
stejně jako výše, chci mlčet a zajímají mne reakce, vnímání, myšlenkové pochody, rozbory ... atd.
Publikováno 27 September 2010 - 20:34:41
Publikováno 27 September 2010 - 22:41:37
Quote
Sledování možností fotografie, výrazu, dynamiky, světla, kompozice, zpracování námětu, tříbení si vlastních názorů skrz jiné..atd. To je oč tu běží. Samozřejmě nepůjde časem mluvit v tak obecné rovině a občas nějaký ten snímek bude nutné vložit. Proč ne z vlastních řad? Protože by se autor s největší pravděpodobností urazil a nastala by další hádka. Určitě si pamatuješ vláknou založené Pavlem P.
Publikováno 28 September 2010 - 05:59:43
Publikováno 28 September 2010 - 08:02:00
Publikováno 28 September 2010 - 08:42:27
Publikováno 28 September 2010 - 08:55:04
Publikováno 28 September 2010 - 09:33:56
Quote
My si tu prostě furt nerozumíme. Vůbec nejde o to se někde zakuklit do sklepa , namlouvat si sám sobě, že mě okolí nezajímá . Kontakt s lidma, jejich pracemi atp. je naprosto nutný, rozšiřuje obzory, umožňuje AUTOKONFRONTACI (absolutně nejdůležitější věc, myslím). Ale furt prostě nemůžu pochopit , proč někdo, kdo předvede své věci jiným a je s nimi sám v dané chvíli vrcholně spokojen ( tzn. ty věci přesně odrážejí jeho cítění) , proč takový člověk by měl považovat názory jiných za směrodatné a nechat se jimi nějak ovlivňovat. Proč by si měl nechat vytvářet nějaká hodnocení, když to spáchal přesně tak , jak ON to chtěl. Myslím, že spokojenost AUTORA se svou tvorbou je přece to hlavní. Případnou pozitivní odezvu okolí vnímám osobně jako jakýsi maličký příjemný bonus, který mi ovšem na pocitu štěstí rozhodně nijak zvláště nepřidá, stejně tak, jako mne nechá zcela chladným případný nezájem. To myslím naprosto vážně.
Publikováno 28 September 2010 - 09:50:24
Quote
Quote
Sledování možností fotografie, výrazu, dynamiky, světla, kompozice, zpracování námětu, tříbení si vlastních názorů skrz jiné..atd. To je oč tu běží. Samozřejmě nepůjde časem mluvit v tak obecné rovině a občas nějaký ten snímek bude nutné vložit. Proč ne z vlastních řad? Protože by se autor s největší pravděpodobností urazil a nastala by další hádka. Určitě si pamatuješ vláknou založené Pavlem P.
momentálně si nejsem úplně jistej, jestli se na něco ptáš nebo o čem tu máš v úmysle diskutovat...
myslím, že každej z nás, kdo tvoří, si časem určitym způsobem vytváří svoje pravidla. něco jako slovník vlastních metod, souhrn vrozečků, jak dát věc dohromady - podobně jako malíř některý štetce vyhodí a jiný používá desítky let i přes to, že jim okousal půl násadky. ať už se jedná o vědomou či nevědomou činnost, ať již napodobováním či vyšlapáváním často slepých uliček, tohle probíhá u každýho. vlastně je tenhle proces daleko víc nevědomej (alespoň u mne a i u pár lidí, co znám) a pokud z něj má nějaké "pravidlo" vykrystalizovat v určitou kodifikovatelnou myšlenku (například "kontrastem blbou fotku nedohoníš") dá to většinou dost námahy. avšak tohle uvědomění si vždy probíhá při tvůrčím procesu (nebo v souvislosti s ním) a jedná se o uměleckou zkušenost - a zkušenost, jak jistě víme, je nepřenositelná.
k tomu, aby někdo byl schopen ono "pravidlo" po přečtení poučky (jež v sobě onen princip kodifikuje většinou velmi zjednodušeně, poněvadž jinak by jedno pravidlo mohlo vesele zabrat celou esej) využít ve vlastní tvorbě, musí jej nejen pochopit, ale i zakomponovat mezi svůj vlastní slovník, svázat jeho ideu a implementovat jí. a to se v naprostě většině případů děje opět vyšlápáváním slepých cestiček jen s tím rozdílem, že bývají více zablácené*, protože takováto implementace v prvotním okamžiku neprodukuje díla, jež by organicky vycházela z původního slovníku autora - je třeba času, než se nová poučka usadí a začne fungovat společně se zbytkem. vzorovým příkladem je "zlatý řez". modla kompozice... ve všech populárních časopisech o fotografii se o něm píše nejméně 1x do měsíce a pro zajištění snadnější implementace poučky se přikládají vzorové fotografie. uživatelé - začátečníci - potom zaplevelují internetové galerie kompozičními zmetky, které ještě drze obhajují s tím, že "to je přece zlatej řez, tomu nerozumíš". situace je však ještě horší i proto, že přiložené vzorové fotografie v časopisech ve valné většině případů samy stojí za starou belu (a to sem slušnej) a nebo ani to ne.
navíc zestručněním poučky dochází k dalšímu zkreslení - kde naposledy v časopise ve článku o kompozici někdo napsal, že nejde objekt umístit do zlatýho řezu samovolně bez ohledu na okolní plochu?
o co mi jde - sice si tu můžeme sdělovat naše názory a dojmy a vzájemně se poučovat o tom, co je dobrý/špatný světlo/stín/kompozice/tonalita/ostrost/ohniště/barva... ale to samo o sobě je opět zase jenom jiná forma stručný kritiky (a pravděpodobně dost selektivní). samotná implementace pravidel bude pořád ještě narážet na nutnost získání vlastní zkušenosti.
ale držím v tom palce (pokud jsem pochopil dobře, co by tu tak mohlo bejt). joa nahazovat sem fotky s tím že "sem zvědavej, co na to řeknete", myslím nemá příliš smysl...
p.s.: hergot mě to glosování začíná nějak bavit
p.p.s.: * i z vlastní zkušenosti
3p.s.: před týdnem jsem dočetl skvělý esej Entropy and Art od R. Arnheima a již se těším, až se mi do rukou dostane The Power of the Centre od stejného autora!
--------
pod čarou:
nebudu proti, když tu kdokoli jako reakci na libovolnej jev bude formulovat již vykrystalizovaný pravidla - čistě jako konfrontace názorů jsou poučky totiž velice důležitej nástroj praktickýho průzkumu děl.
Publikováno 28 September 2010 - 09:58:24
Publikováno 28 September 2010 - 17:29:19
Publikováno 28 September 2010 - 18:14:49
Quote
Nojgi, jaký je název té knížky od Jeníčka?
Publikováno 28 September 2010 - 18:56:45
Publikováno 28 September 2010 - 21:34:13
Publikováno 30 September 2010 - 16:04:26
Publikováno 30 September 2010 - 17:56:36
Publikováno 30 September 2010 - 19:20:39
Publikováno 1 October 2010 - 07:01:25
Publikováno 1 October 2010 - 07:59:05
Quote
Vždy se snažím být nenápadný a "ulovit" člověka přirozeného.Jak někdo vzhlídne objektiv to je většinou konec začne se strašně pitvořit.Jsou sitauce kdy to ale nejde,například sedíteli naproti fotografovanému 1.5metru od něj,ale i tak může vzniknout pěkná fotka.U fotky kterou dokládám jsem dlouho přemíšlel jestl iji mám cvaknout,byl jsem pozván na čaj a bylo mi hloupé vytáhnou na ně fotoap.Nakonec jak vidíte jsem to udělal a nevím možná se vám líbit nebude, ale mě se fotka líbí.Možná se mi to jen zdá ale oči toho uprchlého afgánského chlapce v levo jistě nezažily nic hezkého,za to íránský "podnikatel" v pravo se očima jen směje.Je to sken negativu ,ohnisko 35mm, 1/8sReportáž:
Robert Capa
"Nejsou-li vaše fotografie dobré, nebyl jste dost blízko."
Antonín Kratochvíl:
"Pokud necítíš podpaží lidí, které fotíš, tak je nefotíš".
Viktor Kolář:
Fotograf nesmí lidi vyplašit, musí je ponechat ve stávajícím rozpoložení. Fotografování je velmi rušivý, agresivní akt. Proto s kamerou zacházím jakoby mimochodem. Proto mám všechno zaostřeno předem, a pak už foťák jenom zvednu a zmáčknu. Už přesně vím, jak to vyjde, jak to mám nakomponované, jestli jsem dost daleko nebo blízko. Ti lidé si toho všimnou až poté. To je důležité, všechno zorganizovat předtím – než kameru vytáhnu, musím vědět, co chci.
H. C. Bresson:
Vysvětloval fotografování jako lov zvěře, kterou nesmí svou přítomností vyplašit. Vychází z něj Viktor Kolář.
Jaký přístup je pro Vás přijatelnější a proč? Bresson např. nepoužíval hodně široká ohniska a Kratochvíl je tím známý.
Publikováno 2 October 2010 - 09:13:00
Publikováno 2 October 2010 - 13:50:44
Publikováno 4 October 2010 - 07:26:00
Publikováno 4 October 2010 - 20:55:18
Publikováno 4 October 2010 - 21:28:14
Publikováno 4 October 2010 - 23:50:36
Publikováno 5 October 2010 - 07:42:06
Publikováno 7 October 2010 - 15:54:23
Publikováno 7 October 2010 - 22:08:28
Publikováno 8 October 2010 - 06:56:24
Quote
fotogram neni fotografie, fotografie je fotografie.
a digitální zobrazování (digital imaging je totiž ten původní technickej název) taky neni fotografie
Publikováno 8 October 2010 - 07:04:43
Quote
Co je fotografie?
Publikováno 8 October 2010 - 08:14:42
Publikováno 8 October 2010 - 14:57:10
Quote
Quote
Co je fotografie?
Pro mne osobně je fotografie zážitek, důvod proč cestovat a chodit mezi lidi, Fotografie je inspirací k rozhovoru. Líbí se mi svět Terryho Pratcheta, jeho Úžasná zeměplocha a fotografické přístroje Zeměplochy, ve kterých jsou malí malíři, kteří umí bleskurychle namalovat to co vidí pokaždé, když se jim v jejich bedýnce, ve které bydlí, otevře okýnko. Ta představa fotoaparátu mne fascinuje. Diskuse na téma zda digital imaging je fotografií nebo není je ve srovnání s přístrojem ve kterém, žijou skřítci kteří umí malovat , dle mého soudu úsměvná.
Publikováno 9 October 2010 - 18:44:22
Publikováno 3 January 2011 - 10:06:03
Quote
ještě jsem neslyšel jméno jediného jedince, tvůrce, který by prokazatelně tvořil zcela mimo kontakt s jinými tvůrci, který by sám nebyl také tak trochu salónním kafralem (kafka například salóny - kavárny navštěvoval a hovořil, ne že ne) a nebyli tak konfrontováni s okolím. to, že o názorech ostatních (možná na jiná díla) minimálně věděli znaméná, že je brali na vědomí. a také dávali svá hlediska k dobru ostatním.
Publikováno 3 January 2011 - 10:12:15
Quote
Quote
ještě jsem neslyšel jméno jediného jedince, tvůrce, který by prokazatelně tvořil zcela mimo kontakt s jinými tvůrci, který by sám nebyl také tak trochu salónním kafralem (kafka například salóny - kavárny navštěvoval a hovořil, ne že ne) a nebyli tak konfrontováni s okolím. to, že o názorech ostatních (možná na jiná díla) minimálně věděli znaméná, že je brali na vědomí. a také dávali svá hlediska k dobru ostatním.
No mě by jeden napadl hned, už proto, že má právě v Praze výstavu - Miroslav Tichý... Tam bych tomu, že si fotil opravdu jen pro sebe a na názory okolí zvysoka kašlal docela věřil.
Publikováno 3 January 2011 - 13:15:45
Quote
fotogram neni fotografie, fotografie je fotografie.
a digitální zobrazování (digital imaging je totiž ten původní technickej název) taky neni fotografie
Publikováno 4 January 2011 - 02:30:08
Quote
Quote
fotogram neni fotografie, fotografie je fotografie.
a digitální zobrazování (digital imaging je totiž ten původní technickej název) taky neni fotografie
Je daguerrotypie fotografie?
Publikováno 5 January 2011 - 09:40:43
Quote
...protože dívání na ty samé věci by mě časem omrzelo... Na ty samé věci (které mi něco říkají) se vydržím dívat stále (a rád). Na ty, které mi nic neříkají, se podívám jednou (a pak třeba po čase ještě otestuji, zda se ve mně něco nehnulo...).
...udělání ze světa skanzen bez vývoje... Vývoj (opět podle mě) nelze programově na dlouho zastavit. Dokonce i "komunizmus" se vyvíjel - k autodestrukci (a že se soudruzi snažili seč mohli, aby vytvořili "skanzen bez vývoje"!!!).
...že by se neměli určité věci zachovat... Úplně každá fáze změn (vývoje) zanechává "stopu". Viditelnou, neviditelnou, hodně či málo významnou, zřejmou či "podprahovou"... A vůbec nezáleží na tom, zda si to někdo přeje nebo nepřeje! V okamžiku, jakmile si někdo všimne sebemenší odlišnosti (třeba i domnělé), nastoupí "vykladači" (mně se líbí slovo "interpretátoři") a ti "těm blbým" vysvětlí, "co je správně". Srandovní je, že už v době, kdy se začne ustalovat "obecné nazírání" (podsouvané úporně a mnohdy i chytře veřejnosti "vykladači" a "kategorizátory"), bývá rozbujelé podhoubí něčeho úplně jiného "správého nebo nesprávného". Proč jsou "vyhodnocovači" (zabývající se obvykle tím, co už má zaděláno na kremaci) považováni za "ty, co vědí" a třeba experimentátoři, prognostici a tvořiví jedinci za jakési podivné až podezřelé persony, v kontaktu se kterými jest třeba veliké obezřetnosti?
A dovolte poťouchlé otázky: Co s těmi "určitými zachovalými věcmi" budeme dělat? A co uděláme s těmi, které si nezaslouží zachování? A kdo a na základě čeho rozhodne o tom, které budou zachovány a které patří do kafilerie?
...umělcem se dnes stává kde kdo a pak je z ohromného množství těžké odfiltrovat ty dobré věci od špatných... Umělcem se člověk nemůže "stát". Může se naučit (nadřít!), ale nemůže nabýt vlastní vůlí a úsilím talent! Umělcem se člověk, který umí a má talent, může jenom "nestat" (tedy, může se jenom nezabývat tím, co umí a k čemu má talent). A z "ohromného množství" čeho - "umělců" nebo "produktů jejich činnosti" - budeme filtrovat?
(Jenom pro ujištění... Nebavíme se o blbech, kteří o sobě prohlásí (nebo o sobě nechají prohlásit), že jsou "umělci" - a kdo tomu nevěří, "ten tomu nerozumí"...?!)
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních