
Aké filmy používaťe a prečo?
#1
Publikováno 19 leden 2011 - 10:16:43
#2
Publikováno 19 leden 2011 - 10:42:42
#3
Publikováno 19 leden 2011 - 10:55:14

pokud jde o svitky, požívám HP5+ protože do kodaku panoram nejlépe pasuje a bez obtíží s ním exponuji od ISO 200 po 3200. vyvolávám dle potřeby v R09 od 1:25 po 1:100.
#4
Publikováno 19 leden 2011 - 13:47:42
exponuji od ISO 200 po 3200. vyvolávám dle potřeby v R09 od 1:25 po 1:100
prosím Ťa, aká je citlivosť HP5+ štandardne? to je tuším iso400 pokiaľ sa nemýlim
ko vyvolávaš, keď exponuješ na iso 3200....napíš prosím postup...(alebo pošli link, ak to tu niekde je)...niečo podobné som chcel skúsiť s TRIXom, ale nemám zatiaľ odvahu.... tak rad by som videl nejaký konkrétny postup....diki
#5
Publikováno 19 leden 2011 - 14:01:47
konkrétní časy mám bohužel asi na vsi, kde mám protokoly o vyvolání konkrétních svitků. vím ale, že jsem skutečně vyvolával v R09, při těchto citlivostech v ředění 1:25 - 1:50 s laxním překlápěním. 1x/1-3 minuty. časy se podle mého (pokud si pamatuji 3200 v R09N 1:25 cca 20 minut).
nicméně naše cíle jsou pokud jsem správně pochopil trochu jiné.
#6
Publikováno 19 leden 2011 - 14:11:34
#7
Publikováno 19 leden 2011 - 14:20:18
za mne:
trix400@320 v atomalu - fajn, pěkné tóny, hlaďounké zrno
trix400@400-800 v rodinalu 1:25až50 - fajn, málo tónů, hrubé zrno
acros v microphenu - lahoda, rozmytější zrno
delta3200 v čemkoliv (rodinal,atomal,microphen,id11,am74,am20,pyrocatHD,pyro511...) - hnusné
foma200 v rodinalu - moc pěkné, kontrastní, ale opustil jsem kvůli telegrafním drátům na 80% filmů. škoda.
#8
Publikováno 19 leden 2011 - 14:25:20
#9
Publikováno 19 leden 2011 - 15:00:36
Ilford XP2 C41 (dělám doma, ne lab) pro věci, kde jde víc o skenování a zároveň o vyšší kvalitu při ISO 400, případně i víc s push.
Fuji Acros nebo T-MAX 100 volaný v DD-X pro maximální kvalitu v "klasické podobě" při ISO 100.
Shanghai GP3, Efke 100 či Rollei Retro v Rodinalu pro více retro vzhled zrna (případně TRI-X pro větší citlivost).
Tolik pro BW, barvu dávám ve středoformátu spíš do Holgy, kde na tom moc nezáleží, asi nejčastěji beru Porta 160NC, ale tam je to fakt jedno.
#10
Publikováno 19 leden 2011 - 15:06:35
Dělám acros +A49 hebká pleť, Tri-X 400+mytol drsoně.......je třeba vidět!
"Každej máme jiný chutě"!!!
#11
Publikováno 19 leden 2011 - 15:09:14
#12
Publikováno 19 leden 2011 - 15:17:48
#13
Publikováno 19 leden 2011 - 15:19:37
#14
Publikováno 19 leden 2011 - 16:04:12
#15
Publikováno 19 leden 2011 - 16:38:56
nejlepších filmů je tu celé vlákno:)používám deltu 400, protože je jednoduše ze všech filmů nejlepší.
ono ale hodně záleží i na zpracování žeo..
#16
Jirinol
Publikováno 19 leden 2011 - 16:45:09
Uvědomil jsem si (objevil jsem tak samozřejmě ameriku), ze clovek se chce strefit do takoveho podani, charakteru obrazu, jaky maji snimky jeho vzoru, obrazky, na nichz "vyrostl". ...
BINGO!
#17
Publikováno 19 leden 2011 - 18:38:24

ve 100 mě nejvíc sedí acros a v té 400 se dá použit HP5(triX jsem nezkoušel)
Zasekl jsem se na rodinalu a vše máchám v něm.většinou 1+50,nebo 1+100
#18
Publikováno 19 leden 2011 - 19:11:53
#19
Publikováno 19 leden 2011 - 19:30:22

