"Upgrade" na jiný stroj
#1
Publikováno 26 leden 2013 - 10:21:26
vím, že podobných témat tu několik je, tak snad mě nikdo neukamenuje Samozřejmě jsem si je důkladně prošel, ovšem mám zase trochu odlišné požadavky, tak bych se rád zeptal znovu a trošku jinak.
Doteď jsem asi dva tři-roky fotil na Prakticu MTL3 se základní 50. Rád bych ale zkusil něco jiného, nového, tak se poohlížím po "novém" stroji.
Moje představa je někde v kategorii Nikon řady F, Olympus OM (prý horší dostupnost skel), Canon A-1 (ten se moc líbí), z Pentaxů nevím (ale ty jsou takové skladné, na cesty mi přišlo).
Jeden z důležitých faktorů je pro mě taktéž elektronika fotoaparátu, tj jestli zvládne fotit i bez baterky (tj. jestli ji používá například jenom pro expozimetr, nebo je funkčně zcela závislý)
Je mi jasné že každý bude obhajovat to svoje, ale zkuste mi prosím poradit
Díky
#2
Publikováno 26 leden 2013 - 10:59:17
Tak tedy já začnu s PentaxemJe mi jasné že každý bude obhajovat to svoje, ale zkuste mi prosím poradit
Díky
Výhody:
+ plně manuální zrcadlovky jsou dost robustní i když jsou spíše menší (konkrétně MX, navíc má i parádní hledáček)
+ podle mě dost přesné měření expozice
+ výborný skla se SMC coatingem proti odleskům
+ slušnej výběr skel
(+ stejnej bajonet s digitálem)
Nevýhody:
- technika je dražší
- chybí předsklopení zrcátka
Na druhou stranu, dneska kdybych vybíral a neměl digi Pentaxe, tak bych koupil buď Minoltu SRT 101, protože je to perfektní tělo a je to snad nejlevnější řešení + objektivy jsou prý parádní (osobně neznám) nebo Nikon FM2, což je zase nejdražší řešení ale je to můj sen
#3
Publikováno 26 leden 2013 - 13:47:40
ano, jak jistě víš, tak už tady na TK byla stejná otázka položena mnohokrát, mnohonásobně zodpovězena, dokonce kdysi i mnoha těmi, kteří měli argumenty kvalitní.Je mi jasné že každý bude obhajovat to svoje, ale zkuste mi prosím poradit
Radit ti může kdokdo cokoli, vybrat si budeš muset sám. Za 3 roky toho už víš sám dost, jak je to se současnou dostupností a cenami objektivů, nejlépe zjistíš náhledem, filtrací nabídky na íbeji.
Držím ti palce.
#4
Publikováno 26 leden 2013 - 15:00:58
#5
Publikováno 26 leden 2013 - 15:16:14
#6
Publikováno 26 leden 2013 - 15:31:44
Mě osobně to posunulo velmi dopředu, hlavně co se zpracování negativů týká .
#7
Publikováno 26 leden 2013 - 15:44:06
Pokud Ti jde o optickou kvalitu výstupu, se žádným ze zmiňovaných systémů neuděláš chybu...
#9
Publikováno 26 leden 2013 - 17:39:30
Myslím, že jsi hlavně zapomněl napsat ty odlišné požadavky a zeptat se trošku jinak, nebo jsem si nevšiml ... takto se tu nemohou objevit jiné komentáře než ty, které jsi si " Samozřejmě důkladně prošel"..... ovšem mám zase trochu odlišné požadavky, tak bych se rád zeptal znovu a trošku jinak.....
Ono ale vymyslet něco odlišného, než už bylo řečeno, to je docela oříšek
Možná spíš hledej něco, co postrádáš u Praktiky. U mne to byla mimo jiné velikost(malost) těla, proto jsem sáhl napoprvé po Pentaxu ME Super. Ovšem poslední stroj je Toya 45A . S tím upgrade tedy s rozvahou ... ale ne moc zdlouhavou. Stejně je nejlepčejší vzít do to ruky a vybrat to, co tam bude "sedět"
#10
Publikováno 26 leden 2013 - 17:46:03
#11
Publikováno 26 leden 2013 - 18:00:19
Dál bych přehodnotil požadavek na provoz bez baterky. Ve většině MF kinofilmových těl jsou miniaturní baterky, které vydrží velmi dlouho. Navíc (u Nikonu) je tam obvykle záložní mechanický čas (1/60-1/90), který pracuje i když baterka zdechne.
Nikon - při požadavku na čistě mechanickou závěrku z toho vyjde řada FM. Ale pozor - hledáčky mají poměrně krátký oční bod, takže s brýlemi je to trochu problém (proto jsem používal F3HP). Nikon vyniká naprosto bezkonkurenční nabídkou objektivů - a to jak na výběr, tak na dostupnost. Nikkorů je prostě na eBay i na CZ bazarech (internetových i kamenných) jednoznačně nejvíc. Nevýhodou může být oproti ostatním značkám trochu vyšší cena (ale to by se muselo spočítat podle konkrétních požadavků).
#12
Publikováno 26 leden 2013 - 18:08:47
#13
Publikováno 26 leden 2013 - 18:11:46
sám za sebe - možná jsem tím už otravný, neb jsem to na TK vyslovil v minulosti už několikrát : důležitá je kvalita optiky. Pokud za dobrou cenu pořídíš špičkový objektiv, vhodné tělo, které ti padne do ruky, je už jen doplňkem. Nakonec - foťák je jen držák na film, je jich hodně, které splňují nároky na kvalitu a spolehlivý provoz, důležité je, aby měly přesnou závěrku, velký a jasný hledáček, na němž ostření je hračkou i v šeru, a komfortem je přesné měření (a bonusem i řízení) expozice, a hlavně - přesné vedení filmu. Dobrý objektiv vydrží celý život, tělo, když kiksne, se dá vyměnit... asi tak.
#14
Publikováno 26 leden 2013 - 18:37:54
"První fotoaparát"
"Tělo M42 jiné než Praktica?"
Názvy několika vláken, kde jsem se zrovna nestřetl s tím, co jsem hledal
No a abych to teda UPŘESNIL
- spíš menší tělo než větší
- ať to chodí i bez baterie
- na Praktice mi asi nejvíc momentálně vadí tmavší "výhled ven"
Každopádně sám si tak trochu nabíhám a nejvíc pokukuju po Canonu A-1, který je spíš větší než menší a bez baterie pokud vim nejede vubec, navíc je narvaný elektronikou, takže na cestách s ním přitloukat stanové kolíky asi nebudu
#15
Publikováno 26 leden 2013 - 19:16:58
#16
Publikováno 26 leden 2013 - 19:30:37
pokud tě rozpočet neomezuje, Olympus OM-3 je jasná volba
#17
Publikováno 26 leden 2013 - 19:54:25
#18
Publikováno 27 leden 2013 - 22:23:36
Mam 1,2 a mel jsem 3 a 4 a nakonec jsem si nechal 1 a 2. OM-1 je na PX625, coz celkem limituje. Pouzivam jen CB filmy a (hereticky) tam cpu 625 alkalicke... odchylka od 1-1,5 EV, coz se jeste da a pro foto na cestach pouzit. V atelieru beztak merim externe.
#19
Publikováno 28 leden 2013 - 07:41:29
Z môjho pohľadu, už so to niekde písal, Pentax ME super, dve baterky SR44 vydržia pri celkom intenzívnom používaní cca dva roky, a okrem toho v prípadne nutnosti máš 125 manuálnu. Kvalitné a celkom lacné objektívy. Keď máš skúsenosti s MTL3, tak Pentax ME super je taka japonská MTL3, len má naviac automatiku, presnejšie meranie, vyššiu spoľahlivosť, je menšia a ľahšia. Mám MTL5 aj ME Super, takže môžem porovnávať.
#20
Publikováno 28 leden 2013 - 09:33:32
#21
Publikováno 17 září 2013 - 22:20:39
#22
Publikováno 20 říjen 2013 - 18:53:29
#23
Publikováno 20 říjen 2013 - 18:59:31
#24
Publikováno 20 říjen 2013 - 18:59:36
#25
Publikováno 20 říjen 2013 - 19:08:59
#26
Publikováno 20 říjen 2013 - 19:22:12
#27
Publikováno 20 říjen 2013 - 19:51:02
Nestačila by pro začátek náhradní baterka? Či dvě? Tak to alespoň dělám já, když někam jedu.Vyplatí se sebou vozit náký uplne jednoduchý hledáčkoví přístroj na kinofolm, jako zálohu za elektonický krámy.
#28
Publikováno 20 říjen 2013 - 19:53:29
#29
Publikováno 20 říjen 2013 - 19:56:47
A nestacil by ciste mechanicky fotak?
A externí selenový expozimetr?
#30
Publikováno 20 říjen 2013 - 19:59:07
#31
Publikováno 20 říjen 2013 - 21:27:18
Nestačila by pro začátek náhradní baterka? Či dvě? Tak to alespoň dělám já, když někam jedu.
Vyplatí se sebou vozit náký uplne jednoduchý hledáčkoví přístroj na kinofolm, jako zálohu za elektonický krámy.
Vžadným prípade jedině..... Werra
#32
Publikováno 21 říjen 2013 - 08:04:26
Máš F-1n(1976 a dál=vylepšený model původní F-1) nebo F-1N(aka New F-1) z roku 1981 a dál?Mám Canon F-1n a som nadmieru spokojný. Výdrž batérie je naozaj vysoká, predchádzajúci majiteľ kupoval batériu dva roky pred predajom a mne tá jeho batéria vydržala daľšie dva roky. Ale ako sa vraví, batéria zlihá v tej najnevhodnejšej chvíli a zradila ma práve keď som bol na týždennom workshope na rumunských lazoch kde o takých batériach ani slichu. Uzávierka je bohužiaľ plne závislá na batérii, to je aj jediná výtka ktorú voči tomuto kusu mám. Inak ovládanie je úžasné, všetko je veľmi jednoduché a prispôsobené na rýchle a bezproblémové fotografovanie. Meranie svetla velmi presné, používam AE finder s funkciou počítania času a som spokojný. Tento stroj môžem len doporučiť. Mimochodom FD sklá sú velmi dobré, ostré a L-ková rada je podľa mňa stále špička na trhu.
V prvním případě bys měl mít mechanickou závěrku, tedy plně funkční bez baterie. V druhém případě jde o hybridní závěrku, tedy časy od 1/125 do 1/2000 + 1/90 pro blesk a Béčko jsou řízeny mechanicky, bez baterie. Delší časy jsou řízeny elektronicky. Každopádně není pravda, že je závěrka plně závislá na baterii.
#33
Publikováno 21 říjen 2013 - 12:38:11
pre upresnenie, toto je on:
Přiložený soubor (y)
#34
Publikováno 21 říjen 2013 - 12:53:08
Ano, to je New F-1. Co je to za sklo?Mám New F-1, nie staršiu verziu F-1. Ak je to tak ako píšete tak som naozaj rád že som sa mýlil, lebo to bola jediná nevýhoda v tom foťáku ktorú som badal. Neviem ale ako je možné že som si nevšimol funkčnosť uzávierky v manuálnom režime. Som si skoro istý že som skúšal časy a nešlo to. Dnes prídem domov a hneď to vyskúšam.
pre upresnenie, toto je on:
Asi vím, proč to nefungovalo. Podle tohoto odkazu je nutno ty baterie(baterii) vyjmout.
http://www.mir.com.m...utter/index.htm
p.s. Sám F-1 nemám, ale kdysi jsem skoro koupil, abych nakonec skončil u Contaxu.
#35
Publikováno 21 říjen 2013 - 13:08:15
#36
Publikováno 21 říjen 2013 - 13:46:39
#37
Publikováno 21 říjen 2013 - 14:24:46
A jak jsi na to přišel, Pavle? Ralf není zakladatel vlákna, Ralf už je "nadmieru spokojný."Počkej, ty máš 85/1.2 a přemýšlíš o jiném fotoaparátu?
#38
Publikováno 21 říjen 2013 - 14:28:20
#39
Publikováno 21 říjen 2013 - 15:28:06
#40
Publikováno 21 říjen 2013 - 16:22:42
#41
Publikováno 21 říjen 2013 - 17:11:35
#42
Publikováno 21 říjen 2013 - 17:38:23
Osobně zvažuju že přejdu na jiný SLR systém, protože mě u Pentaxu nevyhovuje směr otáčení ostřícího prstence. Jde ještě nějaká jiná firma proti proudu krom Olympusu? Může se to zdát jako malichernost, ale čas od času se zrcadlovka přecijenom hodí a pak nejsem chvíli schopen zaostřit ani s Leicou, ani Pentaxem - kroutím pořád na špatnou stranu...
#43
Publikováno 21 říjen 2013 - 17:57:16
#44
Publikováno 21 říjen 2013 - 19:32:50
#45
Publikováno 22 říjen 2013 - 08:04:02
Za mě taky!Yashica / Contax
#46
Publikováno 22 říjen 2013 - 21:44:00
Ještě snad Canon jde v protisměru, ne? Teda alespoň mám zažito, že Canon jde proti Nikonu a moje non-AF Nikkory určitě ostří na druhou stranu než Zuika (Oly OM). Já právě taktéž vážně zvažuji poslat MF Nikkory do světa.Osobně zvažuju že přejdu na jiný SLR systém, protože mě u Pentaxu nevyhovuje směr otáčení ostřícího prstence. Jde ještě nějaká jiná firma proti proudu krom Olympusu? Může se to zdát jako malichernost, ale čas od času se zrcadlovka přecijenom hodí a pak nejsem chvíli schopen zaostřit ani s Leicou, ani Pentaxem - kroutím pořád na špatnou stranu...
#47
Publikováno 23 říjen 2013 - 11:15:03
#48
Publikováno 23 říjen 2013 - 11:20:09
#49
Publikováno 23 říjen 2013 - 11:21:47
Jo, Canon to má taky "normálně" Ale obávám se, že u Canonu nenajdeš tak subtilní foťáky, jako je MX, ME(super). Plně mechanické Canony jsou větší a těžké, automatické jsou taky větší. Platí i pro objektivy. V tomhle jednoznačně bude lepší OM.Ještě snad Canon jde v protisměru, ne? Teda alespoň mám zažito, že Canon jde proti Nikonu a moje non-AF Nikkory určitě ostří na druhou stranu než Zuika (Oly OM). Já právě taktéž vážně zvažuji poslat MF Nikkory do světa.
Osobně zvažuju že přejdu na jiný SLR systém, protože mě u Pentaxu nevyhovuje směr otáčení ostřícího prstence. Jde ještě nějaká jiná firma proti proudu krom Olympusu? Může se to zdát jako malichernost, ale čas od času se zrcadlovka přecijenom hodí a pak nejsem chvíli schopen zaostřit ani s Leicou, ani Pentaxem - kroutím pořád na špatnou stranu...
Pokud velikost a hmotnost není problém, tak z FD přichází v úvahu F1, New-F1, případně A-1, starší FTb. Zajímavý a méně známý je model Canon EF.
#50
Publikováno 23 říjen 2013 - 11:54:33
Otázka zní:Ještě snad Canon jde v protisměru, ne? Teda alespoň mám zažito, že Canon jde proti Nikonu a moje non-AF Nikkory určitě ostří na druhou stranu než Zuika (Oly OM). Já právě taktéž vážně zvažuji poslat MF Nikkory do světa.
Naprostá většina systémů má ostření v jednom, stejném, směru otáčení, Nikon opačně. Co je tedy vlastně ten "protisměr"?
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních