Přejít na obsah


Fotka

Úplný začátek temné komory


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
90 odpovědí na toto téma

#1 Matyas

Matyas

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 4 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 28 březen 2015 - 20:13:43

Ahoj,

asi tady budu (s prominutím) z debila, ale propadl jsem klasické fotografii a už mě nebaví dofotit film odnést ho do fotolabu, druhý den si pro něj přijít, zaplatit tolik a tolik prohlédnout fotky a mít to z krku. Takže si chci začít filmy vyvolávat sám. Četl jsem pár knížek o vyvolávání filmů, ale nic moc mi to neřeklo, obzvlášť chemikálie tam byly popsané naprosto přesné, ale dnes už se nevyrábí a nevím kde a jaké sehnat.

Takže Vás žádám o radu úplně do začátků. Chci začít vyvolávat černobílé filmy, ale radši fotím na barevné. Takže jaký je rozdíl mezi barevným a černobílým a tak. Prostě co nejvíc.

Všem co se mnou ztrácí čas děkuji! :) 


  • 0

#2 Zirafka

Zirafka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 342 příspěvků(y)
  • LocationSeverní čechy
Reputace: 27

Publikováno 28 březen 2015 - 20:43:32

Vyvolat černobílý film se dá v klidu i doma v koupelně (záchodě) případně i v ložnici. Jsou potřeba tyto věci:

 

- vývojnice, neboli tank

- vývojka

- ustalovač

- tekoucí voda

- místo pro usušení filmu (stačí koupelna)

 

No a pak je to snadné:

 

1. film se vloží do vývojnice a ta se pečlivě uzavře

2. do vývojnice se vlije vývojka a pak se chvilku počká (podle návodu výrobce), mezi tím se velmi doporučuje filmem hýbat. Jak, to záleží na typu vývojnice či návodu výrobce.

3. z tanku se vylije vývojka a 

4. místo ní se do ní pustí vlažná voda a film se nechá vyprat. Délku opět určuje návod výrobce vývojky, filmu či zkušenost :)

5. do tanku se nalije ustalovač a zase se nějakou dobu počká. Je to podobné, jako u vývojky.

6. ustalovač se vylije a pak už se dá vývojnice otevřít a film se musí důkladně vyprat.