Přejít na obsah


Fotka

JSEM ZAČÁTEČNÍK, KDO MI PORADÍ?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
110 odpovědí na toto téma

#1 bigfoot

bigfoot

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 19 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 5 únor 2011 - 12:04:28

Také jsem začátečník a myslím že na to deš trošku hrrr. Většina věci na které se ptáš je na internetu, stačí trošku hledat. Postup negativního procesu je např zde http://www.milan-dvo...egativni-proces.
Pokud dělaš digi, určitě tam maš nějaký soft na převod, bude tam i imitace filtrů, omrkni to. Co se týče materialů, nemam zkušenosti. Ale vím, že než vyladíš věci okolo, nebudeš mit na negativu chlupy atd. tak na to něco filmů spotřebuješ, bude chvilku trvat než si troufneš odfotit něco jen na analog. Takže se připrav že nějakou korunu to ještě spolkne :cry:
  • 0

#2 David

David

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 845 příspěvků(y)
Reputace: 164

Publikováno 5 únor 2011 - 12:06:46

Ahoj Rasputine, vítej mezi nás.
Do ateliéru bych vzal citlivější film, Ilford HP5, vývojka ID11. Papíry ze začátku MG Rc, vsadil bych taky na Ilford. Máš to vše zcela osvědčený materiál.
  • 0

#3 Enthropy

Enthropy

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 977 příspěvků(y)
Reputace: 8

Publikováno 5 únor 2011 - 12:11:34

Rada zní, zkus si to.

Pořiď si ten film, který je v okolí dobře sehnatelný a nauč se to na něm. Maximálně si zkus víc citlivostí od téhož - můžou se hodit. S papírama podobně. Každýmu chutná něco jinýho, takže se tady akorát porvou skalní milovníci Fomy (patřím mezi ně), Ilforďáci, Fujisti a Kodakofilové. Každej ti řekne, že to jeho je nej a všichni budou mít pravdu.


Za mě Foma: klasické podání a chování, krásně pružná a ovlivnitelná, občas výrobní chyby, chce to naučit se stabilní proces (odchylky jsou vidět).