Přejít na obsah


Fotka

Barevný papír


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
153 odpovědí na toto téma

#151 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 69

Publikováno 15 srpen 2021 - 16:53:09

Pozdravujem Vás, kolegovia! Už tu veľmi málo chodím, takže sa ospravedlňujem, že som nečítal diskusiu podrobne, ale len zbežne prešiel témy. Čo by som chcel podotknúť ku farbe, ktorú robím nejakých 12 rokov:

 

- základ je čerstvý a dobre skladovaný papier. Ja mám v tmavej komore teraz v lete +30°C, a pri takejto teplote farebný papier nebude dlho biely

- čerstvá chémia. Ideálne výsledky chémia Kodak RT/LU pre proces 35°C. Avšak koncentráty sa kazia. Na druhej strane Kodak Prime Sp sa v procesore rýchlo pokazí, ale koncentrát je otvorený už roky, čierny ako Cola a stále funguje dobre. Teplota 38°C. Bielič odporúčam RT/LU, skutočne nezosyrovatie tak skoro. Nižšia teplota je plus pri výparoch. Vývojka Prime Sp je parfumovaná, čo nemusí každému vyhovovať. Žalúdok dá vedieť :D

- aditívny osvit. Používam 

Durst AC 800. Je to lopata na komáre, ale už by som nemenil. Keko bude určite protirečiť, ale už som vo veku (a v stave), kedy nemám čas sedieť štyri hodiny nad piatimi fotkami. Samozrejme, Magnifax a hlava COlor 3 je stále v zálohe. 

- valčekový procesor. Používam cca 20 ročný Pictor 5. Všetko je v poriadku, kým je v chode. Ak sa zabudne na chémiu v rackoch, tak máte problém. Mne tento problém nacenili na takmer 110 eur (skorodovaný valec v bieliči). Čistenie, kým to po dlhšej odstávke (stačí pár dní) prestane špiniť, tiež stojí za to. Vždy pýtam dealera o nejakú poškodenú rolu papiera, ideálne velvet, aby som ho prehnal mašinou, kým začnem seriózne pracovať.

- Kodak Endura Professional v povrchu velvet (polomat, silk) mi sadol najviac. Je to nádherný teplý papier, ale ako hovorí istý pán: nepokazme si to. Ideálne nastrihať na najväčší formát a skladovať v chlade. Procesor má výhodu , že vie vyvolávať aj celú rolu, takže foto z hromadných akcií alebo dovoleniek, kde sme boli ako partia, nafotím pomocou homemade prípravku na formát 13x18 a vyvolám naraz. Občas sa prekryjú okraje, občas niečo treba opraviť, ale toto je cesta, pokiaľ potrebujete urobiť 200 +/- podobných fotiek za večer.

 

Napísal som to trochu chaoticky, určite je ešte milión vecí, ktoré by som pridal, ale nevadí. Nechcem, aby ste tento príspevok vnímali, že sa chcem pochváliť, čo mám, lebo takto som to nezamýšľal. Len sa delím o moju cestu. A tým nechcem povedať, že napriek špičkovému vybaveniu robím dobré fotky. Ono dobré akosi ani byť nemôžu, pretože nech sa snažíte, ako chcete, v dobe digitálnych minilabov, photoshopov a celej tej digitálnej alchýmie sa bude väčšine laikov viac páčiť digitálna fotka, lebo je ostrá, sterilná a žiarivá ako dovolenka z katalógu...


  • 3

#152 huf

huf

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 15

Publikováno 16 srpen 2021 - 15:03:43

Feromarcin - Ha, konečně někdo kdo potěší:) Mám dotaz, jak subjektivně vidíš dnes rozdíl právě mezi aditivním a subtraktivním osvitem?  Zkoušel jsem aditivní osvit, ale jen tak odhadem vkládáním RGB filtrů pod objektiv, obraz byl barevně rozjetý, ale zdál se mi koukatelnější než ze subtr. osvitu. Bohužel bez té mašiny co máš  - Durst AC 800 obraz nesjednotím. Asi budu muset šetřit na tento stroj. Ještě mám jednu podstatnou otázku, zda tvé fotografie vycházejí stejně jako z bývalých analogových labů, nebo se to již dnes nedá nijak zopakovat??  Současnu produkci právě těch digitálních sterilit nemůžu ani cítit, je to degradace barevné fotografie na pouťovou cetku. Jinak jsem opravdu rád četl tvou cestu s barevnou fotografií, je to super inspirace:)


  • 0

#153 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 69

Publikováno 20 srpen 2021 - 07:44:40

krasny papier Kodak Supra, na ktorom nadherne vychadzali aj fotky so subtraktivnym osvitom, uz dnes nie je. Digitalne papiere mam pocit, ze tahaju do modra. Pri aditivnom osvite su farby urcite trosku zivsie, zasa je to citlivejsie na pohnutie pri expozicii a vykyvy napatia v sieti. To druhe si Durst riesi. V kombinacii Ektar/Endura Professional a krajinka su fotografie velmi pekne a syte. Ale porovnanie s analogom som nerobil. Musim to raz vyskusat.
  • 0

#154 huf

huf

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 15

Publikováno 20 srpen 2021 - 09:06:45

krasny papier Kodak Supra, na ktorom nadherne vychadzali aj fotky so subtraktivnym osvitom, uz dnes nie je. Digitalne papiere mam pocit, ze tahaju do modra. Pri aditivnom osvite su farby urcite trosku zivsie, zasa je to citlivejsie na pohnutie pri expozicii a vykyvy napatia v sieti. To druhe si Durst riesi. V kombinacii Ektar/Endura Professional a krajinka su fotografie velmi pekne a syte. Ale porovnanie s analogom som nerobil. Musim to raz vyskusat.

Ajo, tak tím to je definitivní. Ty Kodaky Supra mám z 90 tých let plnou krabici a skutečně vynikají svojí krásou. Takže ani nemá cenu dál se pokoušet napodobit...( To je tedy pokrok, díky za info, ušetřilo mi spoustu dalšího času..


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních