k smichu ci k placi..?
#101
Publikováno 27 srpen 2010 - 14:37:41
Myslím,že by se zde měla trochu zdůraznit jedna věc: snad žádný,dejme tomu ,výtvarný obor nepotřebuje tolik technického vybavení,jako právě fotografie,jedno pak jaká. Ten poměr je takový,že ač se mi to blbě popisuje,má velký vliv i na konečném "feelingu" hotového díla. Uvedu dost banální příklad - dvouoká zrcadlovka mě nutí komponovat a také "myslet" jinak,než jenooká a takových zajímavých příkladů každý nalezne celou řadu,kolikrát se to jeví dokonce tak,jako by každý aparát měl kolem sebe určitou atmosféru,která člověka může někam popostrčit. Ale to jsou opravdu jemné nuance. Pochopitelně zde mluvím o člověku,který má techniku určitým způsobem zvládnutou a jde mu o tvůrčí vyjadřování se. Proto,ale také JEN proto,jsem osobně proti tomu,stavět se k věci tak,že je vlastně úplně šumák,na co se fotí,hlavně že je to světlocitlivé. To je prostě zásadní omyl,už z toho důvodu,jak právě velký podíl techniky ve fotografii je a tudíž se zákonitě obrazí v každém hotovém snímku a proto má částečný vliv i na pocit,který ze snímku vyzařuje,ale to může být dost individuální,to uznávám. Právě vzpomínaní piktorialisté,ve své snaze zpočátku napodobovat obrazy nakonec vynalezli mnoho pozoruhodných ryze technických postupů,které ale nakonec vedly k tomu,že se jim podařilo vytvořit zatraceně pěkné a jedinečnou atmosférou naplněné snímky (samo,že ne všichni). A tak když ty snímky má člověk před sebou,na první pohled je nejenže pozná,právě podle toho "feelingu",ale také hned pochopí,jak se podílel na jejich vzniku určitý technický postup a jak mu pomohl vtisknout jistou jedinečnost. Ostatně,tyto postupy jsou dodnes ničím nenapodobitelné,tím méně např. mobilem,že...Osobně bych si přál,aby se kvůli tomu,že je "nutné" býti "trendy" automaticky nesmetávaly ze stolu řemeslné fortely jen proto,že nějaká skupina lidí rozhodla,že je čas,aby zmizely. Ostatně -všimněte si prosím,jak často se např. v televizi brečí nad tím,kolik řemesel z minulosti jsou "v ohrožení"...
Znova opakuji,nikdo se tady kvůli tomu na digitálisty nepovyšuje. Jde mi o co nejrozmanitější svět,který nezapomíná na své kořeny -je přeci známo,že žádná rostlina bez kořenů nemůže existovat a tak by to mělo být i v jiných oblastech. A ještě k tomu Janáčkovi,či úplně jinému skladateli : je prostě rozdíl slyšet ho v podání ŽIVÉHO orchestru,nebo z CD,mě šlo o tento pohled na věc. Zaznamenal jsem,že jste prof. hudebník,to bych se měl asi leknout,ale přesto si dovolím zde s vámi v tomto bodě nesouhlasit.
#102
Publikováno 27 srpen 2010 - 14:46:40
Znova opakuji,nikdo se tady kvůli tomu na digitálisty nepovyšuje.
Ehm, kdybych neměl na práci užitečnější věci, tak by se tady na TK dal nasbírat HODNĚ dlouhý seznam příspěvku, které jsou čistě v duchu "my jsme lepší"...
#103
Publikováno 27 srpen 2010 - 14:58:21
Znova opakuji,nikdo se tady kvůli tomu na digitálisty nepovyšuje.
Ehm, kdybych neměl na práci užitečnější věci, tak by se tady na TK dal nasbírat HODNĚ dlouhý seznam příspěvku, které jsou čistě v duchu "my jsme lepší"...
No to pak budete muset být "neužitečný" a najít konkrétní příklad,jinak střílíte naslepo. Pokud je mě známo,je tady na temné hodně legrace,ale nijaká vražedná nenávist vůči nikomu. Takže - hledání zdar !
#104
Publikováno 27 srpen 2010 - 15:07:27
předně tohleto vlákno není vůbec konfrontační, nikdo profesionálům i jiným nebere jejich způsob práce
šlo přece jen o povzdech, že fotovysokoškolák nemumí vzít do ruky starého pentaxe (což je dovednost dvanáctiletého skauta)
#105
Publikováno 27 srpen 2010 - 16:52:29
#106
Publikováno 27 srpen 2010 - 17:11:11
ach..kdybych to byla byvala tusila, snad bych se byla byvala vykecala do denicku..
Proč? Tohle vlákno je naopak k zamyšlení jedno z velmi nadprůměrných na tomto serveru. Je mi úplně jedno, že s některými příspěvky silně nesouhlasím, přijde mi totiž, že v tomto případě jsou i ty "nesouhlasné" docela podnětné a zajímavé...
#107
Publikováno 27 srpen 2010 - 17:26:15
Samozrejme, ze podil techniky je ve fotografii obrovsky a vyber technickych prostredku ovlivni vysledny obraz ve velike mire. To je prece ale dalsi duvod PRO tvurci koexistenci obou postupu. Ani jeden neni lepsi nebo horsi. Lepsi nebo horsi je az tehdy, budeme-li uvazovat nad konkretnim zadanim, pak si vybereme. (mimochodem, umite si predstavit, jak technicky obor je takova desetibarevna litografie?). Strucne receno: mezi analogem a digitalem jsou velike rozdily a prave vetsi vyuziti tech rozdilu (zde mirim hlavne k digitalistum) mi trochu schazi. Treba pak takovemu umeni nebudu rozumet, jako nerozumim Damienu Hirstovi a nebo Warholovi. Ale to je jedno.
A nakonec jeste k te hudbe: nebojte, nechtel jsem vas ani nikoho jineho strasit tim, ze jsem sam muzikant. Zrovna tak uznavam, ze je veliky rozdil mezi mizernym a dobrym poslechem. Jenomze Janacka, Bacha nebo Stravinskeho ten poslech nedela, jen mu napomaha. Mizerna interpretace, to uz je trochu jina.
#108
Publikováno 27 srpen 2010 - 17:51:26
ach..kdybych to byla byvala tusila, snad bych se byla byvala vykecala do denicku..
neměj chmury! takových vláken je třeba a my se tu tak folklórně pošťuchujem.
#109
Publikováno 27 srpen 2010 - 18:48:44
#110 Jirinol
Publikováno 27 srpen 2010 - 19:16:26
ach..kdybych to byla byvala tusila, snad bych se byla byvala vykecala do denicku..
myslím, že jsi udělala dobře, takový impuls pro provětrání duší je občas potřebný
#111
Publikováno 27 srpen 2010 - 19:57:09
Mate jiste pravdu. ja bych se prihlasil do klubu milovniku Kodaku TriX:-) Jinak i to, co rikate o reklamni masazi je bohuzel pravda; nejen ve fotografii ovsem... A co se tyce te skupiny manazeru, znam to z vlastni zkusenosti - a jiste nejen ja. Nedavno takhle napriklad zrusili vyrobu papiru Kentmere, na nez jsem zvetsoval nekolik let. Ted jsem bezradnej, protoze papiry s tymiz nebo alespon zhruba tymiz vlastnostmi (o cene ani nemluve) nemuzu najit. Predtim takhle zrusili film Kodak Panatomic-X, misto FP-4 zacali s FP-4plus, zrusili polomatny povrch a papiry Neobrom, prestali dovazet 4x5 material Kodak a film Technical pan ve vsech formatech, no toho by bylo, hruza to po sobe jen cist....inu byznys je byznys.A dále - nejen,že některé techniky jsou unikátní,jsou to ale také i obyčejné černobílé filmy,například by mohl existovat klub milovníků FP-4 plus. A pak by mohla nastat situace (jakože již několikrát v jiném případě nastala),že skupina manažerů firmy vyrábějící fotomateriály luskne prsty a tento film poputuje jednou provždy "do kytek" a já se vám přiznávám,že bych ho v domácích podmínkách prostě nedovedl vyrobit Situace se zdá DNES stabilní,ale kdo ví,co přinese zítřek..? Uvidíme.
#112
Publikováno 27 srpen 2010 - 20:17:01
do deníčku (analog, či digitál?) , kdyby to byla bývala tušila.., Vy
ostatní diskutující provětráváte duše a odháníte chmury v rámci folklórního
pošťuchování... Ohlédněme se zcela nenápadně, spíše kradmo do dáli..... .
Roku 1827 spatříme jakéhosi asfaltéra, mořícího se nad svým snímkem po
6 hodin. Již roku 1839 spatříme lehce zaprášeného kolegu jodidem s jeho
Daguerreotypií vítězně poskakovat po 30 minutách. Roku 1841 tahá Mistr
Talbot snímky z pomyslného klobouku přez zraky užaslých diváků každé 3
minuty! Zjara roku 1851 mokrý kollodiový snímek zaznamenává obraz v
10 sekundách, jakýsi coctail bromidu stříbrného s kollodiem, zdobený již
kandovaným citrónem se vstřebává poněkud pomaleji a roku 1864 to dle
mínění znalců trvá neskutečných 15 sekund. Drink z roku 1878 zvládá pak
časy od 1 do 1/200 sekundy, roku 1900 vítězí na celé frontě s převahou
velmi oblíbená kombinace bromidu stříbrného s želatinovým pyrrée. Roku
2010 vybíhá ze svého příbytku lehce ošuntělý muž, cosi ve spěchu ještě
na poslední chvíli nekoordinovaně hledající po kapsách oděvu. Snímá ze
své lesknoucí se krabice krytku, chvatně cílí.... A ONO NIC!!!! Zapomněl
si ve chvatu doma v nabíječce BATERKU!!!!
Erik
#113 Jirinol
Publikováno 27 srpen 2010 - 20:50:44
off topic:V... Snímá ze své lesknoucí se krabice krytku, chvatně cílí.... A ONO NIC!!!! Zapomněl si ve chvatu doma v nabíječce BATERKU!!!!
Erik
připomněl jsi mi, pane kolego, vyprávění kamaráda po návratu z Himalájí: fotograf výpravy, táhnoucí půlmilionový bágl, málem dostal infarkt v táboře, když zjistil, že 3 akumulátory, které si vezl z domu, jsou mrtvé a není čím je nabít, a když šerpa s úsměvem vytáhl baterku potřebného typu ze záňadří a řekl mu s ledovým klidem:: "chceš? za 500 dolarů ji můžeš mít"
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních