
A teď k jádru věci. Řízením osudu se mi domů dostal P-sixový Flektogon 50/4. Původně jsem ho chtěl použít pouze jako shiftovací objektiv na kinofilm, ale teď přemýšlím nad koupí těla P-six a přechodu na střední formát pro výše uvedené focení krajiny. Protože jsem už investoval dost do kinofilmové výbavy, chci do toho teď dát už tak 3000Kč, v odůvodněném případě max. 5000 Kč. Mám tři dotazy:
1. Vyplatí se mi přechod na SF? V současné době zvětšuji na 18x24, výhledově bych chtěl přejít s většinou zvětšenin na 20x30, něco málo na 30x40. Vyplatí se při těchto formátech přechod na větší plochu negativu? V současné době jsem spokojen s technickou kvalitou svých objektivů, takže co se podaří dobře nafotit, jsem schopen i celkem slušně nazvětšovat. Nebude v tomto ohledu P-six s uvedeným Flektogonem krokem zpět?
2. Někde jsem četl, že SF je pro ty, co už mají vyřešené všechny otazníky ohledně technického zpracování kinofilmu (prostě co mají negativní i pozotovní proces v malíku). Já zatím na této úrovni nejsem. Nebude SF pro pouze trápení a zklamání? Opravdu je náročnost proti kinofilmu o tolik větší?
3. Jak s měřením u P-sixe? V současné době jsem zvyklý na měření na EOSu - používám celoplošné se zdůrazněním na zaostřovacím bodě. Vyplatí se při této zkušenosti koupit P-sixe s měřicím hranolem, nebo si mám koupit neměřicí hranost resp. pouze šachtu a k tomu expozimetr? Ev. jaký (ale to se tu už někde asi řešilo)?
4. Možná ještě jedna otázka - na co si při koupi těla P-six dát pozor? Lze nějaké "běžné" nebo "typické" závady odhalit prohlídkou přístroje?
Takže asi tak. Prosím napiště mi svůj názor. Nejlépe, pokud by bylo možné jasně říci - "jo, SF bude skvělým krokem dopředu, jdi do toho", nebo naopak, "při tvých požadavcích zůstaň u kina"

Předem díky