Temnokomornický fotookruh
#1
Publikováno 10 březen 2009 - 23:47:14
#2
Publikováno 10 březen 2009 - 23:55:49
rejžo vy jste génius!Přátelé, kamarádi. Měl bych takový návrh. Všichni známe fotografické okruhy, do kterých se zapojují jednotlivé fotokluby a fotoskupiny. Co kdybychom tedy vytvořili stejný systém, ale ne jako skupina, nýbrž jako jednotlivici? Každý, kdo by se přihlásil by tak co např. 14 dní dostal do schránky fotky od ostatních temnokomorníků. Pokud Vás můj návrh zaujal, promyslete si prosím také, jaký systém by Vám vyhovoval. Zda co obálka to autor, či putující balíček do kterého pokaždé přidám svou fotku a ve chvíli kdy se za pár měsíců vráti ji zase nahradím jinou, správce rozesílání atp. Také maximální počet fotek na osobu + další věci. Osobně si myslím, že by to byla věc maximálně užitečná, jak pro poučení, oblažení, tak i pro ten zdravý lidský kontakt. Lepší než kdovíjaká internetová galerie...
#3
Publikováno 10 březen 2009 - 23:58:34
já mám teda co nejmíň co říkat když nemám co do obálky přidat, ale tenhle nápad se mi líbí
#4
Publikováno 11 březen 2009 - 00:03:53
#5
Publikováno 11 březen 2009 - 00:05:14
#6
Publikováno 11 březen 2009 - 01:47:26
#7
Publikováno 11 březen 2009 - 06:34:01
Loni jsme na Závěrečném hodnocení Vysočiny vymýšleli změnu hodnocení fotogrrafií, protože vypálit ke každému snímku číslo od 1-10 už není to pravé ořechové.
Nakonec jsme se dohodli na podobném hodnocení, jako má Photoextract - za Tk, kompozici a celkový dojem.
Ale stejně to není ono, i když v soutěži nějaký způsob bodování musí být, jinak by to nebyla soutěž. Zhodnocení fotografie by mělo být vlastně vzkazem pro autora, co udělal dobře a co špatně, jak fotografie působí ap.
Nicméně u nás v klubu už asi čtyři roky hodnotíme kromě známky také slovně - poznámky jsou zpracovány a jednou v roce na záv. hodnocení předány. Je to hrozná práce a hlavně hodnocení 15-ti snímků trvá někdy až hodinu a půl - ale myslím, kdyby takový okruh vznikl tady, byla by to ta nejsprávnější cesta.
#8
Publikováno 11 březen 2009 - 08:14:47
#9
Publikováno 11 březen 2009 - 08:15:47
#10
Publikováno 11 březen 2009 - 08:41:49
Mohu posloužit bohatými zkušenostmi na tohle téma. Náš fotoklub Zruč n.S. je ve dvou mapových okruzích - Vysočina (tu dokonce před více než 50-ti lety zakládal) a Turnov.
Loni jsme na Závěrečném hodnocení Vysočiny vymýšleli změnu hodnocení fotogrrafií, protože vypálit ke každému snímku číslo od 1-10 už není to pravé ořechové.
Nakonec jsme se dohodli na podobném hodnocení, jako má Photoextract - za Tk, kompozici a celkový dojem.
Ale stejně to není ono, i když v soutěži nějaký způsob bodování musí být, jinak by to nebyla soutěž. Zhodnocení fotografie by mělo být vlastně vzkazem pro autora, co udělal dobře a co špatně, jak fotografie působí ap.
Nicméně u nás v klubu už asi čtyři roky hodnotíme kromě známky také slovně - poznámky jsou zpracovány a jednou v roce na záv. hodnocení předány. Je to hrozná práce a hlavně hodnocení 15-ti snímků trvá někdy až hodinu a půl - ale myslím, kdyby takový okruh vznikl tady, byla by to ta nejsprávnější cesta.
Já by jsem chtěl dodat, že již na tom obr srazu v loni (a hluboce se klaním před organizátory) se slovní hodnocení řešilo. Ale zároveň bylo řečeno, že dobře míněná rada se ve zlém obrátí. Každý dává do mapy své nejlepší výtvory a nemusí mít sílu kritiku přijmout a zároveň, kdo z nás opravdu dokáže odpovědně hodnotit. Vidím to na našem kroužku. Dá se o tom dost hovořit a na dlouho.
Pokud by jsem mohl poradit, tak raději masový mapový okruhy ne, i když je to dobrá myšlenka. Vedla by k rozhádanosti (a na to vsadím poslední paklík tabáku). No a v malém měřítku, když se dá skupina dohromady, tak proč né. Když je to potěší. V hodnocení by jsem ale udělal změnu. Hodnocení poze písemné, co si dotyčný myslí o fotce a jak na něj působí. Samozřejmě by neznal hodnocení ostatních hodnotitelů.
#11
Publikováno 11 březen 2009 - 09:07:18
#12
Publikováno 11 březen 2009 - 09:15:53
#13
Publikováno 11 březen 2009 - 09:23:06
#14
Publikováno 11 březen 2009 - 09:38:56
Navíc mají ty fotookruhy podněcovat debatu, což sice budou ale pouze zde na fóru. Tudíž nikdo další nebude vědět o jakou fotografii se jedná. Tudíž první příjemce to nascanuje a hodi to se na web aby bylo o čem mluvit.
Smysl by to mělo třeba pro skupiny jako je liberecké fotopivo kdy se sejde víc lidí a mohou nad jedním balíkem fotografií rokovat. Otázka kolik takových útvarů je zde na TK.
PS: Pavle těším se na tvé fotografie v pátek, doufám že jdeš.
#15
Publikováno 11 březen 2009 - 10:03:50
osobně bych tedy vypustil bodování, klidně bych byl pro formu nějakého "návštěvního listu" - když by měl někdo potřebu nějakou zvlášť pochválit (či pohanět).
#16
Publikováno 11 březen 2009 - 10:16:20
Jinak co se tématu týče. Nevím proč se zaseknout na nějaké soutěži. Můj osobní motiv je dostat do schránky fotky z filmu, ručně dělané. Aby člověk oko potěšil, příklad si třeba vzal, sebe k práci donutil a pokud budu mít k čemukoliv co říct, tak autorovi napíšu, nebo zavolám, či za ním zajedu. Na srazu je tolik fotek, že většinu má člověk v ruce jen pár sekund. Co se peněz týče - jistě, levné by to rozhodně nebylo. (tak 130 měsíčně poštovné, o ceně vložené fotky nemluvě) Kvůli bezpečnosti fotek by to chtělo posílat v pevném pouzdru (někteří pošťáci to prostě mermomocí musí přeložit i kdyby v tom byly vinylové desky...). Zatím to tedy beru tak, že spíš ne?
#17
Publikováno 11 březen 2009 - 10:16:45
#18
Publikováno 11 březen 2009 - 10:20:35
Fotookruh resp. mapový okruh je soutěž fotografií. V podstatě probíhá mezi fotokluby tak, že každý fotoklub v okruhu dá dohromady kolekci fotografií (zpravidla 1x za rok) a tato kolekce putuje poštou v určitém okruhu mezi všemi zúčastněnými fotokluby. V podstatě hodnotí každý fotoklub každého. Zpravidla se hodnotí známkou od 1 do 10. Až se fotografie vyhodnotí, okruh se uzavře a zhodnotí, zjistí sa kdo vyhrál, vyhlásijú sa vítězi a popije se
Pro všecky:
Po zkušenosti z mapovýma okruhama bych začínat okruh nedoporučíl. Je to z moc důvodů, jeden je již ten pěněžní (není to enem poštovné a vstupní poplatky na řízení okruhu, ale aj po uzavření okruhu je dobrým zvyken posedět, poťápat máčku a udělat výstavu). Je to spousta času.
Také sa často stává, že se okruh u nejakého nedohňapka zadrhne a pak ostatní čekajú a vše pak neprobíhá jak má.
Další věc je ta, kterú tadyk nekdo zmiňoval, že by to zbytečně šířilo nesváry mezi členy, protože by nehodnotila skupina, ale jednotlivec. I kdyby byly výsledky anonymní, tak sa to stejně prošlehne a nedaj bože, kdyby na mne nekdo napsal záporné hodnocení nebo dal špatnú známku. Skřípnul bych pořádajícího a ten by mi to rád pověděél, kdo mne tak špatně hodnotil. To co by pak následovalo ani nechcu ani domýšlat
Ale vážně, mé doporučení a názor je, že okruh nezakládat. Srazy a posezení u fotografií je pro všechny námět k zamyšlení a poznání osob a tak nejak k lidskému sdělení názorů.
Pokud by sa Vám myšlenka okruhu líbila, nebylo by spěšej špatné, kdyby dali temnokomorníci dohromady kolekcu a účastnili sa nejaké již rozjetého okruhu, které sú tak nejak volně přístupné. Tam by mohli svoje práce konfrontovat s ostatníma (aji digitálistama poťápanýma). Problém by ale nastal, kdo by za nás fotografie hodnotíl. Napadá mne enem hradecká, pražská a liberecké sekce, keřívá sa sú schopní slézt a hodnotit. Ale je to povinnost, kerá sa po čase začně zajídat.
Tož takogaři (a cérko).
#19
Publikováno 11 březen 2009 - 10:30:37
následnou úpravu VF negativů . " LCD-pozitiv " vyžaduje nemalou částku ,
čímž se ocitáme tak trochu na jiném hřišti ... . Prezentace snímků , jakou
přinesl na naše společné setkání Dany , by mohla být určitým námětem ,
jakou formou představit ucelenou kolekci vlastní tvorby . Fotokniha , nebo
VF fotoalbum je pro autora opravdovou výzvou , jak z hlediska výběru i
definitivního řazení snímků v něm a reprezentuje vždy určitý tematický ,
či tvůrčí časový úsek . Při stále se zvyšujících nákladech vytváří trvalou a
cennou kolekci , která po nás / možná / jako jediná zůstane . Erik
#20
Publikováno 11 březen 2009 - 10:34:19
Celkem bych uvítal u fotografií i nějaké technické parametry: aparát, objektiv, film, vývojka, papír. Ne, že by to mělo nějaký vliv na celkový dojem z fotografie, ale mohlo by mě to zlákat k vyzkoušení nových materiálů, postupů a tak
Určitým rizikem je tady ale lidský faktor.....zacházení s fotografiemi (ať již počta, tak prohlížení fotografií samotných), včasné odeslání dál atd. Musela by se dobře stanovit pravidla a hlavně je dodržovat!
#21
Publikováno 11 březen 2009 - 11:02:29
jakože by svůj balíček udělaly takové jakoby buňky a ty se sešly a podebatovaly a složily na odeslání balíčku dalšího
podle mapy by byly asi reálné:
Praha
HK
Liberec
Brno
Ostrava
při troše námahy by se mohlo sejít zlínsko a táborsko
ovšem přimka bruntál-svitavy-chotěboř se mi zdá docela rozhozená a pak je zde plno "izolantů" jako Eda, Notorius, bobrb, pitocko nebo phanny
největší chudáček je zahradník který to má všude daleko
to jen tak geo-statisticky
#22
Publikováno 11 březen 2009 - 11:09:48
měl jsem rozepsanej podobnej návrh - problémy s kolováním po jednotlivých členech, by možná šly řešit posíláním jen mezi lokálníma buňkama, kde bychom si to pak buď předali osobně anebo se nad fotkama sešli - to by pro mě osobně bylo ještě lepší
ostatně soudím, že i Plzeň by se mohla připojit...
#23
Publikováno 11 březen 2009 - 11:18:35
#24
Publikováno 11 březen 2009 - 11:32:35
#25
Publikováno 11 březen 2009 - 11:35:58
K hodnocení: na jednu stranu jsem pro (zpětná vazba pro autora), na druhou proti - neumím hodnotit a nechtěl bych někomu ublížit.
#26
Publikováno 11 březen 2009 - 11:46:38
#27
Publikováno 11 březen 2009 - 11:49:05
#28
Publikováno 11 březen 2009 - 16:09:01
a jediná oblast co nevím je Ostrava. .
Ostravsko se nedruží, což je škoda, protože máme nejlepší pivo ze všech jihoafrických pivovarů co jich je v republice.
Tímto dávám výzvu temnokomorníkům z ostravska k vytvoření sekce ostravsko.
#29
Publikováno 11 březen 2009 - 18:45:47
#30
Publikováno 11 březen 2009 - 19:17:35
#31
Publikováno 11 březen 2009 - 20:51:53
....zakládám buňku "Nová Vodolka po staru" . S Armasem. Co ty na to, Petře?
Jsem zcela pro. Zrovna jsem ti to chtěl navrhnout, máme stejné myšlenky...
Vážený Otíku , do Tvého oblíbeného Veltrusského r.2002 totálně Vltavou a přilehlými septiky vypláchnutého parku mohu na svém bicyklu dorazit . Co říkáš na " Spring Well-Trus LF workshop summit 2009 " ? Erik
Pokud přibereme i Erika, bude to taková severostředočeská skupina.
Já bych tedy byl také pouze pro slovní hodnocení, psaný komentář. Body jsou k ničemu. Na druhou stranu i autoři musí být rozumní a schopni přijmout určitou míru kritiky. Od toho by tato akce byla - fotky přece pošle někdo, kde chce zpět dostat názory ostatních a ne pouze soubor pochval. Určitě při tom mohou vzniknou nedorozumění, ale to potom lze dořešit ve dvou na srazu nebo pomocí SZ tady na webu.K hodnocení: na jednu stranu jsem pro (zpětná vazba pro autora), na druhou proti - neumím hodnotit a nechtěl bych někomu ublížit.
Ještě obecná poznámka: posezení nad fotkou na srazu je opravdu nejlepší. Ale třeba mě se daří dostat na setkání dost zřídka. A když už tam jsem, tak si také chci povídat se živými lidmi a na fotky mi potom nezbývá dost času.
Kraken: díky za objasnění.
#32
Publikováno 11 březen 2009 - 22:14:06
Proč ne:
1. Vytvoření kolekce a koupení desek.Pohlednice 10x15 nemá smysl posílat
2. Nechci, aby se mi fotky ztratily, tedy pošlu doporučeně a udám cenu. Příjemce musí na poštu, odnést někdy i těžké desky domu(práce), prohlédnout a opět poslat dál na vlastní náklady.
3. Jak hodnotit nebo co by měli fotografie říkat ostatním?
Další body proč ne asi nejsou potřeba.
Proč ano:
Původní myšlenka Mapových okruhů nebyla v hodnocení, ale ve vytvoření kolekce s popisem proč se daná věc takto fotografuje. Tedy byla to spíše taková skripta než prezentace autora.
Určitě je tu spousta znalých lidí co mohou podobnou ukázkovou kolekci s popisem vytvořit a pokud Dany bude souhlasit může být vystavena třeba mezi články.
Pokud mě daný autor zajímá, mohu se zajet podívat na fotky do Boleslavi nebo jej potkat na nějakém srazu a podebatovat. Srazů není málo a tak mohu vidět co dělají ostatní.
#33
Publikováno 12 březen 2009 - 02:55:59
Proč ano:
Původní myšlenka Mapových okruhů nebyla v hodnocení, ale ve vytvoření kolekce s popisem proč se daná věc takto fotografuje. Tedy byla to spíše taková skripta než prezentace autora.
Nojgi, mohl bys mi prosím sdělit pramen této informace? Děkuji. Pokud o tom nekdo budete vědět víc, prosím napiště.
#34
Publikováno 12 březen 2009 - 07:53:19
Nojgi napsal:
Proč ano:
Původní myšlenka Mapových okruhů nebyla v hodnocení, ale ve vytvoření kolekce s popisem proč se daná věc takto fotografuje. Tedy byla to spíše taková skripta než prezentace autora.
Nojgi, mohl bys mi prosím sdělit pramen této informace? Děkuji. Pokud o tom nekdo budete vědět víc, prosím napiště.
Pramen je 1.ČKFA - Nekázanka založen roku 1889 jako první český fotoklub jehož jsem členem.
#35
Publikováno 12 březen 2009 - 10:05:20
#36
Publikováno 12 březen 2009 - 10:08:53
#37
Publikováno 12 březen 2009 - 16:35:30
Jirka
#38
Publikováno 12 březen 2009 - 19:45:11
Shodou okolností jsme tento víkend na Vodolce, takže bych se mohl zúčastnit v neděli odpoledne. Více v SZ....A nebo teď v neděli
#39
Publikováno 12 březen 2009 - 20:52:20
No, pokud je mi známo, tak Nekázanka je skutečně prvním českým fotoklubem, nikoliv všas nejstarším mapovým okruhem. Onehdá jsem četl stať tuším od ing. Podvalského, který mapoval historii mapových okruhů u nás, který, pokud se nemýlím, uvádí první a historicky nestarší MO Vysočina, kde se používalo v podstatě dnešní bodování. Čili se domnívám, že tvá informace zase není tak zcela přesná. Nevíte o tom někdo víc? Děkuji.
Ukázkovou mapu máme v archivu, tedy vím o čem mluvím. MO už byly před Nekázankou, ale Německé. Mi jsme udělali Copy & Paste s malou úpravou. Nekázanka se původně nescházela na jednom místě, ale šlo o korespondenci mezi jednotlivými lidmi po celé republice. K tomu patřily i zmíněné Mapy, které sloužily jako učebnice fotografování. Až později se fotografie hodnotily.
#40
Publikováno 12 březen 2009 - 20:57:47
Shodou okolností jsme tento víkend na Vodolce, takže bych se mohl zúčastnit v neděli odpoledne. Více v SZ....A nebo teď v neděli
Já nemám připravené jitrnice jinak bych do Veltrus jel hned
#41
Publikováno 13 březen 2009 - 00:38:52
Chlapí, když se tak pohybujete v tom Veltruském parku, neznáte se náhodou s Vláďou Zachovalem, jež tam pořizuje celkem zajímavé fotky.
#42
Publikováno 13 březen 2009 - 12:42:38
#43
Publikováno 7 listopad 2009 - 21:09:20
Ypresův návrh bez odezvy, tak trochu rekapitulace pro ty, co téma nečetli nebo se jim už nechce .
Zaznělo několik návrhů jak by se celá věc dala realizovat.
1. JEDNOTLIVCI
putovní krabice s fotkama, od temnokomrníka ke komorníkovi.
2. MAPOVÝ OKRUH jak ho známe
tj. soubor fotografií, několik regionálních sekcí (věřím, že HK, Brno, Praha a Liberec by pár zajímavých fotografií daly dohromady, co třeba Valašské království, Jižní Čechy, Ostravsko???), které by si vyměňovaly soubory mezi sebou.
Každá sekce by vytvořila soubor třeba 15 fotografií, ty by se nějakým dohodnutým formátem upravily a poslaly podle harmonogramu dalšímu "klubu" Setkání by se domluvilo třeba každý měsíc, kde by se fotografie prohlídly, případně ohodnotily (ať už bodově nebo slovně) a balík by se poslal dál. Transport by mohl být zajištěn přes kurýry (osobně se hlásím na Brno - HK).
Minimální počet aktivních členů jedné sekce třeba 5 (aby nedělal soubor nebo nehodnotil jeden člověk).
Téma volné nebo předem dané - mohlo by vyústit ve společnou výstavu.
Jenom bych asi omezil užívání všeobecně známých fotografií, takže dávat do sady pouze takové snímky, které v jiném klubu neměli možnost vidět.
Vyhodnocení by se mohlo odbýt na jarním nebo podzimním srazu.
Nevytíženost výstavních prostor v Boleslavi a jejich následné opuštění si myslím není způsobeno tím, že by místní neměli dostatek zajímavých fotografií, ale spíš tím, že se bojí vztoupit do neznámých vod. Stejnětak by takový okruh mohl být pro některé motorem v tvorbě - termín pro dodání fotografií, třeba i konkrétní téma by mohlo některé z nás zvednout z kanape a vyhnat fotit něco netradičního.
"Anonymní" hodnocení (bez přítomnosti autora) by navíc mohlo mít větší vypovídací hodnotu, často se setkávám s tím, že když si někdo prohlíží moje fotky, tak jenom pokyvuje hlavou a mlčí nebo se bavíme o něčem nesouvisejícím. Navíc třeba já neumím někomu do očí říct že je to sra*ka S tím by se ale muselo počítat. Třeba mě před rokem docela překvapil výběr fotografí do mapy u nás v klubu, když vybrali asi z 10 mých fotografií tu nejslabší, což se potvrdilo i v hodnocení ostatních klubů. Aspoň ale vím, na čem jsem a nikomu to nezazlívám (letos jsem byl chytřejší a protlačil jsem si svoje dva favority ).
Co udělat takovou hurá akci, dát do kupy v každé alespoň trochu stabilní skupině malou sešlost, vybrat deset, patnáct fotografií třeba 24x30 a v lednu to rozjet? Na zkoušku, bez nuceného hodnocení, striktních pravidel... prostě to prubnout
Pokud to nezkusíme, nevíme, jestli je to blbý nebo dobrý nápad
#44
Publikováno 7 listopad 2009 - 21:14:46
#45
Publikováno 7 listopad 2009 - 21:16:43
#46
Publikováno 7 listopad 2009 - 21:56:01
#47
Publikováno 7 listopad 2009 - 22:35:15
Ve vaně mě ještě napadlo pár dalších zlepšováků. Jednak by nemuselo být od věci implementovat Nojgiho návrh na autorův popis proč, co a jak fotografoval, samozřejmě dobrovolná položka. Aby třeba někde nestrhali fotku pořízenou pinholí za mizernou TK .
Další nápad už kdysi zazněl a to kombinace se skenováním. Muselo by se to ještě důkladně promyslet, ale napadlo mě toto: realizovat předchozí, ale vedle toho ještě při zahájení etapy všechny fotografie naskenovat a vytvořit neveřejnou galerii, která by byla přístupná jenom účastníkům a jednotlivé soubory by se zpřístupňvaly až po prohlídnutí papírových fotografií na živo. Mělo by to několik výhod, především by se mohlo hodnocení dělat i zpětně, s odstupem (obrázek o technické kvalitě si může každý udělat při hospodové presentaci) a některé fotografie potřebují čas je vstřebat. Mohl by si člověk připomenout fotografie z minula, porovnat obsah... a k tomu každý klub by mohl mít svoji vlasní uzavřenou diskuzi, aby se to nelepilo po mailech nebo zase úplně veřejně (chtěl bych se vyhnout větám typu "Mám být slušný nebo upřímný?").
Ještě jsem chtěl jeden argument proč hodnotit - nebezpečí mizerného ohodnocení mě může vybičovat k lepším výkonům nebo mám motivaci se do příště zlepšit. Chápu, že tenhle systém nefunguje u všech, ani u mě ne, dokonce může být i demotivující, nadruhou stranu nikdo nikoho nenutí se účastnit ani bych nechtěl někomu podsouvat důvody.
Pro mě jsou silnou motivací všelijaké srazy (a že jich na podzim bylo), kdy se snažím nenosit pořád ty stejné fotografie ale soubor obmněňovat novými pracemi.
Myslím si, že jeden večer v měsíci bychom své zálibě věnovat mohli.
PS: taky nemám jasno jestli HK nebo Brno (pokud se někdo ozve - halóóóó, kde jsou brňáci?)
#48
Publikováno 8 listopad 2009 - 12:07:58
to je možná skoro dost. 3,4 by snad mohli stačit. Ne že by se nás v Liberci nescházelo dost, ale část je digitální a já fotím jen barvu. Klasičtí temnokomorníci odsud ze serveru jsou u nás tři...
Ad téma volné / společné:
Doporučuji téma volné. Do toho společného by se asi potřebný počet fotek nenasbíral a pokud bych já např. měl fotit, co jinak nefotím, nešel bych do toho s dobrým pocitem.
Nicméně paralelně k tomu se jedno určité téma vyhlásit může. Hodnotily by se tak soubory dva. To asi nebude nic proti ničemu...
S myšlenkou tak nějak souhlasím, na samostatnou výstavu nemám čas ani dostatečně velké porfolio, se kterým bych byl spokojený. Lepím to párkrát do roka výstavami společnými, tady do toho počinu bych snad něco vecpat dokázal:)
#49
Publikováno 8 listopad 2009 - 12:27:36
#50
Publikováno 8 listopad 2009 - 12:36:59
Tak jak?
MAPOVÝ OKRUH jak ho známe
tj. soubor fotografií, několik regionálních sekcí (věřím, že HK, Brno, Praha a Liberec by pár zajímavých fotografií daly dohromady, co třeba Valašské království, Jižní Čechy, Ostravsko???), které by si vyměňovaly soubory mezi sebou.
Co udělat takovou hurá akci, dát do kupy v každé alespoň trochu stabilní skupině malou sešlost, vybrat deset, patnáct fotografií třeba 24x30 a v lednu to rozjet? Na zkoušku, bez nuceného hodnocení, striktních pravidel... prostě to prubnout
Pokud to nezkusíme, nevíme, jestli je to blbý nebo dobrý nápad
Já jsem jednoznačně pro.
1)
Asi bych začal tím, že by se měl udělat seznam regionálních sekcí (včetně počtu členů), které mají zájem se účastnit (HK, Brno, Praha, Ostrava....).
2)
Vytvořit nějaké pravidla hodnocení. Přikláněl bych se k bodovému hodnocení (které se dá převzít z nějakého mapového okruhu) doplněného o slovní hodnocení (nebylo nebo bylo by podmínkou). Každá sekce by měla cca 2 zástupce, kteří by se o mapový okruh v každé sekci starali (někdo musí fotky přijmou, odeslat, svolat termín hodnocení atd.)
3)
Soubory by se vyměňovali podle předem určeného pořadí s přihlédnutím na to, kdo a kam má možnost soubor dopravit osobně (proč platit za poštovné).
4)
Hodnotit fotografie by mohli jen ti, kdo jsou v mapovém okruhu zapojeni
5)
Formát 24 x 30 je ideální
6)
Nedělal bych to jako hurá akci na zkoušku, ale hned bych to spustil naostro. V obou případech to zabere v podstatě stejný čas. Buď to vyjde nebo ne.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních