Přejít na obsah


Fotka

Opemus 2A


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
68 odpovědí na toto téma

#1 Hardy

Hardy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 74 příspěvků(y)
  • LocationHorní Slavkov
Reputace: 8

Publikováno 19 červen 2011 - 11:17:58

Zdravím, s vyvoláváním jsem začátečník, teprve asi před měsícem jsem vyvolal první fotky. Snesl jsem z půdy zvětšovák Opemus 2A, vyčistil, a vyvolával. A po vyvolání fotek jsem zjistil podraz. Veškeré fotky jsou uprostřed tmavší a rohy mají světlejší, takový tmavý ovál se na nich udělal. Po hledání jsem zjistil, že to může být polohou žárovky, nebo špatným rozptýlením atd. nuže žárovka je tam původní opálovka Tesla 75W, vypadá k světu, potom následuje matnice a dvě velké "lupy" (teď mi uplně vypadl ten název). Ze vnitř jsem zvětšovák důkladně vyčistil. Když ho rozsvítím jen tak na prázdno tak, je zřetelně vidět, že osvětlení není rovnoměrné. Jenže netuším, jak to napravit, jediné mě napadá ta poloha žárovky. Dá se u tohoto zvětšováku nějak pěkně poloha vyladit? :-)
  • 0

#2 thelomographer

thelomographer

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 247 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 19 červen 2011 - 16:48:10

Neni 75w moc málo? Já mám v Opemusu 5 150W.
  • 0

#3 phanny

phanny

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 212 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 19 červen 2011 - 17:33:21

Já mám v opemusu 2A taky 75W opálovku, v tom problém nebude. Nemáš tam 50 objektiv a zvětšuješ z 6x6?
  • 0

#4 Hardy

Hardy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 74 příspěvků(y)
  • LocationHorní Slavkov
Reputace: 8

Publikováno 19 červen 2011 - 18:37:11

Objektiv tam je 50 ale zvětšuju klasickej kinofilm :-)
  • 0

#5 Hardy

Hardy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 74 příspěvků(y)
  • LocationHorní Slavkov
Reputace: 8

Publikováno 19 červen 2011 - 18:43:55

Tak beru zpět, je tam objektiv 4,5/75.
  • 0

#6 Fill

Fill

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 264 příspěvků(y)
  • LocationTábor