Přejít na obsah


Fotka

16mm /zaciatok,naakupy..


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
13 odpovědí na toto téma

#1 deepwound

deepwound

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 1 říjen 2010 - 13:24:17

viitam sa tymto prispevkom v tomto skvelom foore :wink:
velmi potesii objav takychto informaacii a este v lahko zrozumitelnych jazykoch /obdivujem,dakujem,..

vec: skraatene povedane, vysledok toho co chcem, maa byt ze sedim na gauci a pozeraam na plaatne mnou natocene zabery na 16mm film )
no a zatial mam k dispoziicii len ten gauc :)

vlastne nieco este by sa naslo len neviem co mozem vyuzit. mame tmavu komoru pre potreby vyvolavania CB fotiek, zakladne chemikalie a teda zopar vedomosti a zrucnosti z tejto oblasti. netusim vobec nakolko sa prelinaju tieto postupy a systemy, budem sa ucit..

ako zaklad teda by som potreboval poradit s kamerou. vyhoda/nevyhoda je ze byvam v holandsku. funguje tu urcita obdoba aukra s celkom slusnou databazou tak zrejme moja vyvolena bude odtial 8-)
http://kopen.marktpl...35mm/c1115.html

ak by z vas mal niekto cas sa malinko pohrabat v tychto veciach a nasledne postrehy tu pripiisat budem velmi vdacny. rozpocet nemam pevne stanoveny, presadzujem kvalitnejsie pristroje pred najlacnejsimi, proste za rozumne ceny.. neviem ani porovnat tuzemske ceny s cenami na slovensku/cechach kedze nepoznam tie masinky
/..ak by niekomu padlo nieco do oka z tej stranky tak mozem mu to kupit pokial sa bude dat; sirsi vyber nikdy nie je na skodu../

taktiez ak viete o neakom kuse na predaj, raad sa pozaujiimam. mozte odporucit aj vsetko ostatne pre moju buduucu zostavu, co by ste uznali za vhodne. odkladaam digitalnu kameru a budem sa venovat len tomuto.

viem ze ma to bude bavit, preto aj preskakujem 8mm :D

mam toho vela v hlave momentaalne, som na uplnom zaciatku tak ani neviem vsetko sformulovat co vlastne potrebujem :D mozte sa tesit na dalsie moje otazky ))
  • 0

#2 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 1 říjen 2010 - 15:08:37

ahoj a vítej mezi námi :) ...

předně, žo že jsi v Holandsku není na škodu, ... já jsem v UK, ... je to spíše výhoda z hlediska nákupů.

Fandím ti, i to, jak se chceš vrhnout rovnou na 16mm. Sice bych ti řekl, zkus si za zlomek ceny osmičku, naučíš se materiál doma zpracovávat a když ho zkazíš (a že ho ze začátku budeš kazit, věř mi...), nebude tě to finančně tolik mrzet.

Aaale pokud chceš do 16mm ... tak potřebuješ:
- kameru, svatý grál je Bolex H16. Pokud ji neseženeš lacino, jako nedávno jeden zdejší komorník (žejo Mamiaku :) ), tak začni ruským Krasnogorskem 3

- raději externí expozimetr s tzv. "cine" stupnicí

- filtry

- nějaká základní světla pro svícení v interiéru (stavařské halogeny poslouží dobře)

- tank Lomo UPB-1 s cívkami na 2x15 metrů filmu. Pokud časem půjdeš do větší produkce, budeš si potřebovat jedno z následujícího: a) nechat vyrobit vyvolávací buben, :D osvojit si kýblovou metodu vyvolávání po tmě c) najít si nějkého pitomce, který ti to bude za úplatu volat. V 16mm chlapče budes točit mnohonásobně více materiálu, a na zpracování bývá často i rozumně velká koupelna malá.

- 16mm editor

- promítačku na 16mm, ideálně nějaký Euming, Bell&Howell, nebo klidně Meoptu ... a hodně cívek na filmy

- plátno

- kilogramy chemie na zpracování + kanystry, odměrné válce, atd.

- prostor, kde to všechno budeš skladovat, ideálně velikosti garáže.

Pokud jsem tě ještě stále neodradil, čti dále.

Ze svých temnokomornických zkušeností využiješ znalost vyvolávání černobílé inverze. Postup je to pekelný, hodně věcí se v něm může pos... ehm, nemusí zafungovat, tak jak má, ale po pár kilometrech vyvolaného materiálu už budeš vědět, na co si dát pozor.

Pokud nemáš nic z výše uvedeného, počítej s počáteční investicí kolem 1.000 EURo. Ne nutně najednou, na to, abys začal točit, potřebuješ hlavně tu kameru a blbinky kolem.

Pokud jsem tě ještě stále neodradil... pak jsi... takzvanej regulérní magor, a patříš mezi nás.

B)
  • 0

#3 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 107 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 081

Publikováno 1 říjen 2010 - 22:14:28

Mám komplet Krasnogorsk 3. Snad nepoužitá. Voní ještě CCCP pižmem. Odzkoušená a chodí. Dokonce i expozimetr. Mohu ji postrádat.
  • 0

#4 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 2 říjen 2010 - 00:31:13

Romane, mám na něj zálusk :) v něděli nebo v pondělí (17 - 18. říjen) pojedu kolem tebe směr Josefův Důl, myslíš, že bychom se mohli nějak domluvit? :)
  • 0

#5 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 107 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 081

Publikováno 3 říjen 2010 - 14:22:52

Můžeme se dohodnout. Stačí pak zavolat a sejdeme se. Myslím, že v takovém stavu již žádnou neuvidíš. Skoro je škoda ji používat.
  • 0

#6 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 3 říjen 2010 - 15:10:28

OK, až budu v ČR ozvu se ...

moc bych tu kameru nehonil ...

Sem tam svátečně pětiminutový dokument...
  • 0

#7 deepwound

deepwound

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2010 - 22:54:19

hej!! dakujem moc, tak zaciinam sa orientovat trosku uz
nie nie neodradilo ma to. skor stale sedim za kompom a nahaanam vsetky bazaary 8-) ..
tak pozeraam tie H16, nasiel som toto napriklad /myslim za 130e by ju predali/
http://link.marktplaats.nl/383775436
piise ze konci s filmom, je k nej jeden objektiv-predpokladaam zakladny, fungovat by malo vsetko /neaka skrutka tam je vymenena za original-pri pake na otacanie objektivov, ale ze funguje to/

ale nieco som nasiel aj popritom, mozte nazory hmm?
http://cgi.ebay.nl/B...=item43a2208d2a

caav
  • 0

#8 kkellner

kkellner

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 134 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 5 říjen 2010 - 09:23:37

švýcarská Paillard Bolex i francouzská Beaulieu byly jedny z nejlepších 16 mm kamer. Ten Paillard na obrázku je ale už hodně starý (to nemusí být na závadu). Poslední typy se jmenovaly H16 rex 5 a H16 electric. Jejich hlavní výhodou je zrcadlový hledáček. dají se taky sehnat. Koukněte se jak vypadají na internet/wikipedii.

Pěkné 16. vyráběl taky Eumig a Canon. Španá nebyla ani československá Meopta Admira 16A1 a je levná.

Profesionální kamery vyráběl resp. vyrábí Arriflex, Aaton aj. ale ty jsou i dneska moc drahé.

Promítačky Paillard jsou taky špičkové ale pokuste se sehnat některý z posledních projektorů Meopta. Důležitá je schopnost promítat optický záznam zvuku (profesionální kopie hraných filmů) a možnost promítat i nahrávat magnetický zvuk (pro vaše vlastní filmy).
  • 0

#9 deepwound

deepwound

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 18 říjen 2010 - 21:50:49

poznaa niekto? skusenosti?
http://www.cameramate.com
  • 0

#10 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 23 leden 2011 - 10:04:27

Čo sa týka 16mm premietačky, tak určite Meopta AS2, (3) ,má skvelu optiku 1:1, kvalitné mechanicke prevedenie, MG i optický zvuk, a čo je hlavné, daju sa ešte zohnať stroje, ktoré nemajú nabehanych ani 100 hodín (hlavne školy a pod)
Na film 8mm je dôležité, aby bola v dobrom stave, Dobré boli Eumigi, Bolexy (myslím zvukové) a Silmy, táto firma bola posledná, ktorá vyrábala projektory pre film 8mm, z Japonských strojov Je to vlastne jedno, len sú odstupňované parametre.
Ja mám zvukovú FUJICU SH30, mono zvuk, 15Watt zosilovač, kvalitná robustná mechanika, optický aj MG zvuk, transfokátor 1:1/ 15-30, 21V/150W
Na N8 mám zvukový projektor EUMIG S
  • 0

#11 chobot

chobot

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 2 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 červen 2011 - 22:28:51

ahoj a vítej mezi námi :( ...

předně, žo že jsi v Holandsku není na škodu, ... já jsem v UK, ... je to spíše výhoda z hlediska nákupů.

Fandím ti, i to, jak se chceš vrhnout rovnou na 16mm. Sice bych ti řekl, zkus si za zlomek ceny osmičku, naučíš se materiál doma zpracovávat a když ho zkazíš (a že ho ze začátku budeš kazit, věř mi...), nebude tě to finančně tolik mrzet.

Aaale pokud chceš do 16mm ... tak potřebuješ:
- kameru, svatý grál je Bolex H16. Pokud ji neseženeš lacino, jako nedávno jeden zdejší komorník (žejo Mamiaku :lol: ), tak začni ruským Krasnogorskem 3

- raději externí expozimetr s tzv. "cine" stupnicí

- filtry

- nějaká základní světla pro svícení v interiéru (stavařské halogeny poslouží dobře)

- tank Lomo UPB-1 s cívkami na 2x15 metrů filmu. Pokud časem půjdeš do větší produkce, budeš si potřebovat jedno z následujícího: a) nechat vyrobit vyvolávací buben, B) osvojit si kýblovou metodu vyvolávání po tmě c) najít si nějkého pitomce, který ti to bude za úplatu volat. V 16mm chlapče budes točit mnohonásobně více materiálu, a na zpracování bývá často i rozumně velká koupelna malá.

- 16mm editor

- promítačku na 16mm, ideálně nějaký Euming, Bell&Howell, nebo klidně Meoptu ... a hodně cívek na filmy

- plátno

- kilogramy chemie na zpracování + kanystry, odměrné válce, atd.

- prostor, kde to všechno budeš skladovat, ideálně velikosti garáže.

Pokud jsem tě ještě stále neodradil, čti dále.

Ze svých temnokomornických zkušeností využiješ znalost vyvolávání černobílé inverze. Postup je to pekelný, hodně věcí se v něm může pos... ehm, nemusí zafungovat, tak jak má, ale po pár kilometrech vyvolaného materiálu už budeš vědět, na co si dát pozor.

Pokud nemáš nic z výše uvedeného, počítej s počáteční investicí kolem 1.000 EURo. Ne nutně najednou, na to, abys začal točit, potřebuješ hlavně tu kameru a blbinky kolem.

Pokud jsem tě ještě stále neodradil... pak jsi... takzvanej regulérní magor, a patříš mezi nás.

8-O


Ahoj,
přesně tak jak je uvedeno. Jen si myslím, že tank není to pravý ořechový. Neměl jsem s tím moc dobrou zkušennost (s druhým osvitem filmu). Vyrobil jsem si podle návodu (snad v urob si sám?) už nevím, z plexiskla žebříček s otočným středem, který film napnul (horní a dolní vodiče filmu byly v drážkách a držela to gumička. Když se vyklopil střed, horní a spodní vodič napnuly gumičky a osvitové světlo se pěkně dostalo všude. Dále jsem měl vyrobená akvária, do kterých se pěkně vešel žebříček s filmem. Všechna akvária byla v dřevotřískové krabici. Jediný problém byl v odčerpávání chemikálií zpět do kanystrů. Na první volání jsem používal R09 - (vycházel krásný negativ) Volal jsem klasicky - podle ředění. Potom pěkně proprat a osvit s voláním inverze v dvojchromanu draselném atd. Byla to dřina na celou noc, ale mělo to svoje neopakovatelné kouzlo. Je dobře, že jsou lidé, kteří mají o takové věci zájem. Bohužel, dnes už je moc málo věcí, co podporují tvořivost. Už ani to "amáro" nemá smysl.
  • 0

#12 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 4 červen 2011 - 08:25:06

No neviem, ako-kto, ale ja mám s UPB1 len dobré skúsenosti, a dodnes ich používam, osvit robím tak, že cievku s filmom vyberiem a ponorím ju do bieleho lavóra naplneného čistou vodou, nad ktorým vysí svetlo zo žiarovkou, ktorou mierne pohybujem, aby svetlo nebolo počas celého osvitu na jednom mieste.Takto osvetľujem aj vtedy, keď mám navinuté 2x16 mm, a ešte nikdy sa mi nestalo, že by som mal film zle osvetlený.
Čiernobiely proces je, aspoň pre mňa, úplne jednoduchý, a ak človek dodrží zloženie lázni, teplotu a čas prvého vyvolania, žiadné ďalšie úskalia nehrozia, ostatné časy sú takmer nepodstatné, teploty predpokladam sú rovnaké, pretože si myslím, že nikto neskladuje každu fľašu lázni na inom mieste.
Jedinou nevýhodou ČB inverzie je len zdĺhavosť procesu, nakoľko sa jedná o proces studený (20-25 st), a teda aj časy jednotlivých lázni sú dlhšie. Ináč dá sa vyvolávať aj pri vyšších teplotách, len je potrebné prispôsobiť časy skúškami. Vyvolával som už ORWO DS8 pri teplote 26 st a bolo to bez problému.
A niektoré ČB šestnástky (televízna AGFA) sa vyvolávajú pri 35 st a čas vyvolania je aj zo záverečným praním 5 minút. Televízne ORWO (UP32, UP52) celkom 18 min pri 24 st.
  • 0

#13 chobot

chobot

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 2 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 5 červen 2011 - 23:34:33

No neviem, ako-kto, ale ja mám s UPB1 len dobré skúsenosti, a dodnes ich používam, osvit robím tak, že cievku s filmom vyberiem a ponorím ju do bieleho lavóra naplneného čistou vodou, nad ktorým vysí svetlo zo žiarovkou, ktorou mierne pohybujem, aby svetlo nebolo počas celého osvitu na jednom mieste.Takto osvetľujem aj vtedy, keď mám navinuté 2x16 mm, a ešte nikdy sa mi nestalo, že by som mal film zle osvetlený.
Čiernobiely proces je, aspoň pre mňa, úplne jednoduchý, a ak človek dodrží zloženie lázni, teplotu a čas prvého vyvolania, žiadné ďalšie úskalia nehrozia, ostatné časy sú takmer nepodstatné, teploty predpokladam sú rovnaké, pretože si myslím, že nikto neskladuje každu fľašu lázni na inom mieste.
Jedinou nevýhodou ČB inverzie je len zdĺhavosť procesu, nakoľko sa jedná o proces studený (20-25 st), a teda aj časy jednotlivých lázni sú dlhšie. Ináč dá sa vyvolávať aj pri vyšších teplotách, len je potrebné prispôsobiť časy skúškami. Vyvolával som už ORWO DS8 pri teplote 26 st a bolo to bez problému.
A niektoré ČB šestnástky (televízna AGFA) sa vyvolávajú pri 35 st a čas vyvolania je aj zo záverečným praním 5 minút. Televízne ORWO (UP32, UP52) celkom 18 min pri 24 st.


Ale ano, máš pravdu - ako kto. Tady nemá cenu zbytečně experimentovat, jaký způsob si kdo našel, takový užívá. Já měl nepravidelný osvit, proto jsem tehdy hledal jiný způsob. Možná kdybych si koupil bílý lavor, ušetřil bych si práci. Ale... zase jsem si vyhrál.
  • 0

#14 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 6 červen 2011 - 09:19:43

to je pravda, kto ako sa naučí a zvykne si, tak to robí, ja som si zvykol tak, ako som popísal vyššie a robím tak dodnes, bez toho, že by som rozmýšľal nad tým, ako to "vylepšiť", vyhovuje mi to a vyvolal som týmto spôsobom niekoľko kilometrov filmov 8 a 16 mm, či už čb alebo farby
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních