Přejít na obsah


Fotka

okometricke posudenie negativu


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
31 odpovědí na toto téma

#1 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 19 listopad 2010 - 15:09:02

Ahojte, mam dalsi dotaz zaciatocnicky, nenasiel som to tu nikde, ospravedlnujem sa ak to tu nahodou je ...
Jedna sa mi o posudenie negativu volnym okom. Ci je spravne vyvolany alebo podvolany/prevolany, ci je spravne kryty ... Je na to nejaky navod? Predpokladam, ze kontrast dokazem riadit dobou vyvolavania, povedzme, ze tu dokazem pokusom urcit pre kombinaciu negativ+vyvojka+kondenzor, ale ako je to so svetlami a kresbou v tienoch? Cim dlhsie vyvolavam, tym sa mi viac straca kresba v tienoch predpokladam ...
Cumim na tie negativy co vyvolam a nejako ani neviem urcit, ci viac preklapat, alebo minutku pridat ci ubrat ...
Nebite ma prosim :)
Dakujem
  • 0

#2 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2010 - 15:25:43

Ahojte, mam dalsi dotaz zaciatocnicky, nenasiel som to tu nikde, ospravedlnujem sa ak to tu nahodou je ...
Jedna sa mi o posudenie negativu volnym okom. Ci je spravne vyvolany alebo podvolany/prevolany, ci je spravne kryty ... Je na to nejaky navod? Predpokladam, ze kontrast dokazem riadit dobou vyvolavania, povedzme, ze tu dokazem pokusom urcit pre kombinaciu negativ+vyvojka+kondenzor, ale ako je to so svetlami a kresbou v tienoch? Cim dlhsie vyvolavam, tym sa mi viac straca kresba v tienoch predpokladam ...
Cumim na tie negativy co vyvolam a nejako ani neviem urcit, ci viac preklapat, alebo minutku pridat ci ubrat ...
Nebite ma prosim :)
Dakujem


krilo ogaro neščastná, tohle je na rozhovor na negativem někde na srazu. očekávej, že co temnokomorník, to názor.

takže napřed opravíme některá tvá tvrzení:

Cim dlhsie vyvolavam, tym sa mi viac straca kresba v tienoch predpokladam ...


tak to předpokládáš špatně. doba volání téměř neovlivňuje kresbu ve stínech. Je reltativně stejná a neztrácí se. Je skoro jedno, jestli voláš 8 minut nebo 18 minut, pokud informace ve stínech není, tak jí voláním nevykouzlíš.
Co ovlivňuje doba volání je, "kam až ti utečou" na pomyslné stupnici světla od stínů, respektive jak moc krytá světla budeš mít. čím delší volání (až do určitého bodu), tím více krytá kresba ve světlech.
Dobou volání se chceš dostat do stavu kdy (za předpokladu správné expozice) máš kresbu ve stínech, a "akorát provolaná světla". Co je to akorát? O tom se tu budeme asi dohadovat. A o tom je právě vyladění procesu pro tvůj řetězec "od fotoaparátu, přes vývojku-volání, zvětšovák, papír (gradace) - vývojka".

Takže místo abych psal dál a motal ti hlavu, tak řeknu jednoduše toto. Pro začátek se drž toho, že na negativu musí bejt všechno.

Někde v nějaké knížce (musím najít, připomeň mi to) tady u mě v knihovně bylo 9 obrázků negativů s popisky a stupni od podvolaný/podexponovaný až po převolaný přeexponovaný ... až najdu, oskenuju to. Nikdy jsem se ale podle toho neřídil.
  • 0

#3 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 19 listopad 2010 - 15:58:58

na začátku se vyhni skenování a vždycky výsledek posuzuj ze zvětšeniny dělané na normální papír, nebo na mg při normální filtraci
no a pokud budeš mít aspoň jeden běžnej negativ, co bude obsahovat světla stíny - celý rozsah a z něj jde udělat normálním postupem bez velkého vykrývání, nadržování dobrá zvětšenina - tak máš "vzor" - ten negativ si dej do folie a plácni na prosvěcovací pultík, jako pomůcku a ostatní negativy posuzuj v porovnání s tímto

posuzovaní negativu okem a vydat sám sobě rezultát "co to chce příště" tohle mi naskočilo až později, chce to trochu praxe, nebo kolegu vedle sebe a taky filmy nestřídat a když už, tak vždy nějaké období pracovat jen s jedním druhem

na tohle si moc dobře pamatuju
(Cumim na tie negativy co vyvolam a nejako ani neviem urcit, ci viac preklapat, alebo minutku pridat ci ubrat ... )

ale jak psal šnek, nejlíp se to vysvětli na srazu s konkrétní ukázkou
  • 0

#4 yellowhammer

yellowhammer

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 8 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2010 - 16:45:43

pně souhlasím s příspěvky výše - chce to hlavně čas a pracovat systematicky. Tj. dělat si poznámky a důsledně dělat fotky z každého políčka :) A špekulovat, zkoušet a vyhazovat do koše. Koš největší to přítel temnokomorníka :D

S tím srazem bych byl trošku opatrnej - osobní zkušenost z posledního srazu 8-) Bylo super slyšet názory mnoha lidí na negativy, které sem tam dotáhl, ale co člověk to názor. A tak sem si udělal svůj vlasní závěr: FOTÍM CO CHCI A JAK CHCI. Hlavní je, aby se fotka přiblížila představě, kterou sem měl při zmáčknutí spouště. Což se ne vždy podaří :D

Tyto fotky jakš takš sedí s tím, co jsem chtěl na papír dostat 8-O takže sem spokojenej.

možná by šlo ji udělat i jinak, ale to až příště při jiným světle - novej úkol.
  • 0

#5 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2010 - 16:56:53

osobní zkušenost z posledního srazu :) Bylo super slyšet názory mnoha lidí na negativy, které sem tam dotáhl, ale co člověk to názor.


naprosto si to umím představit.

nedávno jsem po dlouhé době ve svém obecném poznámkovém bloku narazil na výrok (volně přeloženo z angličtiny a překladatel nejsem) "je důležité nechat si poradit od ostatních, ale je naprosto nezbytné být připraven minimálně 60% rad ihned ignorovat a neřídit se jimi".

a tak to má být :D co člověk, to vlastní ustálenej proces 8-O já to s tím srazem myslel spíš tak, že krilovi podstatně rychleji pomůže dostat se do stavu, do kterého jsi se dostal ty ... "fotit co chceš a jak chceš" a dělat negativy, ze kterých se tobě bude dobře zvětšovat.

8-)
  • 0

#6 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 312

Publikováno 19 listopad 2010 - 17:17:13

krilo
Troufám si tvrdit, že pokud budete dělat na jeden film, jednou kamerou s jedním měřením, vyvolávat jedním způsobem v jedné vývojce a zvětšovat jedním zvětšovákem na jeden typ papíru a volat v jedné pozit. vývojce, téměř "bleskurychle" se naučíte okometricky negativ vyhodnotit. Čím větší formát - tím lépe. Jinak je to dost problém...
Navíc se setkáte např. s:
http://www.temnakomo...iewtopic&t=4838
a vše bude v pytli...
  • 0

#7 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 21 listopad 2010 - 12:20:43

dakujem za rady, hadam casom pride osvietenie :lol:
vcera som konecne osadil zarubnu na kupeku, tak sa hadam konecne dostanem k zvacsovaniu a zacnem si normalizovat proces ...
dakujem este raz

PS: snek, mam ti nieco pripomenut :D
  • 0

#8 anton

anton

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 257 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 21 listopad 2010 - 19:27:26

Ahoj

Na okometriu by som sa prilis nespoliehal.
Idealne si zaviest aspon zjednoduseny proces na zaklade zonalneho systemu.
  • 0

#9 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 21 listopad 2010 - 21:15:39

Ahoj

Na okometriu by som sa prilis nespoliehal.
Idealne si zaviest aspon zjednoduseny proces na zaklade zonalneho systemu.


zonalny system je pre mna jedna velka neznama, aj som to cital, ale nerozumiem tomu vobec :oops:
toz, blby som no
  • 0

#10 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 21 listopad 2010 - 22:53:09

KZS to jistí, to je tvoje cesta Krilo :!:
  • 0

#11 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 22 listopad 2010 - 08:08:48

KZS to jistí, to je tvoje cesta Krilo :!:


tak ma teda ved :-)
  • 0

#12 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 22 listopad 2010 - 10:41:01

důležíté je vědět, že kzs nesouvisí nijak se zonovým systémem, taky proto, že neměří a nikdá (tuším) neměřil odražené světlo
hraje tam všechno - stíny, světla a víra
a pak to tam máš :!: :)
škoda že nejsi z hradce, tady máme exponometrii v pizzerii každopátečně :-)
  • 0

#13 anton

anton

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 257 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 22 listopad 2010 - 10:44:21

Mam od Velkoborskeho o ZS 2 knihy.
  • 0

#14 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 22 listopad 2010 - 11:04:04

u mě kniha - psaný text - nefungoval a to jsem dost načetl, pochopil jsem to až se spotmetrem v ruce
nejlepší je praktická ukázka s konkrétním příkladem - k pochopení za dvacet minut bez čtení
no a pak zjistíš, že vlastně zs běžně na vyfotografování nějaký chaloupky nepotřebuješ, že jenom důsledně naměříš stíny a koukáš se jak jsou daleko světla a voláš n/ mínus/ plus odhadem
a pokud se nejedná o světelné extrémy, tak to tam máš
pokud ovšem nejsi puntičkářovej krajinář, kterej se nechce nadřít při zvětšování - ten měří dýl a poznámek k volání má víc
--
celkem krátce to bylo napsáno třeba zde:
Expozimetr ti měří středně šedou. Vždy, na všem. Tomu my zonisti říkáme zona 5. Celou zachytitelnou šklálu máme rozdělenou na deset zon. Zona nula je absolutně černá bez jakékoliv kresby, dvojka je černá s jemnou kresbou, pětka je střední šedá, osmička je bílá s jemnou kresbou, desítka je absolutě bílá úplně bez kresby. Tzn, postup je pak takový, že třeba v krajině mám před sebou celou škálu šedých. Změřím si bodově ten největší stín, ve kterém chci mít ještě kresbu. Ten posunu do zony 2. Vyjde mi třeba jako 3EV. 5-2 = 3. Posunu tedy výsledek měření na 6EV. (v praxi mi vyjde při měření třeba 1/8 f11, po úpravě tedy fotím na 1/60 f11) Tím mám jistotu, že na negativu černá bude a s ní se i posune i celý zbytek spektra. To samé můžu udělat pro jakýkoliv odstín. Bílý, černý, šedý, prostě si to posunuju jak potřebuju a to mi pak hodí správný výsledek. (například když fotografuji sníh a chci na něm mít zřetelnou kresbu, dám si ho do sedmičky - přidám 2EV (uberu dvě clony, přidám 2x čas) U černé to má tu výhodu, že stíny jsou na negativu pevně dány. Určuju je pouze expozicí, vyvoláváním s nimi moc neudělám, hýbe se mi jen vyšší část spektra, tedy nejvíc světla a s tím i o něco méně středy. (Známá poučka exponuj na stíny, vyvolávej na světla) Pokud tedy mám možnost vyvolávat separátně (at již použiju planfilm, či více kazet/filmů) změřím si i světla a zjistím rozsah scény. Pokud mi vychází zhruba na 6EV, což je zároven obvyklý rozash toho co běžným postupem dostanu na papír, jde o normální vyvolávání. Pokud mi vyjde, že rozdíl mezi stíny je třeba jen 4EV, volání prodlužuji a světla tím "natáhnu" výš. Naopak, pokud mi vyjde 8 clon, vyvolávání zkrátím a světla tak stáhnu na rozumnou úroven. Tak a ted už víš, jak v základu funguje zonový systém B)))
ale autor je aktuálně v ilegalitě :evil:
  • 0

#15 Drevorubec

Drevorubec

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 324 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 247

Publikováno 22 listopad 2010 - 12:01:50

celkem krátce to bylo napsáno třeba zde:
Expozimetr ti měří středně šedou. Vždy, na všem. Tomu my zonisti říkáme zona 5. Celou zachytitelnou šklálu máme rozdělenou na deset zon. Zona nula je absolutně černá bez jakékoliv kresby, dvojka je černá s jemnou kresbou, pětka je střední šedá, osmička je bílá s jemnou kresbou, desítka je absolutě bílá úplně bez kresby. Tzn, postup je pak takový, že třeba v krajině mám před sebou celou škálu šedých. Změřím si bodově ten největší stín, ve kterém chci mít ještě kresbu. Ten posunu do zony 2. Vyjde mi třeba jako 3EV. 5-2 = 3. Posunu tedy výsledek měření na 6EV. (v praxi mi vyjde při měření třeba 1/8 f11, po úpravě tedy fotím na 1/60 f11) Tím mám jistotu, že na negativu černá bude a s ní se i posune i celý zbytek spektra. To samé můžu udělat pro jakýkoliv odstín. Bílý, černý, šedý, prostě si to posunuju jak potřebuju a to mi pak hodí správný výsledek. (například když fotografuji sníh a chci na něm mít zřetelnou kresbu, dám si ho do sedmičky - přidám 2EV (uberu dvě clony, přidám 2x čas) U černé to má tu výhodu, že stíny jsou na negativu pevně dány. Určuju je pouze expozicí, vyvoláváním s nimi moc neudělám, hýbe se mi jen vyšší část spektra, tedy nejvíc světla a s tím i o něco méně středy. (Známá poučka exponuj na stíny, vyvolávej na světla) Pokud tedy mám možnost vyvolávat separátně (at již použiju planfilm, či více kazet/filmů) změřím si i světla a zjistím rozsah scény. Pokud mi vychází zhruba na 6EV, což je zároven obvyklý rozash toho co běžným postupem dostanu na papír, jde o normální vyvolávání. Pokud mi vyjde, že rozdíl mezi stíny je třeba jen 4EV, volání prodlužuji a světla tím "natáhnu" výš. Naopak, pokud mi vyjde 8 clon, vyvolávání zkrátím a světla tak stáhnu na rozumnou úroven. Tak a ted už víš, jak v základu funguje zonový systém B)))
ale autor je aktuálně v ilegalitě :evil:


Hezký návod, to jsem možná pochopil i já!!!
  • 0

#16 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 22 listopad 2010 - 13:41:25

autor je pavel_p, abyste nemysleli, že umím takhle formulovat já
  • 0

#17 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 22 listopad 2010 - 13:59:07

celkem krátce to bylo napsáno třeba zde:
Expozimetr ti měří středně šedou. Vždy, na všem. Tomu my zonisti říkáme zona 5. Celou zachytitelnou šklálu máme rozdělenou na deset zon. Zona nula je absolutně černá bez jakékoliv kresby, dvojka je černá s jemnou kresbou, pětka je střední šedá, osmička je bílá s jemnou kresbou, desítka je absolutě bílá úplně bez kresby. Tzn, postup je pak takový, že třeba v krajině mám před sebou celou škálu šedých. Změřím si bodově ten největší stín, ve kterém chci mít ještě kresbu. Ten posunu do zony 2. Vyjde mi třeba jako 3EV. 5-2 = 3. Posunu tedy výsledek měření na 6EV. (v praxi mi vyjde při měření třeba 1/8 f11, po úpravě tedy fotím na 1/60 f11) Tím mám jistotu, že na negativu černá bude a s ní se i posune i celý zbytek spektra. To samé můžu udělat pro jakýkoliv odstín. Bílý, černý, šedý, prostě si to posunuju jak potřebuju a to mi pak hodí správný výsledek. (například když fotografuji sníh a chci na něm mít zřetelnou kresbu, dám si ho do sedmičky - přidám 2EV (uberu dvě clony, přidám 2x čas) U černé to má tu výhodu, že stíny jsou na negativu pevně dány. Určuju je pouze expozicí, vyvoláváním s nimi moc neudělám, hýbe se mi jen vyšší část spektra, tedy nejvíc světla a s tím i o něco méně středy. (Známá poučka exponuj na stíny, vyvolávej na světla) Pokud tedy mám možnost vyvolávat separátně (at již použiju planfilm, či více kazet/filmů) změřím si i světla a zjistím rozsah scény. Pokud mi vychází zhruba na 6EV, což je zároven obvyklý rozash toho co běžným postupem dostanu na papír, jde o normální vyvolávání. Pokud mi vyjde, že rozdíl mezi stíny je třeba jen 4EV, volání prodlužuji a světla tím "natáhnu" výš. Naopak, pokud mi vyjde 8 clon, vyvolávání zkrátím a světla tak stáhnu na rozumnou úroven. Tak a ted už víš, jak v základu funguje zonový systém :)))
ale autor je aktuálně v ilegalitě :evil:


Hezký návod, to jsem možná pochopil i já!!!


ja stale nie ... doteraz neviem o com su EV ...
niekto ochotny a trpezlivy ma trosku zasvatit?
B)
  • 0

#18 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 22 listopad 2010 - 15:26:01

pro příklad starý sovětský expozimetr - po naměření při dané citlivosti ukáže nahoře ručka nějakou hodnotu EV - číslo
Vložený obrázek
třeba 12 - kolečkem se točí aby dole šipka s Véčkem ukazovala 12
no a pak se odečte na stupnici časů a clon vzájemná kombinace pro fotografování při tomto světle

a když to ukáže hodnotu 11, tak je právě světla o jeden EV míň
co je to ev

z článku:
Vzhledem k tomu, že při dané citlivosti filmu odpovidá určité hladině osvětlení jistá správná expozice, tak se EV používá také pro vyjádření úrovně osvětlení. Standardně se uvažuje citlivost filmu 100 ASA. V tomto smyslu EV 0 je taková úroveň osvětlení scény, při které by s filmem o citlivosti 100 ASA vyšel pro správnou expozici při cloně 1,0 čas 1s.

  • 0

#19 papo

papo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 332 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 22 listopad 2010 - 21:31:16

Krilo, pokud máš přístup ke starším číslům Photo life, tak v příloze k č.45 najdeš něco takového, co popisoval Šnek, tj. dvojstránku s reprodukcemi negativů jiných než "normálních" spolu s popisem. Ta příloha se jmenovala Black & White a obsahovala i mnoho jiných informací.
  • 0

#20 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 22 listopad 2010 - 21:35:46

Krilo, pokud máš přístup ke starším číslům Photo life, tak v příloze k č.45 najdeš něco takového, co popisoval Šnek, tj. dvojstránku s reprodukcemi negativů jiných než "normálních" spolu s popisem. Ta příloha se jmenovala Black & White a obsahovala i mnoho jiných informací.


nemam veru 8-)
  • 0

#21 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 22 listopad 2010 - 23:03:23

no ...
vyvolal som P4 400 v D76 1+1, negativ na 3 casti, 15 17 20 minut ...
a viete co?
okometricky su vsetky rovnake ...
ako to?
  • 0

#22 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 23

Publikováno 22 listopad 2010 - 23:06:28

Zkouset tohle zrovna na P4...je tak trosku slozitejsi 8-) Ja to volal treba hodinu ve stocku a bylo to jen o kus tvrdsi nez v 1:1 dvacet minut...
  • 0

#23 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 23 listopad 2010 - 09:43:37

no ...
vyvolal som P4 400 v D76 1+1, negativ na 3 casti, 15 17 20 minut ...
a viete co?
okometricky su vsetky rovnake ...
ako to?


vcera som konecne osadil zarubnu na kupeku, tak sa hadam konecne dostanem k zvacsovaniu a zacnem si normalizovat proces ...

pokusy zastav, dokud nebudeš z negativu dělat aspoň malý papírový obrázky
to že ti výsledek připadne oko stejný nemusí znamenat, že stejný je na papíře při stejném osvitu pod zvětšovákem
náhodou jsem včera z p4 zvětšoval - film exp na 1600 a měl jsem tam záběry omylem expoované na 800 (tedy +1ev) - oboje při denním světle
na negativu to vidět moc není, ale na papířeje ten rozdíl v krytí je jasně patrný
  • 0

#24 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 23 listopad 2010 - 09:48:32

no ...
vyvolal som P4 400 v D76 1+1, negativ na 3 casti, 15 17 20 minut ...
a viete co?
okometricky su vsetky rovnake ...
ako to?


Krilo, okometricky by měl jít vidět rozdíl mezi 15 a 20 minutou, ale jen ve světlech. tmavých plochách na negativu. Bude malý, ale myslím, že tam bude.
  • 0

#25 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 23 listopad 2010 - 09:50:27

no ...
vyvolal som P4 400 v D76 1+1, negativ na 3 casti, 15 17 20 minut ...
a viete co?
okometricky su vsetky rovnake ...
ako to?


vcera som konecne osadil zarubnu na kupeku, tak sa hadam konecne dostanem k zvacsovaniu a zacnem si normalizovat proces ...

pokusy zastav, dokud nebudeš z negativu dělat aspoň malý papírový obrázky
to že ti výsledek připadne oko stejný nemusí znamenat, že stejný je na papíře při stejném osvitu pod zvětšovákem
náhodou jsem včera z p4 zvětšoval - film exp na 1600 a měl jsem tam záběry omylem expoované na 800 (tedy +1ev) - oboje při denním světle
na negativu to vidět moc není, ale na papířeje ten rozdíl v krytí je jasně patrný


jo, dnes zajtra to dam na papier, len som to musel vyvolat ... ja len na margo okometrickeho posudenia negativu, ze tam nevidim rozdiel ... uvidim co to povie na papieri
  • 0

#26 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 26 listopad 2010 - 18:24:21

zdravim, tak pridavam skeny z 9x13 mat foma rc, bez uprav
to hore je 20 minut to pod tym 15
neviem ci sa z tych skenov da nieco posudit

http://kriloter.com/P4.jpg
  • 0

#27 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 26 listopad 2010 - 18:41:53

já vidím na vybledlém pracovním monitoru že uprostřed domu na těch oknech je u toho horního obrázku kresba ztrácející se a na tom dolním patrna = ten horní je volán delším časem, což se ve středních partiích neprojevilo a v těch nejsvětlejších ano
  • 0

#28 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 26 listopad 2010 - 21:33:42

já vidím na vybledlém pracovním monitoru že uprostřed domu na těch oknech je u toho horního obrázku kresba ztrácející se a na tom dolním patrna = ten horní je volán delším časem, což se ve středních partiích neprojevilo a v těch nejsvětlejších ano


ono, bolo to fotene pri ostrom slnecnom svetle, jedna stena baraku je priamo v svetle, druha je v tieni, zamerne som to tak fotil, aby som tam mal co najvacsi rozsah ... ono , tusim by som aj menej ako tych 15 minut asi volal, ubrat z kontrastu ... ci?
  • 0

#29 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 27 listopad 2010 - 08:12:48

asi ano, pro to sluníčko je to hodně, je to takový protivný světlo
čistě odhadem
pro pěkné světlo volat 15 minut
pro ostré jako je na ukázce zkrátit - možná na 12
pro případné slabší světlo 18-20 minut a nebo čas 15 a přidat výrazněji na překlápění, ale změnit jen jeden parametr pro zkoužku
no a s přivřením oka jako že by to máš naladěné
s ohledem na druhou stranu rozsahu - ty stíny, tam záleží kde jsi ještě chtěl mít kresbu a kde měřil - to se z ukázky nepozná
takhle nějak si vyhodnocuju zkoužkový záběry, jen místo domu tam mám garáž a u jednotlivých částí obrazu (dům, tráva, fasáda zalitá sluncem atd.) tam mám kartičky s číslem zony
  • 0

#30 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 27 listopad 2010 - 11:37:07

Jak říká Radim. Má recht.
  • 0

#31 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 27 listopad 2010 - 17:53:47

asi ano, pro to sluníčko je to hodně, je to takový protivný světlo
čistě odhadem
pro pěkné světlo volat 15 minut
pro ostré jako je na ukázce zkrátit - možná na 12
pro případné slabší světlo 18-20 minut a nebo čas 15 a přidat výrazněji na překlápění, ale změnit jen jeden parametr pro zkoužku
no a s přivřením oka jako že by to máš naladěné
s ohledem na druhou stranu rozsahu - ty stíny, tam záleží kde jsi ještě chtěl mít kresbu a kde měřil - to se z ukázky nepozná
takhle nějak si vyhodnocuju zkoužkový záběry, jen místo domu tam mám garáž a u jednotlivých částí obrazu (dům, tráva, fasáda zalitá sluncem atd.) tam mám kartičky s číslem zony


nemeral som na tiene, meral som to na tu budovu, pol na svetlu pol na tmavu cast, fm2 berie tusim 60% zo stredu a potom priemeruje ...
este som sa nenaucil merat na tiene ... respektive, este som sa nenaucil ako merat vo vseobecnosti ... teraz v podstate meriam klasicky, zaostrim fotografovany objekt, tam to aj nameriam, prekomponujem a cvak ...
skusal som uz aj exponovanie na tiene, ale vychadzali mi znacne rozhodene negativy, ze mi strasne lietali expozicne casy pri svieteni na papier ... a robit na kazde policko pruzkovku je smrt ...
ale uz tusim odbacam od temy ...
  • 0

#32 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 705 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 388

Publikováno 27 listopad 2010 - 20:28:02

no jestli ti tohle měření dává stabilní dobrý výsledky tak ho zachovej

když měřím nebodově odražený světlo třeba kino dálkoměrem tak jen hledám nějakej střed scény, ani světla, ani hluboký stíny a tam namířím objektiv a odečtu měření a to nastavím
na stíny v tu chvíli taky nehraju, většinou se jedná o reportážní záběry a tam to ani není potřeba
nebo vezmu externí exozimetr a odečtu dopadající světlo, což bývá plus mínus stejná hodnota
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních