Navolání HP5 na 6400
#1
Publikováno 29 červen 2009 - 16:59:45
Zkoušel jsem to v microphenu 24°C 75minut, překlápění po dvouch minutách, výsledek byl slabej film s poměrně dobře navolanejma světlama a šedým závojem.
Pokud to někdo máte vyladěný tak bych se rád poučil.
#2
Publikováno 29 červen 2009 - 18:18:24
#3
Publikováno 29 červen 2009 - 18:24:01
#4
Publikováno 29 červen 2009 - 19:09:28
potřebuju to nějak poštelovat.Nějakou zázračnou vývojkou při nějaký zázračný teplotě.
Ten rodinal ne. Ten používám spíš na nízkou citlivost, pač mi přijde že není tak energickej.
Nic méně můžu prohlásit že HP5 citlivost 6400 zvládá. Cejtím to v kostech.Ba dokonce jsem přesvědčenej že to vytáhnu vejš. takovejch 12500 by to při dobrejch vývojkách dalo.
#5
Publikováno 29 červen 2009 - 19:17:43
veškerý "navyšování" citlivosti tim, že míň exponuješ a víc voláš, je pouze výsledkem hrubýho nepochopení způsobu, jakym funguje film, jakym způsobem pracuje vyvolávání a jak se má měřit.
akorát tím obětuješ stíny a zvyšuješ kontrast.
#6
Publikováno 29 červen 2009 - 19:47:35
#7
Publikováno 29 červen 2009 - 19:48:40
sry, ale... je to kravina.
veškerý "navyšování" citlivosti tim, že míň exponuješ a víc voláš, je pouze výsledkem hrubýho nepochopení způsobu, jakym funguje film, jakym způsobem pracuje vyvolávání a jak se má měřit.
akorát tím obětuješ stíny a zvyšuješ kontrast.
to působí jako ucelenej názor.Ale já umím měžit i volat.Samozřejmě jednám s tím vědomím že touhle metodou navyšuju "citlivost" jen navýšením kontrastu a že výsledná fotka je tedy použitelná jen pro málojakej motiv.Samozřejmě nejsem totální stupit abych si šel cvakat portréty nebo něco a pak se je snažil natáhnout ze 400 na 6400.
Jen mi jde o to, jak nejšetrnějc to zpracovat na tech 6400 aby to nebyla tak velká tragédie jak se to zatím jeví.
#8
Publikováno 29 červen 2009 - 20:31:01
DDX
Jestli to bereš jen jako výzvu - ok
Jestli ti jde o co nejvyšší ISO, použij něco s T krystaly - delta třeba. Deltu 3200 jsem na 12800 už fotil, výsledky překvapivé. /v dobrém/
U HP5 jde spíš o bláznovství :) Nahoře máš tip na dvě vývojky, které jsou na push stvořené...
#9
Publikováno 29 červen 2009 - 20:31:12
myslím si, že jsem už HP5ku volal na 6400 a s největší pravděpodobností v R09 (protože už dlouho jinou "šťávu" nepoužívám). A troufám si říct, že to bylo klíďo píďo ke zvětšování!
Prostě když chceš fotit ve tmě, očekáváš kontrast zrno (mimochodem pro mě jasní oblíbenci), tak PROČ NE?!?
Teď jsem mimo ČR (a zápisky si taky moc extra nevedu), ale až se vrátím, zkusím pohledat, jestli by se nějaké údaje nenašly.
Pak jsem zkoušel HP5@50000, a to už byl hardcore(). Zase R09, závoj hustoty normálního krytí a vylezly fakt jen ty NEJ světla, jakože žárovka, pouliční lampy (svítící bambule) ale jinak nic.
Při delších časech volání a i samozřejmě i typu vyvojky bude právě asi ten závoj dost velký problém.
Nemám moc času na takové laborování, ale pokud ti tohle šmakuje, nenech se odradit, určitě z toho filmu "něco" zvětšovatelného na citlivost 6400 (resp.12500) dostaneš!
Zatím se měj a komiksům zdar
Radza
#10
Publikováno 29 červen 2009 - 20:35:10
#11
Publikováno 29 červen 2009 - 20:48:16
#12
Publikováno 29 červen 2009 - 20:48:30
sry, ale... je to kravina.
veškerý "navyšování" citlivosti tim, že míň exponuješ a víc voláš, je pouze výsledkem hrubýho nepochopení způsobu, jakym funguje film, jakym způsobem pracuje vyvolávání a jak se má měřit.
akorát tím obětuješ stíny a zvyšuješ kontrast.
to působí jako ucelenej názor.Ale já umím měžit i volat.Samozřejmě jednám s tím vědomím že touhle metodou navyšuju "citlivost" jen navýšením kontrastu a že výsledná fotka je tedy použitelná jen pro málojakej motiv.Samozřejmě nejsem totální stupit abych si šel cvakat portréty nebo něco a pak se je snažil natáhnout ze 400 na 6400.
Jen mi jde o to, jak nejšetrnějc to zpracovat na tech 6400 aby to nebyla tak velká tragédie jak se to zatím jeví.
No já bych souhlasil s Lukášem, i když odpověď nebyla diplomatická. Nevidím důvod proč to dělat. Pokud chceš pérovky tak to jde jednodušeji než takhle blbnout s nejistým výsledkem.
#13
Publikováno 29 červen 2009 - 21:43:20
Přesně tak. Navíc ta fotka žárovky je ouplně o ničem.No já bych souhlasil s Lukášem, i když odpověď nebyla diplomatická. Nevidím důvod proč to dělat. Pokud chceš pérovky tak to jde jednodušeji než takhle blbnout s nejistým výsledkem.
#14
Publikováno 30 červen 2009 - 00:09:32
1) použití velmi citlivýhoho filmu
2) použití citlivost zvyšujících vývojek
3) hypersenzibilace emulze
4) latensifikace obrazu
5) kombinace předchozích
všechno ostatní je vždy "push". čistej "push" je zlo a mazání medu kolem huby.
add 1) kokodák 3200 neni zas tak hroznej film a především má mnohem větší a citlivější krystaly, než všechny ostatní momentálně vyráběný filmy. navíc je velmi měkkej. sbriza nedávno uveřejnil článek, kdy na EI 3200 zkoušel deltu 3200 v několika různejch vodách - kodak je dost podobnej, akorát nemá tak ohavný zrno.
add 2) Promicrol, ID-68, Microphen, FX-4/Acufine, FX-11 (+1 EV), FX-15/Acutol-S, FX-37 (+1/2 EV), RAF Pyro-Metol, FX-1/FX-2 (ostrost zvyšující, kolem +1 EV), Diafine (a některý jiný dvoulázně).
add 3) něco se dá najít na internetu, jinak bych tě odkázal především na fotografický receptář od pánů Macek - Paspa. mimo jiné, že si tam dopníš vzdělání o senzitometrii, tak na straně 38 si budeš moc přečíst o hypersenzibilaci předosvitnutím, parami rtuťi a alkalickou lázní.
add 4) platí to samé jako v předcházejícím případě s tím rozdílem, že latensifikace se provádí až po osvitu. opět bych doporučil tu stejnou skvělou knížku, jako v minulém odstavci, tentokrát stranu 39. dále bych zmínil, že Ing. Koblic Přemysl latensifikoval obraz přetahováním filmu přes ocelovou kulatinu (což je zcela v souladu s principem dodání aktivační energie krystalům AgBr pro získání lepší kresby ve stínech). něco málo též bylo na APUGu.
a teď proč - jakmile ti to v hlavě prdne a film totálně převoláš do šílenejch strmostí, tak se budeš u zvětšováku hodně moc potit, abys dostal kresbu do případnejch světelm silněji osvitnutejch míst (žárovky a podobně) protože budou mít na negativu neúnosně vysokou densitu.
při použití povrchový vývojky není třeba negativ převolávat na vysokej kontrast (citlivost se tím nezvýší) a pokud se negativ udrží v rozumnejch oblastech densit, půůjde z něj i dobře zvětšovat.
ono je vůbec nejlepším řešením volat film pro normální strmost. úplně vždycky. s výjimkou případů, kdy máš přesně proměřenou scénu, exponuješ podle stínů a výš, jak velkej kontrast negativu potřebuješ (podle toho, jak velkej dynamickej rozsah světlosti má snímaná scéna) a podle toho upravíš délku vyvolání (takzvaně vyvoláváš na světla). takovej negativ se potom dobře zvětšuje a obsahuje všechno, co má.
což se ovšem dá realizovat na kinofilmu jen velmi velmi těžko (a nebo minimálně s potížema).
nicméně goodluck při přehulování filmů a ještě větší goodluck při zvětšování.
#15
Publikováno 30 červen 2009 - 01:23:07
Prevolani v citlivost zvysujici vyvojce se muze hodit, ale 5 clon, to z toho fakt dostanes akorat polohy zarovek (pokud bych ale za mizenrych svet. podminek fotil na HP5, podexponoval a vyvolal na nominal, tak tam ty zarovky budu mit taky. A vyvolam to rychleji:) ) Prevolavat ma podle meho smysl jen tehdy, kdyz mi zvednuti kontrastu vyrazne pomuze se stiny a neznici svetla, to ale znamena jit s EI nahoru tak o 1, max 2 clony.
Doporucuju precist si Atameho clanek o senzitometrii
#16
Publikováno 30 červen 2009 - 07:12:10
#17
Publikováno 30 červen 2009 - 07:59:20
Vpodstate jsem chtel naznacit, ze pushovat o 5 clon muze byt stejne (ne)prakticke jako nepushovat vubec, jen je to z opacne strany spektra. Priznam se ale, ze nejvic jsem zkousel tak 2-3 EV a uz to mi prislo presprilis, takze z me strany je to do znacne miry akademicke a slibuju, ze se sem uz plest nebudu
#18
Publikováno 30 červen 2009 - 08:44:12
#19
Publikováno 30 červen 2009 - 09:01:33
#20
Publikováno 30 červen 2009 - 09:06:16
#21
Publikováno 30 červen 2009 - 10:04:09
Jo, taky si myslím, že by člověk měl umět dokonale řemeslo, aby dokázal udělat jakoukoliv fotku "klasicky". A až poté aby mohl "prasit".
jej s tím mě leta drezurovali ve škole.Požadovali neviditelný zrno na zvětšeninách 30x40.Občas to bylo docela peklo protože jsme se učili na fomapanu 200 kterej je pro začátečníky jak totální propast nepochopení. Tak jsem si ty celý čtyři roky říkal jak až hezky po škole budu mít čes tak si vyprasim nějakej negativ.
Já teď fotím divadelní festival.Každej den tam udělám jeden negativ a pak do zkoušim vyvolat. Je to vyloženě experiment protože v šuplíku nějaký delty 3200 mám a vím o tom že bych je mohl použít.
Ale i tak si stojím za tím, že až ten proces vyladím tak výsledek nebude nijak špatnej.
Při měření beru vzorek vždycky ze zhruba středního tónu. (podle oka) tak že světla vůbec v potaz neberu. Včerejší negativ se celkem vyvedl, tak jestli pujde zvětšit tak ho vyzvětšuju, naskenuju a dám odkaz.
Je teda jasný že nepujde o nic jemnozrnýho ani prokreslenýho.Myslim ale že na fotky divadelního festivalu by to mohlo sednout
#22
Publikováno 30 červen 2009 - 10:36:36
#23
Publikováno 30 červen 2009 - 10:45:58
jak mám otevřít pivo aby nevypěnilo? pij vodu.
#24
Publikováno 30 červen 2009 - 11:29:43
#25
Publikováno 30 červen 2009 - 11:50:27
#26
Publikováno 30 červen 2009 - 14:04:00
Divadlo chápu, tam se to hodí. Oni dříve také dělali push a výtvarně tam něco je, ale podle mě nejeli tak brutálně nahoru (400 - 6400) a věděli proč to tak nedělají. Měli nějaké ruské filmy s velkým obsahem stříbra a pak ORWO NP7 (400ASA). Tam tak nahoru nemohli jít. Počítám max. 1600. Zrno a podobné věci už tam musí být a film půjde snadněji zpracovat s předvídatelným výsledkem.
Když si dělám koncert tak jedu také na 6400, ale s T-Maxem 3200. Dostanu tam toho poměrně dost. Pokud ti jde o rychlejší čas ono si moc už citlivostí nepomůžeš. S 6400ASA (1/60s) a s 800ASA (1/8s) - objektiv 135 a clona 4. Když budeš pracovat s časem 1/15 a výš, hledat mrtvé body něco ostře nafotíš.
Tedy závěrem PUSH ano, ale rozumě. To co děláš je spíš likvidace filmu než snaha něco zachytit, aspoň si to myslím. Pokud bych chtěl jít do extrémních citlivostí šel bych do T-MAX 3200 a fotil na 12 500. Vývojka FX-4. Mám s ní dobré zkušenosti co se týká využití citlivosti a ostrosti. Zrno dělá hrubější (ono je malé, ale ostré), to by v tomto případě nevadilo ba naopak. Tohle by mělo fungovat, ale takhle trápit původních 400ASA pravděpodobně ne.
#27
Publikováno 30 červen 2009 - 14:09:03
#28
Publikováno 30 červen 2009 - 16:10:41
Mno Briane koukej. Já furt nevím čeho tím Briane dosahuješ. Měříš střední šedou, tedy zóna 5. Nastavením isa na 6400 posíláš střední šedou do zóny 1. Tedy do absolutní černé. Zbývají ti tak dvě clony s kresbou od původní pětky nahoru. Ty roztáhneš pomocí prodlouženého volání zpět do zóny 5 na hotovém filmu. Roztahuješ jen světla, stíny i středy jsou už v prdeli. Takže ještě budeš asi muset tvrdit, aby to nebylo šedivé. Fakt si myslíš, že to nejde dělat líp? I když to pushnes ještě o dvě navíc, tak si max připravíš lepší půdu pro kontrast u zvětšování, další parametry ale i tak půjdou do prdele. Jak už tu někdo napsal, pérovky se dají dělat i pohodlněji
No ale to nás přivádí do jádra věci. Já chci poradit chemii. Každej mě tady vysvětluje to, co vím. Já vidím že mám (jak na jakým pokusu) buď střední tóny na místě a světla v hajzlu, nebo světla těsně na d-max a zbytek na nule. Ale to je právě moje otázka kvuli který jsem to založil.
-existuje chemie, nebo proces kterej podrží světla do doby, dokud mi půltóny nevyjedou spoň do prostřed celkový křivky kontrasu???-
Na jednu stranu poslední pokus už vypadá nadějně.
Vysokej kontrast pro divadlo snesu, nicméňě pokud někdo ví, jak z toho udělat něco o chlup víc než pérofku tak to rád zkusím. To je vše.
#29
Publikováno 30 červen 2009 - 16:33:34
Dal bych se vrhnul na dvoulaznove vyvolavani, ale s tim, ze bych opakoval cykly nasaknuti vyvojkou a ponoreni do zasady vicekrat. Pripadne bych jeste zkusil vyvolavani ve vode (nekde se tu rozebiral i cukerny roztok). Ale to jsou jen, mozna i zcestne, navrhy.
#30
Publikováno 30 červen 2009 - 16:39:26
kup si kodak 3200 a vyvolávej v fx-11 nebo fx-4
Něco málo z receptáře:
hypersenzibilace alkalickou lázní:
zvětšuje citlivost především v dlouhovlnné části spektra, na kterou byl materiál zcitlivěn.
zásobmí roztok:
destilka 100 ml
uhličitan sodný bezvodý 3 g
čpavek koncentrovaný 8 ml
ředit 1:40 studenou vodou
v lázni koupat desky 6 minut při 18°C, bez opláchnutí vložit na 2-3 minuty do methanolu, který se několikrát vymění, potom se desky usuší v proudu studeného vzduchu.
také vypráním desek ve studené vodě se značně zvětší citlivost - Lüppo-Cramer doporučuje 1 hodinu, Nürberg uvádí 6 minut - sušit jako po alkalické lázni.
obojím se z vrstvy odstraňují stabilizátory a KBr - zcitlivělý materiál není trvanlivý a musí se během několika dnů zpracovat.
Latensifikace kysličníkem siřičitým:
osvitnutý film navineš do cívky vývojnice a vložíš do nádoby nad misku, do který těsně před vložením naleješ:
10% kyselinu octovou - 30 ml
10% roztoku siřičitanu sodného bezvodého - 30 ml
nádobu vzduchotěsně uzavřeš a ponecháš v temnotě při teplotě 18°C po dobu 24 hodin. potom navlhlej film vyvoláš. vyvolávací dobu je nutno prodloužit asi o 15% aby se dosáhlo stejný strmosti.
citlivost se dle druhu materiálu zvýší o 3/10°DIN až 9/10°DIN, nebylo patrno zvětšení zrnitosti. důležité je dodržet teplotu, která nesmí klesnout pod 18°C. je-li závoj příliš silný, potom je třeba zkrátit dobu latensifikace a nebo snížit teplotu (avšak ne pod 18°C).
další texty (trochu modernější) je možno nalézt na APUGu
http://www.apug.org/...ation-what.html
http://www.apug.org/...sification.html
http://www.apug.org/...t-exposure.html
#31
Publikováno 30 červen 2009 - 16:41:50
#32
Publikováno 30 červen 2009 - 16:52:19
dyk ti tady tu chemii píšem
kup si kodak 3200 a vyvolávej v fx-11 nebo fx-4
Něco málo z receptáře:
hypersenzibilace alkalickou lázní:
zvětšuje citlivost především v dlouhovlnné části spektra, na kterou byl materiál zcitlivěn.
zásobmí roztok:
destilka 100 ml
uhličitan sodný bezvodý 3 g
čpavek koncentrovaný 8 ml
ředit 1:40 studenou vodou
v lázni koupat desky 6 minut při 18°C, bez opláchnutí vložit na 2-3 minuty do methanolu, který se několikrát vymění, potom se desky usuší v proudu studeného vzduchu.
také vypráním desek ve studené vodě se značně zvětší citlivost - Lüppo-Cramer doporučuje 1 hodinu, Nürberg uvádí 6 minut - sušit jako po alkalické lázni.
obojím se z vrstvy odstraňují stabilizátory a KBr - zcitlivělý materiál není trvanlivý a musí se během několika dnů zpracovat.
Latensifikace kysličníkem siřičitým:
osvitnutý film navineš do cívky vývojnice a vložíš do nádoby nad misku, do který těsně před vložením naleješ:
10% kyselinu octovou - 30 ml
10% roztoku siřičitanu sodného bezvodého - 30 ml
nádobu vzduchotěsně uzavřeš a ponecháš v temnotě při teplotě 18°C po dobu 24 hodin. potom navlhlej film vyvoláš. vyvolávací dobu je nutno prodloužit asi o 15% aby se dosáhlo stejný strmosti.
citlivost se dle druhu materiálu zvýší o 3/10°DIN až 9/10°DIN, nebylo patrno zvětšení zrnitosti. důležité je dodržet teplotu, která nesmí klesnout pod 18°C. je-li závoj příliš silný, potom je třeba zkrátit dobu latensifikace a nebo snížit teplotu (avšak ne pod 18°C).
další texty (trochu modernější) je možno nalézt na APUGu
http://www.apug.org/...ation-what.html
http://www.apug.org/...sification.html
http://www.apug.org/...t-exposure.html
to vypadá dobře.Něco jsem o tom už slyšel.Dík, to bych rozhodně mohl zkusit. Jen u toho druhýho procesu s tím octem nechápu technický provedení "film zavinu do tanku a dám ho nad misku s roztokem??? "
#33
Publikováno 30 červen 2009 - 16:58:08
prostě jde o to, aby byl film po nějakou dobu v prostoru nasycenejch par onoho roztoku. i když mam pocit, že to neni zrovna nejlepší řešení, pořád je to lepší než manipulace s poměrně nebezpečnou rtutí
mrkni ještě na ty odkazy, někde je tam popsaná poměrně primitivní peroxidová lázeň, která by měla taky fungovat. v dnešní době se hypersenzibilací zabejvaj v podstatě už jenom astronomové, logicky žejo.
#34
Publikováno 30 červen 2009 - 17:23:08
#35
Publikováno 30 červen 2009 - 17:56:49
Co se pristich pokusu tyce, tak se mi nejak vic na pushovani libi TriX - do 1600 ma vetsi zrno nez HP5+, pak se to (u mne) otaci a zacne jasne vyhravat.
Co se tech vsemi doporucovanych citlivejsich filmu tyce, tak Delta 3200 i T-Max 3200 maji mozna mensi zrno, ale jeho tvar a rozlozeni je pro moje oko neskutecny fujtajbl a Fuji Neopan 1600 je krasnej, ale nejak ho delaji jenom v kinu, takze zase prd. Proto radsi pushuju ty ctyrstovky (z nich bych jeste doporucil Fomapan 400@1600 na hospodske perovky z bouchlyma svetlama - na nektere veci super).
#36
Publikováno 27 červenec 2009 - 13:45:05
#37
Publikováno 27 červenec 2009 - 14:15:11
#38 Snek
Publikováno 27 červenec 2009 - 14:43:11
nechces si koupit deltu 3200 a zkusit ji exponovat na 3200 nebo 6400? nasledne vyvolat dle navodu v clanku Standy Brizy?
jako prukopinicka snaha je to jinak dobre, alespon jsi vyzkousel jeden zpusob, ktery ... je nepouzitelny.
#39
Publikováno 27 červenec 2009 - 14:50:10
#40
Publikováno 27 červenec 2009 - 16:07:47
Jo, je lepší. Zrno, ostrost, kontrasty... Ale HP5 je HP5 na papíře je černá opravdu černá a bílá... no bílá není uplně 100% bílá ale má celkem dobrou kondici. Ty světla jsou uplně bílý a bílá na tvářích hudebníků je tak 1/5 clony pod bílou. Na skenu to vypadá opravdu strašně.Až přijede Hanz tak mu dám oskenovat přímo negativ.
Vím že to nikdy nepodá to, co podá HP5 na 400 nebo na 800. Ale i stímhle procesem začínám bejt pomalu spokojenej.Ještě budu hledat alternativy jak z toho vytáhnout při 6400 lepší obraz. Navolání z toho opravdu tak trochu dejchá
Hradečákům ukážu na TK fotopivu zvětšenej originál
#41
Publikováno 27 červenec 2009 - 16:26:24
Jako pokusy jo, je třeba si hrát, ale pokud člověk ví co a proč dělá. Otom jak bude push vypadat ostatně vypovídají i křivky zčernání na osvětlení. Tož tak.
Jako vývojku bych volil buďto Rodinal (stand nebo semi) případně Microphen, ale při 20°C. Pak se ještě řešilo vyrovnávání pomocí cukru, nebo případně dvoulázňový vyvolání.
#42
Publikováno 27 červenec 2009 - 16:40:08
sem to popsal blbě - film se navine do cívky a ta se položí nad nějakou misku s tim sajrajtem.
prostě jde o to, aby byl film po nějakou dobu v prostoru nasycenejch par onoho roztoku. i když mam pocit, že to neni zrovna nejlepší řešení, pořád je to lepší než manipulace s poměrně nebezpečnou rtutí
mrkni ještě na ty odkazy, někde je tam popsaná poměrně primitivní peroxidová lázeň, která by měla taky fungovat. v dnešní době se hypersenzibilací zabejvaj v podstatě už jenom astronomové, logicky žejo.
Mno, vcelku je to pravda. V začátku jsem to dělal tak, ze do starý vývojnice namotám film, nadno pár kapek Hg a zavřít na pár dní. Pak tedy jsem modernizoval, opět tahle vývojnice, díra dole a nahoře, plastový spojky (používají se na vzduhotechniku, nikoliv kovové.....), Hg v uzavřené flašce s plastovou průchodkou a vzduchová pumpa. Uzavřenej okruh a možnost pustit výfuk do filtru a vstup přez jednocestnej ventil ze vzduchu. To když to chci dostat ven.
Kdysi (před 10ti léty) jsem zkoušel hypersenzibilizaci (ono je to špíš odstranění Sw efektu) ve vodíku. Ale je to ještě horší než Hg. Dusíku nemaje, dělal jsem ve vzduchu. Ale to si říká o průser.
#43
Publikováno 27 červenec 2009 - 21:39:51
(s tou holou rukou to byl vtip, ale jednou jsem v telce viděl exota kterej s tim tímhle způsobem manipuloval, tak jsem si to neodpustil)
Bude stačit když to tam nechám 48hodin? mám s tím nějak hejbat? Nebo stačí když to nechám ležet?
#44
Publikováno 28 červenec 2009 - 07:19:03
Mimoto - současně prodávaná D-76 má naopak mnohem blíže k D-76d než k původní verzi z roku 1927....
ještě k tý deltě 3200 - trápil jsem jí takhle jednou v fx-37 1+5 a nedávno jsem z toho dělal malý náhledy - ten film má naprosto parádní tonalitu. ačkoli jsem tehdy exponoval jako EI 1600, myslím, že by to bez větších problémů i EI 6400 přežilo. rozhodně doporučuju zkusit.
a při vyvolávání bych se, bejt tebou, držel 18-20°C, kvůli potlačení závoje.
#45
Publikováno 28 červenec 2009 - 09:47:26
Briane, můžu mít rejpavej dotaz na původ tvýho receptu pro Microphen, kterej uvádíš na svejch stránkách?
Mimoto - současně prodávaná D-76 má naopak mnohem blíže k D-76d než k původní verzi z roku 1927....
ještě k tý deltě 3200 - trápil jsem jí takhle jednou v fx-37 1+5 a nedávno jsem z toho dělal malý náhledy - ten film má naprosto parádní tonalitu. ačkoli jsem tehdy exponoval jako EI 1600, myslím, že by to bez větších problémů i EI 6400 přežilo. rozhodně doporučuju zkusit.
a při vyvolávání bych se, bejt tebou, držel 18-20°C, kvůli potlačení závoje.
Já dělal deltu na 6400. Loni, na tom samým místě. Až to vyhrabu tak to naskenuju a ukážu k porovnání. Je to lepší, ale ne o tolik.Je fakt že u kontrastů mám u delty i prostor ke korekcím +/- jedu clonu, ale ve výsledku se to s HP5 na 6400 zas tolik neliší.
Co se týče receptů by ta D-76 měla sedět. Našel jsem jí na netu a totožně stejně její složení souhlasilo s původně nedůvěryhodným receptem ve škole.
#46
Publikováno 28 červenec 2009 - 12:06:47
spíš by mně zajímalo, kdes' sehnal ten recept k Microphenu.
#47
Publikováno 28 červenec 2009 - 13:47:23
#48
Publikováno 28 červenec 2009 - 14:08:23
#49
Publikováno 28 červenec 2009 - 16:01:42
#50
Publikováno 28 červenec 2009 - 16:11:58
mně by to právě dost zajímalo i s referencí, protože ilford nikdy neuveřejnil obsah microphenu....
tuším že tady to máš: http://photo.ta.sk/F...ojkypredpis.htm
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních