Vývoj dále pokračuje, byl jsem zvědav, jak se to bude chovat při pushování svým charakterem naprosto rozdílných filmů, a to Kodak a Ilford. Za tu dobu hraní a focení, přišlo poznání, že Kodaky při převolání v běžných vývojkách rády lezou hodně do kontrastu, kdežto Ilford 400 Surveillance je naopak blbuvzdorný film, který potřebuje převolávat či vyvolávat ve velmi silném kafi, tedy hodně aktivní vývojce, je pushování obou filmů stejnou vývojkou a stejným způsobem vyvolávání docela těžký oříšek, proto jsem to, podpořen předchozím testováním "JAKK" , které ukázalo, že zvýšenou teplotou to lépe využívá citlivost, lépe kryje, aniž by rostl kontrast a jakýmkoli způsobem degradovala tonalita, zrno a ostrost jak hranová, tak v nejjemnějších detailech.
S poněkud mírně změněnou recepturou jsem tedy předevčírem namíchal JAKK verze třetí, po příchodu z práce, než se setmí, vyběhl na ulici, s Contax Arií s nasazeným Planarem 1,4/50, založeným Kodak Double-x a nastavenou základní citlivostí filmu 400 narychlo nacvakal různě kontrastní scény a zákoutí ulice v bracketingu -+ 1/2EV, tzn. EI 300-400-600. Pak (až se začalo rychle šeřit) do aparátu založil Ilford P3 Surveillance, základní citlivost 800, bracketing EI 600-800-1200 jak na ulici, tak pár snímků v obchodě s pouze umělým zářivkovým světlem, a včera to vyvolal. Vývojku jsem ohřál na 26 stupňů, abych se vyhnul dlouhým vyvolávacím časům, nalil 300ml stock bez dalšího ředění a časem u Kodaku 8 minut , u Ilfordu 11,5 minut, u obou filmů po vylití vývojky, pro dojití stínů, nechány ještě stát 2 minuty ve velmi slabě alkalické lázni (1g kodalku na 300ml vody), propláchnuto vodou, ustáleno v zásaditém ustalovači.
A večer, až přišel na návštěvu Luzji, jsme se na to společně podívali, včetně prohlídky pod zvětšovákem a na papír jeden rychlý zkušební osvit měřený na nejřidší místo v obraze, bez jakékoli filtrace.
Oba negativy plně a bohatě kryté s minimálními rozdíly v hustotě krytí u jednotlivých políček z různých scén i EI, bohatá stupnice odstínů, při měření na nejlubší stín s rozeznatelnou kresbou ve stejném bodě obrazu (z časových důvodů jen u Ilfordu na snímku z interiéru obchodu) při zvětšení 15x (na 36x54cm) to ukázalo u EI600 osvitový čas 11,4 s, u EI800 12,3 s a u EI1200 14,2 s. Ve stínech i silných světlech plná kresba, rovnoměrné velmi jemné a ostré zrno, vysoká hranová ostrost.
V další fázi zkusím oba filmy v tomto moku pushovat, až kam to půjde, tj. do ztráty kresby v hlubokých stínech, jsem zvědav.
Pro porovnání jsem v Adoxu A49 stejným způsobem vyvolal kousek tohoto zkušebního filmu Double-x. Výsledek mě nenadchl, vylezl více než vysoký kontrast, světla, která jsou v JAKK s krásně detailní a čitelnou kresbou jsou tady už moc upečená, bude problém uspokojivě či vůbec nějak to dát na papír.
Nezbývá mi než se pochválit sám, jde to dobrým směrem, vypadá to, že JAKK verze třetí je lepší než verze druhá i první.