Obecne pouzivam nejvic kodaky.
#20
Publikováno 19 leden 2011 - 19:43:04
Acos 100 + Perceptol 1+1
Fomapan 400 + ID-11 stock
FP4+ + ID-11 stock
HP5+ + ID-11 stock
#21
Publikováno 19 leden 2011 - 19:58:54
ilford delta 100 + id11 1+3, lebo delta 100 je najlepsi film pre stredoformat a id11 1+3 lebo som si na to zvykol
zatim...
#22
Publikováno 19 leden 2011 - 20:02:45
#23
Publikováno 19 leden 2011 - 20:06:46
#24
Publikováno 19 leden 2011 - 20:21:41

#25
Publikováno 19 leden 2011 - 21:11:37
Ďakujem všetkým za reakcie, dúfam, že ešte nejaké pribudnú aj s vývojkami, niekomu to možno príde smiešne, ale tak ako mne, to určite pomôže aj iným. Prechádzať tento net a hľadať informácie je dosť časovo náročné. Čas, ktorý by sa dal využiť na fotenie a vyvolávanie, zbytočne mnohí z nás zabijú prehľadávaním jednotlivých príspevkov. Viem nie je nad vlastné skúsenosti, ale nakúpiť dostupné filmy, vývojky a spracovať ich navzájom je nielen finačne, ale hlavne časovo náročné. Objavovať objavené je niekedy zlomové a mnohých to pochová. Preto ešte raz ďakujem.
toto toto, ale namiesto hladania informacii na nete, citania knih a zistovania kto aky film pouziva je lepsie si jednoducho povedat ``a s....m na to idem na fomu nech si kazdy hovori co chce, alebo idem na ilford a hotovo'' lebo kolko ludi tolko chuti a kazdy ti povie, ze ta jeho kombinacia je najlepsia takze sa hlavne rozhodni ktora znacka ti viac ide k srdcu a je to ;) film je film, je uplne jedno co budes fotit, nezalezi na tom ci krajinu portret, alebo reportaz ci co tam este je. najdes si to svoje, len nemaj strach. hovorim o ciernobielych filmoch, aj ked robit akt a portret na velviu 50 by tiez nebolo nezaujimave :D :D :D :D :D
tak utekaj pripnut srdce k nejakej znacke filmov a chemie, drz sa toho, vytvor si standardny postup a potom budes mat kopec casu na skusanie inych kombinacii, HOUK VINO TU :D ::OD
#26
Publikováno 19 leden 2011 - 21:25:14
#27
Publikováno 19 leden 2011 - 23:22:14
#28
Publikováno 20 leden 2011 - 00:12:00
#29
Publikováno 20 leden 2011 - 01:56:21
Ad 2 jsem patriot
v uvedeném pořadí

Nicméně: Foma (100,200,400) a obzvláště (ještě k tomu pushovaná na 800) čtyřstovka v Rodinalu, no já neřeknu, že má kule... já si stojím za tím, že je tuze hezká

#30
Jirinol
Publikováno 20 leden 2011 - 07:12:22
... pred nejakými 30-timi rokmi som na "chvíľu" odložil fotenie, a teraz som oprášil tento koníček. ... "Trochu" som z toho vypadol...
Tak to jsme dva. A poslední dva roky víceméně hledám mezi v současnosti dostupnými filmy a vývojkami to, co by vyhovovalo mému cítění, s kinofilmy problém nemám, tam už jsem našel to, na co jsem byl kdysi zvyklý jak v podání, tak zpracování, se svitky je to trošku jiné, acrosy jsou úplně jiné, na co jsem byl zvyklý kdys, jsou až moc dokonalé, takže tam budu muset přizpůsobit své chutě.
#31
Publikováno 20 leden 2011 - 07:45:52
Kúpil som si pred rokom a pol digitálneho nikona D80, ale to čo z toho lezie ma sklamalo, tak to chcem znovu skúsiť s filmom.
Trochu offtopic poznámka - moje mnohokrát opakovaná zkušenost je, že pokud někdo zvyklý dřív na analog píše o zklamání z digi, tak je zklamání cca v osmi případech z deseti dáno jeho neznalostí zákonitostí práce s ním, nepochopením postprocesu atd. - všechno chce svoje a nestačí povrchní vyzkoušení...
No a co už bohužel offtopic není - tak jak je položena tato otázka mi to zavání podobnou povrchností - v podstatě ses dozvěděl výčet řady filmů, tu a tam i s orientačním zdůvodněním, ale dosažení vyhovujících výsledků je podstatně problematičtější. Já bych asi doporučil zkusit nejprve dva "extrémy" - zkus třeba jeden TRI-X vyvolaný v Rodinalu a následně T-MAX v DD-X nebo něčem takovém - prostě na jedné straně "klasický" film, u kterého jde hodně o zrno a na druhé naopak vyloženě jemnozrnný. Výsledky porovnej - uvidíš, co ti bude bližší. No a následně zkus další test ve stylu, pro který si vybereš další film/vývojku podobné koncepce, altenativy jsou obvykle jasné. A po pár testech se zkrátka drž "vítěze" delší dobu a už mysli spíš na tvorbu a ne na techniku...
#32
Publikováno 20 leden 2011 - 09:05:21

až nebude... mno uvidíme
Dál Foma 100 - hezké podání, jednoduchý film, dostupný... co víc si přát
#33
Publikováno 20 leden 2011 - 09:41:52
Ve svitku fomu 100 a asi tam mám ještě nějaké 400.
#34
Publikováno 20 leden 2011 - 10:16:20
Neviem či poznáš D80, ale v podstate je na tom malom políčku použiteľné iba ISO100, ostatné prináša do obrázku zrno, ale nie filmové zrno, podanie farieb a vzhľad farebných záberov je "televízny" a nie "filmový" inak to neviem popísať. Najväčší problém je monitor, ak to nie je monitor za kopec peňazí, tak výsledok na obrazovke je iný, ako na papieri a to si môžeš nastavovať, ako chceš, ale ak nemáš sondu za 400€ tak výsledok je žalostný. Ano viem, že treba zvládnuť postproces, inak sa človek nevie dopracovať ku tomu, ako to chcel, ale mne ide hlavne o to podanie farieb, človek sa "vyblázni" nastavovaním WB, úpravami kontrastu, kriviek, ale mne to aj tak nesedí, čo z toho ide dostať, ten "televízny nádych je tam stále. Nie je to podobné ani"diáku ani farebnému filmu.Trochu offtopic poznámka - moje mnohokrát opakovaná zkušenost je, že pokud někdo zvyklý dřív na analog píše o zklamání z digi, tak je zklamání cca v osmi případech z deseti dáno jeho neznalostí zákonitostí práce s ním, nepochopením postprocesu atd. - všechno chce svoje a nestačí povrchní vyzkoušení...
No a ku tým filmom, nehľadaj za tým nič iné, ako informáciu do čoho sa oplatí vraziť peniaze a stratiť s tým trochu času. Viem, že samotný film je len polovica úspechu, druhá je pozitívny proces, teda typ papiera a vývojky. To je ďaľšie info, ktoré budem musieť dať dokopy. Hlavný problém je v tom, že tu v Bratislave je momentálne len jeden obchod, kde držia ešte nejaké tie filmy. Takže to budem musieť zrejme objednávať poštou, a to sa bude troch predražovať o poštovné a predlžovať o čas dodania. Tak bude asi lepšie, ak budem zháňať a skúšať doporučené veci, ako experimentovať a zisťovať zistené.
#35
Publikováno 20 leden 2011 - 10:24:24
#36
Jirinol
Publikováno 20 leden 2011 - 10:31:53
Hlavný problém je v tom, že tu v Bratislave je momentálne len jeden obchod, kde držia ešte nejaké tie filmy. Takže to budem musieť zrejme objednávať poštou, a to sa bude troch predražovať o poštovné a predlžovať o čas dodania.
Tím se trochu srovnává handicap obyvatel menších měst a venkova, kde už v obchodech (kromě barevného kina v hrabácích supermarketů) není lautr nic.
a v tom je ten háček, každý doporučí to "nej" dle svého vlastního subjektivního pocitu a svůj pracně nalezený a vyladěný proces (samozřejmě, jsou i extrémy - málo pružné, obtížně zpracovatelné filmy oproti naprosto blbuvzdorným) . Dále, jak sis jistě všiml, nikde nepadla zmínka o tom, na co, jaký motiv, jaké světlo, je který film dobrý více či méně. Jistý vliv na výsledek na vyvolaném negativu a následně pozitivu a jeho zpracování má i použitá optika fotoaparátu, zejména jeho podání kontrastu.......Tak bude asi lepšie, ak budem zháňať a skúšať doporučené veci, ako experimentovať a zisťovať zistené.

#37
Jirinol
Publikováno 20 leden 2011 - 10:45:14
P.S. Nikoho nenútim písať svoje "tajnosti" kto sa chce podeliť so svojimi skúsenosťami sa podelí, kto nie, nechá si ich pre seba. Fotografiu nerobí dobrou len perfektne "zmáknutý" proces spracovania, ale hlavne čo je na nej a ako nafotené. Aj keď budú dvaja fotiť to isté, vo výsledku budú určite rozdiely, lebo každý máme iné "oči".
a o tom právě je 1000+1 zdejších fór a jejich celého obsahu, shrnout toto vše do jedné věty, abys dostal kýženou odpověď na svoji otázku, je docela obtížné.
#38
Publikováno 20 leden 2011 - 11:11:18
#39
Publikováno 20 leden 2011 - 11:24:16
kodak plus-x, agfa apx100, trix400, svátečně neopan 1600 do tmavý hospody
svitek:
trix, fp4
planfilmy:
co seženu na každej konkrétní formát
-
atomal na kino a id11 či rodinal na ostatní
sem tam nějakej úlet, ale čím dál míň
#40
Publikováno 20 leden 2011 - 13:32:35
V pripade, ze clovek nema uplne presne definovany, ze chce fotit jen(nebo vyrazne nejcasteji) portret/krajinu/zivou akci/boj cernochu v tunelu/dokument atd, je urcite rozumny zvolit universalni film (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5,Ilford Pan 400 a 100) a universalni vyvojku (D-76,ID-11,HC-110,Atomal,a nakonec i ten rodinal, kdyz se to neprehani) - pak je temer jiste(pri slusne optice a exposici), ze i fotky budou veskrze perfektni. Tot tedy ve strucnosti muj nazor.
#41
Publikováno 20 leden 2011 - 16:01:05
Ono je to nejak takhle: spatny filmy, tedy vylozene spatny, jako byvala fomapan 800, uz dneska nejsou, na trhu se udrzely jen filmy lety overene a tedy dobre. Nase fomapany jsou levne a tim dohaneji jine hendikepy( u planfilmu se na fomapan jen spatne podivam a hned se mi nekde sloupne vrstva, zatimco jeden spinavej ilford jsem vcera vycistil slivovici a houbou uplne beze skody). Kdysi jsem mel rad dvoustovku, zdala se mi hezci a zajimavejsi nez stovka, volal jsem ji nekdy v rodinalu, nejcasteji ale v hc-110 a D-76. Jinak jsem toho nazoru(nebo spis zkusenost mi povedela), ze nechce-li clovek dosahnout nejakeho zvlastniho cile, pak nema valneho smyslu vymyslet kdovico. Tedy vymyslet prapodivne kombinace vyvojek atd. Kazdy z tech filmu, o kterych zde byla rec, dava perfektni vysledky, ovsem kazdy je podava po svem a jaksi ve svem oboru. Jsou zde tedy filmy veskrze universalni (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5, ilford pan 400), vseobecne pouzitelne a desetiletimi overene, jsou zde filmy na zpracovani nachylnejsi (Tmax 100,Tmax400,Delta..), ktere ale zase dovedou jine veci (jemnozrnnost, ostrost, pro mnohe az nelidska cistota a sterilnost), filmy obzvlast rychle(Tmax a delta3200, neopan1600) a obzvlast pomale(Ilford Pan-F, rollei 25 atd) se vsemi svymi vyhodami a nevyhodami. Jsou zde vyvojky, kterymi nemuzete nic zkazit (Atomal,D-76,ID-11,HC-110), vyvojky dosti promenliveho charakteru (Rodinal:od hrubeho az oskliveho zrna k velkemu vyrovnavacimu efektu dle redeni) a vyvojky jinak specialni (Perceptol,Microphen, vsechny mozny dvoulaznovky aj) az po vselijakou domaci michanici. Krom toho tady zaznela jeste jedna dulezita vec: ackoli jsme obor technicky, velka cast rozhodovani a volby prostredku je iracionalni, dana zkratka srdcem. Nekdo prilne ke kodaku, jiny k acrosu, nekdo k ilfordu a jiny si jako slaftrunk dava rodinal.
V pripade, ze clovek nema uplne presne definovany, ze chce fotit jen(nebo vyrazne nejcasteji) portret/krajinu/zivou akci/boj cernochu v tunelu/dokument atd, je urcite rozumny zvolit universalni film (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5,Ilford Pan 400 a 100) a universalni vyvojku (D-76,ID-11,HC-110,Atomal,a nakonec i ten rodinal, kdyz se to neprehani) - pak je temer jiste(pri slusne optice a exposici), ze i fotky budou veskrze perfektni. Tot tedy ve strucnosti muj nazor.
Tak myslím že týmto obsiahlim príspevkom bolo povedané všetko.
Plne súhlasím.

#42
Publikováno 20 leden 2011 - 16:04:19
#43
Publikováno 20 leden 2011 - 16:35:34
Stále robím nejaké pokusy, v súčastnosti testujem vývojku ILFORD JD62 (neviem, či to nie je preklep a nemá to byť ID62), je to koncentrovaná vývojka, ktorú je možné použiť pre negatív aj pozitív, na negatív funguje, len ešte musím doladiť časy, na inverziu taktiež,
Ako to už niekto vyššie spomínal, je potrebné vybrať si určitý štandard, a po jeho zvládnutí si potom robiť výlety do neznáma
#44
Publikováno 22 leden 2011 - 10:20:37
Ono je to nejak takhle: spatny filmy, tedy vylozene spatny, jako byvala fomapan 800, uz dneska nejsou, na trhu se udrzely jen filmy lety overene a tedy dobre. Nase fomapany jsou levne a tim dohaneji jine hendikepy( u planfilmu se na fomapan jen spatne podivam a hned se mi nekde sloupne vrstva, zatimco jeden spinavej ilford jsem vcera vycistil slivovici a houbou uplne beze skody). Kdysi jsem mel rad dvoustovku, zdala se mi hezci a zajimavejsi nez stovka, volal jsem ji nekdy v rodinalu, nejcasteji ale v hc-110 a D-76. Jinak jsem toho nazoru(nebo spis zkusenost mi povedela), ze nechce-li clovek dosahnout nejakeho zvlastniho cile, pak nema valneho smyslu vymyslet kdovico. Tedy vymyslet prapodivne kombinace vyvojek atd. Kazdy z tech filmu, o kterych zde byla rec, dava perfektni vysledky, ovsem kazdy je podava po svem a jaksi ve svem oboru. Jsou zde tedy filmy veskrze universalni (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5, ilford pan 400), vseobecne pouzitelne a desetiletimi overene, jsou zde filmy na zpracovani nachylnejsi (Tmax 100,Tmax400,Delta..), ktere ale zase dovedou jine veci (jemnozrnnost, ostrost, pro mnohe az nelidska cistota a sterilnost), filmy obzvlast rychle(Tmax a delta3200, neopan1600) a obzvlast pomale(Ilford Pan-F, rollei 25 atd) se vsemi svymi vyhodami a nevyhodami. Jsou zde vyvojky, kterymi nemuzete nic zkazit (Atomal,D-76,ID-11,HC-110), vyvojky dosti promenliveho charakteru (Rodinal:od hrubeho az oskliveho zrna k velkemu vyrovnavacimu efektu dle redeni) a vyvojky jinak specialni (Perceptol,Microphen, vsechny mozny dvoulaznovky aj) az po vselijakou domaci michanici. Krom toho tady zaznela jeste jedna dulezita vec: ackoli jsme obor technicky, velka cast rozhodovani a volby prostredku je iracionalni, dana zkratka srdcem. Nekdo prilne ke kodaku, jiny k acrosu, nekdo k ilfordu a jiny si jako slaftrunk dava rodinal.
V pripade, ze clovek nema uplne presne definovany, ze chce fotit jen(nebo vyrazne nejcasteji) portret/krajinu/zivou akci/boj cernochu v tunelu/dokument atd, je urcite rozumny zvolit universalni film (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5,Ilford Pan 400 a 100) a universalni vyvojku (D-76,ID-11,HC-110,Atomal,a nakonec i ten rodinal, kdyz se to neprehani) - pak je temer jiste(pri slusne optice a exposici), ze i fotky budou veskrze perfektni. Tot tedy ve strucnosti muj nazor.
Tak za tento příspěvek moc a moc díky.


#45
Publikováno 22 leden 2011 - 10:42:46
Ono je to nejak takhle: spatny filmy, tedy vylozene spatny, jako byvala fomapan 800, uz dneska nejsou, na trhu se udrzely jen filmy lety overene a tedy dobre. Nase fomapany jsou levne a tim dohaneji jine hendikepy( u planfilmu se na fomapan jen spatne podivam a hned se mi nekde sloupne vrstva, zatimco jeden spinavej ilford jsem vcera vycistil slivovici a houbou uplne beze skody). Kdysi jsem mel rad dvoustovku, zdala se mi hezci a zajimavejsi nez stovka, volal jsem ji nekdy v rodinalu, nejcasteji ale v hc-110 a D-76. Jinak jsem toho nazoru(nebo spis zkusenost mi povedela), ze nechce-li clovek dosahnout nejakeho zvlastniho cile, pak nema valneho smyslu vymyslet kdovico. Tedy vymyslet prapodivne kombinace vyvojek atd. Kazdy z tech filmu, o kterych zde byla rec, dava perfektni vysledky, ovsem kazdy je podava po svem a jaksi ve svem oboru. Jsou zde tedy filmy veskrze universalni (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5, ilford pan 400), vseobecne pouzitelne a desetiletimi overene, jsou zde filmy na zpracovani nachylnejsi (Tmax 100,Tmax400,Delta..), ktere ale zase dovedou jine veci (jemnozrnnost, ostrost, pro mnohe az nelidska cistota a sterilnost), filmy obzvlast rychle(Tmax a delta3200, neopan1600) a obzvlast pomale(Ilford Pan-F, rollei 25 atd) se vsemi svymi vyhodami a nevyhodami. Jsou zde vyvojky, kterymi nemuzete nic zkazit (Atomal,D-76,ID-11,HC-110), vyvojky dosti promenliveho charakteru (Rodinal:od hrubeho az oskliveho zrna k velkemu vyrovnavacimu efektu dle redeni) a vyvojky jinak specialni (Perceptol,Microphen, vsechny mozny dvoulaznovky aj) az po vselijakou domaci michanici. Krom toho tady zaznela jeste jedna dulezita vec: ackoli jsme obor technicky, velka cast rozhodovani a volby prostredku je iracionalni, dana zkratka srdcem. Nekdo prilne ke kodaku, jiny k acrosu, nekdo k ilfordu a jiny si jako slaftrunk dava rodinal.
V pripade, ze clovek nema uplne presne definovany, ze chce fotit jen(nebo vyrazne nejcasteji) portret/krajinu/zivou akci/boj cernochu v tunelu/dokument atd, je urcite rozumny zvolit universalni film (Tri-X, Plus-X, FP-4,HP-5,Ilford Pan 400 a 100) a universalni vyvojku (D-76,ID-11,HC-110,Atomal,a nakonec i ten rodinal, kdyz se to neprehani) - pak je temer jiste(pri slusne optice a exposici), ze i fotky budou veskrze perfektni. Tot tedy ve strucnosti muj nazor.
ano, ve stručnosti je toto i můj názor

ztučnil jsem to, co považuji za VELMI podstatné - a pokud by to někdo tak nakrásně neměl, musí vzít v úvahu, že ti co se jich ptá to tak mít mohou! u mě je to extrémně záasadní. naprosto nedokážu zdůvodnit, proč mám rád ilford, ale protože ho mám rád, dělá se mi s ním dobře. je to jako s aparáty. takže pokud mě nekdo zdrtí technickými daty a argumenty, že Tmax je veskrze kvalitnější film... vemu to navědomí a dál pojedu hp5

#46
Jirinol
Publikováno 22 leden 2011 - 11:56:00
Odpověď: Různé.
Otázka: Proč?
Odpověď: Protože mě to baví. Na trhu je tolik materiálů, které ještě neznám, a které mi přivodí velkou radost, když se mi podaří zpracovat je mého gusta, takže mi to doufám ještě nějaký pátek vydrží.

#47
Publikováno 22 leden 2011 - 12:16:49
#48
Publikováno 22 leden 2011 - 18:35:39




#49
Publikováno 17 květen 2012 - 08:37:06
tak jsem tu od srazu temer nebyl ... moc prace.
Mezi tim se mi povedlo naexponovat a vyvolat 4 filmy, kazdej byl jinej, vysledky take.
Je cas zacit poradne a dat na radu Tomase a vyladit proces.
Takze... kdyz se tu bavite o "nejlepsich" filmech. Zatim sjem zkousel vicemene FP4, ale z ekonomickeho hlediska bych radeji pouzival Fomapan100. Je tu nekdo, kdo by mi dokazal nejak strucne rict, je-li mezi nimi nejaky hodne podstatny rozdil? FP4 je pry tolerantnejsi, ale zase za cenu Fomapanu muzu pomalu kazdy snimek bracketovat a vubec vice fotit ... tak co myslite?
Diky
#50
Publikováno 17 květen 2012 - 09:12:34
Chválím ti myšlenku více fotit, s tím bracketováním (hrozný slovo) se netrap, spíš se nauč správně exponovat a pokud ti hranol na té Bronice neměří správně zkus externí expozimetr. Za sebe bych vyzdvihl jednu naprosto skvělou věc u FOMAPANu 100 a to že se nekroutí. Jsou to jediné filmy které mám zcela rovné aniž bych se o to nějak zasloužil.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních