Moderní foťáky na film
#51
Publikováno 9 březen 2007 - 13:02:31
Pentax 67, tam už si mě asi lidi všimnou, ještě jsem to moc nezkoušel, mám ho krátce... Určitě ale budu za exota, to vím jistě a těším se na to:)
Zjistil jsem, že netrpím jen obsesí k technice, ale i konkrétní značce:))
#52
Publikováno 9 březen 2007 - 13:29:58
Záleží na tom, kde s tou 67 budeš chodit. třeba v Basileji si mě s P645 nikdo nevšimnul, v Brně jsem byl středem pozornosti.
#53
Publikováno 9 březen 2007 - 14:23:49
Tak jsem si u Škody v bazaru vyčuměl stříbrnou kartu
#54
Publikováno 10 březen 2007 - 01:04:51
Jinak filmy doma volam, pak skenuju a co se mi libi nejvic, tak si nazvetsuju. Scanner mam jako takovej nahled co se da z daneho policka dostat + abych mohl prezentovat na webu.
#55
Publikováno 19 březen 2007 - 10:36:55
Filmy si nechávám někdy naskenovat, je to taková berlička, protože si i na nekvalitním skenu můžu zkoušet výřez a mrknu i na kontrast, takže pod zvětšovákem už většinou vím co budu chtít.
A když přinesu do práce ukázat čb zvětšeninu (24x30) tak se to většinou každému líbí a ptají se kde jsem si to nechal udělat, a kde mi tam udělali takové zajimavé tečky (zrno) já řeknu to jsem dělal sám doma v koupelně - kontrastnějším papírem a teplejší vývojkou ..... FAKT !!! A PROČ ??? a už jsem za exota, je to někdy zábavné.
#56
Publikováno 21 březen 2007 - 21:14:28
moderní af slr použivam vlastně jenom svátečně na diáky
#57
Publikováno 22 březen 2007 - 21:16:46
dost sem o tom přemejšlel (hlavně když se mě na to různý lidi ptali) a je to jen o přístupu k celý věci, navíc celej ten rituál natažení, vymazlení záběru následovaný šlehnutím zrcátka a závěrky je těžce návykovej
#58
Publikováno 23 březen 2007 - 22:47:56
#59
Publikováno 23 březen 2007 - 23:02:56
#60
Publikováno 24 březen 2007 - 18:59:04
ten sekor je fantastickej. neustále mně nepřestává překvapovat. určitě dobrá volba. jen pro zajímavost často se de dočíst, že je opticky lepší než cz distagon 43 na hasyho swc ... prej. no to je koneckonců jedno tyhle srovnávačky ... každopádně je výbornej, zkreslení je prakticky nepozorovatelný. údajně vykreslí kruh i pro 9x12 a některý lidi ho s vomezenejma posunama používaj i na tenhle fornát
toff:
olin a zujka byly vždycky můj sen. tak třeba to někdy ještě klapne
#61
Publikováno 24 březen 2007 - 21:27:16
#62
Publikováno 25 březen 2007 - 20:44:27
gorgi:
toff:
olin a zujka byly vždycky můj sen. tak třeba to někdy ještě klapne
Tebe Contax s nemeckymi sklicky, na nechz je cervene T, dostatecne neuspokojuje? Jinak te chapu... nemuzem mit vsechno.
#63
Publikováno 25 březen 2007 - 21:30:49
gorgi:
ten sekor je fantastickej. neustále mně nepřestává překvapovat. určitě dobrá volba. jen pro zajímavost často se de dočíst, že je opticky lepší než cz distagon 43 na hasyho swc ... prej. no to je koneckonců jedno tyhle srovnávačky ... každopádně je výbornej, zkreslení je prakticky nepozorovatelný. údajně vykreslí kruh i pro 9x12 a některý lidi ho s vomezenejma posunama používaj i na tenhle fornát
toff:
olin a zujka byly vždycky můj sen. tak třeba to někdy ještě klapne
zuika mam take...a muzu rict ze dost slusne ;o) radeji nez vsechny zuika mam ale stejne Kiron 28/2. Ostry jak britva, velmi pekne kresli i na f/2...a v kombinaci s hledackem OM-1cky....je super.
ale i jina skla jsou dokonala...distagon 35/2,8, planar 85/1,4...mnam.
a tu Maminu 23 s 50/6,3...jsem si koupil nakazen tvym nadsenim ktere jsi pred rokem a pul prezentoval na FA...na muj tehdejsi dotaz...takze vyzkousime zitra neco vyfotit...a poreferujeme....
#64
Publikováno 25 březen 2007 - 22:38:28
Zajimave jsou reakce lidi: kdyz vytahnu EOSe, tak me povazuji za "profika", dokud nezjisti, ze to neni digital. Pak se okamzite propadam nekam na uroven zaostalych zoufalcu, kteri zakrneli ve vyvoji. S Prakticou je situace jina: tam kazdy hned vidi, ze to neni digital a naopak jsem povazovan za znalce, kdyz pouzivam takovy mechanicky stroj Proste ty reakce jsou nekdy fakt k popukani. 8)
Jo, tak to mam uplne stejny (EOS300) Pokud vytahnu dalkomer Ricoh (500GX), tak jsem hned fajnsmekr a umelec
No tak to já jednou fotil Flexaretou na Karlštejně a seběhla se kolem mě skupinka japonců a fotili si mě 8O
#65
Publikováno 26 březen 2007 - 09:41:08
Tak například u X-700 je hledáček prostě OBROVSKÝ a ve spojení s 50/1:1,7 i náramně světli, takže manuální ostření je naprostá pohodička. Oproti Dynaxu 700si je hledáček u X-700 asi tak o 25% větší. Nedávno jsem náhlédl do hledáčku digtálního Canonu 400D no a měl jsem pocit, že čumím do nějaké šachty na jejímž konci je dveřní kukátko.Vlastně znám svět pouze prostřednictvím hledáčku svého Dynaxe 5. A protože stále častěji manuálně ostřím, napadlo mne, jestli se nepoohlídnu po nějaké (když už jsem ten minolťák) x-300, x-700 nebo x-gm či jak se ty staré manuální Minolty vlastně značí. Jde mi čistě o hledáček. Je u těchto strojů větší a jasnější než u AFkových Dynaxů? Usnadní mi ruční ostření?
Prostě mechanické minolty řady X jsou co se týče hledáčku naprosto dokonalé (jako ostatně většina mechanických strojů). On i ten starý zenit má slušnej hledáček.
#66
Publikováno 26 březen 2007 - 09:43:20
#67
Publikováno 26 březen 2007 - 11:34:05
gorgi:
toff:
olin a zujka byly vždycky můj sen. tak třeba to někdy ještě klapne
Tebe Contax s nemeckymi sklicky, na nechz je cervene T, dostatecne neuspokojuje? Jinak te chapu... nemuzem mit vsechno.
ten můj (RTS III) je velkej a těžkej. když zvažuju jestli si s sebou vzít na vejlet sf téelerko nebo stejně těžký kino ve vo řád větší hodnotě ... většinou zůstane doma i s německejma sklíčkama. jinak jo, je to jiný kafe. přál bych to každýmu vidět, co ten planar nebo distagon uměj. někdy je to až nepochopitelný. už sem to kdysi psal, představ si vostrost až digitální bez toho umělohmotnýho šméčka
#68
Publikováno 26 březen 2007 - 21:15:28
Nemám příme srovnání Zeiss objektivy, typl bych si že budou ostřejší u vybraných ohnisek než Olyho OM Zuika, ony jsou spíš stavěné na přenos kontrastu.ten můj (RTS III) je velkej a těžkej. když zvažuju jestli si s sebou vzít na vejlet sf téelerko nebo stejně těžký kino ve vo řád větší hodnotě ... většinou zůstane doma i s německejma sklíčkama. jinak jo, je to jiný kafe. přál bych to každýmu vidět, co ten planar nebo distagon uměj. někdy je to až nepochopitelný. už sem to kdysi psal, představ si vostrost až digitální bez toho umělohmotnýho šméčka
To je stejně fuk, protože problém mám podobný: nemůžu se vklidu hnout od své brašny, když v ní mám vraženo teměř stejně jako sem dal za ojeté Daewoo. A o tři sklíčka bych nerad přišel: 50/2 Macro, 100/2 a 35-80/2,8 - scháněly by se mi znova dooost těžko.
A další věc na co jsem si vzpomněl. Mam malou brašnu (tedy ona byla ze začátku velka dost ). Tak před každým výletem a focením nad ní stojím a říkam si co si všechno vezmu, abych to dal dovnitř a abych to unesl. Není dobře těm co mají jeden foťák a jeden objektiv, jeden film a jednu vývojku?
#69
Publikováno 28 březen 2007 - 22:17:33
já teda myslim, že tam něco maj 8)
#70
Publikováno 22 květen 2007 - 18:45:20
#71
Publikováno 22 květen 2007 - 18:48:45
#72
Publikováno 22 květen 2007 - 19:47:43
Ale řekněte - jak nemít rád Pentax? Na kino MZ5n (krásné a přitom neblbé retro) s takovou 24/2 nebo 35/2... na SF 67ka se 75kou nebo 55kou... Když chci mít pocit návratu do dřevních dob, vezmu K2 a představuji si, že podobné pocity může mít snad jenom pan Hudeček se stradivárkami.
Nejmodernější foťáky mě ničí tím, že mám furt pocit, že jsou chytřejší než já, sklopka Voigtlaender 6x9 je krásný, leč muzeální kousek.
Ale ať mám v ruce cokoliv, furt si říkám: "fotku stejně nedělá foťák" a okamžitě se mi vybaví pan Ascher, který v pionýrském fotokroužku ničil majitele Praktic, Zenitů a Flexaret fotkama z bakeliťáku Pionýr za 60,- Kčs.
#73
Publikováno 22 květen 2007 - 20:10:29
#74
Publikováno 22 květen 2007 - 20:33:12
Od Pentaxu se mi dostalo teď do ruky 85/1,4 na kino. Krásný kousek, akorát se mi ho nepovedlo přes redukci našroubovat na digi Olympuse, asi má oproti všem ostatním pentaxackým objektivům vetší zobáček na konci. Ale až ho pujdu vracet kamarádce, tak ji poprosím ať mi ho nasadí na své LX a chvilku ji ho budu ojíždět (tedy to LX) A to nejdřív měla MZ5n.Ale řekněte - jak nemít rád Pentax? Na kino MZ5n (krásné a přitom neblbé retro) s takovou 24/2 nebo 35/2... na SF 67ka se 75kou nebo 55kou... Když chci mít pocit návratu do dřevních dob, vezmu K2 a představuji si, že podobné pocity může mít snad jenom pan Hudeček se stradivárkami.
#75
Publikováno 22 květen 2007 - 21:05:54
#76
Publikováno 22 květen 2007 - 21:18:28
#77
Publikováno 22 květen 2007 - 23:08:21
#78
Publikováno 22 květen 2007 - 23:32:52
#79
Publikováno 22 květen 2007 - 23:41:21
abych se přidal - tak mf výhradně canon, včetně předsádek a dalších blbin.
sf něco od rusů, brousim si zuby na dalkoměr pochopitelně canomatic a hodně světelnou yashicu
#80
Publikováno 23 květen 2007 - 00:12:04
#81
Publikováno 23 květen 2007 - 05:13:52
#82
Publikováno 23 květen 2007 - 07:28:44
oboje - je to canon tusim t90 s fd bajonetem, prostě to poslední, pak už přišel eos, k němu mám ty mezikroužky na makro, asi 10 let zpátky jsem s tím makrem docela řádil.počkej, mf jako manual fokus a nebo malej formát takže kino. jestli to první - rád si pokecam vo a1, f1, ae1 a dalších s efdéčkovym bajonetem. to sem taky kdysi zkoušel...
pořizoval jsem kvůli svý práci, protože dělám okolo šperků.
#83
Publikováno 23 květen 2007 - 08:17:24
V budoucnu chci zkusit i stredoformat a rad bych i velky format...ale postupne:-)
No a na co se v nejblizsi dobe chystam. Jsem Cech a nemam Flexaretku....a za to se stydim:-)))))
#84
Publikováno 23 květen 2007 - 08:25:44
#85
Publikováno 18 červen 2007 - 10:01:45
#86
Publikováno 18 červen 2007 - 10:33:37
ale radsej Pentax 67
#87
Publikováno 18 červen 2007 - 15:21:40
#88
Publikováno 18 červen 2007 - 21:51:46
#89
Publikováno 24 červen 2007 - 11:41:52
TLR (Flexaret, Minolta Autocord) - 20%
SLR (OM-1) - 10%
#90
Publikováno 2 září 2007 - 20:13:37
Fotí, s oběma Prakticama a Sixem bw Ilford a dia Kodal ellitechrome 100. Teď budu zkoušet na kinu Fomu 400 + R09. Čekám zrno jako hrachy.
Rád bych sehnal MC Pancolar 1,8/80 a 1,4/50. Tahle padesátka se ale dělala jen na bajonet. Škoda
#91
Publikováno 2 září 2007 - 20:40:18
...Teď budu zkoušet na kinu Fomu 400 + R09. Čekám zrno jako hrachy. ...
Zase tak zlý to není, došel jsem k ředění 1:80 a volám tak 25 minut, překlápím jednou za 2 - 3 minuty, nesmí se to podexponovat, to pak jde tonalita do háje. Chystám se exponovat jako iso 200, tonalitu by to mohlo mít velice příjemnou. Zrno je na 13*18 viditelný, ale vzhledem k námětu akceptovatelný; při ISO 200 by to mělo bejt vyditelně jemnozrnnější (pokud teda můžu něco vyvozovat z několika přeexponovaných políček).
#92
Publikováno 2 září 2007 - 22:03:04
#93
Publikováno 3 září 2007 - 06:34:22
ME
Beirette vsn
Sokol
fokaflex fokar II
yashica D
holga
a mozna sem neco zapomel nevim:o)
uzivam si f5, nepohrdl bych f6 ale na tu urcite nemam a nehodlam utratit 60tis za fotak:o)
#94
Publikováno 8 říjen 2007 - 13:23:59
Nelituji a navíc jsem se zbavil ohavného telete.
#95
Publikováno 8 říjen 2007 - 13:47:43
#96
Publikováno 19 říjen 2007 - 21:35:01
#97
Publikováno 21 říjen 2007 - 08:13:27
Zpet k fotaku, po letech muzu zodpovedne rict, ze mi na tom plastovym dynaxu vadi jen 2 veci:
1, velmi tvrdy a hlucny chod zrcatka (je to rana jak z kanonu , dali by se tim plasit ptaci nebo lidi)
2, to ze AF objektivy maji kratkou ostrici drahu a za spatnych svetelnych podminek AF na tom low-endu nejde dobre, takze se mi spatne foti, kdyz fotim na Neopan 1600 ...
nejvic fotim CB negativy. Vzdycky se ptam, jestli je pro barvu nejakej duvod a vetsinou schledam ze ne. Jsou ale situace jako vcera vecer, kdy topoly u cesty meli spicky osvicene cervenym svetlem zapadajiciho slunce a samy byly jinak oranzove. To byla bajecna podivana a jasna fotka o barvach.
#98
Publikováno 2 prosinec 2007 - 15:03:09
používám Nikon F4 (+ ty krásný starý pevný manuální Nikkory). Těžký je to jako sviň, veliký jako kráva, ale já tu F4 prostě miluju a když ji miluješ, tak není co řešit žeano
#99
Publikováno 2 prosinec 2007 - 19:27:46
Já nefotím na film z nějaké zásady ,ale proto že digi zatím nedospěl do filmu a protože mě počítače živí tak nemám zájem doma trávit čas zase u PC.
Já má PENTAX65NII kromě modernosní např měření v průběhu expozice,AF,atd.. mě se nejvíce líbí imprint (tisk expozičních údajů do kraje filmu ) perfektní věc už žádné psané údaje do deníčku a nejlepší je pro mě jedinečné označení filmu a pořadové číslo snímku do každého políčka .Už v tom nemám takový bordel
#100
Publikováno 2 prosinec 2007 - 20:17:34
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních