Přejít na obsah


Fotka

Jaký barevný film??


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
67 odpovědí na toto téma

#51 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 880 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 131

Publikováno 23 září 2016 - 10:57:24

No jejda. Zkus Superii či Gold. Pro sytější barvy bohatě exponuj. Sice to bude kekel, ale syté to bude.


  • 0

#52 oteccasu

oteccasu

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 435

Publikováno 23 září 2016 - 11:20:53

Dovolil by jsem se připojit k názoru vyzkoušet barevný film. Jsem přesvědčen, že perfektní snímky lze velmi dobře dosáhnout na středoformát. Na něm se nejvíce vidí krása klasických necifrových barev. Zejména když se ekponuje na plnou díru s minimální hloubkou ostrosti. To žádný kino, ani nečistý cifr nedokáže. Holt fyziku neošidíš.


  • 0

#53 RED

RED

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 154 příspěvků(y)
  • LocationOSTRAVA
Reputace: 16

Publikováno 23 září 2016 - 17:13:45

Zdravím, po dlouhé době bych chtěl něco nafotit na barevný film a řeším otázku, jaký film koupit. Vybírám nějakou dvoustovku a v nabídce obchodu mají Kodak Color Plus 200, Fujifilm FUJICOLOR 200, Kodak Gold 200, Fujifilm Superia 200 a zajímalo by mě, po kterém filmu sáhnout, když bych chtěl spíš sytější barvy než neutrální. Když jsem kupoval filmy před lety, tak jsem nic takového neřešil a vybíral jen podle ceny nebo to, co mi prodavač nabídl :grin: .

 

Toto jsou vsechno spotrebni filmy (pro domaci pouziti), ale za me asi FUJICOLOR 200, je to v pohode film, dost toho mam z neho i nazvetsovaneho a ty barvy jsou v pohode...hlavne modra ta je fakt ok!...ta superia neni az tak syta...a urcite se vyvaruj Kodak Color Plus to je "hrozny" film co se tyka barevnosti...Kodak GOLD netusim...

 

Ektar 100 to je syta "kodakovska falesna" zelena .... no ale krasny film, co budu povidat....


  • 0

#54 ziki

ziki

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 63 příspěvků(y)
Reputace: 17

Publikováno 23 září 2016 - 17:57:04

Díky za tip, zajdu koupit Fujifilm FUJICOLOR 200 :). Do Fujifilm Superia 200 se mi jít moc nechce, poněvadž je to film, na který jsem fotil naposled a když se podívám na fotky, tak ty barvy se mi zdají spíš neutrální než živé.


  • 0

#55 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 153 příspěvků(y)
  • LocationPlzeň, Jižní čechy, Svět....
Reputace: 18

Publikováno 23 září 2016 - 19:43:22

To ziki: tak za mne Fuji Supperia 200 perfektní filmek na zrcadlovce budeš mít fakt krásné fotky, citlivější Fuji ixtra 400 či 800 luxusní barevný film v kinu.....

 

No a na středoformátu právě zkouším Kodak porta 400 může se pusnout na 800 jsem zvědavá na výsledky-))) 

 

jinak obecně Kodaky měli živější barvy Kodak gold


  • 0

#56 Druidena

Druidena

    Nováček

  • Předplatitel
  • 78 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 26 únor 2017 - 00:04:56

Carissimi,

poslední dobou mně nějako vrtá hlavou low-light fotografie a rozhodl jsem se na zkoušku koupit něco trochu citlivějšího. Na ebayi jsem našel Fujicolor 800 a koupil dvě balení po 5 svitcích. Jednou NHG II a jednou NPZ, expirovaly 2003 resp. 2004. Byly-li by nějaké imprese, na kolik ASA to fotit? Instinktivně bych dal 500, protože + 2/3 clony se mi v minulosti na prošliny takového data osvědčily. Nevím ale, jestli třeba takhle vysoce citlivé filmy nedegradují víc. Pokud by měl někdo třeba obecnější teorii nakládání s expirovanými filmy, budu jen rád. Vřelé díky.


  • 0

#57 Luboszz

Luboszz

    Nováček

  • Předplatitel
  • 448 příspěvků(y)
Reputace: 89

Publikováno 26 únor 2017 - 07:06:15

Carissimi,

poslední dobou mně nějako vrtá hlavou low-light fotografie a rozhodl jsem se na zkoušku koupit něco trochu citlivějšího. Na ebayi jsem našel Fujicolor 800 a koupil dvě balení po 5 svitcích. Jednou NHG II a jednou NPZ, expirovaly 2003 resp. 2004. Byly-li by nějaké imprese, na kolik ASA to fotit? Instinktivně bych dal 500, protože + 2/3 clony se mi v minulosti na prošliny takového data osvědčily. Nevím ale, jestli třeba takhle vysoce citlivé filmy nedegradují víc. Pokud by měl někdo třeba obecnější teorii nakládání s expirovanými filmy, budu jen rád. Vřelé díky.

U starších filmu záleží kde byli uložený.Pokud v chladnu a suchu tak by jim nic nemělo být.Když je někdo nechal na sluníčku nebo ve vlhu tak to je problém.Navíc citlivější filmy mívají menší ohebnost jako méně citlivé.


  • 0

#58 keko

keko

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 799 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Alžbetin Dvor 130
Reputace: 546

Publikováno 26 únor 2017 - 11:16:00

Sytejsie a rozhodne krajsie farby maju Kodak Gold a Fujifilm Superia. Ked sa oba spracuju dobre, je medzi nimi iba maly rozdiel. Aj ked Kodak Gold asi krajsie podava pletove tony. Nie je vsak vhodny do atelieru, v atelieri by mohli syte farby znamenat katastrofu.

 

Do atelieru predsalen ta Portra 160 ... A ked nie na tak skor Color Plus 200 od Kodaku.

 

Kazdopadne treba vyskusat uplne cely spracovatelsky retazec.

 

Iba jeden film na svete nic nepokazi - Kodak Tri-X. Moze byt trosku sklamanim velmi nizka farebna sytost, ale casom vsetci pochopia, ze s tymto filmom je svet najkrajsi. Ten farebny vyzeraj popri nom tak "mobilovo". :)


  • 0

#59 Luboszz

Luboszz

    Nováček

  • Předplatitel
  • 448 příspěvků(y)
Reputace: 89

Publikováno 26 únor 2017 - 14:06:35

Pokud někdo chce mít snímky filmů 70let tak Adox color iplosion .Nebo ho otocit ve tmě tak aby citlivá vrstva šla ke stěně fotáku,vytváří to nádhernou barevnost.Dva filmy už jsem takhle nafotil,doporučuju fotit na sluníčku.


  • 0

#60 Runner

Runner

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 130 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 26 únor 2017 - 16:45:47

Dovolil by jsem se připojit k názoru vyzkoušet barevný film. Jsem přesvědčen, že perfektní snímky lze velmi dobře dosáhnout na středoformát. Na něm se nejvíce vidí krása klasických necifrových barev. Zejména když se ekponuje na plnou díru s minimální hloubkou ostrosti. To žádný kino, ani nečistý cifr nedokáže. Holt fyziku neošidíš.

Portru 400 exponuju jako 100, samozřejmě svitek. Barvy bezkonkurenční.


  • 0

#61 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 153 příspěvků(y)
  • LocationPlzeň, Jižní čechy, Svět....
Reputace: 18

Publikováno 26 únor 2017 - 21:35:03

 

Dovolil by jsem se připojit k názoru vyzkoušet barevný film. Jsem přesvědčen, že perfektní snímky lze velmi dobře dosáhnout na středoformát. Na něm se nejvíce vidí krása klasických necifrových barev. Zejména když se ekponuje na plnou díru s minimální hloubkou ostrosti. To žádný kino, ani nečistý cifr nedokáže. Holt fyziku neošidíš.

Portru 400 exponuju jako 100, samozřejmě svitek. Barvy bezkonkurenční.

 

Také přidám aktuální zkušenost, Kodak PORTA 400 exponováno na 400 na pentaxu 645, focena událost takže lidi a vše vyšlo nádherně hlavně na větších barevných zvětšeninách opravdu spokojenost.

 

Zeptám se zkušenejších co zvolit za dostupný barevný svitek na krajinu?? 


  • 0

#62 kasik

kasik

    Nováček

  • Předplatitel
  • 17 příspěvků(y)
  • LocationVrchlabí
Reputace: 4

Publikováno 27 únor 2017 - 09:38:26

Také  přidám  zkušenost:  Portra  400   svitek  - exponovaná  na  320-400  moc  hezké  výsledky. 

Ještě  jsem Portru  400  neexponoval    na  100,  ale  vyzkouším.

V  kinofilmu - Kodak  Gold,  Superia,  color  max - vše  exponuji  +0.5 až  +1EV,  pak  jsou  výsledky  dobré,  ale  poté  co  jsem  začal  fotit  na  svitek  už  se mi  ke  kinofilmu  moc  nechce.  


  • 0

#63 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 880 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 131

Publikováno 27 únor 2017 - 15:48:56

barevný film na krajinu? diapozitiv


  • 0

#64 Luboszz

Luboszz

    Nováček

  • Předplatitel
  • 448 příspěvků(y)
Reputace: 89

Publikováno 27 únor 2017 - 18:32:37

ve svitku fUJI PRO 160NS 


  • 0

#65 RED

RED

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 154 příspěvků(y)
  • LocationOSTRAVA
Reputace: 16

Publikováno 27 únor 2017 - 20:27:23

 

 

Dovolil by jsem se připojit k názoru vyzkoušet barevný film. Jsem přesvědčen, že perfektní snímky lze velmi dobře dosáhnout na středoformát. Na něm se nejvíce vidí krása klasických necifrových barev. Zejména když se ekponuje na plnou díru s minimální hloubkou ostrosti. To žádný kino, ani nečistý cifr nedokáže. Holt fyziku neošidíš.

Portru 400 exponuju jako 100, samozřejmě svitek. Barvy bezkonkurenční.

 

Také přidám aktuální zkušenost, Kodak PORTA 400 exponováno na 400 na pentaxu 645, focena událost takže lidi a vše vyšlo nádherně hlavně na větších barevných zvětšeninách opravdu spokojenost.

 

Zeptám se zkušenejších co zvolit za dostupný barevný svitek na krajinu?? 

 

 

Portra je spise na lidi, ne tak agresivni barvy, co se tyka krajiny tak bych to videl na Ektar 100 - ultra vivid jak rikaji v kodaku no a nebo jeste se da ten fuji 160 NS ... je takovy teplejsi, ale ma snizeny kontrast na portrety jako kodak portra


  • 0

#66 Luboszz

Luboszz

    Nováček

  • Předplatitel
  • 448 příspěvků(y)
Reputace: 89

Publikováno 27 únor 2017 - 21:09:31

Kodak ektar je na krajinu příliš moc saturovanej.


  • 0

#67 RED

RED

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 154 příspěvků(y)
  • LocationOSTRAVA
Reputace: 16

Publikováno 27 únor 2017 - 22:06:16

Kodak ektar je na krajinu příliš moc saturovanej.

 

Kazdeho ciste subjektivni zalezitost, ale kodak ho doporucuje na krajinu.

 

  • nature
  • travel
  • outdoor photography
  • fashion
  • product photography

  • 0

#68 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 880 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 131

Publikováno 27 únor 2017 - 22:48:45

kodak ektar je na krajinu příliš saturovaný?

to je hodně odvážné tvrzení


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních