Přejít na obsah


Fotka

Fotíte vlaky?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
10 odpovědí na toto téma

#1 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 26 září 2011 - 19:16:31

Po delší době bude zajímavá akce.Každoroční jízdy parního vlaku přes karpaty už nejsou,ale občas se naskytne zajímavá příležitost.
http://www.cd.cz/zaz...e-2011-do-zlina
no prostě bude toho dost http://www.kr-zlinsk...type=I02&&cpi=1
  • 0

#2 panZlo

panZlo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 84 příspěvků(y)
  • LocationPlzeňské pokomíní
Reputace: 4

Publikováno 26 září 2011 - 21:16:17

Já vlaky fotím a řídím. Jelikož jsem analogový počátečník, tak mám zatím jen dva barevné filmy, což mi nesedlo(těžko říct jestli jsem to zvojtil já nebo lab, dost možná jsem zvolil špatný film na toto téma), a jeden černobílý který ještě nemám vyvolán. Mám v plánu dělat snímky strojoven, motorů a stanovišť a jiné, co mě v této souvislosti vytane na mysl.
  • 0

#3 LaarsenGranz

LaarsenGranz

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 206 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 26 září 2011 - 22:55:48

Já už vlaky nefotím, jen řídím. Jak je v tom člověk každou směnu tak potom radši vidí v hledáčku jiné objekty.
  • 0

#4 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 27 září 2011 - 10:08:35

Vážený kolego, instalace VF přístroje na stativu poblíž traťového úseku by
mohla vyvolat u zaměstnanců Českých drah nepříjemný pocit, že rychlost
v daném úseku kontroluji radarem. Navíc i nevynikám v procesu obsluhy
ovládacích prvků nadměrnou manuální bystrostí, což je zapřičiněno vyšší
koncentrací tzv."Zaostřovacího roztoku", usnadňujícího práci v divočině a
zcela realisticky předpokládám, že by mi veškěré vlaky, pohybující se na
obloze v poloze "komínem dolů" zcela určitě opustily kompoziční záměr v
čase vysoce převyšujícím nastavený čas závěrky přístroje. Navíc trpím v
blízkosti trati nepříjemným pocitem, že skryt pod "jeptuchou", bez reálné možnosti prostorové orientace, mohu být v nestřeženém okamžiku náhle
zasažen sprškou použité čistící emulze, kterou byla předtím napulírována
celá parní lokomotiva i s pojezdovou částí, případně odhozenou prázdnou
lahví od alkoholického nápoje, nedbale opouštějící prostor pro cestující...
S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik :lol:
  • 0

#5 ToFF

ToFF

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 377 příspěvků(y)
  • LocationTak někde mezi Plzní a Ostravou
Reputace: 89

Publikováno 27 září 2011 - 11:15:47

Erichu, z toho posledního bych taky měl strach, v případě Temného expresu by mohla být ještě možnost spršky zvětralého piva z kelímku, který se ten či onen temnokomorník rozhodl znovu použít.

Jinak existuji jacísi "šotouši" (přepisujíc foneticky, pač sem to jen zaslech), kteří jsou prý dobře propojeni a zaznamenávají pohyb zvláštních vlaků po tratích. V případě Temnoexpresu jsem teď zaznamenali dokonce šotouše i s rakouskou značkou na autě.
  • 0

#6 hidejoshi

hidejoshi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 741 příspěvků(y)
  • Location49°49'35.080"N, 12°36'21.379"E
Reputace: 434

Publikováno 27 září 2011 - 13:22:48

Onehdy jsem se vydal fotit příjezd parní lokomotivy s VF historickým přístrojem na stativu a synem na břiše. Zaostřil jsem si na sloup, založil kazetu a vyčkal příjezdu vlaku nedbale stojíc s drátěnkou v ruce, rozprávějíc s kolegou v četnické uniformě, čím jsem mne cwakající digitálisty natolik zmátl, že převádějíc mne do jedniček a nul, promeškali příjezd lokomotivy, která zcela netakticky neupozornila na svůj příjezd houkáním.
  • 0

#7 panZlo

panZlo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 84 příspěvků(y)
  • LocationPlzeňské pokomíní
Reputace: 4

Publikováno 29 září 2011 - 20:44:36

Tak jest, šotouši fotí prakticky všechny vlaky, nejen zvláštní. Je to zvláštní živočišný druh. I já se mezi ně, dá se říci, také řadím ale minimálně se účastním zvláštních jízd ( příliš mnoho zmateně pobíhajících lidí s mýdlovými krabičkami na metr čtvereční). Spíš si někam dřepnu na mez a čekám na manipuláček, který jede do zapadlé staničky ve středu a v dubnu. Zatím mě, na rozdíl o kolegy výše, baví jak focení tak ježdění, ale kdo ví jak tomu bude v budoucnu :lol:.
  • 0

#8 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 30 září 2011 - 19:00:58

hidejoshi:Tys mě rozesmál.Děkuju :lol:
Taky jsem předpokládal focení na nejaké té mezi.Nějak nesnáším když je okolo moc lidí.Přiznám se ještě se mě fotka vlaku nikdy nepovedla a možná proto mě to láká.
Nadruhou stranu mě znechucují ti cvakálisti co mi vždycky v neděli v podvečer poskakují u přejezdu za barákem kde fotí přímo proti rozjetému vlaku plastovým škatulkama a z nic trčí kus plastového objektivu.Občas si sebou donesou aj štafle na čumění z výšky,ale nikdy ne stativ :lol: .
No možná jim jen závidím,že z těch 30 fotek na těch 200meterech kolejí něco vybere a já už zničil x políček filmu a nic.
Vždycky mě zajímalo,jak to ten strojvedoucí prožívá,když ho někdo fotí a on z dálky nepozná jestli je člověk v kolejišti,nebo už bokem.Jak to je kluci?
  • 0

#9 panZlo

panZlo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 84 příspěvků(y)
  • LocationPlzeňské pokomíní
Reputace: 4

Publikováno 2 říjen 2011 - 10:41:44

No já jelikož taky fotím, tak již celkem poznám jestli jde o fotografa či někoho kdo se jen potácí okolo kolejí, někteří nosí i reflexní vesty. Většinou šotouši i ví jak se mají okolo kolejí chovat, samozřejmě se najdou výjimky, které zmateně pobíhají sem a tam a neví kde by vejce snesly. Daleko horší je setkání s lidmi, kteří si nedokážou představit, co obnáší vlak zastavit a na přejezdu přechází i přes světla a závory( pro některé je to i zábava, soutěžit kdo přeběhne nejvíce na poslední chvíli). Na přejezdech zažívám nejvíce mikrostresů. Jinak je ideální pokud se motáte poblíž kolejí a strojvedoucí houkne, dát mu zdvižením ruky najevo, že berete na vědomí jeho výstražný signál. Je třeba brát na vědomí, že né vždy jste viděni, i kdybyste měli na sobě 20 výstražných obleků. Jsou lokomotivy s dlouhým čumákem, typicky 742, ze které je výhled prachmizerný a pokud s ní jedu do levého oblouku, tak vidím co je přede mnou až potom, co je to na úrovni nárazníku. Takže při pohybu v kolejišti a poblíž mít oči a uši na stopkách. Samozřejmě mám-li to brát do důsledku, nemá v kolejišti a v pásmu dráhy nikdo co dělat :twisted:. . Tady v tom videu je vidět, že někdy není nic vidět :wink:.
  • 0

#10 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 2 říjen 2011 - 19:54:39

To je mazec ta kapela a její texty.To jsem doteď neznal.Máš pravdu největší kravál za barákem dělají právě lokomotivy 742.Jezdí 4x za den,ale naštěstí ne v noci :twisted: .Docela rád mám řadu 850 vypadají docela dobře a mají takový hutný zvuk v tom našem stoupání.
Jinak co se téhle lokomotivy 4333002,tak jsem rád,že jsem ani nezakládal film a nečekal ho na stráni.Dolů jel naopak,protože se jim ho asi nechtělo v Brumově otáčet na točně a když jel nahoru do kopců tak byl tlačen posunovací lokomotivou.
  • 0

#11 Daz

Daz

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 51 příspěvků(y)
  • LocationČeskéBudějovice
Reputace: 15

Publikováno 7 listopad 2011 - 21:34:43

Z Budějovic do Krumlova parním vlakem Josef Seidel.

http://www.seidel.cz...va_parovkou.xml
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních