Kam na něco o videu?
#51
Publikováno 6 prosinec 2009 - 19:21:49
#52
Publikováno 6 prosinec 2009 - 20:58:50
Doufám, že mě nesežerete .
#53
Publikováno 6 prosinec 2009 - 21:39:54
#54
Publikováno 6 prosinec 2009 - 22:22:24
Na prvni pohled to sice vypada jako ptakovina, ale pro cinskou kamerku s CMOS snimacem a plastovou cockou je takovy objektiv s 8mm kamery nebo projektoru zlepsein kvality aspon o 300%.
#55
Publikováno 6 prosinec 2009 - 23:59:49
Amatérský film ale není totéž jako amatérské video. Když pánbůh dopustí i motyka spustí tak i amatér udělá profi fotku, dokonce někdy i já. Ale film je profesionální týmová práce, na tom je amatérství hrozně znát, pokud se nespokojíte rodinnými filmy filmy, nebo živnostničinou ze svateb.
Dělám hlavně cestopisné filmy z dovolených, pěších treků někde daleko. Nemusíte šetřit cívky, prostředí je zajímavé, filmu přivezete dost. Pak to sestříháte, to se dá naučit, i když já to raději nechávám manželce "ona má na to školy".
nejhorší je mluvený komentář. Amatérský komentář dá amatérskému filmu poslední ránu. většinou poprosíme nějakého profesionálního mluviče, ale zas je úskalí aby to nebyl pořád stejný a moc profláklý hlas, to pak působí dojmem že jsem si natočil video z telky. Není to jednoduché
#56
Publikováno 7 prosinec 2009 - 00:02:17
napsal jsem Amatérský film ale není totéž jako amatérské video.
Chtěl jsem napsat Amatérské video není totéž jako amatérská fotografie.
#57
Publikováno 7 prosinec 2009 - 08:35:18
#58
Publikováno 7 prosinec 2009 - 13:12:23
Pro mne je drobná výhoda v tom, že tu kameru mám doma (zamiloval jsem se do ní kdysi, když jsem měl možnost si jí půjčit na nějakou akci, tenkrát v ceně menšího rodinného domku a po letech jsem jí potkaů za pár stovek, tak šla se mnou).
Digitální video mně nebere, je to jednak moc "dokonalý", druhak mi to z té VHS připadá o hodně lidštější a míň sterilní. No a když se to naučím na videu, třeba to časem použiju, až budu ničit ty filmové nudle. Zatím to fakt je akorát tak ztráta materiálu.
Takže proto. Nechtěl jsem zde vzbuzovat polemiky, jestli film, analog, nebo digitál, spíš jen nakopnout, kde se dá najít něco zajímavýho ke čtení z této mírně odlehlé oblasti.
Můj otec v roce 1988 propašoval prní M5 ze západního Německa.Na zákledě ní začal po revoluci podnikat. Tenkrát stála na naše 50.000Kč
Pokud potřebuješ vědět něco technikýho k týhle kameře, jejím vlastnostem a častým poruchám tak dej vědět.Mám jí zmáklou do posledního šroubku. (teda její modernější vezri MS1 a MS4) Jedná se vážně o poloprofi strojek. Najíždí zvuk ve 4 oddělených stopách, má naprosto perfektní synchronizaci v rozjezdu pásku (předjezd) a při analogovým střihu dokáže komunikovat s videem.
Knihu jsem o ní sice nenapsal ale celkem sebejistě řeknu že je to špičková kamera Ze který díky jejímu objektivu uděláš rozhodně lepší obrázek než s nějakým full-HD mobilem
#59
Publikováno 7 prosinec 2009 - 16:13:42
Ovsem uz z principu nemuze konkurovat snimac s rozlisenim 720x576 (prokladane) se zaznamem na VHS kazetu jakemukoliv zarizeni pracujicimu s progresivnim zaznamem.
Kvalita by se podstatne zvysila kdyby zaznam probihal z videovystupu kamery (bohuzel je tam pouze to nejhorsi co existuje) na nejake zaznamove zarizeni, napriklad HW MPEG-2 rekorder nebo DV rekorder.
Obecne dobre zkusenosti s kopirovanim VHS kazet do pocitace mame s SVHS videem, ale chce to pro kazdou nahravku zvlast doladit doostrovani.
#60
Publikováno 7 prosinec 2009 - 17:02:07
A to s tím mobilem popřu ještě jednodušejc. Pokud natáčíš mobilem ve stejným rozlišení tak si ani neškrtneš. MS4 má velkej objektiv s perfektní kresbou a prakticky bez vad.Kdešto mobil má objektiv s celkovou kresbou sotva 50 řádků na milimetr a čip velkel mnohdy jen jeden milimetr. Obraz z takovýho zařízení možná bude mít datový rozlišení PAL nebo HD ale skutečný rozlišení bude prostě sotva 50x něco, celý zamlžený, v protisvětle s enormím závojem atd. Nemluvě o neprofesionálním přístupu, kdy si mobil zaostřuje na co se mu zlíbí, zvuk z něj leze na hovno, nastavení expozice nemáš, nastavení clony nemáš, hloubka ostrosti na hovno, přesnost zaostření na hovno, filtr na to nedostaneš, Na stativ to nejde, mikrofon na to nedáš hází to odpoznej kontrast a je to celý Digitál. Na takový MS4 máš špičkovej stereofantom se kterým nahraješ šeptání člověka i z 20metrú. Na mobilu máš akorát nějakou štěnici která zaznamená všechno kromě hlasu kterej chceš. To musíš hodnotit taky.
#61
Publikováno 7 prosinec 2009 - 17:32:51
JENZE PRAVE U TV VYSILANI TOHLE NENI PRAVDA - pulsnimky se od sebe lisi v case, jedna se v podstate o 50 ruznych obrazu (prokladanych) za sebou. Slozenim dvou pulsnimku ziskas dva obrazy prolnute do sebe, nikoliv cely snimek.
Jediny zpusob jak prevest nahravku z videakamery na progresivni obraz je interpolace kazdeho puslnimku na 720x576 (z 720x352) pri 50 snimcich za sekundu.
Prepis DVD do PALu je neco uplne jineho - tam je film zrychlen na 25 fps, a nasledne je ZPETNE kazdy cely snimek pri PREHRAVANI (v MPEG dekoderu) rozlozen na dva pulsnimky, jejich zpetnym slozenim lze opet ziskat puvodni snimek.
Takze ta kamera nahrava POUZE prokladany onrazm coz vyrazne snizuje moznost promitani na soucasnych TV (plazma, lcd) navic kvalitu zaznamu vyrazne zhorsuje VHS kazeta. Proste z VHS kazety to bude vzdy horsi nez primo z kamery......
#62
Publikováno 7 prosinec 2009 - 17:47:08
TV vysilani (jakykoliv obraz natoceny videokamerou v prokladanem rezimu)
50 celych snimku za sekundu, kazdy snimek rozdilny (lisi se o 1/50s), kazdy druhy radek cerny. Obraz se strida tak rychle a prokladani je vzdy ob snimek sude/liche radky, takze ho lidske oko nevidi). Ale porad je to 50 snimku za sekundu s kompletni pohybovou informaci. Neexistuje zpusob prevedeni na 25 fps bez ztraty 50% pohybove informace.
Film prevedeny na prokladany PAL:
25 snimku za sekundu, ale jelikoz je potreba 50 pulsnimku, je kazdy snimek rozdelen na 2 identicke pulsnimky.
Pokud budes pracovat s obrazem z videokamery jako s neprokladanym, budes mit vsechny pohybujici se casti obrazu 2x a jeste navic to bude radkovane (kazdy sudy radek posunuty).
#63
Publikováno 7 prosinec 2009 - 18:13:32
a) Deinterlace = dorátanie každého polsnímku na celý (dostane sa 2 x toľko materiálu)
Field Merge = zlúčenie polsnímkov do jedného
viz. napr. http://en.wikipedia....i/Deinterlacing
obe metódy závisia samozrejme od algoritmov = použitého SW.
inak nie je to také katastrofické, pokiaľ pôvodný prekladaný režim je kvalitný, a použije sa vhodný algoritmus, strata určite nie je 50 percent kvality. dokonca som pracoval s materiálom dokumentárneho filmu, ktorý sa následne vypálil na film, do kín (Démoni, rež. Robo Šveda), a nebolo to také zlé. samozrejme, od dokonalosti ďaleko, ale nebál by som sa toho. ovšem, išlo o záznam na miniDV kameru (PAL).
kvalitné deinterlace sú obsiahnuté v 3rd parties plugin pre Adobe Aftereffects, predpokladám, že aj Premiere niečo také bude mať. ja mám skúsenosť iba s Discreet Flint/Flame. odporúčam pohľadať, je to vcelku bežná záležitosť, možno sa nájde aj freeware.
Bitovod: pokiaľ by si mal testovací materiál, môžeme sa dohodnúť - mám prístup k slušnejším technológiám, rád pomôžem. s VHS som ale ešte nepracoval (iba núdzovo), neviem presne, čo čakať.
Ď.[/b]
#64
Publikováno 7 prosinec 2009 - 19:12:23
TV vysilani (jakykoliv obraz natoceny videokamerou v prokladanem rezimu)
50 celych snimku za sekundu, kazdy snimek rozdilny (lisi se o 1/50s), kazdy druhy radek cerny. quote]
Při visílání v 50i jako 50 proloženejch frejmů do 25 má jeden půlfrejm rozlišení přesně 720x288 řádků .Po složení 720x576. Nevim jak Nova ale Prima a Česká televize vysílá z Betacamu SP kterej zaznamenává dva půlfrejmy v jednom okně. lichý řádky nesou je půlfrejm A, sudý řády nesou půlfrejm B. Jestli VHS jede uplně stejně tak splňuje normu PAL
#65
Publikováno 7 prosinec 2009 - 19:24:25
#66
Publikováno 7 prosinec 2009 - 22:45:57
Hlavni problem ovsem je, ze to nejde korektne prehravat na zarizeni co prokladany rezim neumi - coz znamena v podstate na kazde TV (plasma, lcd) nebo monitoru.
Bohuzel opticke "rozliseni" VHS je cca 240 radek, navic ty puslnimky nejsou korektne oddelene, a jeste tam ujizdi cervena barva. Vysledkem je zasumeny neostry humus. Pokud je ta nahravka na VHSce, nepomuze ji sebelepsi objektiv.
Vic nez na te ukazce co jsem sem daval odkaz z toho dostat nejde.
Dost by pomohlo nejake studiove video, jenze se obavam ze to uz dneska nikdo nema (kolega co delal porady pro CT ho vyhodil jiz hodne davno)
#67
Publikováno 7 prosinec 2009 - 23:50:52
Stolní rekordér jsem nedávno viděl. Profesionální. Teda je to asi 8 let zpátky. Byl jsem v Praze v Elvii v takovým soňáckým servisu. Byly tam krásný unikáty. U-matic , Betamax, Beta, Betacam SP (ten jsem už znal) ale taky tam měli velkou VHS. Podle předního ovládacího panelu bych usoudil že na tom šlo nastavit a poštelovat snad uplně všechno.
#68
Publikováno 8 prosinec 2009 - 00:18:48
Nad tou kvalitou uz jsme se zamysleli nekolikrate, jedine reseni co nas napadlo je to nahravat direct na nejake digitalni medium - vyndat z toho tu mechaniku na VHS a do vnitrku vecpat nejaky DV enkoder co nahrava na SD karty. Jedine co je potreba vyresit je to zbastlit to tak by kamera nepoznala ze ji neco chybi a spojit spoust aby to zacalo nahravat na ten digi bastl.
V tomhle pripade je nejslabsi medium ta VHS paska. Ta ukazka nahore je tocena nejakym Panasonicem co nahrava na VHS-C, a primo z kamery je to vyrazne kvalitnejsi nez napred delat kopii na VHSku.
Pri nahravani VHS kazety je lepsi prave pouzit SVHS video (samosebou pres S-video kabel), lepsi videa umozni trosku vylepsit kvalitu obrazu. Je to potreba ale u konkretnich kazet vzdy vyzkouset, kde je kompromis mezi kvalitou, ostrosti a vypadky.
VHSky jsem zpracovaval celkem dlouho, ale ve vetsine pripadu jsem z toho nedokazal dostat pres pocitac lepsi kvalitu obrazu nez pres HW MPEG-2 enkoder (at uz Matroxe RTcko, Pinnacle DC30, Raptora), stolni DVD rekorder vzdy mel lepsi obraz a hlavne to bylo bez prace - zapojit, pustit a cekat. Na jedno DVD cca 65 minut zaznamu. A pak teprve strihat v pocitaci, MPEG-2 lze strihat temer bezztratove - prepocitava se jen tech par snimku kde je strih. Navic pri nahravani z kazety do pocitace se to nahravani muze pri prvni chybe zastavit, DVD rekorder touto chybou netrpi, ten nahrava dokud ma kam.
Doporucoval bych ale jiny software bez Premiere - v nejakou chvili utekli Adobe temer vsichni vyvojari, a od te doby se u Adobe boji sahnout na jadro programu. Takze naprikald podpora MPEG-4 - hmmmmm, nic moc.
Nejvic se mi osvedcili dva programy - Pinnacle Studio pro zpracovani domaciho videa - soft pro lamy, v cestine, jednoduche, stoji to 1500 Kc - a Edius pro serioznejsi praci (jde stahnout zkusebni verze). Neni k ni potreba ani zadna karta na strih, i kdyz ta dokaze vytvareni DVD znatelne zrychlit.
#69
Publikováno 8 prosinec 2009 - 10:23:43
Nejlepší na tohle je asi Avid. Pro VHS asi zbytečný protože samotnej program je draší než novej osobní Mercedes.
Ale moje poklona k tomuhle programu je v tom, že umí skenovat obraz a prizpůsobuje se. Prostě pustíš video zadáš "scane tape" a on si zjistí přesný rozlišení, frejmrejt, rozsah barev a jasů hodnoty zvuku atd. a pak suprově sjede celou kazetu. A to ještě umí komunikovat s videem.Když máš Betacam,Ampex,U-matic, nebo S-VHS s edytem tak si video ovládá sám a např. si umí ovládat i naklonění hlav když se mu zdá obraz zadropovanej. Nebo když vyjíždím reklamu na Betacam tak stačí na PC zadat přesný tajmkódy "mark in" "mark out" a potvrdit. Avid si sám betu přetočí, najede Paltest, seřídí přesně na kilo a vyjede záznam naprosto přesně do tajmkódu jakej si zadáš.Pak si kazetu sám přetočí,přehraje a vypíše ti protokol o chybách. Jsem z toho uplně paf protože naše Betacam video je už stejně starý jako já. Je to Ohromná analogová mašina z roku 1989 která má za sebou 5 repasů má najeto přez 140 000 hodin a tak nějak když vidíš jak si to rozumí s půl roku starým počítačem tak je to zázrak.
#70
Publikováno 8 prosinec 2009 - 11:27:24
Jak ale znam jeho fotografie, tak i s tou predpotopni kamerou bude vysledek 100%. Cely trik je v tom vytezit maximum z dostupnych zdroju.
#71
Publikováno 8 prosinec 2009 - 11:44:38
#72
Publikováno 8 prosinec 2009 - 12:02:08
Co natocit rovnou nejaky cernokomornicky dokument ?
#73
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:11:44
To by se muselo hodne promyslet ale proc ne
Slo by to pojmout treba jako zivotni styl ze ano...
#74
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:40:33
Jenom nevim, jak to zaridit aby v temne komore byla tma a zaroven se dalo natacet.
Vypada to ze p. Karbusicky dalsi DVD nevyda, natoz o zpracovani filmu
#75
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:44:09
#76
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:50:17
Myslim ze nejlepsi by bylo take natocit nejakou tu praxi, jako instruktazni videa + nejake povidani okolo. Treba jako serial, nekolik dilu. Mohlo by to byt klidne i cernobile.
Jenom nevim, jak to zaridit aby v temne komore byla tma a zaroven se dalo natacet.
rozhodně jsem to několikrát viděl, ale zřejmě jde o trik
#77
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:52:59
#78
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:54:09
#79
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:54:25
#80
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:56:34
Vcera jsem koukal na dokument o Anselu Adamsovi, je to nekdy z roku 1988, a nekolik mit je tam i zvetsovani - jak caruje pri osvetleni papiru a pak vyvolavani ve vane.
#81
Publikováno 8 prosinec 2009 - 19:58:27
#82
Publikováno 8 prosinec 2009 - 20:22:10
Jeden obrazek vyda za mnoho slov.
#83
Publikováno 8 prosinec 2009 - 20:49:39
#84
Publikováno 8 prosinec 2009 - 20:57:28
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních