Přejít na obsah


Fotka

Snaha o teorii či snad úvah? Či jen plnění stránky písmenky?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
90 odpovědí na toto téma

#51 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 10:58:26

Mohu se zeptat kolik jsi kdy prodal fotek milý kritiku? ;) Kdosi tady napsal cosi o okopávání kotníků, jak trefné.

Jozue, to podobná otázka jako "Kolik toho natočil Rejžek?"


jj, tady pan juzoe se nechal drobet unýst, myslim že timhle způsobem to tu vést nechceme a i on jistě ví, že to asi vyzní docela zbytečně zle. tak to nechme odeznít, protože jinak se to celkem drží v mezích, ne?


Tvůj komentář mi připomíná dobu před dvaceti pěty lety... chceme kritiku, ale konstruktivní. Takže ještě jednou pro upřesnění, píšu s chladnou hlavou, ruce se mi netřesou :) myslím si, že proti malosti se má vystupovat při každé vhodné příležitosti a při vší úctě k tobě s tvými názory prostě nesouhlasím. Toť vše.
  • 0

#52 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 106

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:06:21

Tvůj komentář mi připomíná dobu před dvaceti pěty lety... chceme kritiku, ale konstruktivní. Takže ještě jednou pro upřesnění, píšu s chladnou hlavou, ruce se mi netřesou ;) myslím si, že proti malosti se má vystupovat při každé vhodné příležitosti a při vší úctě k tobě s tvými názory prostě nesouhlasím. Toť vše.


jistě, jenže před pětadvaceti lety se nejelo jaksi on-line, to má svá specifika a pokud se to má udržet v mezích slušnosti, je třeba některé jízlivosti, byť to po nich třeba volá, prostě spolknout. a ty jsi tu vyjmenoval úspěchy pana Igora v argumentaci toho, aby si někdo uvědomil, čím je. co víš o panu bzenečákovi, že jsi ho v podstatě utáh na stejnym provazu, ze kterýho se snažíš odříznout pana Igora?

posuzovat kvalitu díla podle jeho prodejnosti může leckomu připadat VELMI malé a může se stát, že se tu budeme nadále zabývat jen tímto. chcete to?
  • 0

#53 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 993 příspěvků(y)
Reputace: 471

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:06:24

Plky okolo nejsou důležité! Názory, přesné pojmenování prvků v obraze a jejich obrazová řeč je to, co može někomu dalšímu pomoct v hledání vlastní obrazové řeči...
Toš dajte další linky a držte se výlučně hodnocení obrazové řeči autora.
Díkec!
A nezapomeňte na pubertální humor!
Suchařiny je tu dost!
  • 0

#54 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 462

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:09:02

Já si Ypresu vzpoměl na pana Šmoka..

Na každé zobrazenie reaguje divák
predovšetkým podľa už skôr vytvorených
vzťahov, podľa citovej štruktúry
vytvorenej predchádzajúcim životom,
predchádzajúcou praxou. Umelecké
dielo samo osebe hrá iba úlohu vyvolávateľa
týchto reakcií, umožňuje ich opakovanie.
To znamená, že základy celého
problému ležia mimo oblasti umenia.

  • 0

#55 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 462

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:16:15

Ještě dodám jeden citát z knihy "Akt vo fotografii", který by se dal přenést obecně.


Pri posudzovaní sexuálneho účinku
fotografie musíme rešpektovať nezvratný
fakt: divák reaguje na dielo nielen
podľa kvalít diela samého, ale predovšetkým
podľa svojich vlastných kvalít.
Na určité podnety môže reagovať len
vtedy, ak je príslušná oblasť v jeho
citovej štruktúre „zastúpená". Poznáme
jedincov, ktorí nemajú zmysel pre
humor, podobne poznáme jedincov,
ktorí vôbec nie sú schopní čistej sexuálnej
reakcie v dôsledku prílišnej prímesi
reakcií estetických alebo etických. Na
druhej strane poznáme takých jedincov,
ktorí majú k nahému telu iba vulgárno-
-sexuálnu reakciu, ináč nie sú schopní
reagovať vôbec. Pre tých je pornografiou
aj ktorákoľvek renesančná Venuša
alebo snímka z učebnice anatómie. Preto
nijaké dielo nemôžeme posudzovať
podľa reakcií diváka. Musíme sa snažiť
zistiť, kam smeroval autor, čo mal na
mysli, čo zdôrazňoval, čo potláčal. Nie
je to také ťažké, ako sa na prvý pohľad
zdá.


A bzenčákovi se omlouvám sa sucharství :)
  • 0

#56 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:24:06


Tvůj komentář mi připomíná dobu před dvaceti pěty lety... chceme kritiku, ale konstruktivní. Takže ještě jednou pro upřesnění, píšu s chladnou hlavou, ruce se mi netřesou ;) myslím si, že proti malosti se má vystupovat při každé vhodné příležitosti a při vší úctě k tobě s tvými názory prostě nesouhlasím. Toť vše.


jistě, jenže před pětadvaceti lety se nejelo jaksi on-line, to má svá specifika a pokud se to má udržet v mezích slušnosti, je třeba některé jízlivosti, byť to po nich třeba volá, prostě spolknout. a ty jsi tu vyjmenoval úspěchy pana Igora v argumentaci toho, aby si někdo uvědomil, čím je. co víš o panu bzenečákovi, že jsi ho v podstatě utáh na stejnym provazu, ze kterýho se snažíš odříznout pana Igora?

posuzovat kvalitu díla podle jeho prodejnosti může leckomu připadat VELMI malé a může se stát, že se tu budeme nadále zabývat jen tímto. chcete to?


Kvalitu díla můžeme posuzovat rozhodně podle mnoha aspektů, subjektivních i objektivních. Subjektivní jsou skvěle popsány v předcházejících příspěvcích citacemi prof. Šmoka. Mezi objektivní může patřit i počet prodaných fotografií, vydaných knížek, výstav atd. Souhlasíš? Rozhodně neberu počty prodaných fotek jako jediné kritérium hodnocení, tak blbý opravdu nejsem. Ale děkuji za ťuknutí. Nikoho neutahuju na provazu ani nikoho z něj neodřezávám, ani jeden z pánů nemá mého zásahu zapotřebí. O Bzenečákovi vím jen to, že se mi nelíbí úroveň jeho vyjadřování, ale to může být můj problém. Je třeba vidět věci, i fotky, v jejich úplném kontextu. O to mi šlo.
  • 0

#57 ToFF

ToFF

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 377 příspěvků(y)
  • LocationTak někde mezi Plzní a Ostravou
Reputace: 85

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:43:53

Tedy taková poznámečka a co se nám to v uhorkove sezoně rozjede. ;)

Jedna z těch mála která mluví: http://www.malijevsk...ni/Zjeveni4.htm Je to opravdu zjevení kruhu. Ostatní podle mně si tak šedě šepotají.


Jinak se vrátím k sloupkům zveřejňovaných na novinkách. Po přečtení dílu o Sobkovi konstatuji, že jde o výtrysky textů z básníkovy duše nad fotkami... (možná svých kamarádu... ale tohle je spekulativní takže to neberte v úvahu). Nic jiného.
  • 0

#58 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 993 příspěvků(y)
Reputace: 471

Publikováno 28 červenec 2011 - 11:44:15

http://www.malijevsk...i/Znameni18.htm

Jozue (prosím s pokorou a veškerou vstřícností k autorovi) co si o tomto mám myslet dobrého? V čem je ta kvalita? Co ji definuje?
To se dá přežít fakt jen s velkým nadhledem a mohutnou dávkou humoru...
  • 0

#59 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 12:04:07

http://www.malijevsky.com/stranky/cesky/Znameni/Znameni18.htm

Jozue (prosím s pokorou a veškerou vstřícností k autorovi) co si o tomto mám myslet dobrého? V čem je ta kvalita? Co ji definuje?
To se dá přežít fakt jen s velkým nadhledem a mohutnou dávkou humoru...


To je přece tvůj problém, ne můj. K vnímání čehokoliv ti nemůžu poskytnout žádný univerzální návod, nejsem PánBůh. Buď to prostě bereš nebo nebereš, obojí je v pořádku. Přežít to jistě dokážeš ;). Někomu se taková fotka líbí a někomu ne, ovšem ani jednu skupinu nebudu shazovat.
  • 0

#60 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 12:06:43

Tedy taková poznámečka a co se nám to v uhorkove sezoně rozjede. ;)

Jedna z těch mála která mluví: http://www.malijevsk...ni/Zjeveni4.htm Je to opravdu zjevení kruhu. Ostatní podle mně si tak šedě šepotají.


Jinak se vrátím k sloupkům zveřejňovaných na novinkách. Po přečtení dílu o Sobkovi konstatuji, že jde o výtrysky textů z básníkovy duše nad fotkami... (možná svých kamarádu... ale tohle je spekulativní takže to neberte v úvahu). Nic jiného.


Bingo, co ještě zbývá dodati? V těch článcích jsem si totiž nikde nevšimnul, že by mělo jít o kunsthistorický výklad či kritickou interpretaci. Prostě jde o názor básníka. Zkuste si ten jeho text přečíst pomalu, troufám si tvrdit, že s některými myšlenkami můžete souhlasit, minimálně nad nimi popřemýšlet.
  • 0

#61 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 993 příspěvků(y)
Reputace: 471

Publikováno 28 červenec 2011 - 12:16:53

Takže jsi v koncích a nemáš argument. Obrazovou kvalitu prostě nedokážeš slovně definovat. A odpovědnost za své selhání házíš na mě a mou nedostatečnou schopnost vnímat vizuální krásu tohoto výjimečného dílka. Geniální manipulace!
  • 0

#62 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 12:21:27

Takže jsi v koncích a nemáš argument. Obrazovou kvalitu prostě nedokážeš slovně definovat. A odpovědnost za své selhání házíš na mě a mou nedostatečnou schopnost vnímat vizuální krásu tohoto výjimečného dílka. Geniální manipulace!


Rozhodně se být v koncích necítím. Obrazová kvalita se prolíná se subjektivním vnímáním a to prostě není definovatelné. Tečka. Díky za tvoje hodnocení a pokus o ironii, do role manipulátora jsi se dostal ty, ne já.
  • 0

#63 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 12:23:09

Tedy taková poznámečka a co se nám to v uhorkove sezoně rozjede. ;)

Jedna z těch mála která mluví: http://www.malijevsk...ni/Zjeveni4.htm Je to opravdu zjevení kruhu. Ostatní podle mně si tak šedě šepotají.


Jinak se vrátím k sloupkům zveřejňovaných na novinkách. Po přečtení dílu o Sobkovi konstatuji, že jde o výtrysky textů z básníkovy duše nad fotkami... (možná svých kamarádu... ale tohle je spekulativní takže to neberte v úvahu). Nic jiného.


Požádal jsem Igora Malijevského o vyjádření k jeho článkům. Souhlasí abych to tady zveřejnil, čím takto činím:

"Jsem z toho trochu rozpačitý, zas tak moc jsem toho neřekl :) takže pravdu mají asi všichni. Možná někoho mate ta forma, něco mezi úvahou, fejetonem a literárním textem, no mě to tak docela baví, děj se vůle boží... Úmyslně to držím na velmi obecné (ale snad ne zcela beztvaré) rovině, protože přeci nebudu dělat kritika v brandzi, kde sám dělám.
Škoda, že se diskutuje hlavně o formě. I když to tak totiž nevypadá, ty texty mají svá témata. První byl o tom, zda termín česká fotografie ještě nese nějaký význam, druhý o relativizaci pojmů spojených s uměním a jejich vyprazdňování, třetí, co vyšel dnes, je o tom, jaký je vztah umění a uměleckých škol, další bude o kurátorech a ještě další o slovu "projekt". Tak třeba dojde i na věcnou diskusi."
  • 0

#64 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 876 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 134

Publikováno 28 červenec 2011 - 17:08:14

"...protože přeci nebudu dělat kritika v brandzi"

No nakonec proč ne, to je totiž jako bych řekl, že tomu nerozumím...


"Škoda, že se diskutuje hlavně o formě. I když to tak totiž nevypadá, ty texty mají svá témata. "
"


Thema je jako hovno. Když není forma, teče a strašně smrdí(říká se mu pak sračka). Forma je to nejdůležitější v umění a vůbec ve všem, bez ní je obsah bezcenný.


Jinak Bzenčáče, bravo

;) :) :) :D :) :)
  • 0

#65 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 17:13:15





"...protože přeci nebudu dělat kritika v brandzi"

No nakonec proč ne, to je totiž jako bych řekl, že tomu nerozumím...


"Škoda, že se diskutuje hlavně o formě. I když to tak totiž nevypadá, ty texty mají svá témata. "
"


Thema je jako hovno. Když není forma, teče a strašně smrdí(říká se mu pak sračka). Forma je to nejdůležitější v umění a vůbec ve všem, bez ní je obsah bezcenný.


Jinak Bzenčáče, bravo

;) :) :) :D :) :)


Kdo řká, že tu není forma? Mám rád diskuse, ale měli by být přesné a k věci. Vybral sis výňatek, kde autor hovoří o tom, že diskutujeme hlavně formu, nikoliv obsah. Pro mě zase naopak je obsah důležitější než forma. Dobrý článek, špatný článek. A neřeším jestli je to fejeton nebo úvaha, to mě v té chvíli nezajímá.
  • 0

#66 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 17:13:55

A omlouvám se za tu hrubku.
  • 0

#67 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 51

Publikováno 28 červenec 2011 - 17:17:33

Jsem si vědom že toto může být považováno za otevřený útok, budiž mi odpustěno....

Obsah může být hodnocen pouze za jeho přítomnosti, a to je právě ta prvnostní otázka zda tam kdomě té formy je i ten obsah...
  • 0

#68 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 17:28:55

Jsem si vědom že toto může být považováno za otevřený útok, budiž mi odpustěno....

Obsah může být hodnocen pouze za jeho přítomnosti, a to je právě ta prvnostní otázka zda tam kdomě té formy je i ten obsah...


Ypresi, každý máme svoje vidění skutečnosti. Ale žádný z nás by jej neměl povyšovat na obecně platný názor. Ty tam obsah nevidíš, já ano. Všeobecně je to absolutně normální jev. Každému se zamlouvá něco jiného. Tvůj názor je absolutně v pořádku, není třeba ti dopouštět ;)
  • 0

#69 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 17:33:32

Jsem si vědom že toto může být považováno za otevřený útok, budiž mi odpustěno....

Obsah může být hodnocen pouze za jeho přítomnosti, a to je právě ta prvnostní otázka zda tam kdomě té formy je i ten obsah...


Ypresi, každý máme svoje vidění skutečnosti. Ale žádný z nás by jej neměl povyšovat na obecně platný názor. Ty tam obsah nevidíš, já ano. Všeobecně je to absolutně normální jev. Každému se zamlouvá něco jiného. Tvůj názor je absolutně v pořádku, není třeba ti dopouštět ;)


Čistě pro uspokojení mojí zvědavosti, ty v tom prvním článku, ve druhém a třetím odstavci, skutečně nevidíš ani pokus autora se ptát zda ještě dnes existuje něco čemu by se dalo říci specificky česká fotografie? Já tam tu otázku vidím a fakt by mě zajímalo jestli v té bezbřehé hlušině postmodernismu se dá ještě uvažovat o nějakém národním specifiku uměleckého projevu, tedy v tomto případě fotografie. Ptám se, protože mně tohle téma docela zajímá.
  • 0

#70 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 993 příspěvků(y)
Reputace: 471

Publikováno 28 červenec 2011 - 21:45:01

Zdarec Jozue.
Vážím si tvého zájmu o dnešní uměleckou fotografii, že se snažíš obhajovat svého kamaráda který si našel čas a alespoň o něco se pokusil ve svém seriálku na internetovém poli bezvýznamnosti.
Nejde mu o nic velkýho významného. Jen se ptá a pak si odpovídá a hledá něco co už dávno není.
Česká fotografie už neexistuje. Rozpustila se v mnohosti příležitostí a směrů co byly nebo jsou „mediálně in“!Dnešní profík si volné opravdové umění nemůže dovolit. Nestihl by uživit rodinu. Je to především dáno používanou technologií. Nafotit data a odeslat. Počkat na pár šupů co mu za to zaplatí a zase dokola.
Aby mohl opravdu umělecky tvořit na papír, musel by mít i tu druhou řekněme klasickou technologii. Prostorný aťas, světelnej park, soustu propriet a rekvizit. Další místnost(i) na fotkomoru a v ní další spoustu nepostradatelného harampádí. Umění na kšeft se dá nejlépe udat v Praze. A kupte si třeba jen garsonku a jste na dvacet let jasní kandidáti osobního bankrotu... Taky pořádný matroš je drahý. Archivační fotopapíry jsou velmi drahé a mluvit o platinotisku je rouhání úplné(jistě je možné si pořídit i kvalitní tiskárny, ale galerie printy moc neberou a trh soukromých sběratelů je má na háku úplně) Užitou fotkou si na umění dnešní profík sám prostě nevydělá. O tom by vám mohl vyprávět třeba pan Koutský daleko lépe než já. Umělecky se rozkročit nad oběma technologiemi je prostě v dnešní době ekonomicky nemožné. Obrazové internetovébanky necháme raději stranou úplně.
Pak se nutně děje tak, jak předvádí tebou obhajovaný autor. Na malej čtvereček krade náhody při cestách, i chyby povyšuje na „uměleckej záměr“ a do náhod se pak snaží promítnout svůj „koncept“. Prostě něco z toho chudého martrošu vyždímat post morte. Je to obecný jev a nedá se s tím nic dělat. Aby nevznikla mýlka! Dnešní autory za tu lopotu obdivuji! A je mi jich i trochu líto.
Tedy dnešní „česká umělecká“ fotografie zanikla a je nutno se s tím vyrovnat. Pár šikulů to dál dělá jako melouch ještě k něčemu jinému, ale novej opravdovej uměleckej českej profifotograf už není. O české fotce jako o zajímavém fenoménu vymezujícímu se ostatnímu světu je zbytečné se bavit.
Je nutno si přiznat že opravdové ryze české fotografické umění se děje už jen na poli amatérských autorů co mají to štěstí a potřebné finance vydělají jinou činností. Na (ne)štěstí jsou roztroušeni po celé republice a žádná nová Fárová je objevovat nehodlá. Taky jí to nikdo nezaplatí. A tak se něco z té „české klasické fotky“ paradoxně životaschopného snad zachrání? Časem snad někdo objeví? Su docela zvědav jak tohle období ti noví intoši nazvou.
  • 0

#71 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 28 červenec 2011 - 22:04:13

Zdarec Jozue.
Vážím si tvého zájmu o dnešní uměleckou fotografii, že se snažíš obhajovat svého kamaráda který si našel čas a alespoň o něco se pokusil ve svém seriálku na internetovém poli bezvýznamnosti.
Nejde mu o nic velkýho významného. Jen se ptá a pak si odpovídá a hledá něco co už dávno není.
Česká fotografie už neexistuje. Rozpustila se v mnohosti příležitostí a směrů co byly nebo jsou „mediálně in“!Dnešní profík si volné opravdové umění nemůže dovolit. Nestihl by uživit rodinu. Je to především dáno používanou technologií. Nafotit data a odeslat. Počkat na pár šupů co mu za to zaplatí a zase dokola.
Aby mohl opravdu umělecky tvořit na papír, musel by mít i tu druhou řekněme klasickou technologii. Prostorný aťas, světelnej park, soustu propriet a rekvizit. Další místnost(i) na fotkomoru a v ní další spoustu nepostradatelného harampádí. Umění na kšeft se dá nejlépe udat v Praze. A kupte si třeba jen garsonku a jste na dvacet let jasní kandidáti osobního bankrotu... Taky pořádný matroš je drahý. Archivační fotopapíry jsou velmi drahé a mluvit o platinotisku je rouhání úplné(jistě je možné si pořídit i kvalitní tiskárny, ale galerie printy moc neberou a trh soukromých sběratelů je má na háku úplně) Užitou fotkou si na umění dnešní profík sám prostě nevydělá. O tom by vám mohl vyprávět třeba pan Koutský daleko lépe než já. Umělecky se rozkročit nad oběma technologiemi je prostě v dnešní době ekonomicky nemožné. Obrazové internetovébanky necháme raději stranou úplně.
Pak se nutně děje tak, jak předvádí tebou obhajovaný autor. Na malej čtvereček krade náhody při cestách, i chyby povyšuje na „uměleckej záměr“ a do náhod se pak snaží promítnout svůj „koncept“. Prostě něco z toho chudého martrošu vyždímat post morte. Je to obecný jev a nedá se s tím nic dělat. Aby nevznikla mýlka! Dnešní autory za tu lopotu obdivuji! A je mi jich i trochu líto.
Tedy dnešní „česká umělecká“ fotografie zanikla a je nutno se s tím vyrovnat. Pár šikulů to dál dělá jako melouch ještě k něčemu jinému, ale novej opravdovej uměleckej českej profifotograf už není. O české fotce jako o zajímavém fenoménu vymezujícímu se ostatnímu světu je zbytečné se bavit.
Je nutno si přiznat že opravdové ryze české fotografické umění se děje už jen na poli amatérských autorů co mají to štěstí a potřebné finance vydělají jinou činností. Na (ne)štěstí jsou roztroušeni po celé republice a žádná nová Fárová je objevovat nehodlá. Taky jí to nikdo nezaplatí. A tak se něco z té „české klasické fotky“ paradoxně životaschopného snad zachrání? Časem snad někdo objeví? Su docela zvědav jak tohle období ti noví intoši nazvou.


Díky, jsem rád, že jsem se od tebe dočkall rozumné reakce, ty předcházející mi moc rozumné nepřišly ;). V mnoha věcech s tebou souhlasím. Nemyslím si, že k úspěchu je zapotřebí všechno to vybavení co jsi vyjmenoval, něco z toho ale určitě. Nicméně já si zase kolem sebe všímám renesance české výtvarné fotografie, podívej se třeba na fotky Vojty Slámy, Gábiny Kolčavové a dalších brněnských fotografů. I když neříkám, že Vojta se živí jenom fotkou, souhlasím, že je to dnes u klasického výtvarného fotografa skoro nemožné. Tedy v Čechách, pokud nechce prorazit venku. V českém rybníku vyniknout byl vždycky problém. Do téhle "obrozené" či "pokračující" vlny počítám i Igora Malijevského (který bohužel není můj kamarád, alespoň zatím, spíše známý), byť na jeho fotky mám diametrálně jiný názor než ty. Tvoji práci neznám, nemohu soudit z čeho vycházíš když mluvíš o chybách a nedostatku obsahu.
Na druhou stranu, když se podíváme zpátky tak musíme uznat, že ti klasici taky pracovali s užitou fotkou a to co dneska obdivujeme v podstatě dělali tak trošku bokem pro sebe. I Sudek dělal fotky na kšeft a nepohrdnul reklamou, takže těžko soudit. Osobně si myslím, že to chce čas a dobře se dívat kolem sebe, někde tady budou.
  • 0

#72 milosm

milosm

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 434 příspěvků(y)
  • LocationBratislava, Bzenec
Reputace: 1 576

Publikováno 28 červenec 2011 - 23:49:37

vykaslite sa na to a chodte sa venovat fotkam

kazdy z nazorov co som si tu precital z urciteho pohladu a vo svetle vasej potreby sa vyjadrit obstoji, ale ..
  • 0

#73 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 51

Publikováno 28 červenec 2011 - 23:57:10

právě jsem našel jádro pudla stavu současného umění...

Vložený obrázek
  • 0

#74 milosm

milosm

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 434 příspěvků(y)
  • LocationBratislava, Bzenec
Reputace: 1 576

Publikováno 28 červenec 2011 - 23:59:37

[quote name="ypres_bass"]právě jsem našel jádro pudla stavu současného umění...

no vidis, ze to jde
hezka fotka :wink:
  • 0

#75 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 876 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 134

Publikováno 29 červenec 2011 - 03:04:30

právě jsem našel jádro pudla stavu současného umění...

Vložený obrázek


Stando, máš u mně deset bodů z pěti. Lépe to snad vyjádřit nelze :wink:
  • 0

#76 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 29 červenec 2011 - 08:19:29

právě jsem našel jádro pudla stavu současného umění...

Vložený obrázek


Prd si našel. Přečti si něco o dějinách umění. Ne jeden "umělec" skončil podobným způsobem. Nevedlo je k tomu jen neuznání veřejnosti.

Něco si tady psal o pravidlech, že by fotka měla být např. ostrá, a že Štreit byl v tvých očích diletant. Je to pořád mladická nerozvážnost. Fotograf není automat, aplikuji pár pravidel a mám skvělou fotku. Samozřejmě, že je dobré ta pravidla znát, ale nesmíš je brát jako dogma. A samozřejmě je nesmíš bez rozmyslu porušovat. To je stejný případ mechanického automatu.

Zpátky k článku. Vlastně k němu nic nemám. Novinky.cz neber jako bernou minci. Také se mi nelíbí hned v úvodu jak mi autor popisuje co ten Tmej asi zamýšlel a jak na něj snímek působí. Spíš by mě pobavil, kdyby mi začal vykládat o fotce, kde se jako starý kmet vyfotografoval nahatý ve výskoku před otevřenou šatní skříní plnou věcí :wink: Pokud chci něco vědět o fotografii hledám informace na úplně jiných místech.

P.S. Třeba si prostuduj tohle: http://www.itf.cz/do...12-10-21-18.pdf Já vím, není v těchto končinách oblíbené (ideologicky ne vše zapadá), ale lepší soupis doporučené literatury a odkazů na internet jsem vlastně nikde jinde ani neviděl.

Koukám jubilejní příspěvek a ani jsem se původně vyjadřovat k tomuto pseudoproblému nechtěl. Fotografie je podle mě dobrá nebo špatná, s tím se zde tak nějak rozcházím. Asi by to chtělo si dát delší pauzu.
  • 0

#77 ypres_bass

ypres_bass

    Obchodník zbožím prošlým

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)
  • LocationPardubice
Reputace: 51

Publikováno 29 červenec 2011 - 13:52:10

sice nevím kdes vzal to šteritovo diletantství ale budiž
  • 0

#78 nemo2

nemo2

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 201 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 29 červenec 2011 - 20:24:11

Asi jsem barbar, ale tento způsob mluvení o díle (nejen fotografickém) se mi protiví, neb mi a priori bere možnost udělat si na dílo osobní názor (ano, zcela zaujatý, jak jinak taky), pokud jsem dané dílo před přečtením článku neznal.


Ty si nemůžeš/neumíš udělat vlastní názor, když sis před tím přečetl názor někoho jiného? Zvláštní.
  • 0

#79 tomas.kontakt

tomas.kontakt

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 599 příspěvků(y)
  • Location49°17'32.960"N, 14°47'59.314"E
Reputace: 198

Publikováno 30 červenec 2011 - 09:26:55

tak jsem si v sobotu sedl k temné a pročetl si to vlákno od začátku do konce - 2x!!
No pánové.. co říci za mě... asi nic.
Taky názor, přeberte si to ve vztahu ku této debatě po svém :wink:

pod čarou a mezi řádky - Bzenčáku - bravo! krásně napsáno!! Yresy, Staníku.. zamysli se - Pavel_P ti to nadhodil správně..a když něco vnitřně nedokážeš přijmout, tak se na to prostě vyser ať to žije po svém (a to platí pro všechny)
  • 0

#80 zdenab2

zdenab2

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 617 příspěvků(y)
  • LocationKopanice
Reputace: 2

Publikováno 30 červenec 2011 - 17:08:08

Včíl sme s kolegů vyvolali jedneho svitka a cosi sme popili,ale ani tak vůbec nevím proč takovéto vlákno vzniklo.Nejak tom celém nejak nemožu vlézt na kobylku.
Háže sa tu slovama,kerým stejně nerozumím jakýsi urudovaný,či co.Já znám enom zkorodovaný...tož lesti si tak nadáváte,tož proč né,ale vysvětlete mě ogarovi nevzdělaném proč takové vlákno vzniklo a co sa v něm řeší.
Děkuju
Zdena
  • 0

#81 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 201 příspěvků(y)
Reputace: 244

Publikováno 31 červenec 2011 - 11:35:02

Pavel_P
Dobrý příklad (Šmok) - se kterým "úplně a totálně" nesouhlasím!
Podle mě se to netýká díla, ale diváka. Jakési "třídění diváctva".
"Výklady díla" a otázky "co tím chtěl autor říci?" mi nesedí. Především chci pocítit svobodu, chci mít "privátní" vnímání díla (potažmo všeho "ostatního").
Kritik (asi) postupuje tímto způsobem... Jeho úkolem je ale přiřazení díla do nějakého kontextu.
Obloha s mraky. Líbí se mi, nelíbí se mi, vidím v tom ptáky, hory, Boha, boj, uklidnění, ovečky, květy, meteorologické jevy, voda... Kdo má "správný pohled"? Kdo to vnímá správně? Jak "správně" vyfotografovat (namalovat...) mraky?
  • 0

#82 ryunin

ryunin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 696 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 2 srpen 2011 - 14:48:35

každé teoretické vlákno taky skončí jako spor mezi víceméně dvěma tábory - ale tak to bude dycky, s tím se nedá nic dělat, než dbát na meze slušnosti - no jeden tábor klade důraz na technickou kvalitu bez "zbytečných a prázdných keců kolem", a druhý tábor považuje za prvořadý obsah, či přesah či myšlenku a tito lidé jsou taky ochotni abstraktně o fotografii filozofovat, k nelibosti prvního tábora - v jádru duše se tyto tábory nemají rády, což dá rozum, ale u piva má člověk tendenci být kamarádský a druhému dobře radit, jak má žít a přemýšlet

že tu jsou diametrálně odlišné názory na zásadní otázky ohledně smyslu fotografie - no tak tomu je ve všech oborech a jen blbec souhlasí se vším

každý velký fotograf měl své obdivovatele a odpůrce - jsou snad maličké vyjímky, možná snad Sudek za svého života nebyl nikým považován za neschopného, diletantského fotografa, kterému chybí obsah nebo řemeslo, ale většina nejlepších fotografů je velkou masou lidí včetně výborných fotografů ignorována nebo kritizována za nedostatek kvality svého díla

já osobně jsem byl rád, že se mi díky článku Malijevského připomněl Tmej, a jeho fotografie bych rád lépe poznal a jeho osudy jsou mi sympatické

četl jsem životopis Berlioze, bože co ten člověk měl odpůrců a kritiků, a on sám jak tvrdě kritizoval neschopnost druhých kritiků a skladatelů, tak to prostě je všude tam, kde vzniká cosi opravdu vynikajícího nebo aspoň kulturně smysluplného
  • 0

#83 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 2 srpen 2011 - 14:50:53

každé teoretické vlákno taky skončí jako spor mezi víceméně dvěma tábory - ale tak to bude dycky, s tím se nedá nic dělat, než dbát na meze slušnosti - no jeden tábor klade důraz na technickou kvalitu bez "zbytečných a prázdných keců kolem", a druhý tábor považuje za prvořadý obsah, či přesah či myšlenku a tito lidé jsou taky ochotni abstraktně o fotografii filozofovat, k nelibosti prvního tábora - v jádru duše se tyto tábory nemají rády, což dá rozum, ale u piva má člověk tendenci být kamarádský a druhému dobře radit, jak má žít a přemýšlet

že tu jsou diametrálně odlišné názory na zásadní otázky ohledně smyslu fotografie - no tak tomu je ve všech oborech a jen blbec souhlasí se vším

každý velký fotograf měl své obdivovatele a odpůrce - jsou snad maličké vyjímky, možná snad Sudek za svého života nebyl nikým považován za neschopného, diletantského fotografa, kterému chybí obsah nebo řemeslo, ale většina nejlepších fotografů je velkou masou lidí včetně výborných fotografů ignorována nebo kritizována za nedostatek kvality svého díla

já osobně jsem byl rád, že se mi díky článku Malejovkého připomněl Tmej, a jeho fotografie bych rád lépe poznal a jeho osudy jsou mi sympatické

četl jsem životopis Berlioze, bože co ten člověk měl odpůrců a kritiků, a on sám jak tvrdě kritizoval neschopnost druhých kritiků a skladatelů, tak to prostě je všude tam, kde vzniká cosi opravdu vynikajícího nebo aspoň kulturně smysluplného


Souhlas pane kolego :roll:
  • 0

#84 ryunin

ryunin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 696 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 2 srpen 2011 - 15:00:43

a samozřejmě vůbec nejde o to, že by jeden tábor upřednosťoval obsah v tom smyslu, že forma je k ničemu - ono pak to mistrovství spočívá v tom, že onu zdánlivě diletantskou formu autor zvládne tak dobře, že je prostě mistrem i své zdánlivě mizerné formy, viz impresionisti a jejich "mazanice"

já bych byl rád, kdybych se stal mistrem "výcvaku" a dokázal zmáčknout spoušť přesně v tu chvíli, kdy je to ideální - výsledek působí jako naprosté diletanství, ale je za tím třeba mnoho desítek let práce a hledání... viz "ošklivé, technicky špatné" fotografie Antonína Kratochvíla

než jsem poznal, co k nim vedlo, taky se mi zdály nějak podezřele odbyté a ledabylé a extrémně cynické

a potřebujeme mozky, kteří nám pomůžou pochopit okolnosti vzniku takových věcí, nebo autora samotného, aby nám řekl, co vlastně v životě žil a jak a proč a pak ty fotografie začnou dávat smysl, aspoň u Kratochvila tomu tak u mě bylo

jedním šmahem odsoudit kvalitu fotografie nebo článku - no dobře, to si už musíme být hodně jistí v kramflecích, a nebo jsme si to vnímání problematiky značně zjednodušili
  • 0

#85 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 876 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 134

Publikováno 3 srpen 2011 - 09:44:13

Já jsem žužloňa odsoudil šmahem, přičemž zjednodušil-li jsem něco, vůbec mne to nemrzí :)
  • 0

#86 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 3 srpen 2011 - 11:03:14

Já jsem žužloňa odsoudil šmahem, přičemž zjednodušil-li jsem něco, vůbec mne to nemrzí :)


Připadáš mi jako dokonalý marxista Filosofe
  • 0

#87 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 876 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 134

Publikováno 3 srpen 2011 - 11:14:00

Marxista nejsem, ale přesto děkuji :)
  • 0

#88 ryunin

ryunin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 696 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 srpen 2011 - 12:41:23

Já jsem žužloňa odsoudil šmahem, přičemž zjednodušil-li jsem něco, vůbec mne to nemrzí :)


pokud to odsouzení šmahem odpovídá míře vlastních zkušeností a schopností, je to tak v pořádku, si myslím

takže nejde o to, jestli někdo něco šmahem odsoudí, ale co je to za člověka a co umí, když tak šmahem odsuzuje - a to tady na netu je dost obtížný se o druhých dozvědět, pokud je neznáme delší dobu osobně nebo neznáme velmi dobře jejich vlastní dílko
  • 0

#89 Jozue

Jozue

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 132 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 3 srpen 2011 - 13:28:10

Já jsem žužloňa odsoudil šmahem, přičemž zjednodušil-li jsem něco, vůbec mne to nemrzí :)


pokud to odsouzení šmahem odpovídá míře vlastních zkušeností a schopností, je to tak v pořádku, si myslím

takže nejde o to, jestli někdo něco šmahem odsoudí, ale co je to za člověka a co umí, když tak šmahem odsuzuje - a to tady na netu je dost obtížný se o druhých dozvědět, pokud je neznáme delší dobu osobně nebo neznáme velmi dobře jejich vlastní dílko


Občas je docela fajn se podívat trošku do historie, řekněme pro poučení. Mám doma v archívu hromadu novin plné hrdinného odsuzování "zrádců a zaprodanců" aniž by ti, co odsuzovali věděli koho to vlastně odsuzují a proč. O čem je vlastně řeč. Takový syndrom ovčího stáda kombinovaného s ochranným zbarvením. Osobně bych byl s odsuzováním někoho velmi opatrný, pokud se mi vyjadřování někoho či jeho tvorba nebo názor nelíbí nebo nezajímá tak dávám přednost ignoraci před odsuzováním. Připadá mi to vhodnější.
  • 0

#90 karit

karit

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 1 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 srpen 2011 - 20:03:45

Jsem zde nová, jsem asi mladá a tudíž asi nezkušená (to nemá znít jako příspěvek do seznamky) a tak mě snad neukamenujete. Jen jsem chtěla taky přispět do této už dosti rozvířené diskuze:

Nezáleží ono z 50% procent i na tom, jak se kdo dívá?
  • 0

#91 chemikk

chemikk

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 183 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 6 květen 2012 - 22:01:21

joj...koukám o co jsem přišel :)

pán fotí hezky, ale já těm postmoderním slovním salátům zkrátka nerozumím, a ani je nemám moc rád, páč mi připomínají prázdná rétorická cvičení z dob minulých. Beru to tak, že někdo má básnický střevo a tak prostě disponuje košatými vyjadřovacími schopnostmi na který zrovinka já nemám odpovídající přijímač.

Když vezmu třeba povídání Sudka v dokumentu Fotograf a muzika, nebo v knížce O sobě, jak bylo milé, lidské a osvěžující. Tím chci říct, že umělci - pokud toto má být jejich mluva - by si měli najít nějaký popularizátory po vzoru vědy. Nebo časem pojdou hlady. Často na výstavách čtu ty medailonky, ale v polovině zmateně odcházím.

Nakonec to, co je našim srdcím blízké, poznáme neomylně i bez omáčky, ne? I když to je třeba zrovna koncept...
  • 2




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních