Přejít na obsah


Fotka

Jak fotit koncert


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
38 odpovědí na toto téma

#1 cvms

cvms

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 32 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 9 říjen 2010 - 11:50:01

Tak by mě zajímalo, jak fotit v prostředí, jako je rockovej koncert někde v klubu - menší prostor, v některejch místech tma a jinde zase světla? Blýskat nebo neblýskat? Blesk bych do toho radši netahala, takže, jakej film zvolit? Vzít si nějaký hodně vysoký ISO anebo radši menší a napushovat to? Jak moc velkej skok můžu udělat push procesem, aby to ještě bylo koukatelný a který filmy jsou na něj vhodný a který naopak ne?
  • 0

#2 RasCZ

RasCZ

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 156 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 9 říjen 2010 - 12:19:12

Moje osobní zkušenost, koukatelnost si můžeš ověřit na výstavě v Novém Jičíně.

Film Ilford Delta 3200 ISO nebo Fuji 1600 ISO proffesional. A nějaký jeden až 1,5 EV podexponováno. Chce to ale vyzkoušet a fotit víc filmů na víc nastavení.

Mě se nejvíc odvědčilo to nechat dopočítat na prioritu clony a pak to stáhnout o nějaké to EV aby to bylo udržitelné v ruce.

Vždycky bez blesku!!

Push jsem dělal u ilfordu delta 400 na 1600 a 3200 a není to ono.
  • 0

#3 026200

026200

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 266 příspěvků(y)
Reputace: 13

Publikováno 9 říjen 2010 - 12:19:43

holt si to budete muset sám postupně vyzkoušet co je pro vás nejlepší a vyšlapat si vlastní cestičku... Na tohle recept jako na koprovku neexistuje.
  • 0

#4 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 9 říjen 2010 - 12:20:38

Neblýskat, jinak tě účinkující i další diváci budou lynčovat. Kdyby mi někdo blýskal 2h do očí tak ho taky nebudu mít rád a naopak šel jsem na koncert, ne za záblesky.

Hp5 na 1600
Neopan 400 by měl jít na 3200 (zatím jsem došel na 1600 a vypadá to fajn)
T-Max 3200 na 6400 v pohodě. Tabulkově se snad dá jít až 32000

Se zrnem počítej u všeho, klasické emulze jsou na něj náchylnější. Pokud si chceš jen zablbnout a udělat snímek volil bych Neopan 400. Levné a film je to parádní. Pak nějakou vývojku zvyšující citlivost např. konfekce Microphen.

Individuálně pak záleží na prostředí a čeho chceš dosáhnout.

Teď už je to jen na tobě.
  • 0

#5 RasCZ

RasCZ

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 156 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 9 říjen 2010 - 12:22:45

holt si to budete muset sám postupně vyzkoušet co je pro vás nejlepší a vyšlapat si vlastní cestičku... Na tohle recept jako na koprovku neexistuje.


Aspoň základ, na který jsem si přišel a ověřil jsem poradil :-)
  • 0

#6 RasCZ

RasCZ

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 156 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 9 říjen 2010 - 12:26:20

Se zrnem počítej u všeho, klasické emulze jsou na něj náchylnější.


Mno tak já měl spíš opačný problém, dělal jsem 30*45cm z kinofilmu a to zrno tam nebylo tak moc znatelné jak jsem si přál :-) Papír je Kentmere VC select.
  • 0

#7 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 9 říjen 2010 - 13:11:04



Se zrnem počítej u všeho, klasické emulze jsou na něj náchylnější.


Mno tak já měl spíš opačný problém, dělal jsem 30*45cm z kinofilmu a to zrno tam nebylo tak moc znatelné jak jsem si přál :-) Papír je Kentmere VC
select.


To se nediv, když děláš s Deltou (která je mimochodem nekompromisní ke špatné expozici) a Neopanem 1600, které navíc podexponováváš - fotíš na nižší citlivost.

Tmax3200 exp. jako 6400. (kdybych hodil na tvrdou gradaci je na 30x40 zrno jak brambory)

http://nojgi.webzdarma.cz/jazz/5.html (Freddy Cole)
  • 0

#8 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 9 říjen 2010 - 16:36:58

..., které navíc podexponováváš - fotíš na nižší citlivost.

:-) :-) :)
  • 0

#9 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 9 říjen 2010 - 18:34:07

..., které navíc podexponováváš - fotíš na nižší citlivost.

:-) :-) :)


např. film 400ASA exponuji na 200ASA - zrno tolik nevyleze
400ASA exponuji na 400ASA - zrno "normál"
400ASA exponuji na 800ASA - zrno bude hrubější (větší)

Neopan 1600 malé zrno už v základu (T-krystaly) a ještě exponuji na nižší citlivost.

Samozřejmě bude pak ještě záležet na vývojce, zpracování na měkký/tvrdý papír (gradace)...atd.
  • 0

#10 kelfik

kelfik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 073 příspěvků(y)
  • LocationOstrov u Macochy
Reputace: 82

Publikováno 9 říjen 2010 - 18:41:41

..., které navíc podexponováváš - fotíš na nižší citlivost.

:) ;-) :?:


např. film 400ASA exponuji na 200ASA - zrno tolik nevyleze
400ASA exponuji na 400ASA - zrno "normál"
400ASA exponuji na 800ASA - zrno bude hrubější (větší)

Neopan 1600 malé zrno už v základu (T-krystaly) a ještě exponuji na nižší citlivost.

Samozřejmě bude pak ještě záležet na vývojce, zpracování na měkký/tvrdý papír (gradace)...atd.

No jestli se nepletu z únavné vycházky tak vlastně přeexponováváš když fotíš na nišší (Halík k... nišší) citlivost :-) :-)
  • 0

#11 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 9 říjen 2010 - 18:46:45

Díky za opravu. Proč to neříct rovnou místo otazníků.
  • 0

#12 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 9 říjen 2010 - 19:24:51

Díky za opravu. Proč to neříct rovnou místo otazníků.


Otazník třeba proto, že si rád nechám vysvětlit, co sám od sebe nechápu. Opravovat výroky a poučovat kohokoli nemám ani potřebu , ani se na to necítím dostatečně mentálně vybaven :-)
  • 0

#13 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 9 říjen 2010 - 19:38:20

Tak by mě zajímalo, jak fotit v prostředí, jako je rockovej koncert někde v klubu - menší prostor, v některejch místech tma a jinde zase světla? Blýskat nebo neblýskat? Blesk bych do toho radši netahala, takže, jakej film zvolit? Vzít si nějaký hodně vysoký ISO anebo radši menší a napushovat to? Jak moc velkej skok můžu udělat push procesem, aby to ještě bylo koukatelný a který filmy jsou na něj vhodný a který naopak ne?


Dovolím si říct své chabé poznatky a názor:

Při push-procesu = převolání dochází ve valné většině ke zvýšení kontrastu, což zrovna při koncertech a divadle, kde obličeje jsou navíc osvětlovány ostrými spoty, někdy barevnými, může dělat občas poněkud paseku.

Nevhodné jsou filmy, které nemají velkou expoziční pružnost a jsou na přesnou expozici tudíž dost citlivé.

Naopak velmi vhodné jsou ty, které jsou expozičně velmi pružné, jsou navrženy pro situace s extrémními rozdíly v expozičních podmínkách, mají širokou a vyrovnanou spektrální citlivost, a při převolání u nich nedojde k extrémnímu nárůstu kontrastu.

Zkus se podívat do vlákna o surveillance filmech, tam zrovna tohle téma bylo v průběhu tohoto roku diskutováno mnohými a je tam i povídání o výsledcích v různých podmínkách.

Pokud jedeš na sraz do Nedvědice, můžeš si tam vzít vzorek jednoho či dvou druhů filmu, po nafocení a vyvolání a porovnání s jinými filmy zjistit, jestli to může vyhovovat tvému oku, citu a náladě.
  • 0

#14 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 9 říjen 2010 - 19:56:01

S expoziční pružností souhlas, proto nedoporučuji Deltu, ale Hp5 nebo ten Neopan 400.
  • 0

#15 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 10 říjen 2010 - 01:13:39

ahoj, černobíle, nebo barevně?

pokud černobíle, tak se mi vcelku osvědčil Ilford Surveillance filmu, viz vlákno
zde

pokud barevně, hezky se jeví Kodak Vision 500T, první testy jsem dělal s 8mm kamerou, ale odvozuji, že podobné to bude i v kinofilmu - testy a ukázky připravuji.

K původnímu dotazu... každopádně nebleskat.
  • 0

#16 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 10 říjen 2010 - 10:10:06

Koncerty jsem fotil leta a moje zkusenost je nasledujici: svetelnej objektiv, nejlepe kolem 85mm a Ilford XP-2. Ten pobere vsechno. Pro jistotu vzdycky mit s sebou film 3200 asa(Ilford delta 3200), nikdy nevic, co te ceka. A krom toho (nosival jsem objektivy 55, 85 a 135mm) jeste nejakej sikovnej kompakt (mival jsem bud olympus XA a nebo Contax T2) s citlivym filmem. Muzes pouzit i Tri-x nebo HP-5, nechces-li tu XP-2, ale lepsi, spolehlivejsi a vyrovnanejsi vysledky nez s XP-2 jsem nikdy nemel. To nejsou teoreticky kecy vycteny z pribalovejch letaku, ale leta praxe.
  • 0

#17 Enthropy

Enthropy

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 977 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 11 říjen 2010 - 15:57:33

Občas si taky zacvakám na koncertě a zatím se mi osvědčily tylhe postupy:

1) Vzít si pořádnou středoformátovou houfnici (Pentacon Six) a otroka, co ti bude tahat brašnu. Ze středoformátu se tolik nezvětšuje, takže si můžeš dovolit mnohem větší prasečiny při vyvolávání (teplej rodinal, pyrovody a podobně) a zároveň je ze stejného důvodu odolnější vůči mírnému rozhýbání. Doporučuju Tri-X focenej na 1600ASA vyvolavanej v Emofinu, teplým (22-23°C) Rodinalu nebo pro drsnější povahy v Pextralu (to pak snese podexponování o další půl až jednu clonu).

2) Pokud z nějakého důvodu není středoformát možný, tak to chce kino, hodně světelná skla (protože u kina nemůžeme tak prasit) a pevné nervy. Osvědčil se mi Neopan 1600 exponovaný jako 1600 a volaný v dvoulázňovce z pyrokatechinu, metolu a draselného louhu (tady) nebo exponovaný na 3200 a volaný v Emofinu (tato kombinace je super na zvětšenině, ale skeny jsou z toho hnusné jak prdel). Další možností je Delta 3200 v Rodinalu nebo v Emofinu, ale tam se mi nelíbí zrno a tonalita.
  • 0

#18 ivan_maly

ivan_maly

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 810 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 11 říjen 2010 - 16:25:46

Koncerty jsem fotil leta a moje zkusenost je nasledujici: svetelnej objektiv, nejlepe kolem 85mm a Ilford XP-2. Ten pobere vsechno. Pro jistotu vzdycky mit s sebou film 3200 asa(Ilford delta 3200), nikdy nevic, co te ceka. A krom toho (nosival jsem objektivy 55, 85 a 135mm) jeste nejakej sikovnej kompakt (mival jsem bud olympus XA a nebo Contax T2) s citlivym filmem. Muzes pouzit i Tri-x nebo HP-5, nechces-li tu XP-2, ale lepsi, spolehlivejsi a vyrovnanejsi vysledky nez s XP-2 jsem nikdy nemel. To nejsou teoreticky kecy vycteny z pribalovejch letaku, ale leta praxe.


Tohle můžu potvrdit, taky z praxe, páč jsem se focením koncertů (rock) živil dlouho a dnes se živím focením koncertů klasické hudby.
  • 0

#19 armas

armas

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 512 příspěvků(y)
  • LocationOdolena Voda
Reputace: 27

Publikováno 11 říjen 2010 - 17:20:46

...lepsi, spolehlivejsi a vyrovnanejsi vysledky nez s XP-2 jsem nikdy nemel. To nejsou teoreticky kecy vycteny z pribalovejch letaku, ale leta praxe.

Ten XP-2 exponujes na nominálních ISO400? Necháváš to vyvolát v labu nebo děláš C-41 doma?
  • 0

#20 Bob van Sikorski

Bob van Sikorski

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 441 příspěvků(y)
  • LocationPoděbrady
Reputace: 66

Publikováno 11 říjen 2010 - 17:25:35

myslím, že už jsem to tu někde psal, stopro bude nějaké info ve vlákně o ilford surveillance, nicméně mám ověřeno, že z P4 pushnutýho na 2500 lezou velmi pěkné fotky. nebál bych se jít ani na 3200, a to vše při volání v D76 1+1.
  • 0

#21 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 11 říjen 2010 - 19:12:02

...lepsi, spolehlivejsi a vyrovnanejsi vysledky nez s XP-2 jsem nikdy nemel. To nejsou teoreticky kecy vycteny z pribalovejch letaku, ale leta praxe.

Ten XP-2 exponujes na nominálních ISO400? Necháváš to vyvolát v labu nebo děláš C-41 doma?

Normalne C-41 v labu, doma jsem se s barvou nikdy nemazal a redakci jsem to musel odevzdavat co nejdriv, lab je jistota. Vetsinou (tak 90procent) jsem XP-2 pouzival normalne na 400 a klidne jsem u nekterych obrazku exponoval jako 800 ASA, ten film to bez potizi zvladne. Pri beznem podiovem osvetleni mi exposice vychazela na 125 sekundy na clonu 1,2. Obcas jen na sedasatinu. A parkrat, kdyz slo fakt do tuhyho jsem fotil proste tak, abych to z ruky udrzel a vysledky z toho vzdycky nejaky (velmi slusny) byly. Tu a tam potom prisel ke slovu ten 3200 (tenkrat T-max). Celkove ale vzdycky nejlepsi vysledky z XP-2, to je marny. Ten film ma mimoradnou schopnost porovnat se s rozdilnymi jasy. Muzes pouzit obskurni kombinace alchymisticky chemie a ohrivacku, ale XP-2 je bez nervu, bez moznosti to zmastit a s vysledkem, kteryho jinak nedosahnes. Nebo jen velmi tezko. Jde tedy o to, jestli tvym hlavnim cilem je blbnout s chemii a procesem a nebo mit technicky skvely fotky.
  • 0

#22 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 11 říjen 2010 - 19:55:39

A prosimte, jak je na tom xp2 ohledne zrna? Dala by se tim nahradit klasicka stovka? Kdybych to treba exponoval jako 200. Dik.
  • 0

#23 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 11 říjen 2010 - 19:57:40

Jasne, ze dala, zrno ma maly, nanejvejs jako klasicka stovka.
  • 0

#24 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 11 říjen 2010 - 19:59:38

P.S. a exonovat muzes normalne na 400, ten film pobere (v ramci tehoz kusu) cokoli mezi 50-800 asa, aniz bys to musel pushovat nebo jinak menit proces. Pro profesionalni ucely je to genialni film.
  • 0

#25 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 11 říjen 2010 - 20:07:09

Diky, uvazuju prave, ze bych tim nahradil klasicke filmy ve studiu, jen jsem se trosku bal zrna... Jsou veci kde zadouci neni. Tak proto jsem premyslel to exponovat jako 200 cimz by se zrno trosku srazilo...
  • 0

#26 armas

armas

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 512 příspěvků(y)
  • LocationOdolena Voda
Reputace: 27

Publikováno 11 říjen 2010 - 22:40:16

P.S. a exonovat muzes normalne na 400, ten film pobere (v ramci tehoz kusu) cokoli mezi 50-800 asa, aniz bys to musel pushovat nebo jinak menit proces. Pro profesionalni ucely je to genialni film.

Díky za info. Nemáš nějaké zkušenosti v tomto s Kodakem BW400CN? To by měl být stejný typ filmu, ale z jiné stáje.
  • 0

#27 ivan_maly

ivan_maly

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 810 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 11 říjen 2010 - 23:43:37

P.S. a exonovat muzes normalne na 400, ten film pobere (v ramci tehoz kusu) cokoli mezi 50-800 asa, aniz bys to musel pushovat nebo jinak menit proces. Pro profesionalni ucely je to genialni film.

Díky za info. Nemáš nějaké zkušenosti v tomto s Kodakem BW400CN? To by měl být stejný typ filmu, ale z jiné stáje.


Moje zkušenost je, že KODAK TCN400 vycházel dobře při zvětšování na barevný papír v labu, kdežto z XP2 se dobře zvětšovalo doma na čb papíry.
  • 0

#28 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 15

Publikováno 11 říjen 2010 - 23:55:30

Kodak je maskovaný, a preto sa zväčšuje v labe na farebný papier.
XP2 je nemaskovaný a dá sa z neho zväčšovať aj v klasickom zväčšováku na čb papier.
  • 0

#29 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 12 říjen 2010 - 12:04:01

Presne tak, Ilford je ciry, jako obycejne CB filmy, doma se s nim lip dela. Driv to CN bylo maskovane mene nez dnes, ale XP2 je pro domaci zvetsovani sikovnejsi.
  • 0

#30 achernar

achernar

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 632 příspěvků(y)
Reputace: 26

Publikováno 12 říjen 2010 - 12:06:36

P.S. a ten ilford ma jeste jednu vyhodu - vyrabi se v 30,5m metrazi.
  • 0

#31 zruda

zruda

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 212 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 12 říjen 2010 - 21:37:38

Zdravím všetky
Jen tak mimochodem na kolik víjde30,5m
By to mohlo vyřešit můj problén.....
Adam
  • 0

#32 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 12 říjen 2010 - 21:39:06

http://eshop.fomei.c...negativni-film/
  • 0

#33 panZlo

panZlo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 84 příspěvků(y)
  • LocationPlzeňské pokomíní
Reputace: 4

Publikováno 15 únor 2012 - 14:05:51

Zdravím, chtěl bych si nafotit koncert na film popřípadě svitek a potřeboval bych poradit co na to vzít. Mám k dispozici Psix s 80 a 180, pak Flexu VI a Zenita 12xp s 58, 135 a 37. Na měření mám bohužel jen Leningrada 6. Film bych zvoli asi ten Ilford XP2 o kterém tu byla řeč. Jsem v analogu teprve začátečník. Myslíte, že se s tímto vybavením dá něco vymslet? Předem dík za rady. Prostor bude vypadat cca. takto http://www.exitchmel...ub/GQ5N2840.jpg
  • 0

#34 MrB14ck

MrB14ck

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 570 příspěvků(y)
  • LocationChotěšov (PJ)
Reputace: 117

Publikováno 15 únor 2012 - 14:35:23

myslím že zrcadlo je na to vhodnější - já fotím takovéhle akce většinou na Ilford pan 400 @ 1600-3200 - předtím sem to máchal v microphenu 1+3 snad 30-50minut jako semistand(kvůli snížení kontrastu) - teď radši XR-1 - je to za pár minut vyvolaný a je to fajn...
jinak obecně bych asi šel cestou co nejsvětelnějšího objektivu a skladného tělo - praktica s Heliosem o světelnosti 2 už byla lehce mimo - teď tahám většinou Fujicu FX-5 s porstem o světelnosti 1,2 to se občas dá i těch 800iso :-P
  • 0

#35 ONDKO

ONDKO

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 299 příspěvků(y)
Reputace: 22

Publikováno 17 únor 2012 - 13:00:11

Psixom sa dosť zle ostrí,teda ak nemáš nejakú lepšiu matnicu.Ak máš biometar 80/f2,8 tak ten je na 2,8 dosť meký a to aj v strede,teda aspoň moje dva sa tak správajú.Leningrad 6 by mal merať od 1 Luxu,čo by malo dostačovať,ale merať dopadajúce svetlo počas koncertu asi nepôjde,a merať priemerné odrazené svetlo bude nedostačujúce.Dobrý by bol bodový expozimeter,ja použivam EOS 5 kde sa dá bodové meranie nadstaviť,občas si s ním premerám tváre a podla toho viem či stredný formát použiť a či nie,ak je svetla menej ako dve expozície skutočnej citlivosti filmu,vetšinou nefotím.Kino Film sa mi osvedčil Tmax 3200 exponujem na 800ISO,je dosť drahý,ale mal by byť odolnejší na preexponovanie ako Delta 3200,aj keď viem že to zrno nie je také pekné ako H5 alebo tri-X,ale tá jedna expozícia niekedy pomôže.Toho svetla je tam dosť ale len zhora,čo môže robiť tiene v očiach.Pozadie tmavé,´´dosť ťažká úloha´´
  • 0

#36 panZlo

panZlo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 84 příspěvků(y)
  • LocationPlzeňské pokomíní
Reputace: 4

Publikováno 18 únor 2012 - 11:55:40

Díky za rady, tuto bitvu považuji za předem prohranou :mad:. Takže to nechám býti a budu se věnovati kulrůrnímu poržitku písní skartických .
  • 0

#37 moribundus

moribundus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 8 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 únor 2012 - 14:55:37

Ahoj, taky se chystám fotit konzert a co jsem tu vyčetl tak zkusim nějak aplikovat.
Zakoupil jsem HP5 400 a jestli jsem to dobře pochopil, mám si na foťáku nastavit iso 1600 a fotit. Hodlám to vymáchat ve Fomáckym rodialu 09. Máte někdo ponětí, jakým směrem mám posunout čas vyvolávání? Díky
  • 0

#38 LuzJi

LuzJi

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 621 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 474

Publikováno 19 únor 2012 - 16:00:31

Zkus tady trochu hledat - zadej třeba push, pushování, vyvolání HP5 apod., je tady toho už napsáno spousty.

Pokud jde jen o směr posunu času, zkus se nasměrovat třeba tady - http://www.digitaltr...om/devchart.php
  • 0

#39 vw1302

vw1302

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 87 příspěvků(y)
Reputace: 36

Publikováno 5 březen 2015 - 00:22:58

Přidám k tématu pár mých postřehů z koncertu foceného v Roxy na základě doporučení výše uvedených: 

 

1) Bronica, Zenzanon 80, f2,8, t 1/30 - 1/60 (čas jsem odhadoval, expozimetr mi zmizel s kámošem i s druhým analog. tělem, takže nezbylo než naslinit prst a měřit)

  • xp2 push 800 - podle mě ideální řešení, zrno příjemné, jemné
  • hp5+ push 800 - možná by se to dalo i bez push procesu, výsledky podobné xp2, zrno příjemné, možná poladit časy

2) Canon EOS 30, SIGMA 105, f2,8 časy obdobné možná ještě kratší

  • bw400cn push 800 - expirace 01/2015 - při světlejší scéně fajne, hrubší zrno, při tmavší scéně strouhanka na řízek... 

  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních