Přejít na obsah


Fotka

nejčernější černá


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
56 odpovědí na toto téma

#51 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 22 leden 2011 - 13:35:28

ok, dakujem,fomacitro vyradim, zacnem pouzivat miesto toho vycerpany ustalovac
  • 0

#52 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 22 leden 2011 - 15:21:52

no, a to bych ti taky nedoporučil... tim si tam zase zaneseš rozpuštěný stříbro...
  • 0

#53 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 23 leden 2011 - 11:14:32

ok, vyvojka, voda, TF2, dik
  • 0

#54 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 23 leden 2011 - 13:25:29

tim, že po vývojce přerušuješ fomacitrem, v podstatě likviduješ tu jedinou výhodu tf2... to už můžeš rovnou ustalovat kyselim ustalovačem a vyjde ti to nastejno.

přerušuj čistou vodou a nebo nepřerušuj vůbec.


predsa este ...
ktoru jedinu vyhodu?
  • 0

#55 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 23 leden 2011 - 18:25:21

výhodou je, že nedochází k výrazný změně reaktivity prostředí (zásadité -> kyselé). navíc želatina v zásaditym prostředí víc botná a líp se z ní vypírá ustalovač.
některý vývojky (ty s uhličitanem jako zásadou, myslim - neni čas nad tim teď přemejšlet) při přerušení čímkoli kyselim poškoděj emulzi.
  • 0

#56 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 23 leden 2011 - 21:02:27

dik
  • 0

#57 Vojta

Vojta

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 380 příspěvků(y)
Reputace: 55

Publikováno 31 červenec 2012 - 12:58:05

Fialové fleky se mi vyskytly, když jsem použil dva ustalovače (kyselé: 240 thiosíranu a 25 pyrosiřičitanu). První (již používaný) jako přerušovací lázeň a druhý čerstvý na dokončení.
Proto jsem začal používat na přerušení citrónovku a od té doby bez závad.

S tou GDLkou a dobou vyvolávání. Někde jsem četl, že u tvrdých hydrochinonových vývojek naopak lze dobou vyvolávání korigovat expozici (v jistých mezích), protože vyvolává celý obraz naráz (ne jeko metol, který začíná od světel a teprve pak vyvolá stíny). Já používám pevné gradace a dvě vývojky. Měkkou na světla a střední tóny a tvrdou na stíny. Pokud se mi něco nezdá, tak to z té tvrdé vytáhnu o kousek dřív, nebo to tam nechám pořádně podusit. Celé se to chová trochu individuelně, nevědecky, alespoň to tak přijde mě.

To žloutnutí papíru mě zaujalo. Přisuzoval jsem to vyjeté tvrdé vývojce. Podobně mi totiž barvila pyrokatechinová pozitivní, která vyráběla pěknou chamois podložku, bohužel v nestále sytém tónu.


Na co je v pozitivním procesu dobrý FT-2?
Kyselá přerušovací lázeň a kyselý ustalovač by měly zlikvidovat produkty vyvolávání. I samotný pyrosiřičitan lecos odbarví. Nechybí tam pak tato vlastnost.
Proč se doteď používal téměř výhradně ustalovač kyselý a poslední dobou se upřednostňují ustalovače s neutrálním pH?
To mi vrtá hlavou.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních