kdoco - vzpoměl jsem si na vtip "Člověče, když pomyslím na to, jaký jsem já inženýr, tak se normálně bojím jít k doktorovi!"
Moje žena filozofii studovala a přitom ji nikdy nenapadlo o věcech přemýšlet jinak. Já filozofii nikdy nestudoval a už ve školce mě trápily věci, kde nesmrtelnosti brouků jsou jen čajíčkem. Predikovat, že by ten a ten měl být takový jen proto, že má někde nějakou nálepku je blbost...
tak promiň, tohle je ale opravdu legrační. vtip je skvělý, to dál je spíš... usměvný. dřív by mě to asi zlobilo, teď už jsem v klidu.
že si v tý pokročilý době ještě lámem hlavu s budovama pro VŠ, šak si to můžem tisknout z netu. zdá se, že ty školy nejsou k ničemu. a jestliže někdo studoval filosofii a nezměnilo to jeho obzor... pak nevím. možná od toho ti okolo čekají něco jiného, než jaká změna to ve skutečnoti je. zeptej se ženy, zda ví něco od 2000 let staré filosofii, nebo jí na škole řekli, že je zastaralá/zbytečná, prápadně se o ní vůbec nezmínili. ano, jsou i lidě, kteří mají filosofii jako povinný nechtěný předmět. to je ale jiný případ.
ono to na člověku není vidět. na ulici je zcela normální. pán s FAMU co nás učil digitální fotografii na nás nehrnul své úžasné znalosti, nepředváděl se, ani nebyl nějaký exot. normální (nebo snad ve svém nadhledu a vlídnosti nenormální) mladý člověk, kterého se ovšem ve fotografii dalo zeptat prakticky na COKOLIV! člověk se nemuse toho vysokoškolsky vzělaného člověka bát na něco zeptat, aby nenastala trapná situace. odborník na digitální postproces, který měl ale klasiku v malíčku. jeho vzdělání a vláda nad technikou mu dávali tu pozici, kdy ho skutečně tyto malichernosti nechávali v klidu. nikdy se ani slůvkem neotřel o žádnou z technologií, žádnou otázku nidky neodbyl s tím, že to už dnes k ničemu není.
fotografie má tu výhodu proti mnoha jiným, že její historie a technologie nejsou tak komplikované, jako je tomu u mnoha dalších oborů. nebál bych se tedy, že by studium těchto aspektů sebralo studentům čas na tvorbu.
možná je tu vysoké školství nastaveno jinak, zaměřeno na ušpěch, na výsledek. a neznalost souvislostí se dá do jisté míry dlouho kamuflovat. nemůžeme se ovšem divit, že žádná z našich univerzit není v první stovce na světě. pokud vysokoškolský titul negarantuje určitou kompetenci, alespon ve většině pripadů (nelze tedy PREDIKOVAT co člověk umí), k čemu nám je? nebojme se od ingů, magistrů a dalších OČEKÁVAT, že věcem ve svém oboru rozumí. pokud to tak není, je to jejich ostuda (jejich a školy).
omluva, už budu mlčet.