zajem o sve zakazniky.
Penez ma evidentne dostatek, kdyz si muze dovolit celostrankove reklamy ve vsech casopisech (i nefotografickych), velkoplosne reklamy a spoty v televizi.
Kdyby cast penez urcenych k prilakani novych zakazniku investovala do tech stavajicich, jejichz penize jiz firma dostala, tak by se nikdo nemohl i v roce 2010 vymlouvat ze to lepe nejde.
Kdo chce, muze to skusit na Kodanske, ja bych to odvezl do Drazdan nebo do Mnichova.
#33
Publikováno 4 červen 2010 - 11:32:06
otázkou je kam to posílají? Je potřeba se zeptat.
#34
Publikováno 4 červen 2010 - 12:08:30
Vsichni prodejci techniky v CR kteri odebiraji zbozi z oficialniho zdroje maji pouze jedinou moznost nakupu, lokalni zastoupeni. Kdyz bych chtel jako firma nakoupit v zahranici, oficialni evropske zastoupeni to neproda.
Vyjimkou je Megafoto, Oehling a dalsi firmy, ktere to maji z nemecke a francouzke distribuce a dvouletou zaruku v tom pripade resi sami. Maji to uvedene i v podminkach.
#35
Publikováno 7 červen 2010 - 10:28:19
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních