Akty v kalendári a galérii
#101
Publikováno 9 květen 2013 - 23:32:31
.
krasa cloveka s tim vubec nesouvisi
#102
Publikováno 10 květen 2013 - 00:36:18
Tomáš Panoram
Přiložený soubor (y)
#103
Publikováno 10 květen 2013 - 10:43:25
Nejsem tak důležitej jak si myslím, a je mi fuk co si kdo myslí, ale chci jen zareagovat a tím pádem zaujmout stanovisko. Takže jako před tím: Ztráta času.!!!
Je jedno co si myslí Pi......uskové (plně souhlasím s Bzencakem) aby bylo jasno do kterýho šuplíku patřím.
Je jedno co si myslí profesoři, galeristi, workšopanáci, prodavači, systém, atd... a jiná podobná havěť, která myslí jen na svůj prospěch a nějaká skutečná opravdová tvořivost jim je většinou pro smích. Důležité je to co každý z nás CÍTÍ uvnitř sebe bez ohledu na okolí. To nás uschopňuje vnímat věci tak jak jsou a ne podkuřovat prázdným formám, protože se to nosí....Aktofotiči jsou prasata a ženský co blábolí o kráse nahoty a ukazujou svý těla jiným, jen prázdné marnivé slupky, které nemají ve skutečnosti nic cennějšího co by nabídli tak se chtejí přece nějak uplatnit. Potkal jsem jich hodně, baby se starali spíš o faldy a umělý nehty a prasata jen mluvili pořád jen o sobě a občas padlo slovo "umění" jak patetické.... Je to jen nízká pudovost ve skutečnosti s uměním nemajícím pranic společného a jen se propadající sama v sobě. Nahým tělem jde přilákat jen úchyla, kterej navenek vypadá skvěle ale nemůže nabádat k ničemu jinýmu, než k neinspirativním myšlenkám samoúčelně orientovaných na tělesnost, nic víc. Kdo tohle dělá, není sám sebou ale něčím jiným...nástrojem jiných pro vlastní uplatnění.
Umění není závislé na vnějších formách ale na pohnutkách a vnitřním prožívání a možnostech toto předat dál. Ať si každý fotíco chce, maluje, plácá co chce, zodpovídá každopádně za to. Taky mizím. Hodně štěstí.
Pro lamy který nečtou: Je to nízkeý level vysávající jen prachy a otupující mysl.
Pa pá internete....
#104
Publikováno 10 květen 2013 - 11:32:40
V galerii jsem nezaznamenal žádný uráčlivý nebo dokonce pornografický obsah a její provoz v tomhle směru nebudu nijak omezovat. Jste svéprávní můžete si prohlížet co vás napadne a za své děti si nesete zodpovědnost sami.
K obsahu kalendáře jen tolik. Není pornografický, ale komunitní, fotografie nebyli vybírány striktně podle jejich kvalit, ale jako průřez tvorbou zdejších uživatelů a kalendář na příští rok nebude jiný.
#105
Publikováno 10 květen 2013 - 14:25:49
#106
Publikováno 10 květen 2013 - 15:47:25
#107
Publikováno 10 květen 2013 - 16:04:06
pripomelo mi to pamatnou vetu z "Stvoreni sveta" ... "milujte se a mnozte se" ...
a vlastne .. nebyl ve stvoreni sveta Adam taky chvilku hambatej stejne tak jako Eva? ...
#108
Publikováno 10 květen 2013 - 17:06:18
Súhlasím s tým, že kresťanské sviatky, nie však všetky, sú situované do obdobia pohanských slávení. Napr. Vianoce sú v čase zimného slnovratu. Nie je to však iba obyčajná "výmena bohov". Cirkev to síce hlavne z misijných dôvodov urobila tak, že sa prispôsobila miestnym pohanským zvykom, ale zároveň postupné predĺžovanie dňa symbolizuje Kristov príchod na svet. Výrok, že kresťanské hodnoty vychádzajú z pohanských a že sa menia ako počasie, je veľmi úsmevný. Kresťanské hodnoty vychádzajú zo židovských, moslimské takisto. Kresťanské hodnoty stoja na desatore, ktoré sa už niekoľko tisíc rokov nezmenilo. Stále veríme v to isté. Že sa zmenili prostriedky a formy, to je iná vec. Ak by naše hodnoty vychádzali z pohanských, tak je povolená polygamia (áno, v Starom Zákone a u moslimov existuje), znásilňovanie, rituálne vraždy a iné zvrhlosti. Kresťanstvo, či sa nám to páči, alebo nie, staré pohanské zvyky prakticky odstránilo, pretože nedá sa slúžiť na dve strany. Jediné, čo ostalo z pohanstva, sú povery, čary a niektoré ľudové zvyky (napr. vynášanie Moreny).
Poprosím teraz, aby ste nebrali tento príspevok tak, že niekomu vnucujem svoje náboženské presvedčenie. Odpovedal som len na položenú otázku. Prakticky celý život som obklopený kresťanmi aj ateistami a v mnohých prípadoch by sme si mohli brať z niektorých ateistov aj príklad, lebo žijú lepšie, ako my.
#109
Publikováno 10 květen 2013 - 17:45:24
... protože tolik mýtů, nepřesností a dezinterpretací, kolik se ti jich podařilo nacpat do jediného odstavce, je vskutku podivuhodný výkon
#110
Publikováno 10 květen 2013 - 17:54:38
#111
Publikováno 10 květen 2013 - 18:30:15
#112
Publikováno 10 květen 2013 - 19:23:27
#113
Publikováno 10 květen 2013 - 20:07:56
#114
Publikováno 10 květen 2013 - 20:21:53
#115
Publikováno 10 květen 2013 - 20:47:29
"Napr. Vianoce ... postupné predĺžovanie dňa symbolizuje Kristov príchod na svet" - dodatečné stanovení data Ježíšova narození na 25. 12. bylo přímým důsledkem konkurence s kultem Sol Invictus (svátek Neporazitelného Slunce připadal právě na tento den). Takže ani ne tak "misijní důvody", jako prostě a jednoduše konkurenční boj mezi dvěma kulty (Sol Invictus vs. křesťanství) v dané době značně rovnocenými.
... další svátky by vyžadovaly vždy individuální rozbor. Je sice nepochybné, že část křesťanských svátků byla převzata z židovského kalendáře, část je patrně originální, část však (mimo výše uvedené vánoce, kde je účelovost jednoznačná) se čistě "náhodou" kryje s předkřesťanskými svátky podobného obsahu:
- příkladmo Velikonoce, což je mimochodem jediný křesťanský svátek závislý na lunárním cyklu (zajímavé, že ) Je zde jistě přítomen silný originální křesťanský prvek, ale současně jde o svátek vstání z mrtvých Ježíše Krista v době, kdy jiné kulty slavily svátky plodnosti a nového života.
- svátek Památka zesnulých ("Dušičky") jsou přímý důsledek konkurence s přetrvávajícími pohanskými svátky a pochází až z konce 10. století. Keltský Samain má ostatně podobný obsah (kult mrtvých)
- svátek Uvedení Páně do chrámu - čistě náhodně ve stejné době jako keltský Imbolc, jakkoliv vznik lze spojovat spíše s pohanským obyčejem amburbale
"Ak by naše hodnoty vychádzali z pohanských, tak je povolená polygamia" - to je naprostý nesmysl ignorující základní historická fakta! Polygamie je ve skutečnosti v předkřesťanských kulturách poměrně vzácná. U Řeků i Římanů byla jednoznačně monogamie! Řekové sami skupinové manželství popisují jen u jiných kmenů. Sporé stopy polygamie a matriarchátu dochované v mytologii mohou mít i jiný význam. Pro historické období u Řeků o takovém jevu neexistuje žádný důkaz. Řecká morálka je v tomto podobná židovské a křesťanské - vzorná manželka je cudná, věrná, hlídá a řídí domov a rodí děti (viz např. Démosthenés). I u Řeků najdeme např. zákaz sňatku mezi příbuznými a řadu dalších prvků později absorbovaných křesťanskou morálkou - nelze je automaticky hledat v židovství. Drobnou výjimku představuje Sparta, kde postavení ženy nebylo tak rigidní, to ovšem neznamená, že by byly spartské ženy volnějších mravů v našem pojetí. I ve Spartě je manželství monogamní (s výjimkou, kdy několik bratrů mělo společnou ženu, to je však velmi specifický případ, který by vyžadoval důkladnější výklad). Na vzornou řeckou ženu byly v řadě ohledů kladeny vyšší nároky nežli na vzornou manželku v křesťanství. To však Řekům nijak nebránilo v zobrazování nahoty (zajímavé je, že bohové v klasickém umění jsou nazí, kdežto bohyně oblečené )
Manželství u Římanů bylo bylo zcela jednoznačně monogamní - uzavírané podle jasně daného ius civile. Ostatně pokud dnes před starostou nebo v kostele říkáme své "ANO", tak to činíme na základě dědictví římského práva, kde platí, že consensus facit nuptias (manželství vzniká souhlasem - D 50, 17, 47) a nahrazuje starší zvyklost kupování nevěsty (relikty lze nalézt např. v Páté knize Mojžíšově, i když zde už také je souhlas). Rozvod byl sice u Římanů jednodušší nežli v kanonickém právu (pomíjím, že rozvod se kulišácky nahradil "anulováním"), ale v římské společnosti byla vysoko ceněna žena, která za život jen jednoho muže. I u Římanů byly zakázány sňatky mezi blízkými příbuznými. Římané měli na cnostnou manželku přinejmenším stejné nároky jako křesťané
"Ak by naše hodnoty vychádzali z pohanských, tak je povolená ... znásilňovanie, rituálne vraždy a iné zvrhlosti" - dovolím si tento výrok označit za kolosální nesmysl vypovídající o naprosté neznalosti autora. Ani u Řeků ani u Římanů není nic podobného historicky doloženo. Vezmu to popořadě:
Znásilnění považovali v antice za zločin, stejně jako to máme dnes. A negativně bylo znásilnění i vnímáno - Lucretius je označuje jako barbarské a necivilizované chování. Znásilnění chlapce nebo panny patřilo k nejtěžším zločinům vůbec.
Rituální vražda - rituální vraždy jistě nejdeme v mytologii - typicky Ifigenia, což ovšem platí i pro židovství (Izák). Historických dokladů je naprosté minimum, jejich průkaznost sporná a váží se k velmi starým obdobím. Zákaz lidských obětí je naopak možné prokázat ještě za republiky - tedy zcela jednoznačně bez vazby na židovství a pochopitelně i (neexistující) křesťanství.
"jiné zvrhlosti" - na toto bohužel nemohu reagovat pro nejasnost obsahu termínu. Patrně odráží představy pokleslé moderní filmové a literární kultury typu film "Caligula", což však s historií nemá téměř nic společného! Představy o římské společnosti jako o světě permanentních orgií jsou nesmyslné.
#116
Publikováno 10 květen 2013 - 20:48:07
#117
Publikováno 10 květen 2013 - 20:48:40
#118
Publikováno 10 květen 2013 - 20:51:05
#119
Publikováno 10 květen 2013 - 21:48:54
Je pravdou, že takto nastavené dátumy kresťanských slávení ovplyvnili rozšírenie kresťanstva v Európe. Z pozície šíriteľov kresťanstva teda šlo o misiu, z pozície nestranného pozorovateľa, či ucitevačov iného kultu o konkurenciu, takže tu sme sa približne zhodli. Dôvod, prečo kresťanom vadilo slávenie pohánskych sviatkov bol práve v tom, že pohania, ktorí prestúpili na kresťanstvo, neprestávali sláviť svoje pôvodne sviatky. V každom prípade, kresťanstvo "vyhralo" a obsah kresťanských sviatkov nemá naozaj z duchovnej stránky nič spoločné s uvedenými sviatkami z pohanských čias. (V poriadku, zjednodušujem).
Čo sa týka manželstva, my veríme, že manželstvo už bolo ustanovené v raji medzi prvými ľuďmi práve slovami "...milujte sa a množte sa, naplňte Zem a podmaňte si ju...", kdežto v Mojžišovom zákone už sú skôr historické fakty židovskej praxe danej doby. Spomenul si však len dva národy, síce najvýznamnejšie, ale nie jediné. Ak budeme ignorovať krátkodobú prítomnosť vojsk rímskej ríše na našom území (neviem, nakoľko dokázali ovplyvniť tunajší ľud), potom v tunajších oblastiach žili starí Slovania, germánske kmene a iné pohanské národy, ktorých kultúra nebola rovnaká a určite nie taká vysoká ako u Grékov a Rimanov. Okrem toho, v oblastiach, kde sa rozširovalo kresťanstvo ešte za čias apoštolov, boli veľké rozpory, keďže pohania sa nechávali krstiť, ale v niektorých cirkevných obciach ich nechceli prijať medzi seba, kým nepodstúpia obriezku. Sv. Pavol písal do týchto cirkví listy, v ktorých ich usmerňoval, ako majú žiť, aké pravidlá sa na nich budú vzťahovať a ako sa majú správať vo vzťahu k ženám (Viď Skutky apoštolov). Inak - ak niečo nazývame barbarstvom, neboli aj barbari kmeňom, ktorý sa preslávil svojou násilnosťou?
Čo sa týka rozvodu, tak v židovstve šlo napísať manželke prepúšťací list, Kristus vo svojom učení už však sprísňuje podmienky, na základe ktorých funguje aj kanonické právo. V podstate katolícka Cirkev rozvod nepripúšťa, ide buď o odluku, alebo anuláciu a to len na základe veľmi vážnych dôvodov. O tom som sa pred rokmi rozprával priamo s cirkevným právnikom pôsobiacim v Ríme, v súčasnosti je rektorom jednej z pápežských univerzít.
Vražda Izáka nie je celkom presné pomenovanie, aj keď vieme, o čo sa tam jednalo. Išlo len o skúšku Abraháma, či je ochotný z lásky a poslušnosti k Bohu obetovať svojho jediného syna, ktorý sa mu navyše narodil v pokročilom veku. Izák bol nakoniec zachránený a z jeho potomstva pochádza celý židovský národ. Ale na základe toho sa nedá tvrdiť, žeby Židia konali rituálne vraždy, aj keď je jasné, že konali zápalné obety zvierat a dopestovaných plodov.
Film Caligula som nevidel .
Ďakujem teda za vysvetlenie historických reálií, ďakujem tiež kolegom, ktorí majú možno iný názor, ale snažia sa o ňom diskutovať rovnako kultivovane, aj keď si myslím, že táto téma sa už úplne minula svojmu cieľu .
#120
Publikováno 10 květen 2013 - 21:55:26
#121
Publikováno 10 květen 2013 - 21:57:36
#122
Publikováno 10 květen 2013 - 22:30:07
Takže už jen krátce:
- svátky: opět zjednodušuješ a pleteš dohromady zcela odlišné jevy i historická období. Pokusil jsem se to demonstrovat na příkladu vánoc a dušiček, bohužel marně. Duchovní původ svátků dtto.
- manželství - pokud věc řešíš z pozice víry, tak bohužel nemáme o čem diskutovat, protože můj pohled je z pozice vědy - a věda není o víře a pravdě, ale o důkazech. A důkazy jsem se pokusil vyvrátit tvoje mylné teorie o polygamii z 10.5.2013, 18:06:18. Uvedl jsem dva národy se kterými křesťanství zejména přicházelo do styku v prvních stoletích (+ judaismus). Styk s barbary je pozdější a Slované jsou už úplně mimo. Zase směšuješ páté přes deváté
- barbaři nejsou "kmen" ale obecné označení používané pro množství kmenů i národů. Zejména jsem však význam zmínky o barbarství v daném kontextu vůbec nepochopil
- nevím s kým jsi se bavil o rozvodu, já mám z kanonického práva zkoušku ... stejně jako z církevních dějin. Hlavně ale netuším význam odstavce o rozvodu. Celý můj výklad o manželství byl jen reakcí na tvoje tvrzení o údajné polygamii.
- rituální vražda a Izák - původně jsem vyvracel tvoji zmínku o praxi rituálních vražd. Zabýval jsem se doklady o něčem podobném a dokazoval, že něco podobného v prostředí kde se formovalo křesťanství neexistovalo. Netvrdil jsem, že Židé konali rituální vraždy.
#123
Publikováno 10 květen 2013 - 22:32:49
#124
Publikováno 10 květen 2013 - 23:27:01
Doporucil bych zacit "Gragas"-em ... (ja jsem se k nemu dostal az hodne pozde a mel jsem tim zacit)
to to trvalo s tebou vest nejakou debatu ... a ja svem doftal tzi celveny puntiski kuli tomu ...
#125
Publikováno 10 květen 2013 - 23:47:36
jako "šedýma husama", jo?Doporucil bych zacit "Gragas"-em ... (ja jsem se k nemu dostal az hodne pozde a mel jsem tim zacit)
Pro ty kdo se nechytají, tak správně se to jmenuje Grágás (protože když to bude někdo hledat v tom krátkém tvaru, tak to vyhazuje jakousi potvoru z jakési hry)
#126
Publikováno 10 květen 2013 - 23:54:07
#127
Publikováno 10 květen 2013 - 23:55:11
"Bylo legalni mit zenu na kazdym dobytym uzemi atd ... tedy bavim se o stredoveku.." - co prosím? Bigamie? Ve středověku? Myslíš křesťanský středověk??
#128
Publikováno 10 květen 2013 - 23:56:37
jo jo .. uz jdu fotit .. jen pockam nez prileze uklizecka a du vystrilet celej zasobnik ...
#129
Publikováno 11 květen 2013 - 00:03:08
P.S.: nechte doktory v klidu spát...
#130
Publikováno 11 květen 2013 - 00:04:38
#131
Publikováno 11 květen 2013 - 05:42:17
Fabie, jelikoz se asi rozchazime ve vnimani pojmu "vecna debata" tak jen v kostce, citace co sem ted nekde vystoural:
"Polygamy appears not to have been confined to kings and great men (in Norway); for we find in the old Icelandic law book, called the ‘Grey Goose,’ that in determining the mutual rights of succession of persons born in either country, Norway or Iceland, in the other country it is provided that children born in Norway in bigamy should have equal rights as legitimate children—which also proves that in Iceland civilization was advanced so much further than in Norway that bigamy was not lawful there, and its offspring not held legitimate." [Laing’s Heimskringla, vol. 1, p. 102.]
Problem Vikingu byl ten, ze az do chvile "asimilace" ostatnich vic vyvinutejch narodu, nemeli zadny pismo, jen obrazky a neskutecne dobrou pamet (tedy ty "zaznamova zarizeni"). Tzn Gragas (a to z ceho to vzniklo) se opira o starsi zakony, ktery se predavali jen ustni formou. Proto veskery nordicky zakoniky jsou postaveny obracene nez jizansky. Zatimco tady se rikalo co clovek smi, musi a za to co nesmi dostane takovej trest, tak nahore existovalo jen to co se nesmi, alespon tak jsem ja pochopil jejich "zakonik".
Ohledne toho, ze polygamie byla v ty dobe uplne normalni, staci nahodit na google books "Vikings polygamy". Vse bylo jen o majetku ... no a kdyz si clovek odstrani Vikingy, najednou zjisti ze polygamie byla uplne normalni i v anglii, i ve francii ... jak v "dobe temna", tak v novoveku ... a bigamii zakazali taky v civilizovanejch mistech docela pozde...
Osobni nazor: diky "komukoliv kdekoliv", ze se polygamie zase vraci a zacina bejt spolecensky vic akceptovana... kdo ma furt kupovat kazdy rano ty samy rohliky, sedat furt do toho stejnyho auta a furt makat na stejnym soustruhu (a ten je jeste rok od roku vopotrebovanejsi).
Tak a ja se loucim v tyhle jakoby "vecny debate" ... mockrat dekuju vsem za ujisteni, ze jsem tu spravne ...
#132
Publikováno 11 květen 2013 - 07:48:31
#133
Publikováno 11 květen 2013 - 09:44:26
Fabius: väčšina v príspevku, ktorý uvádzaš, je myslená ako väčšina ľudí, ktorí sa príspevkami zapojili do tejto diskusie. Môžeme sa hádať, či ide o väčšinu (aktívnych) členov temnej, pretože ostatní sa nevyjadrili vôbec - buď názor nemajú, alebo ho nechcú prezentovať.
...
touto větou (+ kontextem předchozího příspěvku o strachu z projevení názoru) jsem se mohl urazit. Místo toho jsem si ale udělal jasný názor, a to především na autora.
___
jenom detail k polygamii. Mormoni ve svých počátcích (do začátku 20. století) polygamii povolovali, některé oficiálně nepřijímané skupiny ji provozují pravděpodobně dodnes. A je to křesťanská církev (namátkou velmi aktivním členem je Mitt Romney).
#134
Publikováno 11 květen 2013 - 10:15:30
#135
Publikováno 11 květen 2013 - 10:33:54
- feromarcin zde zastává poměrně jasnou pozici - amorálnost nahoty, resp. její místo pouze v soukromém prostoru (9.5.2013 - 18:58:11)
- pokračováno k nahotě v umění a křesťanským hodnotám, resp. tomu, že se mění a jejichž původ je pohanský (Zee 10.5.2013 - 16:47:25)
- feromarcin výrok o pohanském původu křesťanských hodnot jasně odmítl a naopak napsal, že křesťanské hodnoty vycházejí ze židovských. Jako důkaz uvedl, že pohanské kořeny by vedly k "polygamii, znásilňování, rituálním vraždám a jiným zvrhlostem" (10.5.2013 - 18:06:18)
- což jsem zase jasně odmítl já a posléze na několika příkladech rozebral - dovozoval jsem, že v prostředí, kde se formovalo křesťanství, nic podobného neexistovalo a v žádném případě to nebylo vnímáno jako společenský standard. Křesťanství se formovalo především v bezprostředním kontaktu s řeckou a římskou civilizací, kde zkrátka polygamie, znásilňování, rituální vraždy a "jiné zvrhlosti" nijak doloženy nejsou (polygamie je doložena v judaismu). To doplněno o problematiku křesťanských svátků, které v řadě případů převzaly ty pohanské a to někdy i s jejich duchovním obsahem. Vše na konkrétních příkladech, které prokazují, že jak v oblasti duchovní, tak v oblasti ritu křesťanství navázalo jak na židovství, tak na různé pohanské kulty.
- feromarcin jako věřící toto neakceptuje - co se dá dělat.
#136
Publikováno 11 květen 2013 - 10:36:16
- s tvrzením o plošném výskytu polygamie, což však nedokázal doložit - a to ani jedním z kontextu vytrženým citátem z úplně jiného období nežli o kterém byla řeč. Navíc daný citát je doklad opaku - on je to ve skutečnosti důkaz nelegálnosti polygamie. Polygamie je doložena u některých kmenů pro vládnoucí vrstvy, ale ne jako masový jev.
- dále si plete bigamii s konkubinátem. Bigamie je uzavření manželství s osobou, která již je v manželství jiném. Křesťanští králové raného středověku (např. u nás známý Dagobert) si brali vedle zákonitých manželek ještě konkubíny a moc se s tím netajili. Z toho vznikl mylný závěr, že žili v bigamii.
- bohužel pak stihl navršit další sbírku nepřesností a omylů. Typicky závěry ohledně "nordických a jižanských zákoníků" - to je zase perla
- a přidal i kuriozitu, že "bigamii zakazali taky v civilizovanejch mistech docela pozde" - když fakta jsou taková, že polygamii za nezákonnou prohlašuje již Tertullianus (2./3. stol.) nebo Basileios Veliký (4. stol.). Ostatně nezákonná byla i v římské říši jako celku (např. zákon císaře Diocletiana - 3. stol.) - prostě zase úplně mimo
#137
Publikováno 11 květen 2013 - 10:38:40
... explicitní zobrazení sexuálního aktu najdeš např. v Pompejích prakticky jen nevěstinci, což je jedna jediná malá stavba, v římském malířství je to jinak téma vzácné. Drtivá většina dochovaných památek římského malířství má úplně jiný obsah - vyskytují se tam akty (což je ovšem obvykle zobrazení bohů a héroů) ale jen ojediněle symplegma. Jiné prameny nic takového také nepotvrzují - je to prostě nesmysl, který jsi vyvodil z bůhvíčeho. Zmínka o Pompejích neodpovídá žádným pramenům (snad kromě románu "Poslední dny Pompejí") a se zobrazením nahoty u Římanů jsi taky vedle. Snad jen s tím sexem by to šlo akceptovat, protože tím se žije odjakživa - jen se o tom v některých epochách nesmí mluvit. Upřímně řečeno mě podobně absurdní výroky ohledně dějin antiky dost pobuřují - pisatel sice vůbec netuší o co jde, ale se závěry je hotový razdva
#138
Publikováno 11 květen 2013 - 10:40:36
#139
Publikováno 11 květen 2013 - 12:22:07
#140
Publikováno 11 květen 2013 - 13:13:44
#141
Publikováno 11 květen 2013 - 14:04:50
netuším, koľko z toho je naozaj pravda, ale načo by to kto vymýšľal?
#142
Publikováno 11 květen 2013 - 14:05:05
A ešte by som sa chcel ohradil voči tvrdeniu: "že tu u nás nebola do príchodu kresťanstva žiadna kultúra!"
Stačí si niečo zistiť napr. o Otomanskej kultúre, ktorá na našom území bola a to dlho pred pred Kristom.
P. kolega Fabius isto vie o čo sa jedná a potvrdí.
Svoj prvý príspevok som hodne zjednodušil a zovšeobecnil (a historicky pokryl dlhé obdobie), ale som rád, že bol pochopený aspoň niekym.
#143
Publikováno 11 květen 2013 - 14:19:28
#144
Publikováno 11 květen 2013 - 14:27:06
#145
Publikováno 12 květen 2013 - 06:16:08
#146
Publikováno 12 květen 2013 - 07:27:29
a) někomu se nelíbí snímky v kalendáři, tak ať ho dá do šuplíku, nebo nabídne někomu jinému
B) někomu se nelíbí snímky v galerii, tak (náhled je dost veliký) ať si takový obrázek neprohlíží
c) argument, že si snímky můžou prohlížet i děti je komický, dva kliky, ať už omlylem, nebo úmyslem a jsou na porno stránkách = když dovedou číst a mají přístup k internetu bez dozoru dospělých - v tu chvíli už těžko něco ohlídat
#147
Publikováno 12 květen 2013 - 10:25:42
Dobre, páni, uzavrime historický exkurz, pretože tento na toto fórum ani nepatrí, aj keď sa akosi vyvinul z témy. Nebudem ďalej pokračovať v offtopicoch, myslím, že sme prešli dosť rušnou diskusiou. Aby niekto netvrdil, že sa neviem prispôsobiť väčšine a hlásam len nejaké svoje výmysly, tak sa zariadim tak, ako mi bolo poradené: nebudem si všímať akty v galérii a nebudem kupovať kalendár
Feromarcin: Super Fero, já už sem si myslel, že se to ještě dál bude vyhrocovat, neb s podobnými diskuzemi to dopadlo tak, že se stejně k ničemu nepříšlo.
Fabius: Fabie, děkuji za další historické výklady a v budoucnu se budu těšáít na další např. i na srazech. Momochodem, Je zřemě, že pánové Bimbak a Feromarcin moc na srazy nechodí, neb by nezpochybňovalitvé znalosti. Sá bych se s tebou o historiii nehádal
#148
Publikováno 12 květen 2013 - 10:34:22
To, co se tu na temné vyobrazovalo mě (jako věřícího) nikterak neuráželo a bylo dle mého názoru v pořádku a v mezích slušného chování. Názor o nějakém omezováním nahoty zde na stránkách či v kalendáři (tam bych tomu snad i rozumněl - byť bych to nechtěl) mi přišel skutečně přínejměnším cenzuroidní.
A to nemám rád!
#149
Publikováno 12 květen 2013 - 12:36:24
#150
Publikováno 13 květen 2013 - 08:34:24
nojo, tak se Martin na.., škoda. A to ani nikdo nehrál o půlnoci na kytaru, jako na nádraží v Martinicích. Myslím že tam, když tak mě někdo opravte.
Ano, ano, je to tu přesně jako tehdy na nádraží v Martinicích. Vládne tu ten samý duch a tropí přesně to samé. Odhání především ty slušné a tolerantní!
Jen pro ty co na temnovlaku nebyli:
Byla to velmi podařená akce, kdy se partička z TK vydala vlastním vlakem na fotografistický výlet. Jedu na ni mnoho kiláků autem a valím sebou i bečku piva pro kamarády, aby bylo ve vlaku veselo... Vše bylo krásné, na noc jsme zastavili v Martinicích. Tam se to na odstavné koleji na kládách pořádně rozjelo. Já, jako starší pán jsem rozumně zvážil situaci a svobodně jsem se rozhodl jít spát. Nikomu jsem nic nezakazoval a nikomu nenařizoval jak dlouho by měl hlasitě pařit. Prostě jsem odešel na vzdálené kryté místo kde už pařba nebyla slyšet a spokojeně usnul. Jenomže, "moji kamarádi" nadržení pařmeni, flamendři, ti co neznají pojem noční klid a svobodu těch druhých neuznávají, se svobodně, kvůli dešti, přemístili do mé blízkosti pod střechu nádraží a spokojeně pařili dál. Tak to jsou ti "hodní" co krásně pějí a já jsem škaredý kluk co jim chtěl rozšlapat kytháru. Podle nich jsem se měl zachovat šlechetně a jít si ustlat na déšť někam jinam. Takhle je to podle těchto lidí správné...
A nyní ta podobnost se škaredými fotografiemi v galerii na TK:
Ti co přišli nedávno, začali dělat fotky včera a dnes zaplavují galerii obrazy nevalné kvality, tvrdí to samé. Když se ti to nelíbí nemusíš se přece dívat. Není to pravda! Musím se dívat, protože to mám hned pod čumáčkem a nemohu si svobodně vybrat jestli ten pás obrazové zvrhlosti chci zobrazovat nebo ne. A nebo si svobodně vybrat jen ty autory které ještě nějak přežiji. Hambatiny otřesné obrazové i technické kvality taky nemůžu vypnout. Jsem zotročen nevkusem a nemohu se mu na TK vyhnout.
No a tak balím spacák, karimatku a jdu jinam. Ahojte.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních