Úhel fotografického pohledu
#51
Publikováno 7 říjen 2008 - 15:34:16
#52
Publikováno 7 říjen 2008 - 16:49:38
PS: Koupit MTL 3 za 1500 Kč určitě nebyl dobrý nápad.
#53
Publikováno 7 říjen 2008 - 17:08:58
Já jakmile vidím "ejakuláty", okamžitě vycouvám pryč... Možná je to ode mě hnusný, ale prostě to tak mám. Sorry.
Tyjo, docela hustý..... Ale docela to sedí. Holt ženskej úhel pohledu. A já řeším, proč se to ženě nelíbí
#54
Publikováno 7 říjen 2008 - 17:50:23
#55
Publikováno 7 říjen 2008 - 18:08:13
Ta nová je opravdu nějaká hubatá
no dovol:-D
já myslím, že mě budete mít rádi:-)
#56
Publikováno 7 říjen 2008 - 18:36:49
Ta nová je opravdu nějaká hubatá
no dovol:-D
já myslím, že mě budete mít rádi:-)
Budeme.
#57
Publikováno 7 říjen 2008 - 20:02:56
#58
Publikováno 7 říjen 2008 - 20:33:46
#59
Publikováno 7 říjen 2008 - 21:10:38
Mluvíš o tom tak, jako by tvůj pohled byl ten správný, ba skorem normový.
hah.... určitě je pro člověka normálnější běžný pohled cca 160-180 cm vysoké osoby nežli žirafí, sloní popřípadě žabí perspektiva, a v horším příkladě ještě nakloněná (s výjimkou lidí, co jsou 24h denně pod vlivem alkoholu, tam by se ty náklony daly opodstatnit, nebo u lidí, co mají jednu nohu delší - avšak i tehdy kognitivní funkce mozku v souhrnu zprostředkovávají "nenakloněné" vnímání prostoru).
takže asi tak.
ano, člověk si dokonce zvakne i na zrcadlově převrácené vidění. a to nejen dvouočkař. ale co z toho plyne? děti - a jsou to předpokládám lidé - považují za přirozenější perspektivu pohledu na lidskou postavu podhled. plyne z toho něco o přirozenosti, normálnosti? a co arabské průkazové fotografie... nebyl bych tak striktní a "přirozený"
#60
Publikováno 7 říjen 2008 - 21:38:41
ježišmarjá, co bych si počala se středoformátem (a kdo by to moje cvakání financoval?)
btw, arabský průkazky vypadají jak...? o tom slyším poprvý... (což se mi tady stává vlastně furt - pomalu si zvykám:-D)
#61
Publikováno 7 říjen 2008 - 21:43:47
no když na to přirozenej evropan kouká, to si pak musí říct, jak sú ti arabové vlezlí...
#62
Publikováno 7 říjen 2008 - 21:45:04
#63
Publikováno 7 říjen 2008 - 21:46:30
a jsme:-)
#64
Publikováno 7 říjen 2008 - 21:48:49
a to SF si ještě promysli... a koukni do bazaru - vlčák tam nabízí něco zajímavýho taky.
#65
Publikováno 8 říjen 2008 - 07:28:28
Jinak k tématu - fotím tak jak mi to fotka vytane na mysl. Průměrně mezi 50-150cm. Nižší polohy rád používám na vodu, trávy atp. Říkám tomu pohled z očí psa, mám to moc rád i při pomyšlení mi mrazí v zádech. Rád jsem je používal i v lese, ale kamarádi mi to zakazují, páč se mi stromečky pak ještě víc kácejí :)
#66
Publikováno 8 říjen 2008 - 08:18:20
Jinak já používám netradiční úhly pohledu, když si myslím, že to posílí fotku a jsem v tom takovej, že je aktivně hledám, abych se o ně pokud možno obohatil i do budoucna a když nějakej najdu, tak nad ním špekuluju tak dlouho, až většinou o tu původní fotku přijdu
Třeba takovej průhled přes záclonu může fotce (alespoň podle mýho soudu) přidat na neklidu:
co myslíte?
Erik K: je dobře, že sem tyhle otázky pokládáš. Díky
#67
Publikováno 8 říjen 2008 - 08:23:21
Fakt, že dané dílo je chráněným autorským dílem, se často signalizuje symbolem následovaným rokem a jménem autora. Tento symbol má však v Česku (i ve většině jiných zemí) pouze ryze informativní význam – dílo je plně chráněno i tehdy, není-li to na něm nijak uvedeno.
#68
Publikováno 8 říjen 2008 - 08:32:49
Co je na té fotce netradičního v úhlu pohledu? Ti prostě foťák vypadl v momentě expozice z ruky.
Jako záměr je to slabé. Ten záhyb na hlavě toho chlapa je chyba kompoziční a zcela zjevná.
Z nálady a ze vztahů osob se na tu fotku nic nedostalo. Postava vpravo je nečitelná a proto tam nemá co dělat. Nepřináší žádnou informaci ani emoci.
Technicky by měla být i záclona ostrá (na první šup identifikovatelná).
Soráč, ale ta fotka je podle mého názoru velmi špatná.
#69
Publikováno 8 říjen 2008 - 08:33:30
Sorry za dalsi OT, ale:
Fakt, že dané dílo je chráněným autorským dílem, se často signalizuje symbolem následovaným rokem a jménem autora. Tento symbol má však v Česku (i ve většině jiných zemí) pouze ryze informativní význam – dílo je plně chráněno i tehdy, není-li to na něm nijak uvedeno.
Otázka uvedení mi přijde jako nepodstatný detail a klidně ho tam píšu. Stejně jako malíři, i já chci obrázek "podepsat", tj. minimálně na něj uvést rok a jméno. Je otázka, jestli bych si nemohl vymyslet u obrázků pro web estetičtější způsob ...
#70
Publikováno 8 říjen 2008 - 11:06:45
Každopádně díky ti za reakci, byť negativní. Následující neber jako nějakou chuť se dohadovat. Já beru, že se ti ta fotka nelíbí a jsem si jistej, že v tom nebudeš sám. Klidně snesu i představu, že by ji označila většina lidí jako kandidáta pro odpadkáč. Jde mi o to, porozumět do detailu té tvojí reakci tak, aby mě opravdu nějak obohatila.
Jinak přiznávám, že jsem ryzí amatér a nemám v tomto oboru žádné valné ambice. Fotografie je pro mě koníček, zábava a radost z vlastní tvorby (jestli se tomu tak dá říkat ). Při fotografování se snažím přemýšlet o tom proč fotím, jak fotím a co a snažím se o vlastní cestu byť je možná trnitější než prostá nápodoba jiných autorů.
Jaký je tvůj vztah k fotografii?
Jinak níže jsou otázky, které mi z té reakce nejsou jasné:
- Ti prostě foťák vypadl v momentě expozice z ruky - tím myslíš, že se ti nelíbí úhel záběru a volil bys nějaký jiný? Pokud jo, tak jaký a proč? Pokud ne, tak proč mi podle tebe vypadl foťák?
- Ten záhyb na hlavě toho chlapa je chyba kompoziční a zcela zjevná. ... Postava vpravo je nečitelná a proto tam nemá co dělat - tomu nerozumím. Proč by měli být všechny postavy na snímku perfektně čitelné? Já význam té druhé postavy vidím v tom, že když si dva lidi zajdou na cigáro, tak je to většinou pohoda, pokec ... alespoň tak jsem ten snímek stavěl, to měla ta druhá postava vyjadřovat a proto jsem se ani nesnažil o nějakou její velkou čitelnost.
- Technicky by měla být i záclona ostrá - proč?
A propo, teď bez vztahu k tomu snímku. Jakým způsobem přiznáváte význam jednotlivým prvkům obrazu? Zvlášť když vezmu v potaz, že fotografie je vlastně subjektivní vyjádření autora pozorované subjektivním divákem ...
#71
Publikováno 8 říjen 2008 - 11:49:18
nač tak dlouhý odstavce:-)
A kopyrajty jsou věc, která mě na úrovni amatérské fotografie rozesmává, necht' si to nikdo nebere osobně a necht' se nikdo neurazí... 1. rozliško max většinou 800 x koliksi se dá prd pořádně zneužít (tisk, atd...), 2. jak už bylo napsáno, autorský práva klidně můžu uplatit i u nepodepsané fotky.
U mě na soukromým fotobločku mám nahoře upozornění, at' lidi na ty autorský práva berou ohled, ale jediný, co jsem kdy zaznamenala "nekalýho" bylo, že si nějaká pubert'čka sosla a nsledně "ročtverečkovala (rozuměj brutálně zvětšila, což se na mini rozlišení a mini objemu at samozřejmě pořádně podepsalo:-)) rozmatlanou západovku z dovolené...
A jinak, musím-li někomu věnovat větší fotku, bývá to osoba důvěryhodná, ev. nějaká veřejná soutě ža jsem taky v klidu: mám přece negativy, u digitálu věnuju jedině jpegy, originál rawy mám jen pro sebe...
#72
Publikováno 8 říjen 2008 - 11:50:35
#73
Publikováno 8 říjen 2008 - 11:56:27
Já význam té druhé postavy vidím v tom, že když si dva lidi zajdou na cigáro, tak je to většinou pohoda, pokec ... alespoň tak jsem ten snímek stavěl, to měla ta druhá postava vyjadřovat a proto jsem se ani nesnažil o nějakou její velkou čitelnost.
Presne takhle jsem tu fotku ,,precetla,, ja. Mysim, ze myslenka je citelna velice dobre.
#74
Publikováno 8 říjen 2008 - 12:03:18
Ináč k tomu uhlu pohladu - toto vôbec neriešim, odfotím fotku tak ako sa mi vidí, že to je najlepšie a nejak to dopadne. Ak sa mi páči, tak dobre, ak niekomu inému ešte lepšie a ak nikomu, nič sa nedeje.
#75
Publikováno 8 říjen 2008 - 12:12:34
Janycta: Viem, že je neslušné sa pýtať u žien na vek, ale tvoje vyjadrovanie mi silne pripomýna rétoriku mojej dcéry / vysokoškoláčka / a jej spolužiakov keď sa bavia o fotke. Je to tu zmena pre mňa vítaná, mám rád iné pohlady na vec i keď vravím o sebe, že som silne konzervatívny.
Jejda to má být lichotka, nebo se mám jakože naštvat?
Je mi 26 a do školy už celkem dlouho nechodím, po matuře jsem šla pracovat. Připomněl jsi mi dobu, kdy jsem objevila, že existuje internet a přemýšlela, jakže vlastně budu do diskuzí všude možně psát: protože celkem hodně čtu, zvládla bych striktně spisovnou češtinu, ale je mi bližší se radši na neofic místech přibližovat psaní podobnýmu mé mluvené češtině, která je ale tady na netu víc "pražská", protože moravský koncovky hodně lidí blbě rozdejchává.
#76
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:01:25
#77
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:05:23
Jen výjimečně hodnotím fotky na internetu bez souhlasu autora. Ale ty jsi mě k tomu pod svou fotkou vyzval: "co myslíte?" Tak sem napsal co si o té fotce myslím. To je vše.
Jinak nedostatků je tam mnohem víc. Můžu to rozdělit na technické a umělecké. Technické jsou ty co se týkají expozice, ostření, zrnitosti, tonálního rozsahu ... Ale to je v tomto případě nepodstatné. Je to jen náhled na monitoru. To se dá prominout. Na papírové zvětšenině to bude doufám vypadat jinak.
Jako samostatná fotka je to i z toho estetického (uměleckého) pohledu špatné.
Ale k tvým otázkám: ÚHEL záběru je zcela obvyklý! Prostě jsi vyfotil dvě postavy zezadu. Není to žádný velký podhled ani nadhled. Jen si trochu zvedl objektiv vzhůru a tím jsi uřezal lidem půlku zad. To je neobvyklé, to jo. Ptám se proč? Jaký to má význam v celkovém sdělení? Proč má ta žena tak znetvořenou ruku s tou cigaretou? Ruka není tonálně oddělena od trupu a proto vypadá jako pahýl vyrůstající přímo z těla?
Jaký obrazový prvek (plocha v obraze) nese informaci o té pohodě o které se zmiňuješ v textu? Na to je tam málo obličeje s mimickou informací. Chybí gesto či výraz tváře ze které se to dá vyčíst. Většina diváků nekuřáků nemá zkušenost s pohodou a pokecem v okně? balkoně? louce? dvoře? Podle čeho to poznají? Á ta rozmazaná záclona. No jo já zapomněl.
Dešifrovat tento záběr dá hroznou fušku.
Ten tmavý sklad záclony dělá tomu chlápkovi vpravo z hlavy komín, čepec nebo je to snad oběšenec? Podle čeho mám poznat že mu je fajn a že si zašel zakouřit?
Co takhle udělat tu fotku ještě jednou. Oslov ty lidičky a dej je do té samé pozice a pootoč je do profilu a přiznej parapet balkonu a na něm kafíčko a cigaretku a přivřená víčka a blažené vyfukování dýmu a úsměv v obličeji toho druhého člověka při polknutí prvního doušku lahodné kávičky. Venku obláčky, sluníčko... rozevlátá záclona v letním vánku... Jak bys vizuálně přesvědčil diváka o parném létu? Nasaď jim ušanky !
#78
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:08:02
Fotí se tu dobře...
#79
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:12:47
Ale jinak si nemyslím, že by oslovováním těh lidí něco vytěžil, jestli to má něco do sebe, tak fakt, že je to nestrojený................
#80
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:16:33
považuji se za velmi laskavého kritika! A s tím nestrojeným nemanipulovaným zobrazením na mě nechoď nebo se fakt steknu!
#81
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:19:46
#82
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:21:19
A proč by ses' vztekal? Na mě to prostě působí jako momentka "seděli a pokuřovali"...
Používej prosím smajly sem tam, páč takhle na dálku bez nich člověk těžko pozná nadsázku nebo jestli má vykřičníky brát vážně
#83
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:26:02
#84
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:34:57
takové kritiky bych si vážil, jenom taková fotografa posune dál, názory typu líbí/nelíbí a dost nejsou nijak inspirativní
z jiného úhlu pohledu se jedná vlastně o věci neměřitelné a na každého jinak působící
#85
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:37:06
správná kritika má obsahovat obojí, pro mě je třeba důležitý i poznat, jak to působí na lidi...
Nehledě na to, že blbou kompozici by měl jen trochu zkušenej fotofraf poznat i u sebe sám, pakliže ne, necht' zahodí fot'ák...
#86
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:48:44
Každopádně díky ti za reakci, byť negativní. Následující neber jako nějakou chuť se dohadovat. Já beru, že se ti ta fotka nelíbí
Dál už to nechám být. Přijde mi, že je ta diskuse zbytečně "napjatá" ...
#87
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:52:17
#88
Publikováno 8 říjen 2008 - 13:59:04
btw, "správná kompozice" - já se řídím jistým heslem, který to myslím vystihne výborně: "I porušování pravidel má svoje pravidla...":-)
čili, učebnicová kompozice je něco, co by měl umět popsat a vnýst do fotky každej fotograf, ALE současně by měl taky umět poznat, kdy je prima ta pravidla porušit... ale vlastně jde o porušování zdánlivý, každej pece známe pocit, kdy prostě CÍTÍME, že at' si autor okecává záměr jak chce, prostě to domrvil:-)... Ne vždycky je středovka chyba, ale taky se nedá rvát všude, atd., atd...
nemám ráda přesný škatulkování, miluju odvážný počiny, ale současně jsem hrozně ráda, že jsem jakožto divák celkem náročná a zdaleka ne všecko považuju za vyvedenej záměr, myslím, že vyslovenej cvak už zkrátka poznat dokážu:-)
#89
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:02:43
Fakt? Tak to by mě zajímalo které? Nahoď sem nějaký příklad!
#90
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:06:57
třeba já aktuálně snímky téměř neořezávám, prostě je mi líto toho kousku světa, co nebude na snímku - i když by si to snímek třeba zasloužil
souvisí to i s tím, že se tak snažím komponovat, hlavně ty čtverce, že jo
#91
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:16:34
http://www.antoninkr...il.com/photos/2
Ďalších príkladov je podľa mňa veľa, či už v knihe Broken Dream ale hlavne v knihe Incognito. Ktoré sú to konkrétne Ti môžem dať príklad navečer, keď sa do nich pozriem doma.
#92
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:16:58
#93
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:25:27
bzencak : Tak som otvoril jeho galériu a napr.
http://www.antoninkr...il.com/photos/2
Ďalších príkladov je podľa mňa veľa, či už v knihe Broken Dream ale hlavne v knihe Incognito. Ktoré sú to konkrétne Ti môžem dať príklad navečer, keď sa do nich pozriem doma.
Covece tady je kompozice tak skvele vyvazena, ze fakt nevim, co na tom beres nekompozicniho :)
#94
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:42:07
#95
Publikováno 8 říjen 2008 - 14:47:42
#96
Publikováno 8 říjen 2008 - 15:36:37
To je právě to co z toho dělá tu naléhavost! Kompoziční záměr je jasně čitelný a striktně se drží pravidel. To co je na té fotce dráždivé je to posunutí " v rámci pravidel" a hlavně "to" slouží námětu, není to náhoda! Naklonění horizontu je v souladu s očima toho vyčučence ! Nic není náhoda! Je to čitelný záměr! Rozostření v prvním plánu dodá prostor a nic se neztratí z čitelnosti emoce zobrazeného. Říznutej boreček ve středním (druhém) plánu je dostatečně čitelnej, tedy jeho obličej i s emocema. Jeho půlka něco říká o ceně tohoto člověka, o hodnotě jeho života? Pozadí, zadní (třetí) plán je se spoustou informací o zmaru na skládce odpadu ... Celkově to nelze považovat za negaci kompozičních pravidel. Spíše naopak dokládá to jejich moc!
#97
Publikováno 8 říjen 2008 - 16:15:12
Bzencaku, pokud bych mel takhle koumat nad kazdou fotkou, nez ji cvaknu, tak nevyfotim vubec nic
Ale rozbor "po bitve" takhle urcite udelat jde. Akorat si vzdycky kladu otazku jestli to opravdu presne takhle autor v okamziku expozice zamyslel. Nakonec dochazim k tomu, ze nejaky hlavni prvek zamyslel predem (tady bych tipnul tu rovinu ostrosti vzadu), ale zbytek je spis takova nejaka intuice a fotografuv šém.
Taky jsem mel tendence to ze zacatku sveho marneho fotografickeho snazeni resit "do mrte" striktnim pristupem, ale nakonec jsem se na to vykaslal, protoze mi to neprinaselo uspokojeni a nebylo to snesitelne z casoveho hlediska.
Kazdopadne jestli jsou vysledky lepsi nyni, nevim
Abych se dostal k jadru pudla. Kazdou fotku stejne nakonec spolehlive ohodnoti jen cas.
#98
Publikováno 8 říjen 2008 - 16:16:43
#99
Publikováno 8 říjen 2008 - 16:24:09
#100
Publikováno 8 říjen 2008 - 17:40:28
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních