Přejít na obsah


Fotka

Jaké existují systémy objektivů pro střední formát?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
41 odpovědí na toto téma

#1 dkubal

dkubal

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 10 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 18 prosinec 2011 - 19:28:40

Vážení fotografové,

chci začít fotografovat na střední formát, ale jsem v této oblasti začátečník a moc se zatím neorientuji. Chci si udělat přehled o všech existujících závitech a bajonetech pro uchycení objektivů u středoformátových fotoaparátů, o jejich rozšíření v Čechách a o možnostech pomocí adaptérů kombinovat prvky různých výrobců. Přenos pomocných signálů mezi objektivem a tělem, ať už mechanický, nebo elektrický, mě samozřejmě také zajímá. Byl by prosím někdo tak hodný a dal mi malou "nalejvárnu"? Zajímá mě starší bazarová technika.

A ještě dva dotazy začátečníka, možná k pousmání. Závěrky jsou u středoformátových přístrojů součástí těla, nebo objektivu? Nebo je to různé?

Které fotoaparáty mají zabudovaný expozimetr měřící skrz objektiv?

Děkuji

David
  • 0

#2 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 18 prosinec 2011 - 20:10:24

Mno, krapet mě zlobí, že chceš takhle bez práce přijít k velkému množství informací, ale abys neřekl, tak takový rychlý přehled, kde toho kupu vynechám...

Hlavní značky
Hasselblad - legendární zrcadlovky na 6x6. Patří k tomu nejdražšímu.
Rollei - zase legenda, nejkvalitnější TLR, mají i nějaké moderní SLR
Bronica - levná, ale velmi kvalitní SLR na 6x4,5 6x6 6x7
Mamiya - velmi dobré foťáky za dobrou cenu, spektrum podobné jako Bronica, trochu propracovanější, ale zase často větší a těžší.
Pentax - 645 a 6x7 velmi kvalitní
Pentacon - starej six - nejlevnější, hodně se na něj nadává, ale fotit to umí a má velmi kvalitní skla
Contax - 645 - velmi moderní, velmi drahý
pak plejáda různých čínských a ruských napodobenin západních strojů