
Aké filmy používaťe a prečo?
#51
Publikováno 17 květen 2012 - 09:28:37
Pomocou tejto spoľahlivej metódy som momentálne skončil pri troch filmoch, ktoré najčastejšie používam:
Ilford HP5+
Ilford FP4+
Ilford PAN F+
S touto trojkombináciou som schopný pokryť všetky možné námety.
Väčšinou to kúpem v Rodinale 1:25 čo možno niekto považuje za barbarstvo ale mne sa ten výsledok páči.
Ak musím (zriedka) niečo pushnúť a chce sa mi rozrábať ID11 tak na push použijem ID11. Ale naozaj zriedkavo lebo Rodinal je vývojka mnohých tvárí a charakterov - podľa toho ako sa namieša a použije. Ergo treba skúšať a pozerať...
Ale chystám sa vyskúšať Studional (Rodinal Spezial) a uvidím či ma to poteší...
Treba skúšať - je to jak s babami alebo s vínom - kým to neotestuješ sám - všetko ostatné sú len kecy...
#52
Publikováno 17 květen 2012 - 09:46:34
#53
Publikováno 17 květen 2012 - 09:57:02
ja by som sa Vás chcel spýtať na názor na Ilford Pan F+
Ja som spokojný ale to neznamená, že budú spokojní aj ostatní...
Záleží od použitia. F+ beriem najmä vtedy ak beriem statív, chcem dlhšie časy ale nechcem použiť ND filter alebo je extrémne veľa svetla (a ja mám najkratší čas 1/500) - dôvodov, prečo to môže byť dobré alebo zlé je milión...
A väčšinou ho zase utopím v Rodinale 1:25...
Ku kombinácii film+vývojka treba asi pridať aj pokračovanie - ako chcem aby to vypadalo na papieri. Mne tie Ilfordy vyliezajú pekne keď použijem starý typ zväčšováku s kondenzorom ale to zase má možno niekto iný vkus a chute...
Pri skenovaní nič neriešim. Sken je len na to aby sa dala fotka pretŕčať cez internet. Napriek tomu s tučným skenom od Keka som printoval 42x42cm a bolo to celkom chrumkavé a prekreslené. Akurát to nemá také gule ako keď sa to klasicky nazväčšuje...
#54
Publikováno 17 květen 2012 - 09:57:37
krásný film, ale jeho, pro mě nevýhodou, je nízká citlivost. Prý moc pěkná kombinace naexponovat ho na ISO 25 volat v Microphenu 1:0. Obojí mám, tak to doufám někdy vyzkouším.ja by som sa Vás chcel spýtať na názor na Ilford Pan F+
#55
Publikováno 17 květen 2012 - 11:00:46
FP4 kupuju za cca 100KC, Fomapan prodava Foma za 150 - 3ks. Tzn. cena je polovicni. Tomas.kontakt mi rikal, ze foti jen na F100, a ze je super. FP4 je pry lepsi do zacatku, ale kdyz uz budu ladit proces... Na testovani a zkouseni je to asi jedno. Zatim mam tolik veci, co se musim naucit, ze laborovani nad detailnimi rodily ruznych filmu je pro me asi zbytecne. Pozdeji si muzu udelat proces i pro FP4. Priznam se, ze cena neni proste zanedbatelna polozka.
Deset lidi = deset nazoru, to je mi jasne. Chci jen vedet, jestli ten Fomapan neni nejak extreme nestandardni, coz asi neni. Dale se teda jeste zeptam, v cem to koupat. Zatim jsem vyvolaval v ID11. Existuje neco, co bude do zacatku lepsi? Tzn. stejna kvalita, nizsi cena, delsi zivotnost .... ???
Diky K.
#56
Publikováno 17 květen 2012 - 11:49:18
#57
Publikováno 17 květen 2012 - 11:54:43
Diky Tazi!
FP4 kupuju za cca 100KC, Fomapan prodava Foma za 150 - 3ks. Tzn. cena je polovicni. Tomas.kontakt mi rikal, ze foti jen na F100, a ze je super. FP4 je pry lepsi do zacatku, ale kdyz uz budu ladit proces... Na testovani a zkouseni je to asi jedno. Zatim mam tolik veci, co se musim naucit, ze laborovani nad detailnimi rodily ruznych filmu je pro me asi zbytecne. Pozdeji si muzu udelat proces i pro FP4. Priznam se, ze cena neni proste zanedbatelna polozka.
Deset lidi = deset nazoru, to je mi jasne. Chci jen vedet, jestli ten Fomapan neni nejak extreme nestandardni, coz asi neni. Dale se teda jeste zeptam, v cem to koupat. Zatim jsem vyvolaval v ID11. Existuje neco, co bude do zacatku lepsi? Tzn. stejna kvalita, nizsi cena, delsi zivotnost .... ???
Diky K.
nazdar brachu!
předem oznamuji, že mám další 2LP do sbírky - DIre Straits a Genesis Live

jinak děláš mi radost, jdeš na to správně! Poštuduj ještě vlákna, ale nakonec zjistíš, že si musíš vybrat sám

Co se té F100 týká, není tak moc hajsavá.. Dokoce bych řekl, že se mi zpracovává lépe, než FP4 (když jsem ji ještě dělal..)
Kvalitativní rozdíl osobně nevidím - expozice, zpracování, zvětšování a manipulace je bezproblémová. Víš proč jsem na ní začal vlastně dělat?! Měl jsem ji koupenou na vyzkoušení a fotil jsem stejnou mašinou stejný námět - jedno takové staré vybité okno. Z FP4 mi dělalo velké potíže odstat na papír kontrast a atmosféru, z Fomy jsem to dal napoprvé! Ono to mohla být schoda náhod a chyb, ale ve své důsledku mě to šouplo k F100 a jsem fakt spokojený.. Prostě a jednoduše mi "sedla" a vo tom to je....
#58
Publikováno 17 květen 2012 - 12:40:20
Deset lidi = deset nazoru, to je mi jasne. Chci jen vedet, jestli ten Fomapan neni nejak extreme nestandardni, coz asi neni. Dale se teda jeste zeptam, v cem to koupat. Zatim jsem vyvolaval v ID11. Existuje neco, co bude do zacatku lepsi? Tzn. stejna kvalita, nizsi cena, delsi zivotnost .... ???
Diky K.
Ahoj,
zlatý slova!
Pokud řešíš ekonomiku provozu (ostatně, kdo ne), poohlídni se po nějaké metráži a začni si plnit kinofilmy sám, celkem ušetříš. Všechny tady zmiňované filmy jsou v pohodě. Laciný provoz má třeba Rodinal (pokud se Ti líbí jeho podání), z doma míchaných třeba Pyrocat HD (1+1,5+350 ml a destilka), DK-20 s regenerátorem (jemné zrno a fumguje mi už přes rok), nebo Hermanova 1+19.
Osobně používám nejvíc F100 a 200, podle toho jakou metráž mám zrovna naplněnou, DK-20, při ostrém slunci HDčko.
Tak vesele do pokusů!
#59
Publikováno 17 květen 2012 - 13:16:15
jinak na kino s úspěchem používám ilford PAN 100 v rodinalu 1+25 exponuji podle kontrastu světla od ISO 50 do iso 100
svitek mám ozkoušený fomapan 100 a kodak T-max taky v rodinale 1+25 nebo v pyru510 1+50 to je taky celkem ekonomická vývojka
#60
Publikováno 17 květen 2012 - 13:19:04
ja by som sa Vás chcel spýtať na názor na Ilford Pan F+ 50
nádherný film.
+ vynikající rozlišovací schopnost, kontrast, vhodný pro hoooodně velké zvětšování s téměř neviditelným zrnkem (a tehdy, když člověk chce využít schopnosti těch nejlepších objektivů)
- nízká citlivost (ale citlivější filmy jsou bohužel zrnitější - výjimkou je Kodak Tmax100)
(.... ad zrno a citlivost: vlastní poznatek: exponován na EI 200 vyvolán v modifikované RAF Pyro-metol s dost dobrým výsledkem, subjektivně lepším než Ilford FP4+ v D-76 na EI125.)
#61
Publikováno 18 květen 2012 - 07:08:54
Diky Tazi!
FP4 kupuju za cca 100KC, Fomapan prodava Foma za 150 - 3ks. Tzn. cena je polovicni. Tomas.kontakt mi rikal, ze foti jen na F100, a ze je super. FP4 je pry lepsi do zacatku, ale kdyz uz budu ladit proces... Na testovani a zkouseni je to asi jedno. Zatim mam tolik veci, co se musim naucit, ze laborovani nad detailnimi rodily ruznych filmu je pro me asi zbytecne. Pozdeji si muzu udelat proces i pro FP4. Priznam se, ze cena neni proste zanedbatelna polozka.
Deset lidi = deset nazoru, to je mi jasne. Chci jen vedet, jestli ten Fomapan neni nejak extreme nestandardni, coz asi neni. Dale se teda jeste zeptam, v cem to koupat. Zatim jsem vyvolaval v ID11. Existuje neco, co bude do zacatku lepsi? Tzn. stejna kvalita, nizsi cena, delsi zivotnost .... ???
Diky K.
nazdar brachu!
předem oznamuji, že mám další 2LP do sbírky - DIre Straits a Genesis Live
jinak děláš mi radost, jdeš na to správně! Poštuduj ještě vlákna, ale nakonec zjistíš, že si musíš vybrat sám
Co se té F100 týká, není tak moc hajsavá.. Dokoce bych řekl, že se mi zpracovává lépe, než FP4 (když jsem ji ještě dělal..)
Kvalitativní rozdíl osobně nevidím - expozice, zpracování, zvětšování a manipulace je bezproblémová. Víš proč jsem na ní začal vlastně dělat?! Měl jsem ji koupenou na vyzkoušení a fotil jsem stejnou mašinou stejný námět - jedno takové staré vybité okno. Z FP4 mi dělalo velké potíže odstat na papír kontrast a atmosféru, z Fomy jsem to dal napoprvé! Ono to mohla být schoda náhod a chyb, ale ve své důsledku mě to šouplo k F100 a jsem fakt spokojený.. Prostě a jednoduše mi "sedla" a vo tom to je....
Kamarade zlatej! TY mi delas radost! Gratuluju ke dvema krasnejm vinylum! Taky jsem ted mel par ulovku: Dvoj album mych disco-oblibencu Kool And the Gang, Nat King Cole, Aretha Franklin, Miles Davis, Ella Fitzgerald a samozrejme jsem jako litomyslak musel sehnat Mou vlast od naseho rodaka Bedi Smetanovyho

#62
Publikováno 18 květen 2012 - 07:11:55
Jdu tedy do Fomapanu a zkusim si "vyladit proces". Jdem mi zejmena o stredoformat, ale zkusim i kino. Mam doma Nikon na kino a do Broni panoramaticky zada na kino. BTW 36-snimkovej Fomapan100 za 45KC je fakt pohoda

#63
Publikováno 18 květen 2012 - 08:25:35
#64
Publikováno 18 květen 2012 - 09:03:17
#65
Publikováno 18 květen 2012 - 13:07:52
#66
Publikováno 18 květen 2012 - 13:27:44
http://www.temnakomo...__fromsearch__1
#67
Publikováno 18 květen 2012 - 14:04:44
2, Delta 400,T-max 400 vetšie ostrejšie,výborná tonalita
3, Tri-x 400 vetšie zrno ako 2, ale jemnejšie a krajšie-najkrajšie,výborná tonalita
4, Delta 3200,T-max 3200 -neprišiel som im na chuť,neviem to s nimi.
všetky tieto štyri skupiny sú špecifické a nedajú sa porovnávať,
sám neviem ktorý.
Kalegovia a čo farebné filmy máte tam jasno.
#68
Publikováno 18 květen 2012 - 15:37:41
#69
Publikováno 19 květen 2012 - 20:04:45
A ve světě je to ještě dražší než tady,....takže rychle....
#70
Publikováno 21 květen 2012 - 09:08:45
nádherný film.
+ vynikající rozlišovací schopnost, kontrast, vhodný pro hoooodně velké zvětšování s téměř neviditelným zrnkem (a tehdy, když člověk chce využít schopnosti těch nejlepších objektivů)
- nízká citlivost (ale citlivější filmy jsou bohužel zrnitější - výjimkou je Kodak Tmax100)
(.... ad zrno a citlivost: vlastní poznatek: exponován na EI 200 vyvolán v modifikované RAF Pyro-metol s dost dobrým výsledkem, subjektivně lepším než Ilford FP4+ v D-76 na EI125.)
tak som včera založil ten Pan F Plus a cvakol som nejakú architektúru, bolo značne cítiť, že pri ISO 25 to už nebolo jednoduché so svetlom, fotil som na clonách 8 až 13 a dostával som sa na časy, kde už pomaly treba korigovať expozíciu z hľadiska reciprocity a to som fotil o nejakej 8 až 10 hod. ráno za slnečného počasia, samozrejme všetko zo statívu, som zvedavý, keď to docvakám.....
#71
Publikováno 21 květen 2012 - 09:24:05
Jinak mi foma přijde velmi příjemná, takovej přírodní charakter má.
A asi trochu větší zrno mezi ostatními 100ASA.
#72
Publikováno 29 květen 2012 - 21:11:41
a musim rict, ze po vyvolani svitku doslo pomerne k velkemu zklamani, mela jsem poridit tak 12 snimku, z toho jsem realne vyfocenych mela 7 snimku, zbytek prazdne, jakoby pretocene, coz tedy neni zas takova hruza, ale co me celkem zarazi je to, ze pres nafocene snimky mi bezi pruhy cisel a kolecek, jakoby se mi to tam profotilo, ale pritom u zadneho jineho svitku s tim nemam vubec problemy ... takze netusim, jestli sem narazila na nejaky blby kus. Mate nekdo tady obdobne problemy se svitkem nebo kinofilmem ????
#73
Publikováno 30 květen 2012 - 05:35:06
jestli to nebude tím, že pro lomography jsou tyto vady žádané, jiný by jásal a tobě se to nelíbísvitky i kinofilm pouzivam Foma; Ilford (ale prijde mi zbytecne drahy na to moje "domaci foceni), ale nedavno jsem ze zvedavosti sahla na zkousku po tomto svitku (pro foceni LOMO Diana F+) LOMOGRAPHY film svitek 100/120 (odkaz: http://www.fotoskoda...pack-earl-grey )
a musim rict, ze po vyvolani svitku doslo pomerne k velkemu zklamani, mela jsem poridit tak 12 snimku, z toho jsem realne vyfocenych mela 7 snimku, zbytek prazdne, jakoby pretocene, coz tedy neni zas takova hruza, ale co me celkem zarazi je to, ze pres nafocene snimky mi bezi pruhy cisel a kolecek, jakoby se mi to tam profotilo, ale pritom u zadneho jineho svitku s tim nemam vubec problemy ... takze netusim, jestli sem narazila na nejaky blby kus. Mate nekdo tady obdobne problemy se svitkem nebo kinofilmem ????

#74
Publikováno 30 květen 2012 - 08:08:46
jestli to nebude tím, že pro lomography jsou tyto vady žádané, jiný by jásal a tobě se to nelíbí
svitky i kinofilm pouzivam Foma; Ilford (ale prijde mi zbytecne drahy na to moje "domaci foceni), ale nedavno jsem ze zvedavosti sahla na zkousku po tomto svitku (pro foceni LOMO Diana F+) LOMOGRAPHY film svitek 100/120 (odkaz: http://www.fotoskoda...pack-earl-grey )
a musim rict, ze po vyvolani svitku doslo pomerne k velkemu zklamani, mela jsem poridit tak 12 snimku, z toho jsem realne vyfocenych mela 7 snimku, zbytek prazdne, jakoby pretocene, coz tedy neni zas takova hruza, ale co me celkem zarazi je to, ze pres nafocene snimky mi bezi pruhy cisel a kolecek, jakoby se mi to tam profotilo, ale pritom u zadneho jineho svitku s tim nemam vubec problemy ... takze netusim, jestli sem narazila na nejaky blby kus. Mate nekdo tady obdobne problemy se svitkem nebo kinofilmem ????Můžou to být nějaké staré prošlé špatně skladované filmy bůh ví odkud, po kterých každý "lomograf" skočí, obzvlášť když jsou v takové pěkné lomokrabičce. Tomu se nedá odolat. Používal by jsem osvědčené značky s kterými nemáš problémy.
jj, asi mas pravdu, jako neprislo mi to jako vylozene zadany efekt ... ale je mozne, ze ja si u sveho foceni zakladam na jinych chybach, nez jsou cisilka a pravidelne geometricke utvary ... mozna zkusim neco z toho vyvolat na fotopapir a pak to sem vlozit ... jako naucny vyvolavaci material to bude pro me i tak dobry

0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních