Ilford Surveillance filmy
#601
Publikováno 24 červenec 2011 - 20:38:46
DD23, A: 5:30, B:6:30 (s metaboritanem sodným).
Dobré, tak nějak akorát pro zvětšovák s kondenzorem.
#602
Publikováno 30 červenec 2011 - 22:54:49
málo kryté zvětšovat asi pujde ,ale žádná sláva ,asi bych 2 minuty přidal.Čas jsem převzal z tabulky co tu někde koluje na temné.
plus-x na 200 ID-11 1+1 23C 8min. -nádherný,akorát nakrytý a kontrastní negativ ,zvětšováno na baryt s gradací 1xM1 max 2xM1 krásná práce )
#603
Publikováno 18 srpen 2011 - 09:21:44
Vyzkoušel jsem a řekl bych, že 14 minut ve stocku 20°C je slušný startovací čas.a ako ho volas? V dubrarovej tabulke nie su k tejto kombinacii ziadne data...Nicméně, vzhledem k tomu, že PTC400 si velmi dobře rozumí s Atomalem, nic jiného na něj už asi zkoušet nebudu.
#604
Publikováno 18 srpen 2011 - 10:28:18
#605
Publikováno 15 září 2011 - 21:21:31
Jirinol, minule sme sa bavili o tom, či ID11 a Kodak D76, vážené/kúpené sú rovnaké, alebo nie, neviem, ale pri kontrole času na krabičke k filmu som narazil na zaujímavú vec: časy pre ID11 a D76 nie sú rovnaké:
prepis z krabičky:
400/800/1600 ASA
7:30/10:30/14:00 ID11
7:30/9:30/12:30 D76
jedná sa samozrejme o kupované lázne,
a teď "bábo raď"
Samozrejme s filmami nemám problém, len som chcel doriešiť tu váženú ID11, čo myslím si podľa rady Jakuba Jíru je OK, ale je to len taká zaujímavosť, pretože podľa Ilforďákov je stará legenda o rovnosti ID11/D76 nepravdivá
#606
Publikováno 16 září 2011 - 06:13:38
pretože podľa Ilforďákov je stará legenda o rovnosti ID11/D76 nepravdivá
ja som si to tiez vsimol a myslim ze je to kvoli roznemu doporucovanemu preklapaniu (a mozno aj od toho ako si pani v kodaku a v ilforde predstavuju dobre vyvolany film):
Ilford:
Invert the tank four times during the first 10 seconds. Repeat these four inversions during the first 10 seconds of each subsequent minute of development.
Kodak:
Provide initial agitation of up to 5 cycle, depending on your results. After the first 30 seconds, agitate for 5 seconds at 30 second intervals. Agitation should consist of 2 to 5 cycles, depending on the contrast you need and the type of tank.
#607
Publikováno 16 září 2011 - 08:32:12
Len tak pre zaujimavosť, nechcem otvárať nové vlákno.
Ešte by som sa chcel zmieniť o tom krútení P3 po vyvolaní, je, a vďaka tenkej podložke je to asi normálna reakcia materiálu.
Prečo to znovu otváram? Len také retro. Dostali sa mi do rúk dva filmy SVEMA FOTO 65 zo zárukou do roku 94, teda staré cca 19 rokov, neviem ako boli skladované atd. Je to taká ta verzia do tmavej komory, teda len filmový pás bez cievky a kazety. Naexponoval som jeden z nich ako 100ASA, teda +2EV, po vyvolaní som bol prekvapený tým, že filmy nemajú závoj! a vyšli celkom dobre, len emulzia sa pri okrajoch odlupovala, také malé ihličky, ale najviac som bol prekvapený, keď som film po usušení išiel postrihať do trezorkov. Keď som odstránil spodnú klipsňu , tak sa film skrútil do asi 10cm veľkého kolieska až k miestu, kde bol zavesený. Po rozstrihaní filmu po šiestich políčkach a zasunutí do archívných trezorkov sa pre zmenu prehli pozdĺžne a vytvorili také korýtko.
Len som týmto chcel pripomenúť, že nie len P3 sa krúti, ale aj iné filmy a nie len na tenkej podložke.
#608 Jirinol
Publikováno 16 září 2011 - 09:06:19
V letech cca 73-90 jsem si pro velká množství fotek reportážních kvůli přivýdělku míchal D-76d a až do aleluja jsem ji regeneroval dle receptu na regerátor, z konfekce jsem kupoval pouze Orwo A-49 pro své fotky pro radost, a svátečně si nechal dovézt Hyphen, který jsem od té doby neviděl (ani zmínku na netu).
that´s all, folks.
V každém případě: Ilford Surveillance filmy považuji za natolik blbuvzdorné, ať jsem je doposud vyvolal v čemkoli, tak jsou OK.
#609 Jirinol
Publikováno 16 září 2011 - 09:09:42
ta se kroutila jako čerstvá taky jako sv...., a nedávno, skoro po 40 letech, kdy jsem je zasunul do trezorku, dlouhá léta uschovaného v těsném prostoru, s hezky "slisovaným" obsahem, se po vytažení zkroutila taky jak péro z otomanu.... ad svema...
Len som týmto chcel pripomenúť, že nie len P3 sa krúti, ale aj iné filmy a nie len na tenkej podložke.
#610
Publikováno 16 září 2011 - 11:11:12
Ešte chcem skúsiť použiť ju pri väčšom riedeni, normálne sa používa 1:7, skúsim, čo to urobí napríklad pri 1:20 a pod., či bude fungovať podobne ako napríklad Rodinal pri 1:100 atd.
#611 Jirinol
Publikováno 20 září 2011 - 13:58:17
Pokud je někdo chce, ozvěte se mi na e-mail. po dohodě je můžu namotat do kazet.
#612
Publikováno 8 říjen 2011 - 21:52:20
#613
Publikováno 8 říjen 2011 - 23:17:22
mail matt.powers@seznam.cz
#614 Jirinol
Publikováno 10 říjen 2011 - 09:02:36
taky bych si nějakých 5 kazetek po 36 vyzkoušel
mail matt.powers@seznam.cz
pro MrB14ck: není co zkoušet... už je dávno vyzkoušeno.
vzhledem k ceně poštovného si rozmysli, jestli chceš utrácet za poštovné pro takovou trochu.
v profilu mám mail adresu, chceš-li, napiš.
pro Martina S: OK, 20xP3. dál mailem.
#615
Publikováno 8 listopad 2011 - 11:02:04
Ilford P3 @ 400, Kodak HC-110, 1+31 (ředění , 20°C, 6 minut.
Vypálená světla a ve tmě slité stíny, mizerná tonalita, zrno jako prase.
#616 Jirinol
Publikováno 8 listopad 2011 - 11:20:48
Dovolil bych si přidat zkušenost s vývojkou, kterou nemohu doporučit.
Ilford P3 @ 400, Kodak HC-110, 1+31 (ředění , 20°C, 6 minut.
Vypálená světla a ve tmě slité stíny, mizerná tonalita, zrno jako prase.
a zrovna u této kombinace jsem zíral, jak pěkně šťavnaté fotky lezou jednomu bratislavskému kolegovi.
#617
Publikováno 8 listopad 2011 - 11:57:16
neviem, či myslíš mňa, ale keby náhodou (Blava sedí): ja som to volal v Ilfotec HC, podľa škatuľky - fakt si nepamätám, či P3 alebo P4 (?) ale na krabičke bol tuším čas 1:30 a riedenie 1+15.
No a určite som to ešte na papier nedával, bohužiaľ, takže to mohli byť aj skeny rovno z filmu (= upravené a zmenšené, na náhľad zrna nevyhovujúce). No, aby som sa dostal k pointe:
- píšem vlastne aby nedošlo k nedorozumeniu, prípadne komunikačnému šumu
Možno to bol niekto iný
#618
Publikováno 8 listopad 2011 - 11:58:22
Ja som to ťahal na 1600.
#619 Jirinol
Publikováno 8 listopad 2011 - 11:59:25
Jiří,
neviem, či myslíš mňa, ale keby náhodou (Blava sedí): ja som to volal v Ilfotec HC, podľa škatuľky - fakt si nepamätám, či P3 alebo P4 (?) ale na krabičke bol tuším čas 1:30 a riedenie 1+15.
No a určite som to ešte na papier nedával, bohužiaľ, takže to mohli byť aj skeny rovno z filmu (= upravené a zmenšené, na náhľad zrna nevyhovujúce). No, aby som sa dostal k pointe:
- píšem vlastne aby nedošlo k nedorozumeniu, prípadne komunikačnému šumu
Možno to bol niekto iný
k nedorozumnění došlo, děkuji za reakci a opravu, beru ten svůj neuvážený sklerotický vstup zpět
#620
Publikováno 11 listopad 2011 - 23:47:21
Vysledok sa mi velmi paci. Zatial som to len prehnal skenerom.
ta fotka je vyzez s policka (bolo to posledne na filme, vatsia cast je osvietena)...
Este tu su dajake:
https://picasaweb.go...KHjuzckjIiL17A#
#621
Publikováno 15 leden 2012 - 19:42:09
ked trochu zameditujem, tak ja fotim vacsinou minoltou x700, volam ilford P4 bud v id11 alebo v diafine na ISO 800 a vysledky ma nejak moc nenadchynali.
tato nova, prilezitostna kombinacia mi vysla na prvy pohlad lepsie... a teraz cim to je? nikon ma lepsie meranie v tme? (ma!) DD-X je vhodnejsia na push? (asi je) P3 je lepsi film do zleho svetla ako P4? (to neviem)...
mam teraz jeden P4 na 1600 v minolte a vyvolam ho tiez v DD-X a uvidim co to spravi...
#622 Jirinol
Publikováno 15 leden 2012 - 20:27:10
vyvolal som ilford P3 na EI 1600 foteny nikonom fm3a vacsinou v pivnicnej krcme v DD-X 15 minut, standardne ilford preklapanie a pride mi to na pohlad fajn, v tienoch vidim kresbu, len podlozka sa mi zda dost modra....
ked trochu zameditujem, tak ja fotim vacsinou minoltou x700, volam ilford P4 bud v id11 alebo v diafine na ISO 800 a vysledky ma nejak moc nenadchynali.
tato nova, prilezitostna kombinacia mi vysla na prvy pohlad lepsie... a teraz cim to je? nikon ma lepsie meranie v tme? (ma!) DD-X je vhodnejsia na push? (asi je) P3 je lepsi film do zleho svetla ako P4? (to neviem)...
mam teraz jeden P4 na 1600 v minolte a vyvolam ho tiez v DD-X a uvidim co to spravi...
DD-X neznám, možná má vyšší potenciál než ID-11 či D76 (přeci jen, tam je metol-hydrochinon, takže podojení znamená nárůst kontrastu, aniž by to vytahalo ze stínů tolik jako například microphen, FX-4, FX-8, FX-11 a podobné vývojky založené na metol-fenidon-hydrochinon, či fenidon-vitaminC kombinacích, jež vymačkají hodně při převolávání, ale neupečou tolik světla jako první skupina. P4 skutečně potřebuje někdy PODSTATNĚ delší vyvolávací časy pro podobné krytí jako P3, ale pochytá stejně hodně, zvláště červené a infračervené složky světla ze žárovkového osvětlení. Co okem už v takovém šeru s občasnou žárovkou nevidím, na filmu je.
p.s. k měření: taky si občas všimnu rozdílu v měření, resp. krytím negativů, mezi Minoltami a Olympusy OM řady, Nikonem a Contaxem, které prostřídávám, aby nezahálely.
#623
Publikováno 16 leden 2012 - 15:15:12
Co se týče měření, mám dojem, že ve světelně složitém prostředí, jako je hospoda, odvádí velmi dobrou práci maticové měření moderních zrcadlovek. Nedá se tak snadno zmást světelnými zdroji.
Mě se pro pushování P3/P4 zatím nejvíce osvědčila ID-68.
#624
Publikováno 16 leden 2012 - 15:29:02
#625
Publikováno 16 leden 2012 - 17:27:52
#626
Publikováno 12 únor 2012 - 16:14:09
máte tip na volání P4@1600 v hoodně obrovský tmě a bez blesku focený (časy 1/2 vteřiny atd)? můžu si namíchat téměř cokoliv (ale do RAF pyro se mi nechce, protože nevím čas volání a má 3 složky což je děsnej opruz), mám tady i rodinal a microphen... kupovat se mi na to specialne nic nechce..
#627
Publikováno 12 únor 2012 - 16:22:32
#628
Publikováno 25 září 2012 - 19:20:39
#629
Publikováno 25 září 2012 - 20:18:59
taky semistand. prvych 10min normalne a potom uz ako sa mi chcelo.
napr raz za 2 min a po 20 min uz vobec... ale skusal som aj castejsie alebo intenzivnejsie.
tu su dake fotky volane v tejto kombinacii.
viac alebo menej miesane.
tieto:
https://picasaweb.go...COG2gtCc4ISi7AE
a dalsie:
https://picasaweb.go...902611631629842
https://picasaweb.go...902730404278306
https://picasaweb.go...898237906557842
https://picasaweb.go...899983932821314
#630
Publikováno 26 září 2012 - 10:10:06
#631
Publikováno 26 září 2012 - 18:34:34
velmi zalezi za akych podmienok mas fotene.
ak si fotila za maleho kontrastu samozrejme miesaj castejsie a razantnejsie ale ak za vatsieho kontrastu... tak miesat poskromne... treba vyskusat.
s.
#632
Publikováno 27 září 2012 - 10:03:20
oj ty lichotnička!
velmi zalezi za akych podmienok mas fotene.
ak si fotila za maleho kontrastu samozrejme miesaj castejsie a razantnejsie ale ak za vatsieho kontrastu... tak miesat poskromne... treba vyskusat.
s.
Myslela jsem si, že jsi to takto myslel. Ale moc díky za doplnění. Na těch 800 iso jsi to nezkoušel?
#633
Publikováno 28 září 2012 - 09:16:01
#634
Publikováno 18 leden 2013 - 12:42:03
máte někdo s těmito filmy vlastní negativní zkušenosti? Pokud ano, prosím o reakci, s pokud možno úplným popisem projevů, použité vývojky, způsobu vyvolání atd. Děkuji.
#635
Publikováno 20 leden 2013 - 21:50:16
Přiložený soubor (y)
#636
Publikováno 20 leden 2013 - 22:41:50
Díky za zaslání těchto skenů e-mailem, kvalitativně pro monitor je to přeci jen rozdíl - tady ty resamplované obrázky bohužel neukazují to, co přílohy v e-mailu, a to velmi ostré, příjemně pravidelné zrnko. p.s. není to při Ei1600 a ředění 1+1 při této teplotě a čase trošku podvoláno?Vyvoláno ve FomadonExcel 1+1, 22 min., 20 stC,...
#637
Publikováno 21 leden 2013 - 09:31:38
Možná by to nějakou minutku sneslo, byl to první pokus tak jsem jen trochu přidal k údajům pro HP5 v X-tolu...
#638
Publikováno 21 leden 2013 - 10:24:25
#639
Publikováno 21 leden 2013 - 11:09:39
#640
Publikováno 21 leden 2013 - 13:49:14
naopak stejná várka P4@1250 v DDX asi 14 minut vyšla moc hezky... Foceno v kavárně a pak v umělém silném pouličním osvětlení.
#641
Publikováno 21 leden 2013 - 14:48:28
#642
Publikováno 21 leden 2013 - 14:55:43
#643
Publikováno 2 únor 2013 - 16:07:10
#644
Publikováno 2 únor 2013 - 16:38:14
#645
Publikováno 2 únor 2013 - 18:57:49
P3 a T200 jsem vzal už jen bokem, neb mě to zajímá, proč někdo pláče na tím, že P3 je moc slabý a že se s ním blbě dělá, a jak je na tom v porovnání s jinými filmy ve skutečnosti. Takže máte-li nevyvolané kousky různých filmů, sem s nimi, nebo je změřte mikrometrem sami (já si mikrometr zapůjčil, díky ochotnému kolegovi z TK!)
jsem pro, založit v sekci negativní materiály vlákno, kde se tyto informace, jinde občas těžko hledatelné, střádat mohou.
#646
Publikováno 2 únor 2013 - 23:24:42
nicméně mikrometr bych někde doma mohl najít...
#647
Publikováno 12 únor 2013 - 09:36:45
P3 exp 400 voláno v pyrocat M special, 1+1+100 20°C 17 min kopeno 30 sec opatrně 2x Též koukatelné ale asi bych to příště natáhl na 20 min, či více kvrdlal, či 1,5 Bčka do vývojky. Výsledek však není úplně relevantní, neb si úplně nepamatuji co jsem měřil expozimetrem a co odhadl. Kiev 2
#648
Publikováno 12 únor 2013 - 10:17:04
#649
Publikováno 26 únor 2013 - 21:38:09
#650
Publikováno 26 únor 2013 - 22:27:45
A na kolik jsi ty dvě špulky exponoval?Tak jsem vyvolam dvě špulky P4. Jednu jako cca ISO2500 (20 minut v ID11), což se ukázalo nedostatečným pro některé snímky, tak jsem druhou vzal jako ISO3200 (25 minut v ID11). S výsledkem jsem od pohledu i dle skenu spokojenej. Ale kroutí se to jak prase ...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních