Přejít na obsah


Fotka

Začátečník


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
83 odpovědí na toto téma

#1 Haila

Haila

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 13 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 1 březen 2010 - 13:16:04

Zdravim,
chtěl bych vás poprosit o radu. Zdědil jsem po otci fototechniku a fotolaboratoř, ale bohužel mi nestačil všechno vysvětlit. Základní dovednosti už chápu ale chtěl bych se zeptat jakou pro začátek použít pozitivní vývojku a ustalovač (a značku). A přerušovací lázen (voda??)je mezi vývojkou a ustalovačem? Dál nevim jak dlouho prát různé formáty 12x24..30x40... a jak moc důležité je prát?
Děkuju moc za odpovědi, a omluvte tyto triviální otázky ale jsem začátečník amatér.
  • 0

#2 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 1 březen 2010 - 13:22:13

podívej třeba
sem
jinak pro úplnej začátek je lepší oslovit někoho v místě bydliště aby ukázal základy
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 1 březen 2010 - 13:25:36

Vítám Tě na TK.cz. Radim už to dobře nastínil, tak přidám jen pár odkazů.

Série článků Klasikova školka:
http://www.temnakomo...e=article&sid=4

pak něco z fóra, většinou podobné dotazy jako Ty.
http://www.temnakomo...iewtopic&t=2433
http://www.temnakomo...iewtopic&t=1336
http://www.temnakomo...iewtopic&t=1019
http://www.temnakomo...viewtopic&t=988
Pak taky články na www.paladix.cz
Hodně zdaru! :(
  • 0

#4 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 1 březen 2010 - 13:29:05

Ahoj, například...

pozitivní vývojka FOMA FOMATOL LQN
ustalovač FOMA FOMAFIX
přerušovací lázeň stačí voda, mezi vývojkou a ustalovačem..ano
podložky RC stačí pořádně opláchnou pod tekoucí vodou
baryt-papírové podložky se perou hodinu za občasné výměny lázně
toto platí pro jakýkoliv formát
  • 0

#5 Kanecek

Kanecek

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip