
JSEM ZAČÁTEČNÍK, KDO MI PORADÍ?
#51
Publikováno 5 únor 2011 - 15:28:54
#52
Publikováno 5 únor 2011 - 15:37:13
Quote
u zvětšováku na světelnosti moc nezáleží (nebo jo?) stejně budeš všechno svítit v řádech sekundQuote
Ale kupodivu shodaNež jsem to dopsal, kolegové vše obšírně vysvětlili...
Všichni to popusí stejně, tak to asi bude pravda:-)
Kde se dá ten lepší objektiv sehnat?? Koupím to u Škody nebo u Pazdery?? Nebo spíš inzeráty? Jo a co světelnost? 4, nebo 2,8??
#53
Publikováno 5 únor 2011 - 15:38:13
#54
Publikováno 5 únor 2011 - 15:39:42
Quote
Quote
u zvětšováku na světelnosti moc nezáleží (nebo jo?) stejně budeš všechno svítit v řádech sekundQuote
Ale kupodivu shodaNež jsem to dopsal, kolegové vše obšírně vysvětlili...
Všichni to popusí stejně, tak to asi bude pravda:-)
Kde se dá ten lepší objektiv sehnat?? Koupím to u Škody nebo u Pazdery?? Nebo spíš inzeráty? Jo a co světelnost? 4, nebo 2,8??
Sehnat 1.9 aby to šlo pěkně od ruky?

#55
Publikováno 5 únor 2011 - 15:49:48
Quote
Quote
Teda jste tu všichni zkušení mazáci. To mám co dohánět........jinak já svítím 6x6 105anaretem, většinou 24x30 a spokojenost
Jo a jedna věc je mi záhadou. Jak poznám, jak dlouho se svítí??Funguje na to ten osvitoměr??
Já se chystám okoštovat Meosix co mi nechal strejda společně s vybavením, ale v zásadě bohatě stačí proužkové zkoušky - vezmeš kus papíru, zakreješ třeba kartonem, necháš čumět jen proužek papíru třeba 2cm, osvítíš třeba 3 vteřiny, posuneš o 2 cm, další 3 vteřiny atd. až si na konci papíru, vyvoláš a část, která se ti bude zdát ok je čas kterej potřebuješ. Když použiješ funkci hledat, najdeš odpovědi na všechno na co se tu ptáš.
#56
Publikováno 5 únor 2011 - 15:52:52
Dál to i urychlí práci, protože zatímco Rodagon 2.8 má optimální kresbu už někde u clony 5.6, tak Belar 4.5 začíná nějak vypadat třeba až na 11. U některých papírů a vývojek pak můžou ty časy dosáhnout obludných rozměrů.
Co se svícení týče, nejlepší je si caš ozkoušet postupným zakrýváním proužku papíru.
#57
Publikováno 5 únor 2011 - 15:56:59
#58
Publikováno 5 únor 2011 - 15:57:55
Quote
Trošku bych nesouhlasil s kolegou Ypressem - světelnost není nutná, ale potěší. Ta clona navíc u 2.8 se hodí například při zaostřování větší zvětšeniny nebo pokud máme hustší negativ. V obou případech je promítnutý obraz tmavý jak díra do prdele.
Pravda, moje první negativy byly černý jak bota, tam bych nějakou 2.8 ocenil.
#59
Publikováno 5 únor 2011 - 16:06:24
Quote
No není toho zrovna málo. Ten digitál byl podstatně snažšíTrošku bych nesouhlasil s kolegou Ypressem - světelnost není nutná, ale potěší. Ta clona navíc u 2.8 se hodí například při zaostřování větší zvětšeniny nebo pokud máme hustší negativ. V obou případech je promítnutý obraz tmavý jak díra do prdele.
Dál to i urychlí práci, protože zatímco Rodagon 2.8 má optimální kresbu už někde u clony 5.6, tak Belar 4.5 začíná nějak vypadat třeba až na 11. U některých papírů a vývojek pak můžou ty časy dosáhnout obludných rozměrů.
Co se svícení týče, nejlepší je si caš ozkoušet postupným zakrýváním proužku papíru.

Dalo by se někdy kouknout k Tobě při práci?? Brno je kousek od Jihlavy.... Tedy kdyby Tě to neobtěžovalo.....
#60
Publikováno 5 únor 2011 - 16:08:08
#61
Publikováno 5 únor 2011 - 16:21:31
Quote
Quote
No není toho zrovna málo. Ten digitál byl podstatně snažšíTrošku bych nesouhlasil s kolegou Ypressem - světelnost není nutná, ale potěší. Ta clona navíc u 2.8 se hodí například při zaostřování větší zvětšeniny nebo pokud máme hustší negativ. V obou případech je promítnutý obraz tmavý jak díra do prdele.
Dál to i urychlí práci, protože zatímco Rodagon 2.8 má optimální kresbu už někde u clony 5.6, tak Belar 4.5 začíná nějak vypadat třeba až na 11. U některých papírů a vývojek pak můžou ty časy dosáhnout obludných rozměrů.
Co se svícení týče, nejlepší je si caš ozkoušet postupným zakrýváním proužku papíru.![]()
Dalo by se někdy kouknout k Tobě při práci?? Brno je kousek od Jihlavy.... Tedy kdyby Tě to neobtěžovalo.....
Není problém - pokud se chceš naučit spoustu zlozvyků, tak jsou ti dveře mé komůrky otevřené

#62
Publikováno 5 únor 2011 - 16:23:26
Quote
Quote
Quote
No není toho zrovna málo. Ten digitál byl podstatně snažšíTrošku bych nesouhlasil s kolegou Ypressem - světelnost není nutná, ale potěší. Ta clona navíc u 2.8 se hodí například při zaostřování větší zvětšeniny nebo pokud máme hustší negativ. V obou případech je promítnutý obraz tmavý jak díra do prdele.
Dál to i urychlí práci, protože zatímco Rodagon 2.8 má optimální kresbu už někde u clony 5.6, tak Belar 4.5 začíná nějak vypadat třeba až na 11. U některých papírů a vývojek pak můžou ty časy dosáhnout obludných rozměrů.
Co se svícení týče, nejlepší je si caš ozkoušet postupným zakrýváním proužku papíru.![]()
Dalo by se někdy kouknout k Tobě při práci?? Brno je kousek od Jihlavy.... Tedy kdyby Tě to neobtěžovalo.....
Není problém - pokud se chceš naučit spoustu zlozvyků, tak jsou ti dveře mé komůrky otevřenéJenom doufám, že netrpíš klaustrofobií.
Temná je na strach ze tmy a stísněných prostorů nejlepší lék.
#63
Publikováno 5 únor 2011 - 16:52:38
Quote
plotnu skla při kontaktování?Jaký známe nejsvětelnější zvětšovací objektiv?

#64
Publikováno 5 únor 2011 - 16:56:47
Quote
Quote
plotnu skla při kontaktování?Jaký známe nejsvětelnější zvětšovací objektiv?
A na to 500W halogen.
#65
Publikováno 5 únor 2011 - 18:54:41

#66
Publikováno 5 únor 2011 - 19:06:53
v pripade toho zeleneho se lip hlida papir, ale je nutny vyzkouset estli to snese
#67
Publikováno 5 únor 2011 - 19:20:39
#68
Publikováno 5 únor 2011 - 19:21:14
Quote
MG papíry maj posunutej horní limit citlivosti ke světlu, bezpečný světlo je někde kolem 630 nm - červený.Quote
Můžeš trochu polopatě?? Jako pro blbýho:-)cervenym se nic nezkazi
v pripade toho zeleneho se lip hlida papir, ale je nutny vyzkouset estli to snese
Nastav si to světlo v komoře co nejdál od zvětšováku, nejlépe odrazem o zeď. Vem jeden papír, na který budeš normálně dělat, stačí útržek. Hoď na něj pár mincí a nech tak 5 minut. Pak to vyvolej a prohlídni. Pokud uvidíš jen bílej papír, je to od, pokud bude papír pod mincema bílej a jinak šedivej, je to světlo moc silný nebo blbá vln. dýlka. Pokud bude šedivej celej, máš prošlý papíry nebo nějaký další parazitní světlo.
#69
Publikováno 5 únor 2011 - 19:21:54
#70
Publikováno 5 únor 2011 - 19:23:21

#71
Publikováno 5 únor 2011 - 19:25:14

#72
Publikováno 5 únor 2011 - 19:39:48
Quote
Tak mě napadla jedna věc. Neuživil by se tady chat?? Přijde mi že jo.......
chat se vzdy zvrhava

#73
Publikováno 5 únor 2011 - 19:41:34
Quote
Tak mě napadla jedna věc. Neuživil by se tady chat?? Přijde mi že jo.......
Chat žere čas. Navic chat je asi jako splachovaci zachod, zmizi to nekde v nekonecnu a uz to nikdo nedohleda. Tohle je studnice vedeni, ve ktery zustava to co v ni kdo zanechal a vzdycky se k tomu docuchas.
#74
Publikováno 5 únor 2011 - 20:15:47
Quote
vybílit ledničku?Ypressu, víš co mi můžeš
#75
Publikováno 5 únor 2011 - 20:40:46

#76
Publikováno 5 únor 2011 - 20:47:35
#77
Publikováno 5 únor 2011 - 20:47:48
Quote
kterou stranou jsi to tam dal? mně už se stalo že jsem z nepozornosti pleskl fotku emulzí na plech...Tak pánové, mám za sebou první zkušenost. Nedočkavě jsem namíchal chemikálie podle návodu, použil jsem starý darovaný negativ, fotka z toho vylezla docela koukatelná. Do této doby vše docela v pohodě. Pak jsem nažhavil sušičku, dal jsem tam fotku na ten plech a zatím tam ta fotka nějak drží přilepená a už je to půl hodiny. Kdy se to asi odlepí?? Nejsem si jistý, jestli je to OK.
![]()
#78
Publikováno 5 únor 2011 - 20:48:59
Quote
ahaQuote
Kdepak. Ta tam drží. To je na škrabku. Asi někde soudruzi z NDR udělali chybu?strcit plech do vody a odpadne sama
Na leštičku jsem dal plech, na plech okapanou mokrou fotku obrázkem k plechu a přitáhl plachtou.........
#79
Publikováno 5 únor 2011 - 20:53:43
#80
Publikováno 5 únor 2011 - 20:54:33
#81
Publikováno 5 únor 2011 - 20:55:01
#82
Publikováno 5 únor 2011 - 20:56:17
#83
Publikováno 5 únor 2011 - 21:05:12
#84
Publikováno 5 únor 2011 - 21:17:58

#85
Publikováno 6 únor 2011 - 11:13:20
#86
Publikováno 6 únor 2011 - 11:41:55
#87
Publikováno 6 únor 2011 - 13:10:44
#88
Publikováno 6 únor 2011 - 13:26:30
#89
Publikováno 6 únor 2011 - 15:22:03
#90
Publikováno 6 únor 2011 - 15:40:28
#91
Publikováno 6 únor 2011 - 16:05:51
Quote
Vetsinou se da sehnat lupa z meopty. Takova cerna s odklapecim okynkem. Ja koupil zaostrovaci mikroskop paterson z ebaye a i s postovym me vysel 350kc a jsem nadmiru spokojeny.
To je ten se zrcatkem? Jak to funguje? Prostě to má stejnou trasu přes zrcátko jako na podložku?
#92
Publikováno 6 únor 2011 - 16:10:46
http://www.fotoskoda...ci-lupa-na-zrno
Evidentne to funguje presne tak, stejna draha. A funguje to velmi presne. Jedina nevyhoda je, ze nikde jinde nez kolem stredu to nefunguje, na to uz jsou ty drahsi znacky... Ale nevadi mi to, s rovinnosti filmu problem nemam.
#93
Publikováno 6 únor 2011 - 16:17:47
Quote
A co ten objektiv Schneider Componar S 80/4,5.? Myslíte, že to mám koupit? Je to lepší než ten Anaret 75/4,5?
Možná nejdřív zkus něco nazvětšovat.
#94
Publikováno 6 únor 2011 - 16:47:00
Quote
Quote
To už zkouším, jen mi tu někdo radil, že to nebude s tím anaretem žádná hitparáda a ať si seženu jiný. Tak se ptám......Quote
A co ten objektiv Schneider Componar S 80/4,5.? Myslíte, že to mám koupit? Je to lepší než ten Anaret 75/4,5?
Možná nejdřív zkus něco nazvětšovat.
Jenže začínající garážovou kapela se nedostane do hitparády jen tim, že bude hrát na Gibson Les Paula. Začal jsem na plesnivém Belaru 50mm, a byl jsem tak nadšený, že jsem si říkal že přece mezi těmi objektivy nemůže být takový rozdíl. Pak jsem sehnal za stovku anaret 50mm, jen protože sem si říkal že za takovou cenu nevadí ani když to bude to samé nebo se bude válet v šuplíku. Pak jsem pořídil kvůli svitku zvětšovák Magnifax 4, ve kterém byl anaret 105mm. Teď jsem si pořídil na focení Mamiyu a ke koupi Compononu mě vedl pocit, že bych nerad kazil fotky z highenvého přístroje lowendovým zvětšovacím objektivem.
#96
Publikováno 6 únor 2011 - 17:18:51
#97
Publikováno 6 únor 2011 - 17:37:26
#98
Publikováno 7 únor 2011 - 11:11:22
Quote
Nevím, jak se kolegové budou vyjadřovat, ale na ebay jsem sehnal za rozumný peníze El-Nikor 75 a jsem s ním spokojenej, ale srovnání mám jen s Belarem 80.Ještě k tématu toho objektivu. Večer jsem byl ve Žďáru nad Sázavou a známej mě vzal k jednomu do komory. On používá Rodenstock 80/4 na Magnifaxu. Ukazoval mi rozdíl na fotce s anaretem a tím Rodenstockem a je to docela markantní rozdíl. Měl fotky s hrubším zrnem a je to na tom opravdu hodně poznat. Netušil jsem, že to bude mít až tak velký vliv. Ale viděl jsem to na vlastní oči tak tomu nemůžu nevěřit.....
#99
Publikováno 7 únor 2011 - 11:48:35
Quote
6x6 jsem s ním hlavně dělal a přišlo mi to v pohodě. Je pravdou, že většinou výřez, nějak ten čtverec neumím.Quote
A 75 je vhodné na 6x6. Někde bylo psáno že na to je 80ka.Quote
Nevím, jak se kolegové budou vyjadřovat, ale na ebay jsem sehnal za rozumný peníze El-Nikor 75 a jsem s ním spokojenej, ale srovnání mám jen s Belarem 80.Ještě k tématu toho objektivu. Večer jsem byl ve Žďáru nad Sázavou a známej mě vzal k jednomu do komory. On používá Rodenstock 80/4 na Magnifaxu. Ukazoval mi rozdíl na fotce s anaretem a tím Rodenstockem a je to docela markantní rozdíl. Měl fotky s hrubším zrnem a je to na tom opravdu hodně poznat. Netušil jsem, že to bude mít až tak velký vliv. Ale viděl jsem to na vlastní oči tak tomu nemůžu nevěřit.....
#100
Publikováno 7 únor 2011 - 13:29:34
Zkus FP-4, kdyz ji mas, vyvolavej v D-76 nebo ID-11 a pak si zkus Tri-X, HP-5, Tmax atd. Uvidis sam. Nejlepsi rady uz tu ostatne zaznely a jsou dve: nechat si to od nekoho prakticky ukazat a zeptat se toho, jehoz fotky se nejvice podobaji tve predstave o vysledku.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních