Jo to zní logicky a asi jsem si to tak i vysvětlil, ale co mě naštvalo, že nemají záda pro II. červenou značku u čísla snímku po exponování, na to jsem si moc zvykl, tak časem kdyby se někdo našel na výměnu za záda na I, tak bych asi vyměnil.

obsluha Mamiya RZ67
#51
Publikováno 19 březen 2016 - 19:22:04
#52
Publikováno 19 březen 2016 - 19:53:14
a fakt to nemají? já ji mám třeba na jedněch zad z rb67 rozbitou, na zbylých funguje
#53
Publikováno 19 březen 2016 - 20:20:01
Možná, že mají, akorát se jaksi nějak dostane pod kotouček s čísly. Mám takhle dvoje záda na RB67 PRO SD a na jedněch to bylo přesně takto - stačí odšroubovat vršek zad a třeba pinzetou červenou značku dát opět nad kotouček na správné místo - je z pružné červené folie. Jiná věc co mě překvapila, je že obě záda jsou 120 ale jedny mají kotouček s čísly až do 20 i když po desátém snímku správně odvinou do konce pásu...
#54
Publikováno 20 březen 2016 - 10:09:10
Nimrod, on 19 Mar 2016 - 18:53, said:
a fakt to nemají? já ji mám třeba na jedněch zad z rb67 rozbitou, na zbylých funguje
Tuto kazetu mám taky. Nemá to červenou značku nad číslem jako klasický starý záda. A Taky by to mohlo mít 16 políček namísto 15. ale to je už detail
#55
Publikováno 20 březen 2016 - 10:13:17
Me2d, on 19 Mar 2016 - 16:27, said:
Takže malinké oživení si dovolím, jak jsem uvedl jinde pořídil jsem si záda 645 na RZ II a mám RZ I. Záda fungují, jen jsem zmaten- normální nasazení fotím na Vertikál, tedy na výšku, ale matnice je nastavena na 6x7 podélně a když ty záda otočím na Horizont (na šířku), tak na matnici 6x7 se mi vysunou ty planžetky na výšku (takže obráceně. Dělám něco blbě, nebo na to jen musím myslet s tím, že na matnici nemám ani žádné čáry na expozici 645. Nebo existuje nějaká jiná matnice, kde bych to viděl a ne si to jen myslel (expozici), díky moc matadoři mamiyácký.
Je na to takový kovový přípravek :
http://www.bhphotovi...4_5_Format.html
#56
Publikováno 20 březen 2016 - 10:17:31
Ok děkuji, časem až bude nějaká příležitost, tak je asi vyměním, ale jsou úplně nová, tak mi určitě chvilku vydrží a třeba si zvyknu je mít na výšku a vlastně fotit na šířku
#57
Publikováno 20 březen 2016 - 10:28:03
No tak jestli je nějaký starší typ zad 645 teda nevím. Na 67 ta značka je. na 645 mi to nevadí. pokud jsou nová, tak bych to neměnil.
#58
Publikováno 23 březen 2016 - 16:57:25
Chci poprosit, máte někdo onu masku na oměření a já si ji vystříhnu ze čtvrtky. Nikde jsem nenašel přesné rozměry a anglicky neumím. Děkuji.
#59
Publikováno 23 březen 2016 - 17:38:39
formát snímku je 56x42 mm, zbytek už myslím zvládneš podle matnice a LEDek, ni?
#60
Publikováno 23 březen 2016 - 18:55:22
Myslim si, ze mam nekde i masku pro RZ - zkusim se vecer podivat.
#62
Publikováno 18 říjen 2017 - 14:45:17
Tak opět malinkaté oživení, jelikož jsem blbec navštívil sraz a před tím nikdy diáky nedělal a docela se mi to líbí, mám dotaz, na zdejší mamiyáky. Máte někdo záda 6x6 na rz, alespoň na půjčení, popř. vyměním za 220, nebo i něco doplatím, díky magorismus je to...
#63
Publikováno 18 říjen 2017 - 16:45:00
V Brne je muzu pujcit.
#64
Publikováno 18 říjen 2017 - 16:50:51
Díky moc za nabídku, leč do Brna to mám drobet z ruky, ale vím o tom, že bych nakonec jel na tu výstavu karavanů do metropole Moravy?
#65
Publikováno 21 listopad 2017 - 13:34:35
Jak to tak čtu, tak to vypadá, že si tady jen tak špekuluju, ale nee snažím se pomaličku dorozšiřovat systém, po jakém objektivu byste sáhli maje 50, 90, 250 a chtěli nějaký ten střed a měli jen na jeden (prozatím) na jaře letím na Maltu a z hlediska kvality optiky abych nesáhl vedle, ceny v čechách jsou v takovém rozsahu, že nevím co je akorát, např. 140 macro od 4000,- do 9900,- nedělali se dva druhy? Jaká je 360mm na divokou přírodu? Děkuji velice za cenné rady.
#66
Publikováno 21 listopad 2017 - 15:26:33
me2de nešpekuluj a kup si rači mrazák a hromadu filmů
já bych volil šifta či rovnou tilt/shift adaptér a 75ku shortbarel
#67
Publikováno 21 listopad 2017 - 16:24:25
Jako vetsina RB/RZ skel i Macro 140 existovalo ve dvou variantach - starsi Mamiya Sekor Z 140/4.5 a nova Mamiya Macro M 140/4.5 M/L-A: http://www.fpl.cz/li..._f45_Macro.pdf
A ten tilt/shift adapter je opravdu fajn vec: http://www.fpl.cz/ts..._rzm75mm_ts.jpg http://www.fpl.cz/tst/rzm75mm_ts2.jpg
http://www.fpl.cz/li...trol_System.pdf
http://www.fpl.cz/li...rrel_Lenses.pdf
http://www.fpl.cz/li...apter_NI701.pdf
http://www.fpl.cz/li...pacer_NA703.pdf
#68
Publikováno 21 listopad 2017 - 16:25:28
Oops. Odkaz na prvni obrazek ma byt: http://www.fpl.cz/tst/rzm75mm_ts.jpg
#69
Publikováno 21 listopad 2017 - 17:08:48
Jen bych upozornil ze T/S adapter si moc nerozumi s levym gripem, aspon ne tim elektronickym. Pri maximalnim naklonu to do sebe narazi..
#70
Publikováno 21 listopad 2017 - 17:30:30
S tim T/S adapterem se spise predpoklada foceni ze stativu, takze to neni zasadni problem.
#71
Publikováno 21 listopad 2017 - 19:05:07
oooo převelice děkuji, pro mě nové info a chápu, že tedy bych rozšířil možnosti všech 3 objektivů, a je k tomu nutné asi mít i ten Ground Glas adapter, je to se mi bude zase blbě shánět... a jinak to umí co, náklony chápu a směrem dopředu něco jako mezikroužek? Neumím anglicky a google mi z toho udělal absolutně nesrozumitelnou hatlamatilku. Mám co študovat, díky moc, grip stejně nemám a ani nechci.
#72
Publikováno 21 listopad 2017 - 19:18:53
Tak jsem jen tak zběžně jukl na ebay a ona potvůrka je dost drahá, asi bych se potřeboval o tom pobavit s někým, prostě o tom pokecat, koho by to nezabilo prosím do sz o číslo zítra zavolám
#73
Publikováno 21 listopad 2017 - 20:26:37
Ground glass jsem neprisel na chut - ale fotim s tim digitalne, tak nemam problem s postupem tak trosku pokus/omyl.
#74
Publikováno 23 listopad 2017 - 13:58:47
FPL, on 21 Nov 2017 - 16:30, said:
S tim T/S adapterem se spise predpoklada foceni ze stativu, takze to neni zasadni problem.
To sice ano, ale nevim proc bych musel sundavat z rz67 grip kdyz ji chci dat na stativ a pouzit T/S Kazdopadne je vhodne zminit ze problem se projevi jen pri zaostreni na nekonecno.
#75
Publikováno 23 listopad 2017 - 14:02:29
Nikde jsem se nedocetl proc bych mel pouzivat groundglass, kdyz pouzivam T/S. Dochazi pri pouziti T/S ke "zkresleni", tzn. ze se neda rozumne zaostrit pres zrcadlo + sachtu? Mam T/S asi mesic a zatim jsem nafotil jen par FP-100c obrazku, cili na kontrolu presneho zaostreni jeste nedoslo. Dekuji za informace!
#76
Publikováno 24 listopad 2017 - 09:21:01
A ještě jeden dotaz, chtěl bych na zvěř a ftáky něco delšího, jaká jsou sklíčka 360 a 500 a snebo stačí a chtěl bych praktické rady 1,4 konverter, bo z 250 vlastně dostanu cca.tu 360 a z 360 bych měl 500 za méně korunek , ale jde o to zda by i kvalita šla o hodně dolů, díky moc
#77
Publikováno 24 listopad 2017 - 12:12:17
Medvěde, z vlastní dávné zkušenosti:
na SF (tedy s Psixem, který je o hodně lehčí než RB), párkrát byl za mlada (a že jsem byl jinoch fyzicky zdatný jako Boryš) na lovu kamzíků, svišťů a jiné skalní havěti, zpočátku s 300 sklem, když jsem zjistil, že to nestačí ani náhodou, tak s 500mm rourou. Sedřenej jsem byl jako kůň. A v komoře zjistil, že při velmi nízkém % snímků, ze kterých se jakž takž dalo něco zvětšit, ještě k tomu se značnými výřezy, jsem byl pěkný vůl, že jsem na tohle SF použil a utratil majlant za svitky.
Takže za mě: na ptáčky, jeleně, medvědě a podobnou havěť zlatej finančně míň náročnej kinofilm s rychlou závěrkou a dlouhými skly (u mě 300/400 a 500zrcadlo), příp. i s použitelným TC u skel s velkou světelností, (a teď mě třeba ukamenujte) třeba i digi se slušným podáním i na menším kropu.
Na rozdíl od hříbku na lesní havěť neposedí, na rozdíl od atletů na hřišti, motorek a aut na okruhu neběhá ve stejné stopě několikrát po sobě, tak odpad z filmu bývá citelný.
V každém případě držím palce, vyčkat si líhnutí a krmení káňat v hnízdech na těch nejvyšších stromech je fajn zábava, když člověk nemá nudou do čeho píchnout
#78
Publikováno 24 listopad 2017 - 15:05:25
arfsoul: To dalsi spojeni sroubem navic moc neprispiva k tuhosti soustavy, takze bych se tomu radeji vyhnul. Ostatne puvodni gripy pro RB a RZ ani nemely stativovy zavit - ten se objevil az u GL 701 (RB Pro SD) a L-Grip holderu (RZ Pro II) a nema prostor pro "guide pins".
Ja jsem ground glass zkusil a za idealnich podminek (dobre svetlo) mi to prislo prijemnejsi nez finder (sachtu nepouzivam). Ale opruz s prehazovanim byl prilis velky, tak jsem se na to vykaslal.
Me2d: Jako nejdelsi sklo pro TC 1.4 doporucovala Mamiya 180mm. A jinak bych podepsal, komentar, ktery k tomu dal jirin_ol.
#79
Publikováno 24 listopad 2017 - 19:08:27
dík
#80
Publikováno 4 prosinec 2017 - 15:49:02
Mozno pohlad inym smerom ale na krajinu by som sa pozrel po 65mm. Robili sa 2 verzie: 65mm F4 W a 65mm F4 L-A s plavajucou cockou, da sa bez problemu rozoznat, pretoze ma na tele otocny prstenec. S tou prvou starsiou skusenosti nemam, L-A uz nejake roky mam a je to vyborny objektiv. Je to samozrejme otazka osobnej preferencie ale mne toto onhisko na 67 sadlo. Cena za peknejsi kus okolo 7 tis no rozhodne za tie peniaze stoji.
PS: Ak by to niekoho zaujimalo, tu je kompletny zoznam objektivov pre RZ: https://bioinformati...a_RZ_lenses.htm
#81
Publikováno 5 prosinec 2017 - 22:55:13
#82
Publikováno 16 říjen 2018 - 06:36:09
Měl bych tady pár otázek.
Co si myslíte o tomhle skle na RZ... Z 110mm f2,8
Někde jsem nedávno četl o crop faktoru...doteď jsem si myslel, že se týká pouze přepočtu ohniska jenže dotyčný tam zmiňoval, že se to dokonce týká i clony, je to pravda? Myslím, že oproti kinu tam byl přepočet na 6x7 0,5 což mi z ohniska 180 dělá hezkou portrétní 90, ale ta clona tam dle toho padala taky a to z 2,8 na 1,4 ?!?
Kdysi jsem měl na své super 23 50mm sklo a to byl naprosto parádní širokách na krajinky....a formát 6x9 měl něco do sebe...inu uvidíme jak se mi nyní bude pracovat (zvykat) na 6x7
Jo a ještě jedna věc. Čím můžu přetěsnit záda..kazetu. Myslím přímo jaký materiál byste doporučili...nějak mě asi nic vhodného nenapadá..(nějaký jemný černý molitan,...samet??)
Díky.
#83
Publikováno 16 říjen 2018 - 07:45:42
Clona je clona, vychadza z geometrickych principov, ktore platia pre lubovolny rozmer filmu. Bola vymyslena tak, aby bola ona sama jednym z pevnych bodov vo vesmire. Podobne ako je to s citlivostou filmu a expozicnym casom. Ak odmeras expozicne udaje extrenym expozimetrom spravnym sposobom, nastavis tie udaje na troch aparatoch s roznou velksotou, ci ohniskovou vzdialenostou, potom na rovnakom filme u vsetkych troch aparatov sposobis rovnaku expoziciu ...
Ak mas vytahanu uzavierku, ci nezaskakuje spravne clona, pripadne neuvaril vyrobca emulziu spravne - tak sa stretnes z beznymi vplyvmi na presny vysledok. Profesional pozna svoju techniku a eliminuje taketo vplyvy, amater svoju techniku miluje a miluje na nej i tieto nedokonalosti.
Krop faktor ( ) vymysleli posahany digitalisti a vidno ako si spojeny s tymto svetom pupocnou snurou. Zakladak je ten, co sa pohybuje ohniskovou vzdialenostou blizko dlzke uhlopriecky formatu filmu. Vsetko ostatne je uplne na nic, kym si to nevyskusas. Dlhe ohnisko sa zda byt bezproblemove na predstavivost pomocou tohto faktoru, ale velmi koplikovane na prepravu, zvalst u ULF fotoaparatov
Crop na vahu totiz nefunguje.
Sirokouhle objektivy - no, kazdy moze mat odlisny sposob zobrazovania - prevod sferickeho sveta na plochu. Tento prevod sa moze diat podla roznych principov. Na priblizenie, predstav si rozvinutu mapu sveta. Kazda mapa ma nejaku nepresnost a nejako sa s nou snazi vysporiadat.
110-ka je trochu ina ako rad zvysnych objektivov RZ a preto je mimoriadne oblubena. Ja mam Na RB-cke 90-ku a ta je zase oblubena mimoriadne u mna. Oba su vsak z takej sirsej sady tzv zakladnych objektivov.
RZ-ka ti umozni pri poskytnutom mnoztve detailov urobit zo zakaladaku mierny "teleobjektiv". Skratka - doma vyrezas zo stredu co potrebujes bez vyrazneho zhorsenia kvality vysledku.
Crop faktor este neurobil zo ziadnej 180-ky dvedesiatku. Keby take daco bolo vo svete dopspelych mozne, ihned by som si siel dat kropnut vek. Uz ma totiz boli nosit po kopcoch kufor Mamyia nafutrovany vsetkymi objektivmi.
#84
Publikováno 16 říjen 2018 - 10:09:15
Clona je samozřejmě furt stejná, ale mění se hloubka ostrosti. S objektivem 110/2.8 na formátu 6x7cm budeš mít při stejné vzdálenosti k fotografovanému subjektu přibližně stejnou hloubku ostrosti jako s objektivem 55/1.4 na kinofilmu.
#85
Publikováno 16 říjen 2018 - 10:34:10
moc hezky, jednoduše a srozumitelně to Berraneck napsal.
jinak:
CoC
https://en.wikipedia...le_of_confusion
k přetěsnění zad (a fotoaparátů obecně):
V zásadě je dobré držet se materiálů, které na prístroji byly namontovány (nalepeny, vloženy) výrobcem, a to jak druhem materiálu, tak jejich tloušťkou. Tam, kde byl původně filc, dát filc, kde byla otevřená pěnovka, dát otevřenou pěnovku, kde uzavřená pěnovka, dát uzavřenou pěnovku, kde sametka, dát sametku. Kde to bylo nalepené, dát samolepicí, kde jen vložené (vmáčknuté), tak jen odpovídající proužek zase lehce vmáčknout. Původní zdegradované a poničené těsnění napřed opatrně odstranit tak, aby žmolky nenapadaly do mechanismu, nenalepily se na matnici a zrcadlo, do drážek pro šíbr apod.
Vhodné materiály je možné koupit u několika prodejců (USA, UK, HK) na íbeji. (stačí hledat "camera light seal")
Anebo to svěřit někomu, kdo má jak zkušenost a um, tak i vhodné, kvalitní materiály doma či v dílně.
#86
Publikováno 16 říjen 2018 - 17:51:07
chlapi dík moc za rady..s tou clonou jsem si to myslel, že tam dotyčný píše bludy
Jinak co se týče toho přetěsnění kazety a případného vyčištění objektivu od prachu, tak v Ově o někom víte? Pán u baníku co tam je už snad sto let prý již není příliš ochoten a o nikom jiném nevím. Vavřík si dnes taky nemohl na nikoho vzpomenout.
#87
Publikováno 16 říjen 2018 - 18:29:22
Baterka sa vola 4LR44, alebo lepsia alternativa je 4SR44.
6V.
Ked nie je k dispozicii, nahradza sa 4-mi kusmi baterii LR44, A76, G13, SR44 ...
Tiez je to 6V.
http://www.mamiyalea...PROII_Instr.pdf
#88
Publikováno 21 říjen 2018 - 17:11:31
Ptám se...kdybych náhodou koupil záda na 220 film...což jak se domnívám je pouze množství navinutého filmu v cívce = možnost vyfotit více snímků.....budu tam moct normálně vkládat a používat 120 film?
Díky.
Jinak Keko díky za výpis všech možných variant baterií
#89
Publikováno 21 říjen 2018 - 18:53:07
220-kove filmy su bud v utlmovom vyrobnom programe, alebo sa uz vobec nevyrabaju, alebo su vyrazne drahsie, ako 2ks 120-kovych filmov.
Za celu karieru som sa stretol iba s dvoma relevantnymi potrebami pouzivat 220-kove filmy:
- kvoli ostrosti vyplyvajucej z nejakej unikatnej konstrukcie aparatu (kryci papier ma predsalen nejaku hrubku);
- kvoli zaveseniu aparatu pod lietadlom, kedy sa pocas letu blbo vymiena film
Sme radi, ze 120-ky sa vyrabaju stale aj za cenu umrtia rozmeru filmu 220.
Neuvazeny nakup kazety 220 moze ist do penazi, hoci som presvedceny, ze kazeta 220 je pouzitelna aj na filmy 120 (pri odladeni zazracnej bielej, alebo cervenej bodky - indexu, pokial sa ma film na svetele previnut).
Ovela uzitocnejsi mi pride potom nakup kazety na policko 6x4,5 cm. U RBcky ide otocit, a ked je na vysku, je to fajn na portretovanie osob.
Ale necham sa poddat, skusenosti, ci nazory kolegov budu pre mna velkym poucenim.
#90
Publikováno 21 říjen 2018 - 19:32:01
RB/RZ zada maji film pritlaceny zezadu na desticku, jejiz poloha zavisi na predpokladane tloustce filmu. Proto vyrabeli zvlast kazety pro 120 a 220 film - ten rozdil tloustky je poznat.
BTW. Pro RB existovala i motorizovana zada, kde se ta desticka dala prepnout do poloh pro 120 a 220 film.
#91
Publikováno 22 říjen 2018 - 06:36:16
220 záda jsou dobrá jen tehdy, pokud máš mrazák či lednici plný NZ 220 filmů. Nevím, jak to má RB s počítadlem snímků, jsou aparáty, které v zádech pro 120 film automaticky po cvaknutí posledního políčka navinou zbytek filmu, resp. celého pásu a je připraveno na vyjmutí, a v zádech pro 220 film se cvaká až po poslední políčko odpovídající délce tohoto filmu, některé aparáty to mají tak, že lze přepnout počítadlo pro provoz pro filmy 120/220/(a vyjímečně pro jen v Japonsku kdysi vyráběné a mimo japonské ostrovy nedodávané poloviční 120). Já si beru 220 film pouze tehdy, když vím, že toho nafotím na SF v tutéž dobu a v témže místě hodně a nemám zrovna stejný film ve 120 délce.
#92
Publikováno 22 říjen 2018 - 09:29:47
Přesně tak, bez pořádné zásoby 220-ových filmů jsou taková záda zbytečná. Formát 120 v nich použít lze, ale bude docházet k většímu namáhání mechaniky aparátu. V praxi pak zjistíš, že ty nejlepší snímky máš často na 11.políčku filmu - které ale na formátu 120 už není. Ale naprosto doporučuji zopakovat cizí chyby, je to neocenitelná zkušenost do života
#93
Publikováno 22 říjen 2018 - 19:09:50
Cizí chyby opakovat nepotřebuji..nechci
Jde jen o to, že jsem na ebay koukal po kazetách na rz 67 a málem jsem u jedné cenově zajímavé nabídky přehlédl, (nebylo to napsáno v textu, až na jednom obrázku jsem zahlídl) že se nejedná o kazetu 120 nýbrž 220. No a tak mě napadla tahle otázka. Ovšem jak vidím problém by to byl a tak si při dalším pátrání a shánění tyhle věci pohlídám.
Mimochodem kdyby někdo z vás věděl o nějakém příslušenství k odprodeji ve zdejších vodách budu rád za tipy
#95
Publikováno 23 říjen 2018 - 19:38:15
Paladix to už je taková moje denní rutina.
#96
Publikováno 23 říjen 2018 - 19:53:23
... no a este par obchodov, asi najlepsie v GB.
#97
Publikováno 26 říjen 2018 - 09:22:35
Leica Shop ve Vidni ma taky slusny vyber prislusenstvi na RZ67, uz jsem od nich neco kupoval. Vetsinou nebyl problem domluvit 10% slevu, a postovne zdarma k tomu.
#98
Publikováno 27 říjen 2018 - 07:02:01
Přiložený soubor (y)
#99
Publikováno 27 říjen 2018 - 13:14:20
Díky za tip...už jsem mu psal tak uvidíme
O tomhle bazárku jsem nějak nevěděl
#100
Publikováno 27 říjen 2018 - 13:44:43
Leží mi v hlavě ještě jedna otázka...myslíte, že má smysl kupovat polaroid záda? Já bych je i chtěl, ale mám takový pocit, že se už stejně nedají koupit vhodné filmy...co jsem tak viděl a četl tak ty co tam pasujou od fujiny už se nějaký čas nevyrábějí a vyrábět nebudou....nebo víte o nějaké dostupné alternativě...která je stále ve výrobě. Páč dávat 1190kč za 10 snímků, které už jsou pouze v doprodeji mi příjde...řekněme šílené
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních