Fotogeničnost doby
#51
Publikováno 11 červen 2010 - 09:56:36
#52
Publikováno 11 červen 2010 - 10:50:17
#53
Publikováno 11 červen 2010 - 14:05:10
#54
Publikováno 11 červen 2010 - 17:47:27
Bereš mi to z úst.Přesně to mě napadlo.sokolíku, ty prostě musíš příště dojet na temnej expres, tam definitivně pochopíš, že cesta existuje - časoprostorem se totiž pohybujou takový vostrůvky pozitivní deviace, kde je dobře, co dobře, přímo nádherně
#55
Publikováno 11 červen 2010 - 17:57:54
#56
Publikováno 11 červen 2010 - 18:38:49
Problém jsou auta (mor ulic z hlediska fotogenity. ale ty je těžké zamést pod zem)
Ono to skoro jde... rika se tomu "blokové čistění ulic"
#57
Publikováno 11 červen 2010 - 19:25:17
Sice to už nemá s původním tématem prakticky nic společného, tam šlo čistě o vizuální stav věcí, ale k této reakci je třeba také uvést druhou stranu mince, totiž, že stejně tak nedaleko od nás jsou země, kde by se tamnějším lidem pro změnu s těch našich poměrů zvedl pajšl. Za zhruba 12 let, po kteroužto dobů trčím na tomtéž pracovišti odstartovalo do ciziny ( Evropa ,ale také arabský svět ! ) překvapivě velké množství lidí. Po několikaletém působení venku mají VŠICHNI dojednoho obrovský problém s návratem zpět, a to zdaleka NEJEN Z FINANČNÍCH důvodů. . Uvědomovat si, že může být i výrazně hůř je jistě namístě, o tom žádná, ale zase takové to striktní " buďme rádi za ty dary" mi připomíná oblíbené řeči našeho učitele občanské nauky, který se za totáče opovržlivě vyjadřoval o všem, co nebylo z východního bloku- např. na co bych měl chtít mercedes, když mě na chatu dopraví v klidu i moje kouřící škodověnka MB.
#58
Publikováno 11 červen 2010 - 19:52:00
V koutě seděl mlčky Kibish (už téměř deset let fotí v Africe dosud minimálně postižené "civilizací") a když jsem na něj vyjel: "Tebe to nezajímá? Ty k tomu nemáš co říct?!", odvětil: "Vole! Zajeď si do Afriky. Máš co žrát? Máš. Máš si co obléct? Máš. Máš kde bydlet? Máš. Je Ti zima? Není. Tak co kur.a bečíš?!?!?! Kam spěcháš?!?!?!"
Ale shodli jsme se na tom, že takzvaný civilizovaný svět se mění (ne)umělou a mnohdy nezvládanou akcelerací procesů, které pouze na stále kratší dobu přinášejí domnělý prospěch stále menším a neurčitě definovaným skupinám osob. Průvodním jevem těchto zvyšujících se rychlostí jsou těžko předvídatelné "škody na okolí", kterých si původci nemají čas ani všimnout - netobože je rozpoznat, a pokud ano, tak je neurvale a nadutě přehlížejí. To nesmyslně zběsilé tempo nedává možnost integrovat do procesů "zbytečnosti" jako třeba etiku.
Je to jako graf exponenciální funkce... Začínali jsme na počáteční téměř vodorovné čáře, překonali jsme "koleno, ohyb" a stále rychleji se dostáváme na skoro svislici, jejiž konec je... Kde vlastně? V nekonečnu? Nula je jasná. A přestože se stále vyšší rychlostí řítíme k nekonečnu, furt je to nekonečno - a hlavně nedohledno! Chceme tam vůbec?
Je to jako cestování různými dopravdními prostředky. Když se vezu koňským potahem, koukám kolem sebe jako blázen a vnímám skoro všeho. Mám čas i seskočit, vyčůrat se, splknout se strejdou, co kosí a dokonce si čichnout k čerstvě posečené trávě. V autě je to už horší - zaregistruji akorát značky, auta před sebou a za sebou, žluté pole řepky (ale už čuchám jenom výfukové plyny) a na obzoru hrad. Pokud někdy usednu do formule, nebudu moci dělat nic jiného, než se snažit udržet na dráze a zachovat si život. I havárie jsou různé... Když se ulomí kolo na žebřiňáku, skončí to modřinami. V autě jsem rád, že jsem přežil jenom zraněný, ve formuli, že jsem vůbec přežil.
Z formule se toho moc nafotit nedá...
V zájmu zachování života (a nafocení fotek, které za to stojí ) není špatné zpomalit nebo přesednout na žebřiňák.
Doba fotogenická je, ale při rychlostech blížících se rychlosti světla se již světlo ohne a nedorazí do objektivu.
#59
Publikováno 11 červen 2010 - 20:56:58
jinak ještě k rychlosti... svorně sme se letos u vendelína shodli za jízdy temnýho expresu na tom, že ta šedesátka v hodině už je moc a že příští rok zas berem puklíka, co jede do těch čtyriceti a ještě jenom z kopce dolů....
#60
Publikováno 11 červen 2010 - 21:26:08
#61
Publikováno 11 červen 2010 - 22:27:58
Můj názor je zcela stejný.Já si vždy v autě pustím Dvořákovu s. z nového světa a kochám se tou nádherou ,až se divím že jsem si ještě nerozbil hubu.Já se dneska po cestě do práce koukal, kolik fotek by šlo na těch třech kilometrech udělat. Byla jich taková kupa! Ne, že by to byly nějaké bomby, ale co chcete podél cesty do práce. A když si pustím do sluchátek pěknou muziku, je jich ještě vic Prostě těch témat je i tak dost, nemusí člověk kvůli bauhauzu z umělý hmoty házet flintu do žita.
#62
Publikováno 11 červen 2010 - 23:07:10
Dřív mi přišel náš obchodní dům navržený Hubáčkem úplně děsný a když ho měli bourat, šla mi slza do oka... Ještě se stavební technikou jsem ho před úplnou destrukcí začal fotit a najednou mi přiešel tak nádherný!
Tedy, jak s tebou ve spoustě věcí souhlasím, tohodle mi tedy fakt líto nebylo. Ta budova byla ošklivá hned jak to postavili. Neútulné pasáže ve kterých byla zima a foukalo, nesmyslné členění kde bylo vždycky problém najít kde to vlastně prodávaj... Navíc potom zrušili mlíčňák a bufet /toho jediného mi líto bylo/.... a IMHO ani fotogenická ta budova nebyla. Je fakt že jsem si ho na památku taky vyfotil, ale naprostno bez sentimentu.
#63 Snek
Publikováno 13 červen 2010 - 17:27:37
Dnes jsem chodil po slunném Montpellier a tak nějak užívajíce trochy volného času, bloumajíc po ulicích se zavěšenou Yashicou Minister mne napadlo následující:
Každá doba je jen tak fotogenická, jako je míra představivosti a fantazie každého jednotlivého fotografa.
Nehledal bych tudíž důvod nefotogeničnosti jakékoliv doby v té dané "době", ale v především v sám sobě.
#64
Publikováno 13 červen 2010 - 19:55:03
#65
Publikováno 13 červen 2010 - 20:46:45
Ještě napište, že jste se potkal s nějakým krásným sauvignonem (právě z oblastí Languedocu) a pokroutí mě závist...!!!
#66
Publikováno 14 červen 2010 - 05:23:17
#67 Jirinol
Publikováno 14 červen 2010 - 05:57:23
Já měl spíše namysli naše standardní dědiny, kde např. o víkendech není pomalu vidět člověka, protože dospělí jsou zalezlí v barácích a děcka na kompech, dále místní středně velká a (malo) města , ideálně nově vzniklé satelity, atd. Mě by opravdu zajímalo, jak by vypadala třeba Salgadova tvorba, kdyby měl působit řekněme v Krnově ( a to je ještě vcelku slušný příklad). Jinak jasně, všude se dá lecos nalézt .
To, jak které město či dědina vypadá, dělají lidé, kteří v nich žijí, kteří jsou zvoleni i kteří volí. Pochybuji, že by třeba Salgado či jiný soudobý architekt měl chuť tvořit v prostředí, kde je lidem úplně šumafuk, jak vypadá vše vně plotu kolem jejich písečku, a pokud jim to šumafuk není, tak na to zanadávají v hospodě či v kuchyni a tím to zhasne...
#68
Publikováno 14 červen 2010 - 06:34:00
#69
Publikováno 14 červen 2010 - 08:47:43
hodně je mi líto, že jsem nefotografoval před převratem, takovej "opravdovej" první máj, fronta na maso, nebo členové dnešního sdh v uniformách s tou dvoutaktní stříkačkou... nadruhou stranu žiju skoronavsi a tam nám zůstal ten ples a taky část lidí, kteří mají už třicet let podobný modráky, jízdní kolo, chuť na pivo a měnit na tom nic nehodlají za co jsem rád
že už podkovář nejede dvanáctsettrojkou, ale sprinterem? no jezdí na soutěže po evropě, tam tu změnu celkem chápu
= já si nestěžuju a jsem rád na světě i když si musím dávat pozor na všechny ty ismy kolem nás, ostatně jako každej
#70
Publikováno 14 červen 2010 - 11:38:48
150ti minutového opusu "Tenkrát na Západě" je určitou normou prožívání
tak rychle ubíhajícího života v mnohých částech "Zatuchlé Kotliny". Detail
klapajícího mlýnku, či makrofotografie zaprášené mouchy dokáže potěšit
duši kreativce, obrazově bystře vidícího a to za jakékoli situace. Erik
#71
Publikováno 5 únor 2011 - 22:26:00
#72
Publikováno 6 únor 2011 - 09:45:49
#73
Publikováno 6 únor 2011 - 10:06:33
#74
Publikováno 6 únor 2011 - 14:21:33
#75
Publikováno 6 únor 2011 - 16:27:47
ja som práve prišiel z lesa, dnes som to z dôvodu silného nachladnutia dlho nevydržal, 4hoďky a mal som dosť - a to po rovine
Nevadí! Jednu fotografiu som urobil (pre istotu rovno 3x na plan ).
No ale k téme:
- mne niekedy (a nebite ma) chýba v krajine práve nejaký zaujímavý "moderný element", niečo, čo by fotku odstrihlo od nekonkrétnej / všeobecnej / historickej doby. Napríklad v lese by sa mi páčila medzi stromami v náznaku nejaká bzučiaca trafostanica
Vidím kopec starých zbytkov, rozpadnuté múry atď. Ale kus pekného, moderného hliníku nikde
No, kuknite sem:
(nie úplne čo som myslel - fotky skôr dokumentačné, ale všimnite si - niečo, čo určite bolo vnímané ako "hnusné", je zrazu spojené a prepojené s krajinou. Pritom nejde o starú, rozpadnutú chalúpku rybára, ale o bývalé vojenské objekty).
Je to samozrejme zasadené do polovice 20. storočia, mňa by skôr ťahalo to súčasné.
opustené vojenské objekty
Či nedobre sa na to dívam?
#76
Publikováno 6 únor 2011 - 16:31:01
a toto poznáte?
Mne sa páči prevelice - návrh pre stĺpy elektrického vedenia na Islande.
článoček v angličtine
#77
Publikováno 6 únor 2011 - 16:40:38
#78
Publikováno 6 únor 2011 - 19:38:07
C:\Users\Milena Kratochvílová\Pictures\2008-05-21 na hřbitově
#79 Jirinol
Publikováno 6 únor 2011 - 19:44:48
#80
Publikováno 6 únor 2011 - 19:55:48
#81
Publikováno 6 únor 2011 - 20:01:13
#82
Publikováno 6 únor 2011 - 21:08:00
#83
Publikováno 6 únor 2011 - 21:10:57
Úplně mimo mísu, ale dovolím si poděkovat za fotku "betonového ucha". Nikdy jsem ji neviděl.
Mockrát mi o britské technice vyprávěl tatík, který makal v Pioneer Corps (podpůrné armádní jednotky, m.j. pro RAF budovali kryty letadel, bunkry, ranveje atd.), tahle zajímavá zařízení viděl a za války se domnívali, že se jedná o radary. Paradoxem bylo, že po zranění dostal stipendium a vyučoval jej m.j. jeden z lidí, kteří se zásadně o radar zasloužili. (Wilkins, Watt ... nepamatuji se.)
#84
Publikováno 6 únor 2011 - 21:13:03
Moje zena rika, ze porad fotim jen mlhu a tmu. A muj dvouletej kluk, kterej umi par slov, ukazuje na jednu moji fotku na zdi a rika "tma"...mame my to teda udel.Také mám podobné náměty. Jen to okolí to moc nebere, otec se mě už i ptal, zda nejsem úchyl Žena mě nemá za úchyla, ale je trochu smutná, že fotím jen smutné...
#85
Publikováno 6 únor 2011 - 21:25:52
som rád, že zaujala. aj mňa! a váš príbeh tiež... bolo by celkom zaujímavé dať dohromady dokumentáciu podobných miest u nás, ak existujú (nie je to ale úplne úloha pre mňa).
mám trochu teplotu a som "tak mimo" (asi som fakt dnes nemal chorý loziť do lesa, ale keď bolo tak krásne...):
ale myslím, že vlastne táto téma je tak:
- kto je "staromilec", ten spokojný asi nebude, lebo starého ubúda (a inak to nebude, asi, že?)
- kto sa snaží o "dokument doby", tomu je to jedno - doba je, aká je (a dokumentarista stojí stranou. zaznamenáva, nekomentuje)
- kto sa snaží "nájsť viac", nadáva tiež, lebo súčasná architektúra a urbanizmus (aspoň na Slovensku )fotkám veľmi nepraje. ale dajú sa nájsť "iné pohľady", a tam už to ide trochu lepšie
ale to len tak nahlas blúznim
pekný večer a asi idem na kutě.
#86
Publikováno 6 únor 2011 - 21:27:21
Moje zena rika, ze porad fotim jen mlhu a tmu. A muj dvouletej kluk, kterej umi par slov, ukazuje na jednu moji fotku na zdi a rika "tma"...mame my to teda udel.Také mám podobné náměty. Jen to okolí to moc nebere, otec se mě už i ptal, zda nejsem úchyl Žena mě nemá za úchyla, ale je trochu smutná, že fotím jen smutné...
Tak to mi připomíná, když jsem se nadšeně připravovala, že vyrazíme s manželem na výlet, když jsme byli na víkend u jeho rodičů, a manželova maminka mne litovala, že si na mne ten manžel nenašel čas včera, kdy bylo krásné počasí, a musíme dnes do té mlhy. A já nadšená, že je konečně pořádná mlha.
Mně celkem tato doba fotogenická připadá. Jen mi vadí dvě věci (možná bych přišla na víc, ale tyhle nejvíce) a to jsou všude přítomné automobily. A pak, když chcete fotit třeba děti na hřišti,, či něco podobného, tak vás mají za úchyla a nebo, že chcete dítě unést. Protože to pořád slyší z té "Televize".
#87
Publikováno 6 únor 2011 - 22:54:44
...Mně celkem tato doba fotogenická připadá. Jen mi vadí dvě věci (možná bych přišla na víc, ale tyhle nejvíce) a to jsou všude přítomné automobily. ...
Mně taky auta dost vadí, jsou všude, těžko se jim dá vyhnout a šikovně zaparkovaná pokazí mnoho snímků. Ale je velice zvláštní, že mi vůbec nevadí na hodně starých snímcích. Na šedesátileté fotce si se zájmem prohlédnu, co že to tenkrát jezdilo za podivné stroje. Třeba dnešní snímky za mnoho let budou právě proto zajímavé
#88
Publikováno 6 únor 2011 - 23:10:30
Sudek taky měl na snímcích auta a neřešil je.
#89
Publikováno 7 únor 2011 - 07:02:59
Samozřejmě ... auta neodtahovat a fotit. Stejně snímek nabude na hodnotě až po naší smrti
Sudek taky měl na snímcích auta a neřešil je.
To jo, ale nebylo jich tolik. Možná se zaměřit a fotit ty přeplněná sídlištní parkoviště. No jo, no. Ale mně fakt někdy kazí záběr. Mne nevadí ty, co jsou zaparkovaná někde jinde než chci fotit. Ale ty, co jsou zaparkovaná tam, kde chci fotit. Berte to jako můj názor. Ale třeba bych si ráda jednou vyfotila naše krásné náměstí v Litoměřicích bez aut. A to jde jen po vinobranní. A to bohužel je plné náměstí odpadků (taky pak zajímavé místo na focení ).
#90
Publikováno 7 únor 2011 - 08:03:41
Také mám podobné náměty. Jen to okolí to moc nebere, otec se mě už i ptal, zda nejsem úchyl Žena mě nemá za úchyla, ale je trochu smutná, že fotím jen smutné...
Tak toto znám důvěrně už 20 let! Mám to podobné,ale "jedu" dál...
#91
Publikováno 7 únor 2011 - 08:11:35
Samozřejmě ... auta neodtahovat a fotit. Stejně snímek nabude na hodnotě až po naší smrti
Sudek taky měl na snímcích auta a neřešil je.
To jo, ale nebylo jich tolik. Možná se zaměřit a fotit ty přeplněná sídlištní parkoviště. No jo, no. Ale mně fakt někdy kazí záběr. Mne nevadí ty, co jsou zaparkovaná někde jinde než chci fotit. Ale ty, co jsou zaparkovaná tam, kde chci fotit. Berte to jako můj názor. Ale třeba bych si ráda jednou vyfotila naše krásné náměstí v Litoměřicích bez aut. A to jde jen po vinobranní. A to bohužel je plné náměstí odpadků (taky pak zajímavé místo na focení ).
No,ono někdy ani moc nepomůže vystrnadit všechna auta z náměstí,protože zase na nás čumí les ze značek! Máme to tak i v Rožnově p.R.a je to asi i jinde...takže to chce asi trpělivost
#92
Publikováno 7 únor 2011 - 09:30:51
Ve městě je možné sledovat kdy se uklízí ulice a využívat to.
#93
Publikováno 8 únor 2011 - 13:43:27
Aut je moc, a hlavně jsou lidi bezohlední. Na podzim jsem si chtěl vyfotit kostelík ve Chvojínku, který stojí na malém zeleném kopečku. Nikde nikdo. Vymyslel jsem si záběr a v tom přijel nějakej kretén s autem a postavil mi ho na louku přímo do zlatého řezu. Chvíli se muchloval s nějakou babou uvnitř, pak odešli a auto tam nechali. Nikdy nepochopím, proč jsou lidi tak líný, že nemůžou auto nechat na parkovišti 100 metrů od pamětihodnosti.
Ve městě je možné sledovat kdy se uklízí ulice a využívat to.
Přesně, úklid ulic je dar fotografům od vyšší moci
#94
Publikováno 8 únor 2011 - 13:58:10
#95
Publikováno 8 únor 2011 - 14:01:21
Vážení kolegové temnokomorníci. Dlouho jsem nebyl připraven k tomuto tématu nic říci.
Dnes jsem chodil po slunném Montpellier a tak nějak užívajíce trochy volného času, bloumajíc po ulicích se zavěšenou Yashicou Minister mne napadlo následující:
Každá doba je jen tak fotogenická, jako je míra představivosti a fantazie každého jednotlivého fotografa.
Nehledal bych tudíž důvod nefotogeničnosti jakékoliv doby v té dané "době", ale v především v sám sobě.
No jo, jenže pro každého fotografa různé prostředí různě fotogenické.
#96
Publikováno 8 únor 2011 - 14:03:34
Tak naše radnice je tak zadlužená,že na ten úklid má pouze na jaře! A to se už blíží,takže nachystat Horizon202 a čekat,nebo varianta-jít fotit do muzea,tam auta nejezdí,chaloupky jako klícky a tak by to mohlo být retro jako bič!
Ono teda na některých starých fotkách je aut spousta (zvlášť některá náměstí z dob socialistických a těsně postsocialistických, která sloužila jako parkoviště) a nakonec ty fotky už dneska vypadají zajímavě i přes ta auta - je to tím, že tenkrát byla ta auta tak nějak víc v souladu s okolím, nebo jen časem?
#97
Publikováno 8 únor 2011 - 14:06:37
#98
Publikováno 8 únor 2011 - 14:10:35
#99
Publikováno 8 únor 2011 - 14:12:23
Já mám trošku jiný problém. Nedávno jsem prolistovával časopis Fotograf, číslo věnované Praze, je to víceméně chronologicky seřazené a od určitého okamžiku jsem si už jen říkal, proč to ten fotograf/ta fotografka vlastně fotil/a. Tedy až na pár drobných výjimek. A na těch, paradoxně, byla ta auta, parkoviště, obchoďáky...
tak oni se tím fotografové živili a jeden motiv fotilo i stopadesát lidí a vždy stejně...my nemusíme!
#100
Publikováno 8 únor 2011 - 14:18:05
Já mám trošku jiný problém. Nedávno jsem prolistovával časopis Fotograf, číslo věnované Praze, je to víceméně chronologicky seřazené a od určitého okamžiku jsem si už jen říkal, proč to ten fotograf/ta fotografka vlastně fotil/a. Tedy až na pár drobných výjimek. A na těch, paradoxně, byla ta auta, parkoviště, obchoďáky...
tak oni se tím fotografové živili a jeden motiv fotilo i stopadesát lidí a vždy stejně...my nemusíme!
Pochybuju, tím to nebude. Spíš mi přijde, že snaha dělat fotky za každou cenu jinak vede k vyprázdnění. Nebo jen prostě nerozumím tomu, co vlastně chtěli těmi fotografiemi říct.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních